רשמית - ישראל מושחתת

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר ויו"ר ש"ס אריה דרעי במליאת הכנסת, 13 בדצמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר ויו"ר ש"ס אריה דרעי במליאת הכנסת, 13 בדצמבר 2022

ביום הצבעת הכנסת על הקמת ממשלה חדשה, תוכר ישראל באופן רשמי כמדינה מושחתת. מושחתת בסגנון מדינות אפריקה או דרום אמריקה הידועות לשמצה.
במדינת ישראל המושחתת נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, ישבע שוב "אמונים" למדינה ולחוקיה, אבל איש בארץ ובעולם לא יאמין לשבועתו.

ביום הצבעת הכנסת על הקמת ממשלה חדשה, תוכר ישראל באופן רשמי כמדינה מושחתת. מושחתת בסגנון מדינות אפריקה או דרום אמריקה הידועות לשמצה

בישראל המושחתת הממונים על החוק והסדר, על הנורמות הציבוריות והתקציבים יהיו עבריינים מוכרים. מן הסתם הם לא יוכלו לתת דוגמה אישית לניקיון כפיים ושמירה על שלטון החוק.

עבריינים יוכלו להציג את הנורמות החדשות בבתי משפט. מדוע מה שרשאי לעשות ראש ממשלה הנאשם בשלושה תיקים פליליים, לא רשאי לעשות כל עבריין הנאשם בשוחד ברשות המקומית או במפעל ציבורי?

במשטרה יוכלו קצינים מושחתים ועבריינים, מטרידים מינית ואחרים לקחת דוגמה מהממונה עליהם. להציג את הקוד האתי החדש של המשטרה בפני המחלקה לחקירות שוטרים. לנופף באקדח, לירות לפי הנחיה פוליטית או לתת חסינות לכל שוטר שסרח. זו תהיה הנורמה כמדיניות של השר הממונה.

עם השבעת הממשלה החדשה ישראל תהפוך בפועל למדינה המנוהלת בידי מהפכנים ועבריינים. לא עוד דמוקרטיה עם איזונים ובלמים והפרדת רשויות, אלא מדינה המנוהלת בכוח הזרוע והאידאולוגיה הימנית דתית.

תרבות הנבוט שמאפיינת לאחרונה את הנהגים בכבישים תחדור באופן רשמי ומוכר למסדרונות הפרלמנט. "לדרוס", "תקפצו לנו", "גזגזי", "לא סופרים אתכם", אלה רק מקצת ביטויי שפת הרחוב שכבר התבססה בכנסת.

תרבות הנבוט שמאפיינת לאחרונה את הנהגים בכבישים תחדור רשמית למסדרונות הפרלמנט. "לדרוס", "תקפצו לנו", "גזגזי", "לא סופרים אתכם", אלה רק מקצת ביטויי שפת הרחוב שכבר התבססה בכנסת

גם הנוהג לתקוף כל מי שלא בא לך טוב בעין בגלל דעתו או בגלל מעשה כלשהו בשגרת יומו, יהפוך לנוהג שלטוני יומיומי, מגובה על ידי שרים וחברי כנסת שאין להם שום עניין בזכויות אזרח, אדם או מיעוט.

הם יעבדו עכשיו ארבע שנים כדי לקבע את שלטונם לנצח ולצרוב בציבור ובמעשיהם את התודעה שכל הרחקה שלהם ממוקדי הכוח והשלטון תעלה במהומות, אלימות מילולית ופיזית ואף בדם.

כך ישראל הופכת באחת למדינת עולם שלישי.

אסור לטעות. זה לא רק משפטי בנימין נתניהו ורצונו לבטל את המשפט ואת סכנת הכלא. מדובר בתרבות עבריינית שלמה. זו שלא מסוגלת לשכנע, והכוח הוא דרכה לכפות את עמדותיה.

המדינה ומוסדותיה הם רק כלי שימושי לשם מימוש אידאולוגיה קיצונית, גזענית, לאומנית, משיחית, דתית ואנטי דמוקרטית.

הפרלמנט של השבועות האחרונים הוא רק דוגמה לנוהג שישתרש פה – חבורה אלימה, מופרעת, מתנהגת במוסד המחוקק כאילו הכל מותר וחוקי הג'ונגל הם חוקי המדינה.

הפרלמנט של השבועות האחרונים הוא רק דוגמה לנוהג שישתרש פה – חבורה אלימה, מופרעת, מתנהגת במוסד המחוקק כאילו הכל מותר וחוקי הג'ונגל הם חוקי המדינה

עם השבעת הממשלה החדשה יתנו גם שומרי הסף את חותמת "הכשרות" להיותה של ישראל מדינה מושחתת.

הנשיא שלא ייאבק ולא יתפטר, ישתוק וימשיך בתפקידו כחנפן שלטון למען הכבוד והנאות החיים, נשיאת העליון שתמשיך לעצום עיניים ותשתתף בטקסים,  היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה אשר תחתם שונו החוקים, לכאורה תחת שלט הדמוקרטיה,  אבל בפועל למען שינוי משטרי קיצוני – והם נשארו בתפקידיהם. שתקו וקיבלו את הדין החדש.

גם הרמטכ"ל והמפכ"ל יהיו שותפים להפיכתה של ישראל למדינה מושחתת.  גם ראשי זרועות הביטחון, המוסד ושב"כ. כל מי שיהיה מוכן לשרת ממשלה מושחתת, המונהגת, בין השאר, בידי עבריינים ונאשמים – לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו.

מה יגיד הרמטכ"ל לפקודיו כאשר נאשם בשוחד ייתן לו הנחיה לצאת למלחמה? האם לא יחשוש שההנחיה נובעת ממניעים אישיים ולא לאומיים? מה יגיד המפכ"ל לשוטריו כאשר ישתנו הוראות הפתיחה באש והקוד המוסרי והאתי כבר לא ינחה אותן, אלא הוראה פוליטית של מפלגה ימנית קיצונית גזענית? מה יגיד?

עם השבעת הממשלה החדשה בהסכמת כל מערכות המדינה, מי בשתיקה ומי בתמיכה בפרהסיה, תהפוך ישראל למדינה שבה כל דאלים גבר. אין דין ואין דיין. אין שום דבר מוסכם המאפשר חיים משותפים של אזרחים בעלי דעות ועמדות שונות.

כאשר המכנה המשותף מתרסק גם האורגן המכונה "מדינה" יתרסק. דגל והמנון אינם מספיקים כדי לחיות יחד. תעיד על כך לבנון השכנה. גם לא ספר התנ"ך שמעיד דווקא על פיצולים ומלחמות אחים, חורבן נוראי וגלות.

גם הרמטכ"ל והמפכ"ל יהיו שותפים להפיכת ישראל למדינה מושחתת. גם ראשי זרועות הביטחון, המוסד ושב"כ. כל מי שיהיה מוכן לשרת ממשלה מושחתת, המונהגת בין השאר בידי עבריינים ונאשמים

התרסקות המדינה תתרחש.

אולי בריקבון ארוך, אולי בהתפוררות הדרגתית ואולי בקול נפץ אדיר.

ההיסטוריה של העם היהודי מעידה שתמיד תמיד רק מיעוט זיהה את הסכנות ופעל כדי להיחלץ מהן. הרוב היה תמיד שקוע בסיר הבשר או בתלמודי התורה עד שהאסון דפק בדלת.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 676 מילים ו-1 תגובות
סגירה