רק בכוח פוליטי ננצח

הפגנה בבלפור, 2 באוגוסט 2020 (צילום: AP Photo/Oded Balilty)
AP Photo/Oded Balilty
הפגנה בבלפור, 2 באוגוסט 2020

אז עכשיו כשהתגבשה לה ממשלת הימין ימין על מלא מלא גבר גבר האורגינל המקורי, הגיע הרגע שנבין מה הם שני התסריטים שיכולים לקרות כאן בשנים הקרובות.

אז עכשיו כשהתגבשה לה ממשלת הימין ימין על מלא מלא גבר גבר האורגינל המקורי, הגיע הרגע שנבין מה הם שני התסריטים שיכולים לקרות כאן בשנים הקרובות

התסריט הראשון והסביר הוא ששוב, כמו ב-2009 וכמו ב-2015, מחנה השמאל ייפול לתוך הספינים של הימין וימשיך לדקלם ולהדהד את המסרים שלהם ולדשדש בשיח הציבורי שבו הם אלה שמכתיבים.

ואז בעוד שנתיים נגיע לאיזה רגע שיא של ביטול משפט נתניהו או ביטול מצעד הגאווה בירושלים או סתם אישור לעקוף את בית המשפט ולחוקק חוק שמאשר להפלות אתיופים או ערבים.

ואז יהיו הפגנות גדולות ואז בנימין נתניהו, כמו נתניהו, יידע להוציא כמה עיזים ולהראות שהוא הגורם הממתן, ולתת פרס בצורת גלעד שליט או ועדת המלצות או שינוי מינויים והכנסת בני גנץ לממשלה, כמו שעשה לשאול מופז, או כל טריק אחר. ובכך להמשיך את הדיון סביבו וסביב בן גביר. והשאלה על הפרק תהיה האם חשוב לישראל להיות גזענים או גזענים מאוד.

אבל יש גם התסריט השני, התסריט שאומר שנתחיל לצבור כוח פוליטי, שנתחיל לדבר אל הציבור במונחים של שמאל ושל פתרונות, שנתחיל להעלות לסדר היום התקשורתי הציבורי את הנושאים שלנו בדרך שתשכנע את הציבור שבבחירות הבאות לנו יש גם פתרונות לבעיות המהותיות של ישראל.

אבל יש גם תסריט שני, לפיו נתחיל לצבור כוח פוליטי, נדבר אל הציבור במונחים של שמאל ושל פתרונות, נעלה לסדר היום התקשורתי הציבורי את הנושאים שלנו בדרך שתשכנע כי יש לנו גם פתרונות לבעיות המהותיות

הדבר הראשון והברור הוא להתחיל למצוא את המסרים ואת האנשים שמדברים לציבור בלי פחד ובלי התנצלות – על חוסר ההיגיון והחסרונות הברורים שיש למדינת ישראל בשליטתה הצבאית על האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית בשטחים.

הדבר הזה הוא קריטי וממנו באמת מפחד הימין הישראלי. הפחד של הימין הוא שהציבור ישאל באמת למה אנחנו שם. למה אנחנו מתעקשים לממן את מפעל ההתנחלויות הכושל למען איזה רעיון משיחי ועוד לסכן את ילדינו למענו במשך כל כך הרבה שנים.

לימין אין תשובה ולשמאל יש תשובה פשוטה – נפסיק את המימון והמפעל ייסגר (מוזמנים לקרוא את מאמרו של ד"ר אבנר ענבר ממכון מולד על "פינוי אזרחי לא אלים: חשיבה מחדש על סיום מפעל ההתנחלויות" ןלהבין את דקויות התכנית). ילדינו יינצלו ונוכל לממן דברים חשובים לאזרחי ישראל.

הדבר השני הוא להתחיל לדבר חילונית, להבין שרוב היהודים בעולם אינם חרדים ובטח ובטח לא מאמינים בהתנחלויות, ולכן אנחנו הרוב. היהדות האמיתית היא כזו שלא כופה על אף אחד את יהדותה, כזו שרוצה תחבורה ציבורית בשבת וחינוך מעולה מודרני והומניסטי לכולם.

והכפייה הדתית הברורה והגרועה מכולם היא כמובן ההתעקשות על התנחלות ואדמה שכנראה בערך כמה עשרות חבר'ה חושבים שאלוהים נתן להם אותה וחשוב שנמות למענה.

הדבר השני הוא להתחיל לדבר חילונית, להבין שרוב היהודים בעולם אינם חרדים ובטח ובטח לא מאמינים בהתנחלויות, ולכן אנחנו הרוב. היהדות האמיתית היא כזו שלא כופה על אף אחד את יהדותה

אז אם נדבר כולנו על הנושאים האלה ולא נבכה ונצעק על כל מינוי וכל שינוי חוק, אם נדע להבדיל בין מה שאומרים בחדשות לבין מה בפועל משפיע על החיים שלנו ביום יום, אז נבין שהדבר הקריטי הוא לבנות כוח פוליטי. מסגור מחדש של הנושאים שלנו ודיון ציבורי שיעיל לנו.

אלון הוטר הוא אבא לדני ובן זוג לחן, בעל תואר שני בתקשורת פוליטית, פעיל חברתי ואקטיביסט, יועץ פוליטי וראש המטה לשעבר של סגן שרת הכלכלה

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
אז רק מלדבר על ייבוש התנחלויות והשקעה בחינוך הומינסטי ייבנה לנו כח פוליטי? לא נראה לי מספיק. אנחנו צריכים מסגרות כח שנשמרות - תשובה שלנו להתנחלויות. לדוגמא, הקמת ישובים ושכונות מעורבות,... המשך קריאה

אז רק מלדבר על ייבוש התנחלויות והשקעה בחינוך הומינסטי ייבנה לנו כח פוליטי? לא נראה לי מספיק. אנחנו צריכים מסגרות כח שנשמרות – תשובה שלנו להתנחלויות. לדוגמא, הקמת ישובים ושכונות מעורבות, הקמת גרעיני לחץ בכל עיר, השקעה יתרה באיגוד עובדים.

עוד 500 מילים ו-3 תגובות
סגירה