מדובר במאבק קיומי - דמוקרטיה או דיקטטורה

הפגנה נגד המהפכה המשפטית של יריב לוין ליד ביתו במודיעין, 13 בינואר 2023 (צילום: Jonathan Shaul/Flash90)
Jonathan Shaul/Flash90
הפגנה נגד המהפכה המשפטית של יריב לוין ליד ביתו במודיעין, 13 בינואר 2023

משילות היא מילה חלולה. מילה כוזבת. שם קוד לדיקטטורה.

בממשלה ספציפית זו המשילות היא גם שם קוד לממשל של עבריינים.

והממשלה הספציפית הזו אכן מחוללת כעת הפיכה משטרית שמובילה לדיקטטורה ולשלטון ללא מצרים של חבורת פושעים ועבריינים לכאורה.

משילות היא שם קוד לדיקטטורה. בממשלה ספציפית זו היא גם שם קוד לממשל עבריינים. והממשלה הזו אכן מחוללת הפיכה משטרית שמובילה לדיקטטורה ולשלטון ללא מצרים של חבורת פושעים ועבריינים לכאורה

רפורמה משפטית היא ביטוי חלול. ביטוי כוזב. שם קוד לדיקטטורה.

בממשלה ספציפית זו רפורמה משפטית היא גם שם קוד לממשל של עבריינים.

והממשלה הספציפית הזו אכן מחוללת כעת הפיכה משטרית שתוביל לדיקטטורה ולשלטון ללא מצרים של חבורת פושעים.

שימו לב שאך ורק בכך מתמקדים אנשי כנופיית הפשע ששולטים בחיינו: הפיכה משטרית והכשרת עבריינים לתפקידים בכירים.

אה, והצייצן לחוסר ביטחון לאומי ממוקד גם בציוצי טרוניה: יש להחריב את חאן-אל-אחמר! כך אדרוש בישיבת הממשלה. לא יכול להיות שיחריבו רק בנייה לא מאושרת של יהודים. צריך שוויון. די להפלות יהודים! זהו אופי הציוץ של איש האפרטהייד הנקלה שקיבל לידיו את תיק המשטרה ושב"ס (מטעמו של נאשם מסית ושקרן פתולוגי ומטעם רעייתו הבלתי נבחרת. טוב, ריח הליזול המתקרב מפחיד את בנימין נתניהו ולכן כל מינוי מופקר הוא אפשרי לצורך הישרדות מחוץ לחומות מעשיהו).

זהו שיא העולב. שפל הקוזק הנגזל. תחתית הגזענות. תהום של ספין שקוף מטעם איתמר בן גביר בניסיון לחמוק מהעובדה שממשלה בה הוא חבר פינתה מאחזון קטנטן ובלתי מאושר (אך ורק בשל ביקור היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית בישראל, כמובן).

מתברר שגם ממשלת פשיזם גזעני על מלא נאלצת להיתקל בחומת המציאות. אבל לא נעים מהבוחרים. הבטיחו להם פשיזם גזעני על מלא. התעללות מוחלטת בפלסטינים. עליונות יהודית טוטלית. אז מה פתאום דווקא השוטרים שבן גביר הוא השר המופקד עליהם נשלחים לפנות מבנה שקם ללא אישור? פדיחות, בן גביר. לכן השר חייב לצייץ בטרוניה חלולה.

מתברר שגם ממשלת פשיזם גזעני נתקלת בחומת המציאות. אבל לא נעים מהבוחרים. הבטיחו להם עליונות יהודית טוטלית. התעללות מוחלטת בפלסטינים. אז איך שוטרי בן גביר מפנים מבנה לא חוקי?

ומהו תוכן הציוץ החלול? תחריבו את פחוני האומללים והעניים ונטולי הזכויות מכל בחאן אל-אחמר. בן גביר כותב שמדובר במימוש עיקרון השוויון הצודק וכי זכות היסוד לשוויון צריכה להיות זכות יסוד חוקתית במשטר דמוקרטי.

ממממ, אבל שוויון פירושו להעניק לכל הפלסטינים בגדה אזרחות ישראלית, זכויות אזרח לרבות הזכות לבחור ולהיבחר לכנסת וכמובן שותפות מלאה בכל המוסדות ששולטים בחייהם: בג"ץ, המנהל האזרחי, משטרת ישראל, הצבא ועוד.

האפשרות השנייה היא לאפשר להם לכונן מדינה פלסטינית. ריבונות. מימוש הגדרה עצמית.

אבל הקוזק הנגזל והעבריין המורשע מתנגד בתוקף הן להענקת אזרחות לפלסטינים בגדה לרבות מכלול זכויות האזרח והן לכינון מדינה פלסטינית רציפה בשטחה לצד מדינת ישראל.

זאת משום שהשוויון של מעריץ רוצח ההמונים ברוך גולדשטיין הוא שם קוד למשטר אפרטהייד. השוויון של מעריצו של הרב מאיר כהנא שהציע חוק זהה לחוקי נירנברג – הוא כמו אצל ג'ורג' אורוול: דיקטטורה היא דמוקרטיה. אפרטהייד הוא שוויון. מלחמה היא שלום. בורות היא ידע. ועבריין גזען ומסוכן הוא השר שמופקד על המשטרה ושירות בתי הסוהר.

בן גביר כותב שהפינוי הוא מימוש עיקרון השוויון צודק וכי זכות היסוד לשוויון היא זכות יסוד חוקתית במשטר דמוקרטי. ממממ, אבל שוויון פירושו להעניק לכל הפלסטינים בגדה אזרחות ישראלית וזכויות אזרח

שרי סיעת העליונות הדתית (בראשות שר האוצר והאפרטהייד, בצלאל סמוטריץ') גם החרימה את ישיבת הממשלה במחאה על פינוי המאחזון הבלתי מאושר וגם בניסיון להסתיר מבוחריהם את ערוותם בכלל ואת ערוות השר במשרד הביטחון לענייני אפרטהייד שנושא באחריות קולקטיבית מענגת לפינוי הזה. בדיוק כמו בן גביר.

כמו כל חבריו של סמוטריץ' לסיעת העליונות היהודית וכמו בן גביר וכל חבריו לסיעת הגזענות היהודית. כולם נושאים באחריות קולקטיבית מענגת לפינוי המאחזון הבלתי מאושר הזה.

משילות, כבר אמרנו.

מובן שההפיכה המשטרית תחריב גם את הכלכלה, אבל אני רגוע: ראש ממשלת העליונות היהודית שמחולל הפיכה משטרית כי הוא יודע שהוא בדרך לכלא ושר האוצר והאפרטהייד ערכו מסיבת עיתונאים דרמטית כדי לבשר לנו על התייקרות פחותה שתחסוך לנו 37 שקלים (!) בחודש. ברוני השקר והכלום. בלוני השקר והכלום.

כמו כל חבריו של סמוטריץ' לסיעת העליונות היהודית וכמו בן גביר וכל חבריו לסיעת הגזענות היהודית, כולם נושאים באחריות קולקטיבית לפינוי המאחזון הבלתי מאושר

זהו נתניהו המוכר והרע: אין לי שום פתרון למצוקות שלכם אבל אני אגיד מילים נפוחות בקול בריטון כדוגמת "בלימת מחוללי האינפלציה" ואדגמן שאני מצטער מאד על כך שאינכם יכולים לקנות קורת גג עד יום מותכם אלא אם ההורים שלכם אמידים מאד, אבל היי: חסכתי לכם 37 שקלים מתוך סכום ההתייקרות.

ומה לגבי חינוך חינם לגילאי 0-3? טוב, עזבו אותו בשקט. כולה הבטחת בחירות כוזבת שהכזב הטמון בה התנוסס מול העיניים בשנייה שבה בקעה מפי הנוכל הפתולוגי.

תודה ל-150 אלף המפגינים והמפגינות בת"א נגד ההפיכה המשטרית.

תודה לאלפי המפגינים והמפגינות בירושלים נגד ההפיכה המשטרית. למרות הקור והקושי המובנה להפגין בעיר הזו נגד ההפיכה המשטרית.

תודה ל-10 אלפים המפגינים והמפגינות בחיפה נגד ההפיכה המשטרית.

תודה מיוחדת לאלפי המפגינים והמפגינות בבאר-שבע נגד ההפיכה המשטרית. לא קל להפגין בעיר הזו נגד הנאשם המסית ומכונת הרעל שלו.

תודה למאות המפגינים והמפגינות נגד ההפיכה המשטרית בהרצליה.

ותודה גדולה לאלף המפגינים והמפגינות במודיעין בסביבת ביתו של פקיד ההפיכה המשטרית האדוק והקנאי יריב לוין.

פקיד ההפיכה המשטרית מטעמו של מחולל ההפיכה המשטרית: הנאשם המסית והשקרן הפתולוגי שיודע שהוא בדרך לכלא ולכן מחולל הפיכה משטרית בניסיון להכניס את כולנו לכלא במקומו.

זהו נתניהו: אין לי פתרון למצוקותיכם אבל אגיד מילים נפוחות בקול בריטון כמו "בלימת מחוללי האינפלציה" ואדגמן צער על שאינכם יכולים לקנות קורת גג עד יום מותכם, אבל היי: חסכתי לכם 37 ש"ח מסכום ההתייקרות

תודה גדולה לאלף המפגינים הללו, מפני שהם הבהירו ועוד ישובו ויבהירו לנאמנו הלאומן ועטוף השנאה של המשסה והמחריב הגדול:

כאן לא ירכזו בקלות את 3 הרשויות בידי נאשם מסית ושקרן פתולוגי ובידי רעייתו שאיש לא בחר בה.

כאן לא יחסלו בקלות את הפרדת הרשויות הבעייתית ממילא.

כאן לא יחסלו בקלות את העצמאות השיפוטית.

כאן לא יחסלו בקלות את ההגנה האפקטיבית היחידה על זכויות האדם והאזרח במדינת ישראל.

כאן לא יחסלו בקלות את השידור הציבורי העצמאי והמעולה לטובת ערוצי תעמולת כזב בזויה.

וכאן – לצערי זה ייקח עוד זמן – לא ישליטו לנצח דיקטטורה צבאית ומשטר אפרטהייד בחיי מיליוני פלסטינים.

תודה גם לעשרות אחינו הישראלים והישראליות שהפגינו לצדנו הערב בבוסטון, טורונטו וברצלונה.

בשפת התעמולה קוראים לזה הפגנות השמאל או הפרות סדר. כאילו שהרצון לחיות במשטר דמוקרטי ולצדו הדרישה שלא להתעמר בפלסטינים במסגרת דיקטטורה צבאית ומשטר אפרטהייד, אינם דברים אנושיים בסיסיים.

בשפת התעמולה הנבזית במיוחד של נתניהו וגלית דיסטל אטבריאן קוראים לכך הפגנת ססססמאל. מילת גנאי בדיונית לתפיסת עולם מפוארת. מילת גנאי אלימה שכל מהותה היא הסתה ודה לגיטימציה. בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו אפילו קרא להפגנות בלפור: "פרעות בלפור".

במציאות מדובר בפשטות באזרחים ובאזרחיות ישראלים שרוצים לחיות במדינה דמוקרטית. וחלק מהם יודעים היטב: מדינה דמוקרטית אינה יכולה לקיים במקביל דיקטטורה צבאית ומשטר אפרטהייד.

במציאות מדובר בפשטות באזרחים ובאזרחיות ישראלים שרוצים לחיות במדינה דמוקרטית. וחלק מהם יודעים היטב: מדינה דמוקרטית אינה יכולה לקיים במקביל דיקטטורה צבאית ומשטר אפרטהייד

ושני דברים לסיום: הניסיון הנורא והשיטתי להציג זאת כמין ויכוח פוליטי שממוקם כולו במתחם הדמוקרטי – ויכוח בין איזו רפורמה נינוחה לבין התנגדות לרפורמה – הוא עולב העולבים. שטיפת מוח בנוסח נתניהו ושרת התעמולה והצרחות שלו.

מדובר במאבק נגד הפיכה משטרית. מדובר במאבק על עצם קיומו של משטר דמוקרטי. מדובר במאבק קיומי: דמוקרטיה או דיקטטורה. משטר דמוקרטי שמקיים הפרדת רשויות, עצמאות שיפוטית והגנה על זכויות אדם ואזרח או משטר אוטוריטרי שבו 3 הרשויות בשליטת הנאשם המסית והשקרן הפתולוגי ורעייתו הבלתי נבחרת, העצמאות השיפוטית איננה עוד ולא קיימת הגנה אפקטיבית על זכויות אדם.

זהו מאבק בין העמדה הלגיטימית היחידה לבין עמדה לא לגיטימית. בעתיד (אני מקווה שלא מאוחר מדי) יבינו שזהו מאבק שאין לנתקו מהמאבק נגד אפליית האזרחים הערבים וכן נגד דיקטטורה צבאית ומשטר אפרטהייד בגדה.

ובינתיים? בינתיים יוצא הכדורגלן הנבון, האמיץ והאהוב שירן ייני להפגין נגד ההפיכה המשטרית. והוא ממכבי ת"א. בעוד פקיד ההפיכה המשטרית האדוק והקנאי מטעמו של מחולל ההפיכה (שהוא הנאשם המסית והשקרן הכפייתי) הוא יריב לוין. אוהד הפועל ת"א למרבה העצב.

ללמדנו שוב שבני אנוש תמיד יכולים לבחור בין טוב לרע: שחקן נהדר וחכם בקבוצה הלא נכונה בוחר בדבר הנכון. ואוהד הקבוצה הנכונה מחולל בשירות הנאשם אסון גדול. כלומר, בוחר בקנאות בדבר הלא נכון.

הניסיון השיטתי להציג זאת כמין ויכוח פוליטי שממוקם כולו במתחם הדמוקרטי – ויכוח בין איזו רפורמה נינוחה לבין התנגדות לרפורמה – הוא עולב העולבים. שטיפת מוח בנוסח נתניהו ושרת התעמולה והצרחות שלו.

ובניגוד לקרנפים הרבים, אנחנו בוחרים צד. בוחרים בצד הנכון. בוחרים בהתנגדות.

עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 1,285 מילים ו-1 תגובות
סגירה