בין הפצצה האיראנית לפצצה החברתית של הממשלה

בנימין נתניהו ויריב לוין במליאת הכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בנימין נתניהו ויריב לוין במליאת הכנסת

חוסנה של אומה לא נגזר רק מחוסנה הצבאי – מכמות מטוסי ה-F35, טנקי המרכבה סימן 10 ושלל אמצעי הלחימה המתקדמים. הוא נגזר ראשית כל מחוסנה ולכידותה הפנימית של החברה.

חוסנה של אומה לא נגזר רק מחוסנה הצבאי – מכמות מטוסי ה-F35, טנקי המרכבה סימן 10 ושלל אמצעי הלחימה המתקדמים. הוא נגזר ראשית כל מחוסנה ולכידותה הפנימית של החברה

ההיסטוריה של המדינה שלנו הוכיחה זאת במאה השנים האחרונות. גם כשהיינו דלים באמצעי לחימה ובכוח אדם ובכלכלה, ידענו לעמוד מול כל צבאות ערב שהיו עדיפים בכמויות כוח אדם ובנשק. יחד עם זאת ידענו לקלוט מיליוני עולים מכל הגלויות, ולהקים כאן מדינה לתפארת עם צבא שהוא בין החזקים ביותר בעולם, עם מדע וטכנולוגיה מדהימים וכלכלה לתפארת. כל זאת ללא משאבי טבע, רק ברוח האדם – החזון, הלכידות החברתית, הרצון, הצורך, היצירה וההשקעה האדירה של בני העם הזה.

יחד עם כל ההצלחה האדירה הזו, נכשלנו כישלון חרוץ בהקמת שיטת משטר ראויה – משטר ליברלי, כראוי לבני חורין. נשארנו מדינה ללא חוקה, עם התרבות הקהילתית שאפיינה אותנו בגלות הארוכה (בני פלד כינה בצדק את ממשלת ישראל – ועד קהילה), מגוון רב של שבטים בו הלאומנות מחליפה את הלאומיות, והסיקריקים עומדים להחריב את הבית השלישי כפי שהחריבו את הבית השני.

ממשלת בנימין נתניהו (בהרכב קואליציית המשיחיים הקיצוניים החשוכים), שזה כשני עשורים מפחיד אותנו עם הגרעין האיראני ואיך הוא ורק הוא יגן עלינו מפני איום ההשמדה הזה, שיגרה פצצת גרעין חברתית ללב ליבה של החברה הישראלית.

אם מזימתם תעלה בידם להפוך את הדמוקרטיה השברירית שלנו לטירניה בה נתניהו ימלוך עד סוף ימיו (מטוס מלכותי שהושקעו בו כמיליארד שקל כבר נבנה וארמון נמצא בתכנון, בזמן שעל פי דוחות הביטוח הלאומי יש כאן כמיליון ילדים מתחת לקו העוני, ואנחנו בדרך למדינת אפרטהייד דו לאומית), הרי שהחברה הישראלית תתפורר לחלוטין, וכל מה שנבנה כאן בדם ועמל רב שלנו ושל אבותינו ואבות אבותינו ירד לטמיון, ובנינו ונכדינו יחזרו לגולה הדוויה ממנה שבנו לא מכבר.

מטוס מלכותי שהושקעו בו כמיליארד שקל כבר נבנה וארמון נמצא בתכנון, כשלפי דוחות הביטוח הלאומי יש כאן כמיליון ילדים מתחת לקו העוני, ואנחנו בדרך למדינת אפרטהייד דו לאומית

הפצצה האיראנית, לא צריך להקל בה ראש, אבל היא לא רק הבעיה של מדינת ישראל, היא הבעיה של כל העולם המערבי, בעיקר של אירופה וארה"ב. מאידך, התפוררות החברה בישראל בעקבות הפצצה הגרעינית החברתית של ממשלת ישראל, תייתר את עניין הפצצה האירנית. המדינה תקרוס תחתיה הרבה לפני שהפצצה הגרעינית האירנית תהיה רלוונטית.

לאור המהפך המשטרי המתוכנן והמשמעויות החמורות הנגזרות ממנו, נזעקו כל אושיות הרוח, המשפט, החברה והכלכלה במדינה: נשיאת בית המשפט העליון, היועצת המשפטית לממשלה, נשיא בית המשפט העליון לשעבר – אהרון ברק, כל היועצים המשפטיים לשעבר, בכירי המשק, משפטנים, נגיד בנק ישראל, כלכלנים, ענקי רוח, האקדמיה, ועוד רבים שתקצר כאן היריעה לפרטם.

המשמעות מהוצאה לפועל של חורבן מערכת המשפט תהיה נוראית: העולם המערבי יתנער מאתנו, הברית האסטרטגית עם ארה"ב תתמוסס, יהדות ארה"ב המונה כמחצית מיהודי העולם תתרחק מאתנו. כנראה נהפוך למדינה דוגמת הונגריה, טורקיה או רוסיה כיום – מעצמה שהתפוררה מבפנים. זה מה שיקרה למדינת ישראל רק הרבה יותר מהר.

במאבק הזה בין המרכז שמאל לקיצוניים המשיחיים הימניים שנמצאים כעת על הגה השלטון, לא יהיו מנצחים ומנוצחים, יהיו כאן רק מנוצחים – אזרחי המדינה כולם, המדינה תקרוס תחתיה. לכן חייבים למצוא את הדרך לפשרה.

במאבק הזה בין המרכז שמאל לקיצוניים המשיחיים הימניים שנמצאים כעת על הגה השלטון, לא יהיו מנצחים ומנוצחים, יהיו כאן רק מנוצחים – אזרחי המדינה כולם, המדינה תקרוס תחתיה

זה נכון שיש בעיה קשה עם נתניהו כראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום מהחמורים ביותר בספר החוקים שלנו, ואין להקל בכך ראש. אבל מה שעומד מנגד הרבה יותר חמור – הקיצוניים המשיחיים החשוכים יחריבו את המדינה. כמו כן, נתניהו נמצא כעת במהלך משפטיו במערכת המשפט שאנו חייבים לכבד את החלטותיה. זה שהוא יצא בעור שיניו עם איזה עסקת טיעון עדיף על פני חורבן המדינה.

המצב קשה מאוד, אם זה ממשיך כך, זה הולך למחוזות נוראיים שיחריבו כאן הכל.
רובנו לא מסוגלים לסבול את נתניהו בצדק. אבל במצב הנוכחי, כשהמרכז-שמאל לא מוכן להידבר איתו, זו הממשלה היחידה האפשרית מבחינתו, והוא פשוט במצב של סחיטה בלתי נסבלת. לכן אני חושב שעדיף להידבר איתו על בסיס מגילת העצמאות, במקום שנגיע לחורבן.

לנתניהו נגיד – כבנו של היסטוריון נראה שהוא צריך לעשות יותר חשבונות ארוכי טווח בקנה מידה היסטורי. מותר לו, כמו לכל אדם, להתפכח מטעותו, לחזור בו: "ומודה ועוזב ירוחם", "שערי תשובה לא ננעלים לעולם". "מקום שבעלי תשובה עומדין צדיקים גמורים אינם עומדין". "גדולה תשובה שמגיעה עד כסא הכבוד". "אין שלם מלב שבור". אחרת, במידה שהמהפכה המשטרית הזו תצא לפועל, החברה כאן תתפרק, ובדברי ימי עמנו, חורבן הבית השלישי ירשם על שמו וחברי הקואליציה שלו.

יחיאל גלבוע הוא ד"ר לפילוסופיה של המדע ומהנדס פעיל בתעשיה הבטחונית והאזרחית שנים רבות. מודאג מאוד מתהליכי ההקצנה, הפילוג, הפערים הכלכליים ההולכים ומתרחבים, ומשחיקת הדמוקרטיה בשנים האחרונות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 720 מילים ו-1 תגובות
סגירה