אסון מירון נראה לכאורה כגרימת מוות מסיבות פוליטיות

שר הפנים לשעבר אריה דרעי מופיע בפני ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, 2 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
שר הפנים לשעבר אריה דרעי מופיע בפני ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, 2 ביוני 2022

באת הדברים הבאים אני מפנה ל-45 משפחות שיקיריהן קיפחו את חייהם במירון ולמשפחות הפצועים, במה שנראה לכאורה כגרימת מוות מסיבות פוליטיות. אתמול פורסם, כי בדו"ח שהזמינה המשטרה לאחר גרימת האסון נקבע כי אריה דרעי, אז שר הפנים, לא אישר את הסדרת ההר וקרא שלא להגביל את כמות המשתתפים.

את הדברים הבאים אני מפנה ל-45 משפחות הרוגי מירון ולמשפחות הפצועים, במה שנראה לכאורה כגרימת מוות מסיבות פוליטיות. בדו"ח שהזמינה המשטרה נקבע כי שר הפנים דאז דרעי לא אישר את הסדרת ההר

אריה דרעי איננו לבד, על מעורבותם הישירה של בנימין נתניהו ואמיר אוחנה, אז השר לביטחון פנים – באי הסדרת המקום ובאי הגבלת כמות המשתתפים, כבר נכתב במכתבי האזהרה שקיבלו השניים מוועדת החקירה הממלכתית. ויש להדגיש כי אין מדובר באסון טבע שאי אפשר היה לצפותו אלא באסון שנגרם כי הדרג המדיני הבכיר לא פעל כמצופה ממנו.

וכדאי להזכיר את התנאים הפוליטיים ששררו באותה עת והיו בין הגורמים העיקריים לגרימת האסון: נתניהו ראש ממשלת מעבר, רגע לאחר בחירות ומבלי שהייתה בהן הכרעה שתאפשר לו להקים ממשלה, ניסה בכל כוחו למנוע את הקמת ממשלת השינוי. ההילולה במירון הייתה אחד האמצעים לכך, המשתתפים היו כלי פוליטי בידי נתניהו ועוזריו.

ונזכיר כי אי הגבלת מספר המבקרים, שגם בימים כתיקונם היה מעשה לא סביר, בלשון המעטה, הרי שבימי קורונה מדובר במעשה שהוא עוד פחות סביר, מה גם שהלה ניסה למנוע את ההפגנות נגדו תוך שימוש במגיפה. ומכל העדויות עולה כי על אף אי הסדרת האתר נתניהו – דרעי ואוחנה פעלו למניעת הגבלת מספר המשתתפים.

נתניהו היה אז רה"מ מעבר, רגע לאחר בחירות שלא הוכרעו באופן שיאפשר לו להקים ממשלה, ניסה נואשות למנוע הקמת ממשלת שינוי. ההילולה במירון הייתה אחד האמצעים לכך והמשתתפים היו כלי פוליטי

למעשה, ההילולה הייתה אמורה להיות מפגן כוח של נתניהו, מפגן כוח שאומר ליתר המפלגות: "החרדים בידי" ולא יתאפשר לכם להקים ממשלה. שלא לדבר על כך שרגע לאחר האסון, עוד בטרם נקברו המתים, כשהכל שרויים בהלם ובצער נוראי, הוא כבר העמיד פודיום וניסה לדחוף להקמת ממשלה רחבה, בראשותו, ברור.

ובימים אלה אוחנה, נתניהו ודרעי שוב משתפים פעולה להבטחת עתידם הפוליטי ולהבטחת עתידם המשפטי של שני האחרונים, ואף אחד מהם לא מהרהר בפשע לכאורה של גרימת המוות במירון. הם לא חשים אחראים, ומובן שעל אשמה אין מה לדבר. הם עסוקים בחקיקת חוקים עוקפי בג"ץ שיאפשרו את כהונת הפושע דרעי.

אותו דרעי שמרבה לבכות על כך שהתיקים נגדו נתפרו בגלל שהוא מרוקאי, אותו דרעי שהיה לשר הצעיר ביותר בישראל אך מעז לטעון שקופח בשל מוצאו, אותו דרעי שקיבל הזדמנות לשוב לחיים הפוליטיים על אף פשעיו, אותו אחד שעסוק עכשיו בלרמות את בתי המשפט ולא אכפת לו כהוא זה מנפגעי מירון.

אלא שמאז פרסום הדו"ח של המשטרה ומאז מכתבי האזהרה לנתניהו ולאוחנה חלף זמן. אף אחד כבר לא מתעניין בקורבנות ובבני משפחותיהם. אחרי הכל חלפו כמעט שנתיים מיום האסון, ובשיטת הפעולה של נתניהו שהוכיחה את עצמה, משיכת זמן אינסופית עד שלאף אחד כבר לא אכפת – ספק אם מי מהם ייתן את הדין.

כמעט שנתיים מהאסון – אף אחד כבר לא מתעניין בקורבנות ובבני משפחותיהם. בשיטת הפעולה של נתניהו שהוכיחה את עצמה, משיכת זמן אינסופית עד שלאף אחד כבר לא אכפת – ספק אם מי מהם ייתן את הדין

ואותה תאווה פוליטית בלתי נשלטת לכוח, לשררה ולבריחה מאימת הדין, שהדריכה אותם כשמנעו את הגבלת מספר המשתתפים – היא שמדריכה גם כעת את נתניהו ודרעי. אותה תאווה שבה הם מוציאים לפועל את תוכניותיהם, יהא המחיר אשר יהא, גם הרס המדינה ומערכת המשפט לא תעצור בעדם – הם עצמם ה-D9.

אלה שאחראים למוות, הפכו את המדינה לחצרם הפרטית ועושים בה כבתוך שלהם. גונבים, רומסים את החוק ואת כל הנורמות הציבוריות, עושים צחוק מבית המשפט ומהחלטותיו, ולמעשה מתנהלים כאילו אין חוק שיש לכבד ואין בתי משפט שיש לכבד את החלטותיהם. ולפי התוכנית, עוד מעט לבית המשפט לא תהיה סמכות לבקר את החלטותיהם.

ואחת ההחלטות שהם יקבלו היא קבורת חמור של מסקנות ועדת החקירה הממלכתית כך שאף אחד מהם לא יישא באחריות ולא ישלם מחיר אישי על גרימת האסון. וכשזו תוכניתם, כשברור שאילו גורלם הפוליטי היה שוב תלוי בכך הם לא היו מהססים שלא להגביל את מספר המשתתפים באירוע, על בני המשפחות לפעול נגד זה.

וזה לא קל לצאת נגד הקהילה שלכם, בטח לא כשהיא חלק מהקואליציה, ועל אף זאת עליכם לעשות מאמץ ולצאת נגד התוכנית ונגד הרס מערכת המשפט. כי אם אתם לא תזכו לצדק אף אחד כבר לא יזכה לצדק. המקרה שלכם הוא מקרה בוחן למציאות שהתהוותה פה תחת נתניהו בה הממשלה הסירה את אחריותה מהאזרחים.

לא קל לצאת נגד קהילתכם, בעיקר כשהיא חלק מהקואליציה, אך עליכם, המשפחות, לעשות מאמץ ולצאת נגד התוכנית ונגד הרס מערכת המשפט. כי אם אתם לא תזכו לצדק אף אחד כבר לא יזכה לצדק

ולא רק שההממשלה הסירה את אחריותה, אלא שהיא פועלת כעת כך שבית המשפט לא יוכל לבקר אותה על הסרת האחריות. הם יוכלו לעשות ככל העולה על רוחם, פשוטו כמשמעו, ואין לקבל זאת. יש להתעלות מעל המחלוקות הפוליטיות, לשלב ידיים ולפעול כאיש אחד נגד ההפיכה המשפטית והמשטרית.

דוקטור לביוכימיה ומשפטנית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 772 מילים ו-1 תגובות
סגירה