ממשלה לכל מפלגה

איתמר בן גביר וקובי שבתאי בדיון על "חוק בן גביר", צילום מסך מערוץ 12
איתמר בן גביר וקובי שבתאי בדיון על "חוק בן גביר", צילום מסך מערוץ 12.

"מדיניות", מדיניות – אומר, מגחך, צועק, וחוזר על עצמו איתמר בן גביר בכל פעם שהוא נשאל על החוק החדש הקרוי על שמו. הוא דורש לקבוע לבדו מדיניות למשטרה. כאילו אין ממשלה שאמורה לקבוע מדיניות בדמוקרטיה, דורש בן גביר גם תקציב נפרד ללא התערבות האוצר.

גם אריה דרעי דורש לקבוע לבדו מדיניות במשרדים שאיחד לעצמו – מתוקף כבודו וכוחו הפוליטי – הפנים והבריאות, ושליטה מוחלטת בתקציב המשרדים המרכזיים הללו.

בדרישה לקבוע לבדו מדיניות למשטרה, כאילו אין ממשלה שאמורה לקבוע מדיניות בדמוקרטיה, דורש בן גביר גם תקציב נפרד ללא התערבות האוצר. גם דרעי דורש לקבוע לבדו מדיניות במשרדים שאיחד לעצמו

גם בצלאל סמוטריץ' דורש לקבוע "מדיניות בשטחים" באמצעות שר נוסף עם סמכויות במשרד הביטחון, שיהיה אחראי על המנהל האזרחי.

"מדיניות", דורש גם אבי מעוז ממפלגת נעם. לקבוע במשרד החינוך מדיניות של מפלגתו לכל ילדי ישראל. תקציב של 2 מיליארד ואחריות לכל הפעילויות החיצוניות.

"מדיניות", דורש לקבוע ח"כ יצחק גולדנקנופף במשרד השיכון. דירות מוזלות לציבור החרדי. זו המדיניות.

למעשה ממשלת בנימין נתניהו השישית מיותרת. המו"מ הקואליציוני מסמן מספר ממשלות, שכל אחת מייצגת את מדיניות המפלגה השותפה לקואליציה בכנסת.

"עוצמה יהודית" תקבע את המדיניות של המשטרה שב"ס וגם מג"ב בשטחים, עוד פלח מדיניות במשרד הביטחון שבו כבר תהיה מדיניות של שר הביטחון מהליכוד ושר שני מהציונות הדתית.

למעשה ממשלת בנימין נתניהו השישית מיותרת. המו"מ הקואליציוני מסמן מספר ממשלות, שכל אחת מייצגת את מדיניות המפלגה השותפה לקואליציה בכנסת

"הציונות הדתית" הגזענית תקבע מדיניות באוצר (לפי ההלכה) ובמשרדים האחרים שתחת אחריותה, כמו "משימות לאומיות" של אורית סטרוק למשל.
"ניסו קפיטליזם, ניסו סוציאליזם, אבל יש דבר אחד שלא ניסו – תפיסה כלכלית שנקראת 'והיה אם שמוע'", מסביר סמוטריץ' את דרכו להביא שפע כלכלי.

מי ביקש מדינת הלכה ולא קיבל?

ש"ס תקבע מדיניות במשרד הדתות ודגל התורה תקבע במשרד הרווחה, עם רגל מדיניות בחינוך ורגל מדיניות גם באוצר דרך יו"ר ועדת הכספים משה גפני הנצחי וכן הלאה.

נתניהו הנסחט, בדרכו לחוקק חוקים שישחררו אותו מהכלא הצפוי לו בסוף משפט השוחד, מפצל את סמכויות הממשלה, אחריותה ומדיניותה לחתיכות "משילות" בין חברות הקואליציה. כל אחת מהן תקבל נתח שלטוני מלא מלא, שבו היא תהיה אחראית למדיניות התחום עליה הופקדה ולתקציב.

נתניהו יהיה חניך תורן במקרה הטוב. ייאלץ מידי פעם לעלות לדוכן הכנסת ולהודיע בקולו ש"יהיה חשמל בשבת" וגם "מצעד הלה"טבים יצעד" ועוד הודעות "מרגיעות" כדי לכסות על מערומיו הנחשפים עם כל כניעה לדרישות שותפיו, שהם בעצם הבוסים שלו. ראשי הממשלות שלו. אפילו ממשלת ליכוד לא תהיה לו, שכן זו תצטרך יומיום לספק את דרישות התקציב של הממשלות המפלגתיות ולמלא אחר  מדיניותן.

נתניהו יהיה חניך תורן במקרה הטוב. יעלה מדי פעם לדוכן הכנסת ויודיע ש"יהיה חשמל בשבת" ו"מצעד הלה"טבים יצעד" ועוד הודעות "מרגיעות" שיכסו על מערומיו בכל כניעה לדרישות שותפיו, שהם בעצם הבוסים שלו

בקרוב יושבעו למעשה ממספר ממשלות בישראל.

כנסת ישראל, שתמיד הייתה בוחרת ממשלה אחת על פי קווי יסוד מוסכמים והסכמים קואליציוניים שהונחו בכנסת טרם השבעתה, נבחנו ואושרו, תהיה למעשה כנסת שמאשרת ממשלה מפוצלת. תקציב המדינה כבר לא יהיה תחת סמכות ואחריות אחת וכך גם ביטחון המדינה, מערכת החינוך של ילדי ישראל,  יחסיה עם הפלסטינים והעולם כולו.

ברוכים הבאים לעידן ממשלה לכל מפלגה, במה שמכונה עדיין, משום מה, מדינה יהודית ודמוקרטית.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 484 מילים ו-1 תגובות
סגירה