אין חנינה, אין מתווה, אין מנוס. יש תקווה

הפגנה בתל אביב נגד הממשלה, 2023 (צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
AP Photo/Ohad Zwigenberg
הפגנה בתל אביב נגד הממשלה, 2023

ב-28 בינואר 2020 יצאו שתי רכבות זו לקראת זו, אחת מירושלים ואחת מתל-אביב. הרכבות היו אמורות לצאת הרבה קודם, אבל מנהל התחנה בירושלים מרח את האור הירוק במשך שנים. משניתן האות לנסיעה, בנימין נתניהו, בקטר הירושלמי, היה אמור לרדת מהרכבת כפי שדרש מקודמו (שהואשם בעברות פחותות ולא בתור ראש ממשלה). היה ניתן לראות את מסלול ההתנגשות עוד קודם, אבל בתאריך בו הרכבות יצאו – התנגשות בין נתניהו לשלטון החוק הפכה לעובדה, רגע ההתנגשות ועוצמתה טרם נקבעו.

נתניהו היה אמור לרדת מהרכבת כפי שדרש מקודמו (שהואשם בעברות פחותות ולא כרה"מ). מסלול ההתנגשות נראה עוד קודם, אך בצאת הרכבות – ההתנגשות בין נתניהו לשלטון החוק הפכה לעובדה

נתניהו במשך שנים, ובמיוחד מאז, בנה את עצמו כמי שנמצא מעל לחוק. בכל מינוי המועמד נבדק למי הוא יהיה נאמן, לנתניהו או למדינת ישראל וחוקיה. בליכוד הוא הצליח בכך לחלוטין ומחק את התנועה הזאת מכל שריד של פטריוטיות ועמוד שדרה.

כל הכספים שהוא והמשפחה"ז חלבו מהמדינה לטובתם האישית, גם זה שירת את המטרה, במיוחד מול העבדים שלו שמחפשים מלך – הם לא מתקוממים נגד זה, הם זקוקים לזה כדי להרגיש במקומם הטבעי. יולי אדלשטיין במליאה, הרב-גנב-דרעי שמפר את הסדר הטיעון בריש גלי, היו רק מקרי בוחן, למתוח את הגבולות קצת יותר, להאיץ את הרכבת.

בחלוף השנים נתניהו העלה לרכבת שלו את כל מי שהיה יכול. גירד את התחתית של התחתית, העמיס לרכבת את הרב כהנא, קנה את החרדים במיליארדים, חיבר רסיסי מנדטים, שיחד ואיים על ח"כים כדי שיערקו למפלגתו (לזכותו אומר שבזה הוא אלוף), כדי לצבור לרכבת שלו כמה שיותר מסה וכעת נתניהו נערך לרגע ההתנגשות עצמו – הצהרותיו שמערכת הביטחון צריכה לציית לממשלה ולא לחוק מעידות על כך.

הוא מבין שאנחנו הולכים לקראת זה, הוא חייב את המשטרה, הצבא, השב"כ לצידו, או לפחות לייצר אצל תומכיו ציפייה לכך שזה מה שאמור להיות. המהפכה שהוא מוביל להחלפת המשטר, אם תצליח, תהפוך אותו לדיקטטור באופן רשמי.

נתניהו במשך שנים, ובמיוחד מאז, בנה את עצמו כמי שנמצא מעל לחוק. בכל מינוי המועמד נבדק למי יהיה נאמן, לנתניהו או למדינת ישראל וחוקיה. בליכוד הוא הצליח בכך לחלוטין

ומה לגבי הרכבת מתל-אביב?

ברכבת מתל-אביב, הרכבת של הדמוקרטיה, של שלטון החוק, נוהגים נהגים "ממלכתיים". זו מילת המפתח. נפתלי בנט, יאיר לפיד ובני גנץ ישנו על האף במשך כל השנה וחצי שהיו בשלטון, בלי להבין מהו האיום הקיומי היחיד על מדינת ישראל, וממשיכים "להושיט את ידם" למלאך החבלה.

כל מיני מתווכים מתנדבים שאיש לא ביקש או חפץ בעזרתם, מנסים למצוא "פשרה". מאות אלפי אזרחים דוחפים את הרכבת, מביאים אותה למומנטום חסר תקדים, ואלה לוחצים על הברקס.

נתניהו אול אין. אין לו שום מוצא, והוא מבין שנכון להיום מערכת הביטחון איתנו. הוא בורח כמו עכבר מהארץ, את זיעת הפחד שלו מריחים מרומא, גם במפלגה שלו. ופוליטיקאים ברכבת שלנו ממצמצים.

הם לא מבינים שזו ההזדמנות היחידה שלנו? הם לא מבינים שהדבר הכי טוב לנתניהו זה למשוך עוד זמן? נתניהו ימשיך לחגוג על הכסף שלנו, ישתלט עוד על התקשורת, על המשטרה, עוד כסף לשותפים שלו על חשבוננו, וינתק את הקרונות ברכבת שלנו.

זה אבסורד, אבל כיום הבסט קייס סנריו זה התנגשות. נתניהו, בשביל עוד יום בבלפור, יסכים לחוקה, הפרדת דת ומדינה, גיוס חרדים. אממה, השותפים שלו יסרבו. אם השותפים שלו מסרבים, הוא יסרב.

שלמות הקואליציה בראש מעייניו. כלכלה, ביטחון, בריאות, פקקים, בידוד מדיני, הכל יכול להישרף. השותפים שלו בעוכריו לא רק בנחישות שלהם להמשיך, אלא גם בקצב: נתניהו היה מפרק לנו את הדמוקרטיה בשיטת הסלמי, להגביר את הלהבות לאט לאט – בדיוק כפי שהוא פירק את ההרתעה הישראלית, את מערכת החינוך, הבריאות, התחבורה, לאט לאט, מרגיל את אזרחי ישראל לחיות בתנאים יותר גרועים מאשר בעבר. השותפים שלו רוצים הכל מהר ועכשיו, זה מה שהביא להתעוררות המחנה הדמוקרטי, ויותר חשוב – בפעם הראשונה נתניהו לא שולט בסדר היום – אלא אנחנו.

כל מיני מתווכים מתנדבים שאיש לא ביקש או חפץ בעזרתם, מנסים למצוא "פשרה". מאות אלפי אזרחים דוחפים את הרכבת, מביאים אותה למומנטום חסר תקדים, ואלה לוחצים על הברקס

ולכן, עד שהגענו עד הלום, אין מקום לפשרות, אסור למצמץ. פוליטיקאי שלא מבין זאת ומצטרף, להזיז אותו הצידה ושלא יפריע לנו לשים גז. אין חנינה, אין מתווה, אין מנוס. יש תקווה. שאחרי המפץ נוכל להשתקם.

#רסבן_ענו

ד"ר זיו יקותיאלי הוא מהנדס אלקטרוניקה וחוקר מוח. מנכ"ל ומייסד של חברת מונפורט המספקת בדיקות נוירולוגיות ע"י שימוש בסמארטפון. אוהב פירות יער וגלישת רוח, בינתיים מסתפק בצהוב של ביצה וקיפול כביסה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 645 מילים
סגירה