עייפות של אמא חד הורית

אמא וילדיה בבית. אילוסטרציה (צילום: iStock)
iStock
אמא וילדיה בבית. אילוסטרציה

עייפות של אמא חד הורית היא כמו עייפות של חייל במדים. היא אינה נגמרת וכמעט שאין הפוגות. האמא מריצה בראש מטריצות של פעילויות הילדים, עובדת, מבשלת, מנקה, מכבסת, תולה, מכבסת, תולה. הכל לבד. אסור לה להיות חולה, אי אפשר, מי יטפל בה? מי יטפל בילדים? זר לא יבין זאת, למה אמא חד הורית כל כך עייפה.

עייפות של אמא חד הורית היא כמו עייפות של חייל במדים. לא נגמרת וכמעט בלי הפוגות. האמא מריצה בראש מטריצות של פעילויות הילדים, עובדת, מבשלת, מנקה, מכבסת, תולה, מכבסת, תולה. הכל לבד

כמה היא עייפה? היא יכולה להירדם בישיבה. בעמידה. אחרי קפה חזק או משקה אנרגיה.

צריך הרבה אנרגיות כדי לגדל ילדים. קשה לגדל ילדים וכל כך קשה לגדל ילדים לבד. אבל לאמא חד הורית אין ברירה. היא חזקה כמו סופרוומן, מוצאת פתרונות יצירתיים לבעיות כמו מקגאיוור, נלחמת נגד אויבים כמו ז'אן ד'ארק ומגנה על הגורים כמו לביאה.

היא מסתירה את המצב המשפחתי בראיונות עבודה וחוששת תמיד מפיטורים, חשופה לפגיעה. צריכה עזרה אבל מתביישת לבקש. שורדת לבד.

רוצה מקלחת נורמלית, בשקט, מתענגת על כל הזדמנות לאכול בנחת ומפנטזת על חופשה בלי הילדים.

לפעמים חולמת על חיבוק חם, אבל זה רק חלום. זוגיות? למי יש כוח? תנו לאמא החד הורית לישון בשקט!

הממשלה ה-37 שיצאה לדרך מרובת שרים, מנופחת מאוד, אך עם 5 נשים שרות בלבד, חמישית מהממשלה. מלבד מירי רגב במשרד התחבורה, שאר השרות קיבלו תיקים שנחשבים בישראל לפחות חשובים.

הממשלה ה-37 שיצאה לדרך מרובת שרים, מנופחת מאוד, אך עם 5 נשים שרות בלבד, חמישית מהממשלה. מלבד מירי רגב במשרד התחבורה, שאר השרות קיבלו תיקים שנחשבים בישראל לפחות חשובים

זאת לעומת ממשלת בנט-לפיד שם היה שיא בתולדות מדינת ישראל עם 9 נשים שרות, שליש מהממשלה. בכנסת היוצאת היו 36 נשים חברות ואילו בכנסת החדשה ה-25 יש רק 29 נשים. מי ידאג לנשים ולאמהות חד הוריות בפרט?

אבי שאולי עבד שנים רבות כעיתונאי. לאחר כ-10 שנים ב-YNET וגלובס בעיקר, עבר לתחום היח"צ ועבד עם רונן צור, אבירם כהן, יהודה שוויצר ועכשיו – טל גולדפינגר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עוד 283 מילים ו-3 תגובות
סגירה