הגנה מהטריומווירט של נתניהו, דרעי ולוין מחייבת חוקה טובה

פסליהם של גאיוס יוליוס קיסר, מרקוס ליקיניוס קראסוס וגנאיוס פומפיוס מגנוס (צילום: Mary Harrsch, ויקיפדיה)
Mary Harrsch, ויקיפדיה
פסליהם של גאיוס יוליוס קיסר, מרקוס ליקיניוס קראסוס וגנאיוס פומפיוס מגנוס

בתמונה של הצלמת מארי הרש מוצגים פסליהם של גאיוס יוליוס קיסר, מרקוס ליקיניוס קראסוס וגנאיוס פומפיוס מגנוס שהקימו ברית פוליטית, הטריומווירט הראשון של הרפובליקה של רומא בשנת 60 לפנה"ס.

יוליוס קיסר היה בתחילה השותף הזוטר בטריומווירט, כאשר קראסוס ופומפיוס (כובש ירושלים שלוש שנים קודם בשנת 63 לפנה"ס) היו בעלי הון והשפעה גדולים משלו ברפובליקה ופעלו למינויו כקונסול שידאג לקדם את ענייניהם בעיר.

בשנת 49 לפנה"ס תפס יוליוס קיסר את השלטון ברומא, הכריז על עצמו כדיקטטור לכל ימי חייו ולמעשה שם קץ לשלטון העם ברומא והפך את הרפובליקה הרומאית לקיסרות מרושעת ומושחתת.

יוליוס, קראסוס ופומפיוס הקימו ברית פוליטית, הטריומווירט הראשון ברפובליקת רומא ב-60 לפנה"ס. 11 שנה אח"כ תפס יוליוס קיסר את השלטון ברומא, הכריז על עצמו כדיקטטור לכל חייו וחיסל את שלטון העם

השחיתות היא סכנה גדולה, ממש מחלה ממאירה שיכולה לרסק חברה ומדינה. האימפריה הרומית קרסה בשל השחיתות של בעלי העוצמה בעיר שתפסו את השלטון מהעם בכוח, הפכו את הרפובליקה העממית של רומא לקיסרות רעה ומושחתת וזה מה שהביא לדעיכתה ולהיעלמותה של האימפריה האדירה של העולם העתיק. איטליה נכבשה על ידי שכנותיה צרפת וספרד, שכבשו ושיעבדו את ערי איטליה.

התנועה הציונית הייתה עממית ופעלה למען הכלל

התנועה הציונית דגלה מראשיתה בקדמה חברתית וטכנולוגית ובשוויוניות. היא  הייתה חילונית ברובה, והחלוצים והחלוצות האמינו שיקימו פה מדינה לתפארת במו ידיהם, בזיעת אפם, יגנו על עצמם ולא יחכו עוד למעשי ניסים של אלים, משיחים או רבנים.

התנועה הציונית בראשיתה הייתה תנועה עממית וחבריה פעלו למען הכלל, למען תקומת העם היהודי בארצו ולא למען טובתם האישית. במילים אחרות, הם לא היו מושחתים ולא פעלו למען עצמם ולא עשו לביתם כפי שמנהיגים ורבנים עושים כיום.

שחיתות יכולה לרסק חברה ומדינה. האימפריה הרומית קרסה בשל שחיתות בעלי העוצמה בעיר שתפסו את השלטון בכוח, הפכו את הרפובליקה העממית לקיסרות רעה, ואימפריה האדירה של העולם העתיק נעלמה

השחיתות הופכת לכלי שלטוני של ממשלה-מעל-החוק

ממשלת הטריומווירט החדש של בנימין נתניהו, אריה דרעי ויריב לוין מכופפת עכשיו את החוקים. גם הלא סביר יהיה חוקי אם עילת אי-הסבירות תבוטל כפי שדורש לעשות לוין.

היועצים המשפטיים ימונו ויפעלו למען אדוניהם השרים ולא למען הציבור הרחב. פיסקת ההתגברות תבטל סופית את השפעתו של בית המשפט ותהפוך את הטריומווירט של נתניהו, דרעי ולוין לממשלה-מעל-החוק.

השחיתות תהיה ממוסדת וחוקית ולא נתונה לביקורת משפטית. היא תהיה כלי שלטוני. לא רק היועצים המשפטיים ישרתו את אדוניהם השרים, גם השופטים ימונו על ידי הטריומיוורט, והחוק שעל פיו הם יפסקו יהיה מושחת ומסורס.

הרבנים, שמאז הקמת מדינת ישראל ב-1948 רואים את השופטים כמתחריהם שגזלו מהם למעשה את מעמדם ופרנסתם כפוסקי ההלכה הבלעדיים של עם ישראל במשך מאות שנים – בוחשים עכשיו בכנסת ובוועדותיה כמו בעיירה פולנית במאה שעברה.

השחיתות תהיה ממוסדת וחוקית ולא נתונה לביקורת משפטית. לא רק היועמ"שים ישרתו את אדוניהם השרים, גם השופטים ימונו על ידי הטריומיוורט, והחוק שעל פיו יפסקו יהיה מושחת ומסורס

למעשה השליטה בכנסת נפלה עכשיו לידי הרבנים החרדים והלאומיים. הדרך למדינת הלכה בשליטת הרבנים פתוחה, כשבטריומיוורט הפוליטי החדש של נתניהו, דרעי ולוין, נמצא הרב דרעי במרכז ואולי הוא נוקם בשופטי ישראל על שהרשיעו אותו כבר פעמיים וגזרו עליו 4 שנות מאסר בפעם הראשונה בשנת 1999.

נדרשת הגנה מפני הטריומווירט החדש

אנחנו צריכים הגנה כי הרבנים החרדים לוקחים מהאזרחים שעובדים ומשרתים בצבא. אנחנו צריכים חוקה טובה שתשחרר גם את תלמידי החכמים החרדים מרבניהם העשירים ומעמידי הפנים. קודם כל לרווחת תלמידי החכמים עצמם, כי גם הם צריכים להיות מוגנים על ידי מגילת העצמאות שמבטיחה חירות ושוויון גמור לכולם, ואחר כך גם לטובת הכלכלה ובטחון המדינה, שלא תוכל לאורך זמן לקיים אותם.

אנחנו צריכים חוקה טובה שתגן על כל אזרחי המדינה מפני הטריומווירט החדש והמושחת, חוקה שתהא מבוססת על עקרונות הציונות כפי שקבעה מגילת העצמאות:

"מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויו​ת חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות".

דרושה חוקה טובה שתמנע השחתה של החברה והמדינה

התוצאה של המאבק הציבורי בחוקים שמתכננת הממשלה החדשה צריכה להיות חוקה טובה, שתקבע בחוק את העקרונות שנוסחו במגילת העצמאות. חוקה שתאפשר למנוע השחתה של החברה והמדינה על ידי שמירת האיזון בין זרועות הממשל השונות, הממשלה, הכנסת ובית-המשפט. זאת בניגוד גמור לניסיון המחטף של הטריומווירט.

תוצאת המאבק הציבורי בחוקים שמתכננת הממשלה החדשה צריכה להיות חוקה טובה, שתקבע בחוק את העקרונות שנוסחו במגילת העצמאות ותאפשר למנוע השחתה של החברה והמדינה

גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, הזהיר בחוות דעת משפטית שנדונה בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, כי אם החוקים החדשים יעברו – הממשלה תהיה החוק. הוא ננזף בבוטות לעיני חברי הועדה ולעיני המצלמות על ידי שר המשפטים יריב לוין.

לוין מבין היטב מה משמעות החוקים שהוא מנסה להעביר בחטף בהליך חקיקה מזורז בכנסת ורק מעמיד פנים שזו תהיה דמוקרטיה ושזה היה רצון הבוחר.

אף אחד לא ידע שהטריומווירט החדש של נתניהו, דרעי ולוין, מתכנן לייצר ממשלה-מעל-החוק לכאורה חוקית אך שהיא למעשה דיקטטורה – כשבוע לאחר שהושבעה ממשלתם החדשה.

אין לטריומווירט החדש של נתניהו, דרעי ולוין מנדט לעשות זאת ובטח לא במחטף של הליך חקיקה מזורז כפי שקורה עכשיו בכנסת. אנחנו צריכים הגנה מפני הטריומווירט החדש, שעלול להביא לסופו של שלטון העם במדינת ישראל. בדיוק כפי שקרה לרפובליקה של רומא שהפכה לקיסרות מרושעת ומושחתת.

כבוד גדול לאחד עשר שופטי בית המשפט העליון

מה המשמעות הנוספת של פסיקת אחד עשר שופטי בג"ץ בענין הרב דרעי?  משמעות פסיקתם החדה והברורה היא ששיקול דעתו של ראש הממשלה נתניהו משובש ומעורפל באופן עמוק בשל משפטו ולכן הוא אינו יכול לשמש כראש ממשלה.

איך יכול ראש ממשלה לקחת אדם שאינו ראוי לשמש כשר בישראל, אדם שחמישה שופטים קבעו בפסק דינם כי הונה את בית המשפט ערב הבחירות האחרונות – ולמנותו לתפקיד הבכיר והייחודי של ממלא מקום ראש הממשלה וחבר בקבינט הביטחוני מדיני?

משמעות פסיקתם החדה והברורה של 11 שופטי בג"ץ היא ששיקול דעתו של ראש הממשלה נתניהו משובש ומעורפל באופן עמוק בשל משפטו ולכן הוא אינו יכול לשמש כראש ממשלה

נתניהו צריך להסיק את המסקנה המתחייבת, לקחת אחריות אישית ומיניסטריאלית ולהתפטר ובכך גם לעצור את הרס שלטון החוק על ידי סגן ראש הממשלה השני השר יריב לוין.

יש מבוגרים אחראים במדינת ישראל ובראשם התייצבו אחד עשר שופטי בית המשפט העליון בהנהגתה המרשימה של הנשיאה אסתר חיות. אבל אנחנו עדיין צריכים חוקה טובה שתשמר את העקרונות של מגילת העצמאות ותמנע השחתה של החברה והמדינה.

ד"ר רמי רום הוא דוקטור לכימיה פיזיקלית, עורך פטנטים וחוקר עצמאי של מלחמת יום כיפור.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
למה ליאור שליין אף פעם לא מוכן לצטט מילה מהתורה? מה כל כך מרתיע אותו? מה הטראומה שעבר שככה הוא כל כך סולד מהתנ"ך ורואה באלהים דבר מחליא ומוקצה? אולי הוא עד עכשיו לא מבין את הסודות של הת... המשך קריאה

למה ליאור שליין אף פעם לא מוכן לצטט מילה מהתורה? מה כל כך מרתיע אותו? מה הטראומה שעבר שככה הוא כל כך סולד מהתנ"ך ורואה באלהים דבר מחליא ומוקצה? אולי הוא עד עכשיו לא מבין את הסודות של התורה? על כל פנים – דרעי וקרעי זה 'סיטרא אחרא', וחנוך מילביצקי זה קמיעות ומיסטיקה של שימוש בקבלה לצרכים פסולים

עוד 991 מילים ו-1 תגובות
סגירה