ה"רפורמה" המשפטית של ממשלת נתניהו חמורה מהפיכה צבאית

שלט בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 28 בינואר 2023 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
שלט בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 28 בינואר 2023

כאשר איזה גנרל מחליט עם החונטה שלו להשתלט על המדינה שלו, הוא שולח טנקים להשתלט על מוסדות השלטון, התקשורת ועוד. אז כל המדינה מבינה שמדובר בהפיכה צבאית והמתנגדים מתקוממים.

כאשר איזה גנרל מחליט עם החונטה שלו להשתלט על המדינה שלו, הוא שולח טנקים להשתלט על מוסדות השלטון, התקשורת ועוד. אז כל המדינה מבינה שמדובר בהפיכה צבאית והמתנגדים מתקוממים

ממשלת נתניהו מציגה, בגניבת דעת הציבור, הפיכה משטרית מדמוקרטיה לדיקטטורה הרסנית במסווה של "רפורמה" משפטית, שבפועל חמורה מהפיכה צבאית. זאת בהנחה שהציבור והעולם יקנו את השקרים שלהם.

יש כאן לא רק מעשה רמייה חמור ביותר, אלא גם זלזול באינטליגנציה של הציבור ושל מנהיגי העולם המערבי (את הסיפורים שלהם יכולים לקנות כנראה ברוסיה, פולין, הונגריה, טורקיה, וכדומה).

ג'ו ביידן, אנתוני בלינקן, עמנואל מקרון, לארי סאמרס (שר האוצר של ארה"ב לשעבר), חתני פרס נובל בעולם, חברות דירוג האשראי, מאות כלכלנים בכירים בארץ ובעולם, בכירי האקדמיה, משפטנים מהמעלה הראשונה בארץ ובעולם (כולל אלן דרשוויץ, העו"ד הוותיק של בנימין נתניהו), העיתונות המובילה בעולם המערבי (תום פרידמן – ניו יורק טיימס, ועוד), חברי קונגרס וסנאט בארה"ב, יהדות ארה"ב על כל שלוחותיה, ועוד רבים שתקצר כאן היריעה מלפרט, לא קונים את השקרים שלהם.

הסקרים ביום א' ה-12/2/2023, מראים לבנימין נתניהו וממשלתו שלא רק המרכז שמאל מתנגד למה שהוא קורה "רפורמה" משפטית, אלא רוב הציבור במדינה, כולל חלק רציני (כ-50%) מאלה שהצביעו לנתניהו (אלה שנתניהו מסית אותם נגד הדמוקרטיה וגם בו זמנית בז להם) מתנגדים ל"רפורמה" שלו.

הסקרים ביום א' ה-12/2/2023, מראים לנתניהו וממשלתו שלא רק המרכז שמאל מתנגד למה שהוא קורה "רפורמה" משפטית, אלא רוב הציבור במדינה, כולל חלק רציני (כ-50%) מאלה שהצביעו לו

נתניהו מנסה למכור לציבור ולעולם את הקלישאה שהם ניצחו בבחירות ולכן מבחינה "דמוקרטית" הם רשאים לעשות ככל העולה על רוחם. בבוז שלהם לאינטליגנציה של הציבור, בבורותם ובחמדנותם הרבה, הם מנסים להשכיח מהציבור את השיעור הבסיסי באזרחות.

כיום, בפועל הממשלה שולטת בכנסת וכעת הם רוצים לשלוט גם בבית המשפט:

  • מינוי שופטים על ידי פוליטיקאים, כמו שהם ממנים את החברים שלהם לדירקטורים בחברות הממשלתיות. אם הדבר הנורא הזה יצא לפועל, הם ימנו אלפי שופטים לא ראויים לכל בתי המשפט בכל הרמות ומערכת המשפט תיהרס ללא תקנה. לגבי הטענה שלהם שגם בארה"ב הנשיא ממנה את השופטים, צריך להסביר להם שבארה"ב יש חוקה והשופטים לא יכולים לעשות מה שהם רוצים. אצלנו אין חוקה, וכשהם ימנו את החברים שלהם לבתי המשפט כל המדינה תישחת עד היסוד.
  • חקיקת חוקי יסוד ברוב של 61. חוקי יסוד אמורים להוות את הבסיס לחוקה ולכן הם חייבים להיות מחוקקים ברוב מיוחס בסדר גודל של 2/3 מחברי הכנסת, ולא ברוב שיש לקואליציה. חקיקת חוקי יסוד ברוב של 61, זה אומר שהקואליציה יכולה לחוקק כל דבר שהיא רוצה. כמו שהם חוקקו כעת את חוק יסוד דרעי-2 אחרי שבג"ץ זרק אותם לכל הרוחות בחוק דרעי-1.
  • חוק התגברות על בג"ץ כך שלא יוכל לפסול חוקים גם אם הם לא חוקתיים, דבר שאמור לאפשר להם לעשות ככל העולה על רוחם ללא שום ביקורת שיפוטית, כגון: כעת למנות את דרעי לשר עם חוק דרעי2 למרות שבג"ץ פסל אותו רק מלפני כמה שבועות, וכנראה יפסול אותו שוב.
  • מינוי היועצים המשפטיים ע"י השרים כאלה שיהיו עושי דברם, כך שיוכלו לעשות במשרדי הממשלה ככל העולה על רוחם ללא שום ביקורת שיפוטית.
  • ביטול עילת הסבירות, כך שלשופטים לא יהיה שום שיקול דעת, משל היו סוג של רובוטים או זומבים שמריצים אלגוריתם מחשבי.

נתניהו מנסה למכור את הקלישאה שהם ניצחו בבחירות ולכן מבחינה "דמוקרטית" הם רשאים לעשות ככל העולה על רוחם. בבורותם ובבוז שלהם לאינטליגנציה של הציבור, הם מנסים להשכיח שיעור בסיסי באזרחות

בקיצור, ממשלת נתניהו פועלת לביטול מוחלט של הפרדת הרשויות. תהיה רק רשות אחת. הממשלה תשלוט גם בכנסת וגם בבתי המשפט. זו דיקטטורה ובראשה עומד דיקטטור – נתניהו.

דיקטטור שחברי מפלגתו מפוחדים ומבוהלים ממנו, ושותפיו לקואליציה שמבינים לעומק את מצבו המשפטי ופחדיו – מתייחסים אליו כאל אידיוט שימושי, על מנת להוציא לפועל את תכניותיהם: לצבור עוד כוח ומשאבים, לספח את הגדה המערבית, לכונן כאן מדינת הלכה חשוכה כמו באירן, ועוד. כמו שחברו הטוב והמטיב בצלאל סמוטריץ' אמר: נתניהו הוא תקלה. אבל הביולוגיה תעשה את שלה ובמוקדם או במאוחר הם ישלטו במדינה. בקיצור נתניהו מכר את המדינה לקיצוניים המשיחיים החשוכים בעבור ענייניו האישיים.

למהפכה השלטונית הזו שתביא לאובדן הדמוקרטיה, לחורבן המדינה, הציונות והבית השלישי, נתניהו קורא בציניות מצמררת "רפורמה" משפטית.

תפיסת המשטר הדמוקרטית בעת החדשה מתחילה בהגותם של הפילוסופים תומס הובס, ג'ון לוק, מונטסקיה, וממשיכה להתפתח בדמוקרטיות שכוננו בעולם המערבי. דמוקרטיה היא הסכם בין האזרחים לשלטון במדינה. האזרחים מעניקים למדינה את הכוח למשול, והשלטון מתחייב לשמור על האזרחים, זכויותיהם והסדר במדינה לטובת האזרחים, ולא לטובת עצמו.

דמוקרטיה זה לא רק בחירות. דמוקרטיה היא שמירה על הפרדת הרשויות ועל האיזונים ביניהם, שמירה על זכויות המיעוט, ושמירה על זכויות בסיסיות של כלל האזרחים.

תהיה רק רשות אחת – הממשלה תשלוט גם בכנסת וגם בבתי המשפט. זו דיקטטורה ובראשה דיקטטור, שחברי מפלגתו מפוחדים ממנו ושותפיו לקואליציה, המבינים את מצבו, מתייחסים אליו כאידיוט שימושי

כאשר השלטון מפר את ההסכם עם האזרחים, אומר ג'ון לוק:

"כל אימת שמנסים המחוקקים לגזול מבני העם את קניינם ולהאבידו, או לשעבדם ולכפות עליהם שלטון שרירותי, מעמידים הם את עצמם במצב של מלחמה כלפי בני העם. ומכאן ואילך פטורים הללו מחובת המשמעת, ואין להם אלא לפנות אל המפלט המשותף שהכין האל לכל אדם כנגד כוח הזרוע והאלימות….ואז עובר הכוח ליד בני העם, שזכאים לחזור אל חרותם המקורית" (ג'ון לוק, על השלטון המדיני, המסכת השנייה).

במצב הכאוטי שיצרו במדינה נתניהו וחבר מרעיו לקואליציה, רצוי שהם יתפכחו ויעצרו את הטרוף שמוביל את המדינה לתהום ויתחילו בהידברות לעדכון מערכת המשפט בקונצנזוס.

ובמידה שהם ימשיכו בקידום המהפכה המשטרית, המחנה המתנגד למהפכה המשטרית, שזה על פי הסקרים רוב העם כולל חלק נכבד ממצביעי הליכוד, חייבים להמשיך בהתנגדות באופן לא אלים, בכל הכלים שהדמוקרטיה מאפשרת.

כאשר נתניהו וחבר מרעיו מנצלים את החופש שהדמוקרטיה מאפשרת על מנת לקום עליה ולהחריבה מבית, המתקוממים רשאים להשתמש בכל הכלים שהדמוקרטיה מעמידה לרשותם (כל עוד זה אפשרי), על מנת לשמר את הדמוקרטיה. אחרת הדמוקרטיה תיהרס, המדינה תדעך עד שהבית השלישי יחרב ובנינו ונכדינו ישובו לגלות ממנה שבו זה לא מכבר אבות אבותינו. זו לחלוטין לא אופציה.

כשנתניהו וחבר מרעיו מנצלים את החופש שהדמוקרטיה מאפשרת כדי לקום עליה ולהחריבה מבית, המתקוממים רשאים להשתמש בכל הכלים שהדמוקרטיה מעמידה לרשותם (כל עוד זה אפשרי), כדי לשמרה

כדוגמאות להתנגדות לא אלימה מוצלחת, ניתן לראות את:

  • ההתנגדות שהוביל מהטמה גנדי בהודו נגד המשטר הבריטי האכזר והקשה. פילוסופיה הממוקדת בחיפוש אחר האמת ובהתנגדות לרשע באמצעות התנגדות פעילה אך לא אלימה. התנגדות זו הובילה לעצמאות הודו ועוררה השראה אצל תנועות שונות לזכויות אדם ולחופש ברחבי העולם.
  • המחאה שהוביל ד"ר מרטין לותר קינג למען זכויות השחורים בארה"ב.
  • המחאה שהוביל נלסון מנדלה למען זכויות השחורים בדרום אפריקה, ועוד.

נתניהו, סמוטריץ', אריה דרעי, שמחה רוטמן ודודי אמסלם וכל אלה מבין חברי הקואליציה הדוחפים בהיסטריה למהפך המשטרי, חבל לכם על הזמן. זה לא יקרה. רוב העם מתנגד להפיכה המשטרית, ויעשה כל מה שנדרש באופן דמוקרטי ולא משנה כמה זמן זה ייקח, עד שהטירוף הזה יחלוף מן העולם.

אין לכם שום סיכוי להצליח. רוב העם לא ייתן להחריב את הבית השלישי שקם כאן בדם בנינו ואחינו ואבותינו ואבות אבותינו אחרי אלפיים שנות גלות דוויה, ולהחזיר את בנינו ונכדינו לגולה. זה פשוט לא יקרה. כדאי שתתפכחו ותרדו מהעץ הגבוה עליו טיפסתם ותתחילו בהידברות למען העם והמדינה. דיקטטורה לא תקום ולא תהיה במדינת ישראל.

יחיאל גלבוע הוא ד"ר לפילוסופיה של המדע ומהנדס פעיל בתעשיה הבטחונית והאזרחית שנים רבות. מודאג מאוד מתהליכי ההקצנה, הפילוג, הפערים הכלכליים ההולכים ומתרחבים, ומשחיקת הדמוקרטיה בשנים האחרונות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
אין לי מה לומר אתה מפחד מנתניהו אולי אתה קצת צודק אני מפחד מבגץ בגץ כבר היום הוא האדון במדינה שלנו הסמכויות שלו בתחומים שלו הם כמעט בלי גבול הוא יכול לעצור חוקים לפטר שרים הוא שולט על מ... המשך קריאה

אין לי מה לומר אתה מפחד מנתניהו אולי אתה קצת צודק אני מפחד מבגץ
בגץ כבר היום הוא האדון במדינה שלנו הסמכויות שלו בתחומים שלו הם כמעט בלי גבול הוא יכול לעצור חוקים לפטר שרים הוא שולט על משרדי הממשלה והוא בדרך לחסל את הרוב היהודי במדינה הנכדים שלך כנראה כבר לא יהיו כאן כך לפי בגץ
הימין אף פעם לא היה חזק מידי והוא גם לא יהיה חזק אם נתניהו ישלים את ההפיכה שלו בצורה הזו והוא לא יכול להשלים בגלל שהבגץ חזק יותר זה עלול לחזור לידי השמאל בבחירות הבאות
אנחנו היום בדיקטטורה סמויה שתהפוך לגלויה
האם ידוע לך ש98% מהעורכי דין בארץ הם בעד הרפורמה?

יחיאל, כל מי מתבונן באירועים של השבועות האחרונים באופן פשוט, חרד למה שקורה כאן עכשיו ב"זכות" אדם אחד, בנימין נתניהו. כתבת זאת בצורה יוצאת מהכלל ואין לי מה להוסיף מלבד דבר אחד, חייבים לצ... המשך קריאה

יחיאל,
כל מי מתבונן באירועים של השבועות האחרונים באופן פשוט, חרד למה שקורה כאן עכשיו ב"זכות" אדם אחד, בנימין נתניהו. כתבת זאת בצורה יוצאת מהכלל ואין לי מה להוסיף מלבד דבר אחד, חייבים לצפות בסרט של רינו צרור https://vimeo.com/242975792 (סיסמה 85554). זה חופשי לזמן מוגבל.

ליצירת ידידי. יישר כוח על המידע החיוני. לצערי איני אופטימי: נדרש דיון כן על תחלואותיה המשפטיות של ישראל, החל מסוגיית גזל הקרקעות, דרך העובדה שקרן קיימת לישראל יושבת ברשות מקרקעי ישראל, ... המשך קריאה

ליצירת ידידי. יישר כוח על המידע החיוני. לצערי איני אופטימי: נדרש דיון כן על תחלואותיה המשפטיות של ישראל, החל מסוגיית גזל הקרקעות, דרך העובדה שקרן קיימת לישראל יושבת ברשות מקרקעי ישראל, המשך בסמכותו האכיפתית של בית הדין הרבני…

עוד 1,131 מילים ו-3 תגובות
סגירה