תשמ"ד-1984 זה כאן

תמונה מתוך קמפיין של נתניהו, 2019
תמונה מתוך קמפיין של נתניהו, 2019

בסוף שנות ה-70 בואכה 1984, ריחפה עלינו אימת שנת תשמ"ד. אותיותיה לא הותירו מקום לשלווה. תשמ"ד עברה, לא הושמדנו והעולם לא חרב. אותיות הן פשוט אותיות.

בשנת 1948 קמה מדינת ישראל. זו גם השנה בה כתב ג'ורג' אורוול את הרומן הדיסוטופי: 1984. אורוול תיאר בספרו עולם קודר המנוהל ומפוקח באמצעים של שליטה פיזית ומנטלית מוחלטת – הגשמה מלאה של משטר טוטליטרי.

בשנת 1948 קמה מדינת ישראל. זו גם השנה בה כתב אורוול את הרומן הדיסוטופי: 1984. אורוול תיאר בספרו עולם קודר המנוהל ומפוקח באמצעי שליטה פיזית ומנטלית מוחלטת – הגשמה מלאה של משטר טוטליטרי

כל זאת בשנים שטלוויזיה עוד לא הייתה מכשיר שימושי בכל בית. לבטח לא הטכנולוגיה העכשווית בה אחד יכול להפוך ליחידת שידור וגם לחדור לפרטיותו של הזולת בקלות בלתי נסבלת.

אורוול  טבע גם את המושג "משטרת המחשבות": משטרה חשאית שמטרתה למנוע מאזרחי המדינה להעלות על דעתם רעיונות הסותרים את מטרות המשטר. היום לא צריך משטרה חשאית. די בסיסמאות הנזרקות בטוויטר או בטיקטוק מלשכת ראש הממשלה, בנו ושופריו בתקשורת, גיוס לוביסטים המעצבים את תודעת המחוקקים ומקדמים חוקים סקטוריאלים בעזרת פוליטיקאים מגוייסים.

ב-1984, האזרחים נמצאים תחת הפיקוח הישיר של שליט המפלגה: "האח הגדול ."Big Brother" ההיסטוריה משוכתבת לפי הנרטיב הרצוי לו, השפה המדוברת הופכת בתהליך הדרגתי לשפה הנקראת שיח חדש: "שיחדש" (Newspeak). מטרתה: לצמצם את אוצר המילים תוך סילוק מונחים מטרידים כגון "חופש". בד בבד, ליצור מצב בו המשגת או תיאור עניינים בעלי משמעות פוליטית, הופך להיות דקלום מושגים מטעם המנהיג ותעמולתו.

משנת 1995 הטביע בנימין נתניהו ותומכיו בעזרת הימין הקיצוני מושגים שהפכו לדרך חשיבה ואמת מוחלטת ללא עוררין של המחנה הפוליטי שלו: נתניהו טוב ליהודים, השמאל שכח מה זה להיות יהודי, הם מפחדים, פייקניוז, דיפ סטייט, אשכנאצים, סמול בוגד, הסמולנים משתמטים, תל אביב סמולנית, שונאי ישראל הם בתוכנו, חמוצים, שלטון הימין בסכנה. המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים, קרן וקסנר, פדופילים, ג'ורג' סורוס , פריווילגים, ישראל הראשונה מדכאת את ישראל השנייה, שנאת חינם (רק מהצד שלא נתניהו), ועוד.

במקביל פומפם נתניהו כאח של יוני, המושיע הלאומי, מר ביטחון, גאון בכלכלה, בעשיריית הגאונים הבינלאומיים, ישראל השנייה, היהודי האמיתי, לוחם נועז, דובר אנגלית, מייסד שושלת מלכות, שליח אלוהים – אין צורך לדבר. פשוט לומר נתניהו.

היום לא צריך משטרה חשאית. די בסיסמאות הנזרקות בטוויטר או בטיקטוק מלשכת רה"מ, בנו ושופריו בתקשורת, גיוס לוביסטים לעיצוב תודעת המחוקקים וקידום חוקים סקטוריאליים ע"י פוליטיקאים מגוייסים

תפקידו של הגיבור בספר 1984 הוא לשכתב את ההיסטוריה עבור התקשורת באופן רטרואקטיבי למען התאמתה לנרטיב ההולם.

בתהליך של שנים עוסק נתניהו בהשתלטות על התקשורת, קידום תקשורת מוזמנת עד כדי פירוק ממשלתו ויציאה לבחירות כדי להילחם על קיום העיתון המשרת אותו.

הוא מספר "עובדות היסטוריות" מפוברקות כדי להאדיר את עצמו: תחושותיו כילד למראה החיילים הבריטיים בירושלים כאשר  בפועל נולד שנה לאחר עזיבת הבריטים את המדינה. הוא מגמד ומעלים בתהליך תודעתי מחושב וחסר עכבות את ערכן של המפלגות והאישים אשר הובילו את הקמת המדינה, הנהיגו את בניית הכלכלה, החברה ומערכות המדינה והופך אותם לייצוג של "שמאל מסוכן ורעיל".

בתהליך זה הפכה ההתיישבות העובדת עוד מתקופת חומה ומגדל לחבורת פרזיטים אשכנזים, חמדני נדל"ן העושקים את המעמדות המוחלשים (היהודים בלבד כמובן), את הערבים כולם למועצת א-שורא וחיבור אסוציאטיבי לג'יהאד נוסח דעא"ש. את הרוצים לקדם חיים משותפים הוא הופך למשתפי פעולה עם החמאס.

שורדי השואה נעים בין היותם פריווילגים שהורישו לצאציהם דירות בלב תל אביב לבין היותם פלטפורמה לגיוס אהדה אישית לנתניהו ומשפחתו. מצבם האמיתי של ניצולי השואה שנותרו עדיין בחיים – לא מעניין.

תפקידו של הגיבור בספר 1984 הוא לשכתב את ההיסטוריה עבור התקשורת באופן רטרואקטיבי למען התאמתה לנרטיב ההולם. בתהליך של שנים עוסק נתניהו בהשתלטות על התקשורת

בספר 1984, הוטבעו מנטרות סיסמתיות אשר מעצבות את תודעת הציבור. במציאות שלנו, התהדק באופן הרמטי וברור חיבור של ימין לאומני, דתיות משיחיסטית ויהדות חרדית כחלופה לציונות. הישראליות הולכת ונכחדת.

מטרתם של הפוליטיקאים החרדים היא ניצול מערכות המדינה לטובת עצמם: סירוב לקחת חלק בנטל הכלכלי והביטחוני במדינה וסידור מלא לעצמם על חשבון הציבור היצרני.

המטרה של הימין המשיחיסטי והקיצוני: קידום תהליך ציני המצפצף על ההיסטוריה של המדינה ומוסדותיה. ריסוק כל מה שמייצג דמוקרטיה אמיתית, פרוגרסיביות וזכויות אדם, חילוניות וחשיבה יצירתית. קידום מדינת הלכה הכפופה למשפט היהודי.

כל אלו  משרתים נאמנה את נתניהו. עבודת צוות מושלמת.

אלו הסיסמאות של השלטון של האח הגדול בספר-1984:

"מלחמה היא שלום"
"חירות היא עבדות"
"בורות היא כוח"
"Big Brother – BB  – שליט ללא עוררין"

המציאות שלנו כיום בהלימה מבהילה. במציאות הזו עוצבו מחדש תפיסות ומושגים המתכתבים באופן מדוייק עם  הסיסמאות מהספר 1984.

בספר 1984, הוטבעו מנטרות סיסמתיות אשר מעצבות את תודעת הציבור. המציאות שלנו כיום בהלימה מבהילה. במציאות הזו עוצבו מחדש תפיסות ומושגים המתכתבים באופן מדוייק עם הסיסמאות מהספר 1984

להיות בעד ביבי משמעותו: ציונות ופטריוטיזם.
נגד ביבי משמעותו: שמאל מסוכן, אוייב, בעד החמאס, נאצי, אנטישמי, סוטה מין.

לאומנות אלימה היא הבעת אהבה למדינה.
ביקורת מנומקת על נתניהו: הסתה ושיסוי.

בורות מחליפה השכלה ועובדות.
ניסיון מקצועי: לא רלוונטי.

כולל וישיבה הם שדה הקרב האמיתי.
ללמוד תורה יותר קשה מלהילחם בשדה הקרב.
אשה היא רחם לאומי.
ילדה/אשה – איום על גברים.

אלימות היא הבעת אהבה.
הסתה והכפשה זה רק מהצד שלא בעד נתניהו.
השמאל הוא אשכנזים בלבד.
היטלר לא סיים את המלאכה.
האשכנזים קרים ומנוכרים, המזרחים חמים ואוהבים. בעיקר את ביבי.

משפחה זה רק אבא ואמא.
להט"ב זו מחלה וסטייה.
ערבים זה דעא"ש
אחריות – מה זה? אשמה זה לא.
רגשות יש רק לדת.
בנימין נתניהו-BB – שליט ללא עוררין

בתהליך המסוכן הזה נתניהו פועל בביטחון וכקוזאק הנגזל המייבב וזועק על כל ביקורת כלפיו, כאשר הוא הוביל במשך 27 שנים הסתה מתמדת. בשנה וחצי האחרונות עבר מחנהו לאלימות ציבורית ואישית כדי להשיג את מבוקשו. אולם בתפיסה הביביסטית הוא המותקף, הוא בסיכון, כל הפגנה לגיטימית היא סכנה קיומית המרחפת מעל משפחת נתניהו. כל מי שאינו בעדו נשפט כשמאל מסוכן ורצחני.

נתניהו הוביל במשך 27 שנים הסתה מתמדת. בשנה וחצי האחרונות עבר מחנהו לאלימות ציבורית ואישית להשגת מבוקשו. אולם בתפיסה הביביסטית הוא המותקף, הוא בסיכון, כל הפגנה לגיטימית היא סכנה קיומית

תשמ"ד לא חייבת להתקיים ב-1984.

השנה, שנת 2023 – הגיעה שנת תשמ"ד.

 

גילה לבני זמיר היא חיפאית, יועצת תקשורת ופובליציסטית, מנכלי"ת המרכז הישראלי - דרוזי, מייסדת ושותפה בתכנית "האקווריום-הכשרה פוליטית דמוקרטית". הובילה מאבקים סביבתיים וחברתיים. בוגרת התכנית למנהיגות חברתית במרכז מנדל צפון. בעלת BA בתקשורת, רוח וחברה ועיצוב תקשורת חזותית. נשואה, אם ל-3 וסבתא ל-4.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
'זמן ישראל' וערוץ 'כאן11' וכו' זה אחלה של יציבות ושפיות בתוך כל העניינים. בין אם מבינים את גדולתה של התורה, ובין אם לאו - שטן זה ביבי, ותומכיו מתחלקים לקבוצות מסוגים שונים: החל ממצביעים... המשך קריאה

'זמן ישראל' וערוץ 'כאן11' וכו' זה אחלה של יציבות ושפיות בתוך כל העניינים. בין אם מבינים את גדולתה של התורה, ובין אם לאו – שטן זה ביבי, ותומכיו מתחלקים לקבוצות מסוגים שונים: החל ממצביעים תמימים של הצבעה של הרגל וחינוך לדבר, או שהולכים על פי דעת הרב שלהם וכו', ועד טייקונים ובעלי הון אינטרסנטיים לכיסם

עוד 907 מילים ו-1 תגובות
סגירה