ההסתה והשיסוי זורמים במחזור הדם שלו

בנימין נתניהו על רקע "ישראל מדממת" באפריל 2022, אחרי הפיגוע הרצחני בבני ברק, צילום מסך מווידאו שעלה בטוויטר
בנימין נתניהו על רקע "ישראל מדממת" באפריל 2022, אחרי הפיגוע הרצחני בבני ברק, צילום מסך מווידאו שעלה בטוויטר

אם היו עושים לבנימין נתניהו בדיקת דם, התוצאות היו מראות על שלושה נתונים מדאיגים. לצד נתונים רגילים של כולסטרול, רמת סוכר בדם וכד' היינו מוצאים גם "הסתה", "שיסוי" ו"שקרים" בערכים גבוהים ומסוכנים, שחצו את גבול הקו האדום. למרבה הפלא, ערכים אלה אינם מסכנים את בריאותו של הנבדק, אלא את בריאותה וקיומה של המדינה עליה הוא מופקד.

אם היו עושים לנתניהו בדיקת דם, התוצאות היו מראות, לצד נתונים רגילים של כולסטרול, רמת סוכר בדם וכד' – גם נתונים מדאיגים של "הסתה", "שיסוי" ו"שקרים" בערכים גבוהים ומסוכנים

‏הסתה, שיסוי ושקרים הם חלק בלתי נפרד ממחזור הדם של הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. הם בדי-אן-איי שלו. מי שציפה ממנו, כמנהיג, שאחרי הפיגוע הנורא בסוף השבוע הוא יגנה את הבריונים שניסו לפגוע פיזית בבני גנץ ובאנשי תקשורת, חי באשליות (הכאב והזעם בעקבות הפיגוע אינם מצדיקים אלימות כזו מצדם). מי שציפה ממנו שיגנה את ההשתלחויות של איתמר בן גביר ואחרים ביועצת המשפטית לממשלה, לא מבין את הסיטואציה ואת האיש.

נתניהו, עם רקורד מפואר של הסתה מכוערת שעמד בראשה והביאה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, לא יפסיק להסית עד שיבוטל משפטו. הוא לא יפסיק להסית עד שיסרס את מערכת המשפט. הוא לא יפסיק להסית עד שיחסל את התקשורת החופשית. הוא לא יפסיק להסית עד שירסק את הדמוקרטיה. והוא לא יגנה בפה מלא הסתה פרועה נגד מתנגדיו הפוליטיים.

נתניהו ניזון מההסתה ומהפירוד בעם. זה המזון הרוחני שלו. זה מה שמחזיק אותו בשלטון. זה מה שכובש את לב מאמיניו, שחדורים בשנאה לכל מי שהוא בעל השקפת עולם ליברלית – אנשי שמאל וימין, חילונים ודתיים.

מאמיניו מדקלמים את דף המסרים שלו, שמזין את מכונת הרעל הליכודית, כאילו זו תורה מסיני. זו "התורה" ממוחו הקודח והמעוות של מי שמתנהל כשליט יחיד, כוחני וציני.

נתניהו ניזון מההסתה ומהפירוד בעם. זה מה שמחזיק אותו בשלטון. זה מה שכובש את לב מאמיניו, שחדורים בשנאה לכל מי שהוא בעל השקפת עולם ליברלית – אנשי שמאל וימין, חילונים ודתיים

נתניהו לא המציא את זה. זוהי תורתו, על רגל אחת, של ניקולו מקייאוולי. ובעיקר – בדומה לכך מנהיגים פשיסטים עלו לשלטון. ככה פרחו התנועות הפשיסטיות באיטליה, בספרד ובגרמניה. התנועות האלה התקיימו על בסיס ההסתה והשיסוי. וכל השאר היסטוריה.

וההיסטוריה מספרת איך זה עבד. הם חילקו את העם לשניים: האליטות ופשוטי העם. הממסד המשפטי והכלכלי, התקשורת, האינטלקטואלים והליברלים הם האליטה העשירה והמבוססת, ש"השתלטה" על העם העני והמסכן.

התנועות האלה זרעו שנאה ופירוד, שיסו את העם באליטות והאשימו אותן בכל הצרות הכלכליות, החברתיות והמדיניות (כפי שנתניהו ומפלגות השלטון עושים כעת).

הם האשימו את האליטות הנ"ל בחוסר פטריוטיות, בשיתוף פעולה עם האויב ובפגיעה בביטחון המדינה. התנועות האלה מעולם לא לקחו אחריות על כישלונות. הם "הפילו" אותם על האליטות. המסרים האלה נפלו על אוזניים קשובות של העם, שפתאום מצא אשמים במצב.

וזה לא הכל: השליט הפשיסטי מינה לתפקידים בכירים אנשים בינוניים וחסרי כישורים, שהמשותף לכולם הוא היותם שפוטים של השליט ו"אומרי הן".

התוצאה: פולחן אישיות של המנהיג. המדינה זה אני. אין לי תחליף. אני יודע טוב מכולם מה צריך לעשות. אני המלך. אני צודק וכולם טועים (ע"ע אזהרות כלכלנים ומומחים מכל העולם על השלכותיה של המהפכה המשפטית שנתניהו מתכנן). מה אנחנו שווים אם לא נשלוט על התקשורת ועל התרבות.

התנועות הפשיסטיות האשימו את האליטות הנ"ל בחוסר פטריוטיות, בשיתוף פעולה עם האויב ובפגיעה בביטחון המדינה. התנועות האלה מעולם לא לקחו אחריות על כישלונות אלא "הפילו" אותם על האליטות

וזה כל מה שהיה לנתניהו לומר לציבור אחרי הפיגוע הנורא בסוף השבוע, אחרי הקריאות "מוות לערבים" ו"מוות לשמאלנים" ואחרי ניסיונות הפגיעה בבני גנץ ובאנשי חדשות 13: "אל תיקחו את החוק לידיים". אמירה כללית כדי לצאת ידי חובה. כיסוי תחת למקרה שמישהו כן ייקח את החוק לידיים. נתניהו יודע מה עלול לקרות. הוא כבר היה בסרט הזה. בחודש נובמבר נציין 28 שנים לרצח רבין.

ירמי עמיר הוא עיתונאי, יוצר וחיית תרבות. עורך תרבות וכתב בכיר לשעבר ב"ידיעות אחרונות", כתב את דרמת הטלוויזיה הבועטת "סקס, שקרים וארוחת ערב", ערך את הסדרה "מי מפחד מצופית גרנט", הגיש תוכניות ברשת ב' וברדיו FM 103, הופיע בתיאטרון הקאמרי, כתב שלושה ספרים: "ירמיהו כוס קקאו" (לילדים), "השליפות של המדינה" ו"יש לי בלעדיות". אין דמוקרטיה בלי עיתונות חופשית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 576 מילים ו-1 תגובות
סגירה