מה עובר על ביבי?

בנימין נתניהו לוחש באוזנו של הרב כדורי: השמאל שכחו מה זה להיות יהודים", צילום מסך מערוץ 1 (צילום: צילום מסך מערוץ 1)
צילום מסך מערוץ 1
בנימין נתניהו לוחש באוזנו של הרב כדורי: השמאל שכחו מה זה להיות יהודים",

"מה עובר על ביבי?" זה שיחת היום. כך שאלו בבוקר שלאחר ראשית ההפיכה המשטרית אנשי ימין מכל הסוגים והגוונים, פוליטיקאים, כלכלנים, משפטנים ועיתונאים שאיחרו להתפכח ולהבין שאין חצי דרך בכל הקשור להסתה, לאימפריאליזם, לעליונות גזעית ולשאר סוגי הכוחנות.

"מה עובר על ביבי?" זה שיחת היום. כך שאלו בבוקר שלאחר ראשית ההפיכה המשטרית אנשי ימין מכל הסוגים והגוונים, פוליטיקאים, כלכלנים, משפטנים ועיתונאים שאיחרו להתפכח

האם בנימין נתניהו שבוי בידי המשיחיים בשל משפטו? האם הפך ממגן מערכת המשפט לאויב מערכת המשפט? האם הפך ממניף כלכלת ישראל למחרב כלכלת ישראל? האם הפך מפוליטיקאי שקול לאוטוקרט על הרצף הפראנואידי?

בן נעורים הייתי כאשר נתניהו הופיע בפוליטיקה הישראלית והחל לסחוף אותה לימין המדיני והכלכלי. לכן, אנסה לשאול את עצמי את אותן השאלות ולענות עליהן מניסיוני האישי.

כיום, נתניהו מנסה להחריב את מערכת המשפט. בראשית ימיו כראש ממשלה, היה ביבי מגנה הגדול ביותר של מערכת המשפט. לכך ישנו אפילו תיעוד מצולם. והיום? היום הוא נאבק בכתבי אישום ובוועדות חקירה שמקורן בפשעים ובהפרות אמונים שביצע בדיוק באותן שנים שבהם הגן בחירוף נפש על מערכת המשפט בהצהרותיו.

נראה שביבי מאבד שליטה בימים אלה על ביטחון ישראל. הוא ממוסס את שרשרת הפיקוד, מניח לפוליטיקאים קיצוניים להשתלט על מערכות ביטחון חיוניות כמו מנהלת הכיבוש, משמר הגבול, מח"ש.

ופעם, כשהיה "מר ביטחון"? אז הוא רק החזיר את השיח' אחמד יאסין לעזה, אישר מכירת צוללות מתקדמות למצרים, ניסה להפריט את מספנת חיל הים, ורכש כלי שיט לא נחוצים כדי לסייע לקרוביו להרוויח דיווידנד.

האם נתניהו שבוי בידי משיחיים בשל משפטו? האם הפך ממגן מערכת המשפט לאויב מערכת המשפט? האם הפך ממניף כלכלת ישראל למחרב כלכלת ישראל? האם הפך מפוליטיקאי שקול לאוטוקרט על הרצף הפראנואידי?

פרט ל"מר ביטחון" נתניהו היה גם "מר כלכלה" שעדיין מפנקים אותו במחמאות ואומרים ש"תרם רבות לשגשוג המשק הישראלי". אולם, כבר בימיו הראשונים בשלטון, בימי מחאת הקוטג' והאוהלים, החלו הפגנות ענק. כבר אז – זכור לי היטב – ידענו היטב שנתניהו לא יעשה דבר, אלא יסב את תשומת הלב לעזה על-ידי החזרת גלעד שליט. וכאשר הסכים לוועדה, ידענו כולנו שמסקנותיה לא ימומשו לעולם. מאז, הקיטוב הכלכלי בישראל רק הולך וגובר, יוקר המחיה מרקיע שחקים, הדיור הפך לכמעט לא בר-השגה, תקציבים נחתכו והשכר הלך ונשחק.

אך כיצד נתניהו, אותו "מר כלכלה" מוכן לפגוע בקטר הצמיחה של המשק? בדיוק כפי שלפני שנים אחדות בלבד שדד את הגז הטבעי תוך הבטחת שווא לקרן עושר של מאות מיליארדים והוציא סכומים דמיוניים על כלי שיט לא נחוצים.

היום נתניהו מאיים לפגוע בחופש העיתונות ולסגור את תאגיד השידור? הרי רק לפני כמה שנים ממשלתו הפכה את כל סדרי התקשורת המשודרת בארץ, כולל סגירת רשות השידור, וכתוצר לוואי בלבד הקימה את תאגיד השידור.

ומה בדבר מוכנותו ההולכת וגוברת להסית ולשסות? ובכן, כשאך זה נכנס לפוליטיקה, בימי הסכמי אוסלו, כבר זכור כמי שהלך בראש לוויית וודו לרבין מבלי להתבייש כלל מעין המצלמה, וכזה שאמר לרב כדורי, כביכול לאוזנו בלבד, ש"השמאל שכחו מה זה להיות יהודים".

שקרן בן שקרן הוא כבר היה בשנות התשעים בפרשיית הקלטת הלוהטת. גם היום, אפילו "רעייתו" אינה סומכת עליו ואינה סרה ממנו. ואם לשפוט לפי האופן שבו חינך את בנו הבכור בן השלושים ושתיים, הוא כזה לפחות עשרים שנה.

שקרן בן שקרן הוא כבר היה בשנות ה-90 בפרשיית הקלטת הלוהטת. גם היום, אפילו "רעייתו" אינה סומכת עליו ואינה סרה ממנו. ואם לשפוט לפי האופן שבו חינך את בנו הבכור בן -32, הוא כזה לפחות 20 שנה

ומה בדבר "חטיפתו" בידי אנשי הציונות הדתית?  ובכן, לזיכרוני, והייתי אך נער, כבר ב-95 ביבי עמד במרפסת מעל כיכר ציון עם רבה הנצי של הציונות הדתית חיים דרוקמן והסית קהל מתלהם לסימון "ראש ממשלה מכהן" כבוגד וכצורר העם היהודי.

ומה היום? היום הלך הקהל, אך נשאר בדיוק אותו ביבי ערמומי, מדיח, מסית ומשסה. אותו "מלאך חבלה" שהיה גם פעם.

אסף קולינר הוא דוקטורנט בחוג להיסטוריה של האוניברסיטה העברית. מתמחה בהיסטוריה של הקולנוע, בקולנוע ומהפכות, בהיסטוריה של איטליה המודרנית, ובאסתטיקה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 577 מילים
סגירה