שקר הממלכתיות

חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס

אנחנו, הציבור הליברלי, מספרים לעצמנו את הסיפור על הרגע הנוכחי בערך כך:
הגענו למדינת ישראל אחרי השואה כדי להקים בית לאומי לעם היהודי. יחד הצלחנו להתגבר על מכשולים בלתי נתפסים, מלחמות ששת הימים ויום כיפור, קליטת מיליוני עולים חדשים, בניית כלכלת הייטק משגשגת, בניית דמוקרטיה חזקה עם בית המשפט עצמאי וערכים ליברליים. ממש נס גלוי. ולמה הצלחנו? בזכות הממלכתיות. היכולת שלנו לעבוד ביחד תוך שמירה על אתוס משותף.

ואז בא בנימין נתניהו, עם כתבי האישום שלו, ויחד עם קואליציה של אנשים קיצוניים וחרדים, הוא ניצח בבחירות בזכות שקרים והפחדות. יחד, הם החליטו להחריב את הדמוקרטיה ולדרוס את אותה ממלכתיות שבזכותה נבנתה מדינת ישראל.

אנו מספרים לעצמנו שנתניהו יחד עם קואליציה קיצונית וחרדית, שניצחו עם שקרים והפחדות, החליטו להחריב את הדמוקרטיה ולדרוס את אותה ממלכתיות שבזכותה נבנתה מדינת ישראל

אם הסיפור הזה פתאום נשמע לכם הזוי, אתם צודקים. אין לו כל קשר למציאות. אין, ומעולם לא הייתה ממלכתיות בישראל, מדובר באחד השקרים הגדולים בהיסטוריה שלנו. שקר שסיפר הימין לכל היתר בזמן שהוא חיכה בסבלנות לרוב רגעי בו הוא יוכל לתפוס את השלטון ולשנות את השיטה כולה. רוב שהגיע לראשונה עכשיו ב-2023. ופתאום, אחרי שאולי כבר מאוחר מידי, הבנו שכל השנים האלה רימו אותנו.

הרי חרדים לא מחויבים לממלכתיות, הם בזים לה. הם לא משרתים בצבא, מחצית מהגברים שלהם לא עובדים, הם לא לומדים ליבה, לא תורמים לכלכלה, לא לומדים אזרחות ומאמינים בכל ליבם שהתפילות שלהם שומרות על ישראל בדיוק כמו חיילים שמתים בקרב. אבל בשם הממלכתיות אנחנו צריכים לשמור עליהם ולסבסד אותם. מספיק מבט קל על הדרישות הקואליציוניות שלהם כדי להבין איך הם רואים אותנו. ממלכתיות? הצחקתם אותם.

גם המתנחלים לא מחויבים לממלכתיות, הם מחויבים לחזון המשיחי והגזעני שלהם. מבחינתם שתישרף המדינה וימותו חיילים, אבל שלא יפונה יישוב אחד על גבעה שכוחת אל ליד יצהר. מדובר בתנועה שנולדה בעבריינות, למי ששכח את סבסטיה ואלון מורה, תנועה שהאתוס שלה הוא בבסיסו אנטי ממלכתי. תנועה שרואה בנו, הליברלים, כוח שמירה ומימון לפרויקט המשיחי הגדול של עליונות יהודית וסיפוח איו"ש. ואם אי פעם נעז לגעת להם בהתנחלויות, אנחנו נגמור כמו רבין.

הרי חרדים לא מחויבים לממלכתיות, הם בזים לה. לא משרתים בצבא, לא לומדים ליבה, לא תורמים לכלכלה, לא לומדים אזרחות, מאמינים שתפילותיהם שומרות עלינו כמו חיילים בקרב, ומחצית מהגברים שלהם לא עובדים

ונתניהו? הוא מחויב רק לעצמו. משתמש בממלכתיות בציניות כדי לסמן יריבים פוליטיים כאויבים מבפנים, כבוגדים, בזמן שהוא כורת בריתות עם החרדים והמתנחלים שרואים, בדיוק כמוהו, את הממלכתיות כשקר אחד גדול. שקר שצריך לספר פעם אחר פעם כדי להשתיק ולסרס את הציבור הליברלי. העיקר שימשיך לשרת בצבא ולשלם מיסים.

מעולם לא היה להם כוח מוחלט כמו עכשיו, אבל הם חיכו בסבלנות. ועכשיו הם רוצים לשנות את השיטה ככה שרק הם יוכלו לשלוט, ללא מיצרים וללא הגבלות, בזמן שאנחנו נמשיך להאמין בשקר הממלכתיות ונשרת בצבא ונשלם מיסים. זה לא יקרה, נגמר הסיפור. כבר אי אפשר לצעוק לנו ממלכתיות ולצפות שנעמוד דום.

ואחרי מותה של הממלכתיות הישנה, הגיעה העת לנסח מחדש מה היא ממלכתיות, בלי הספינים והשקרים שחיינו בהם כל השנים. כי בכל זאת, ולמרות הכל, הצלחנו לבנות פה מדינה מדהימה והגענו להישגים יוצאי דופן.

אם נשיל מעצמנו את המגבלות שהטילו עלינו האנטי-ממלכתיים, ולא נחיה לפי התכתיבים והמניפולציות שלהם, נבין, למשל, שאין לנו מה סיבה להקריב את בנינו ביהודה ושומרון. נבין שעלינו להיפרד מהפלסטינים תוך שמירה על הביטחון, כפי שתמיד שמרנו על הביטחון.

עלינו לדאוג שכל ילד בישראל ילמד לימודי ליבה כדי שיוכל להשתלב בשוק העבודה. עלינו למגר את השחיתות בלי רחמים. עלינו להפנות את התקציבים האנטי ממלכתיים שהופנו להתנחלויות ולחרדים ולחלק אותם לפריפריה ולמיעוטים כדי לצמצם פערים. עלינו לבצר את הפרדת הרשויות ובעיקר לחוקק חוקה שתבטיח את אופייה הליברלי של המדינה.

מעולם לא היה להם כוח מוחלט כמו עכשיו. עכשיו הם רוצים לשנות את השיטה ככה שרק הם יוכלו לשלוט, ללא מיצרים וללא הגבלות, בזמן שאנחנו נמשיך להאמין בשקר הממלכתיות ונשרת בצבא ונשלם מיסים

מגיל צעיר מספרים לי שיש ממלכתיות ושבזכות עבודה משותפת הקמנו מדינה. אבל הממלכתיות הזאת מעולם לא הייתה. מה שבנה את המדינה זה ציבור שהיה מוכן לסבול את חוסר השוויון והאפליה כדי להקים את המדינה. אבל אחרי מותו של שקר הממלכתיות, שהתפוצץ לנו בפרצוף, הגיעה העת לנסח מחדש מה היא ממלכתיות, בלי הספנים והשקרים שחיינו בהם כל השנים. ממלכתיות אמיתית, בלי להתנצל.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
עומר יקר- נתחיל מהסוף. כשאתה מגדיר עצמך 'גר עם הכלבה שלו ירדנה' אתה מתכוון לבעל חיים או אשה? או טראנס וכד'?! למה זה משמעותי? כי עם כמות הצביעות והשקר שבמאמר, לא אופתע אם יסתבר שבן אדם מ... המשך קריאה

עומר יקר- נתחיל מהסוף.
כשאתה מגדיר עצמך 'גר עם הכלבה שלו ירדנה' אתה מתכוון לבעל חיים או אשה? או טראנס וכד'?!
למה זה משמעותי? כי עם כמות הצביעות והשקר שבמאמר, לא אופתע אם יסתבר שבן אדם מכונה אצלך כלבה. הרי הגדרה עצמית ע"י מגורים עם בעל חיים היא השלב המטורלל הבא מבית המדרש של השמאל- שיוויון בני אדם ובעלי חיים. הרי אין ערכים ואין מהות, אין מטרה ואין מגמה המובן המהותי והעמוק, רק הומניזם ניהליסטי שאומר שבגלל שאין כלום, אז כולם שווים וגם הבע"ח. שהרי לא אשמת שפיגרו אחרינו טיפה באבולוציה.
ההזיה הזו, מנוגדת לתפיסת היהדות שכולם שווים מסיבה הפוכה בדיוק- כי לכולם יש ערך. ותפקיד. ומחויבות. וממילא יש מסגרת משפחתית ולאומית, כל אינדבדואל עם תפקיד, ויצור מסגרת משפחתית לממש זאת, ומסגרת לאומית וכו' וכו'. ולא פרוק של מוסד המשפחה לשפל כזה, ופריקת כל עול מעל האינדבדואל, עד שניתן לתת למגורים עם חיית מחמד יכולת להגדרה עצמית.
ולאחר שהבנו איזה אסכולה מפרקת זהויות וערכים אתה שייך, נגש לעיקר.
מה היא צביעות כמו במאמר אם לא זיוף כאילו 'ממלכתיות' היא הגורם המאחד, שאתה 'גילתה'שהוא מזוייף – הרי המושג המומצא של ממלכתיות הומצא כערך בצהל, ע"י ועדת אתיקה צבאית 'מקצועית' באופן מפתיע ומדהים לאחר הקמת מפלגה בשם 'המחנה הממלכתי' שממש במקרה, תפקד מתוכה שר הביטחון, שלו השפעה ישירה על הצבא…
קרי- המושג 'ממלכתיות' היא זיוף מבית המדרש של השמאל, וממילא מה אתה מנכס אותו כמושג ימני ואז ניגש 'לחשוף' את השקר שבו.
ומה באמת גרם לנס בניין המדינה?
פשוט.
הרצון להקים מסגרת לאומית ליהודים.
לא הרצון להקים עוד מדינה ליברלית כי מישהו חשב שחסר בדיוק פה במזה"ת מדינה ליברלית, לא רצון ההמונים להקים דמוקרטיה מפוארת וכאן מצאו לכך דטח פנוי ולא שום קישקוש שמלאני נדוש.
יהודים מארבע כנפות תבל כמהו לחזור למסגרת לאומית בארץ אבותיהם בחירות ובביטחון.
יהודי מארבע כנפות תבל שמו כסף בקופסא הכחולה כדי לקנות פה קרקעות מערבים, לא מעליונות גזע משיחית אלה מרצון לישב כל דונם בנחלת אבותינו.
מה המשמעות של 'יהודי'- ודאי לא הוסכם ולא מוסכם עדיין, שהיא כנראה רחבה ועמוקה מכל הגדרה צרה של מגזר אחד, כזה או אחר.
אבל אבל לא ניתן בגלל הקושי בהגדרה זו, לזייף את כל התכלית והמטרה המכוננת.
צורת השלטון הנבחרת היתה דמוקרטיה, גם מהותית – אנו נחליט על חיינו לפי רצוננו, וגם כאפשרות היחידה המאפשרת למגוון בדעות לחיות יחד בשלום יחסי.
דמוקרטיה להזכירך, לפני שזייפתם מושג זה, הוא שלטון העם, למען העם. לא האליטה.
לכן,
גם אם הנתונים המעוותים שלך היו נכונים, המדינה לא קמה כנס של מי שהיה מוכן לשאת על גביו את 'הפרזיטים',
אלה כמיהה לחזור לחירות לאומית. לכן הרצון הישן שלכם להשתלט ולהמיר את כולם להיות כמוכם בהמצאת 'כור היתוך' כדי לייצר מגרסת זהויות הוא זה שכשל – לא הממלכתיות ולא שעייפתם מ'לשאת את הפרזיטם' על כתפיכם. מעולם לא נשאתם, פשוט גילתם שאנחנו לא מעוניים לעברות את הכיבוש הרעיוני שלכם.
כ30-40 שנה היה נראה לכם ש'גיירתם' את כולם, פשוט השתקטם אותנו כ"כ חזק, שלא שמעתם באוזני עצמכם שלא נעלמנו לשום מקום ולא התכוונו מעולם להימקח ולבל ממכם בהתנשאות נאורה את עולם הערכים והזהויות שלכם.
וכעת אתם מאוכזבים, שהיצורים הפרמיטיבים לא עברו המרה כרצונכם, ועוד פיתחו להם רצונות משל עצמם, ועוד מעוניינים להחליט באופן שווה ביחס לכמותם באוכלוסיה – ממש מזעזע אתכם.
אתה קורה לזה 'רוב מקרי' לרוב יהודי מוצק ועקבי.
ב77 נוצר רוב לימין הלאומי כשהשמאל לא חובר לערבים, וב23 הרוב הזה גדל כך שהוא הרוב גם כשהשמאל הבוגדני חובר לאוייבי המדינה חובהי המחבלים.
זה לא 'רוב מקרי' אלה מגמה עקבית, ברורה ומוצקה.
הבתנשאות ופטרונות אתה מכנה גזעניים ומשיחיים את החלוצים בני ימנו, המאמינים בישוב הארץ. חטאם הוא שכמו הערבים שלא מבחינים בשנאתם בין כובשי שיח מונס לכובשי שכם וחברון, גם ה'מתנחלים' החלוצים לא מבחינים בין ישוב עין חרוד וכפר דרום (כן, התנחלות עזה זו קדמה לקום המדינה…) לישוב אלון מורה וקדומים.
כמות השקרים במאמר עוד רבה, וגם המניפולציות, ונראה שהכל נובע מהסת ותפיסת מציאות כוזבת ברמות מאוד יסודיות של הנפש כדי לאפשר לכזה דיפ-פייק לחלחל, (כל חירטוטי המשיחיות, השמאל הדואג לפירפריה, ההתעלמות מהלאומנות השונאת והפרזיטית פי מליון של ערביי הארץ השווים רק בזכויות ועוד ועוד)
אבל הנק' העיקרית- הבסיס הוא הזהות היהודית הלאומית, ולא שום ערך אחר, כמוביל לבניין הארץ.
כל מי שמנסה לנכס את המדינה לאבא שלו ולבדל עצמו כבן אצולה מיוחס, שהוא הנושא בעול ויש לסדר מחדש את החוק כדי לעגן את זכויותיו, אחרת זה לא 'דמוקרטיה',
דומה ללואי ה14 המתבכיין שהוא נושא ברוב הנטל הכלכלי והצבאי של המדינה, ולכן הוא 'המדינה' ועליו להמשיך לשלוט לבדו בשם העם וה'דמוקרטיה'. כך נשמעים התומכים בשלטון בני האצולה שנכסו לעצמם את חיל האויר והכלכלה, האקדמיה הכל ע"י בית משפט עליון שהוא כידוע 'משםחה סגורה'. ממש משפחת אצולה מסכנה ודורשת הגנה מיוחדת שאתם.
אך בניגוד ללואי, אתם לא תסיימו כמוהו, כי הימין מעולם היה אחראי ומכיל פי מליון מססמאות הצביעות של השמאל.
הימין תמיד העדיף את אהבת העם באמת והסכים לחטוף ירי מקלעים ופגזים באנשיו שעל אוניית מעפילים ולוחמים, סזון קטן וגדול, אישומים כוזבים ברצח כצביעת הקולקטיב שלו כאשם וכדמון, פנקס אדום כדי לזכות בעבודה, העלמת בניו שעלו עם הרבה פאות ומעט הבנה, וטרנספר על בסיס אתני למי שנשלח ע"י המדינה וממשלות השמאל לישב את עוטף עזה.
ועוד היד נטויה אצלכם, כמיטב הסגנון הבולשביקי, הרגיל לדאוג 'לחברחם' ל'פועלים' ו'לעם'.
אך הימין תמיד לא השיב חזרה כדי לשמור על המשפחה (ה'ממלכתיות' שחיפשת).
לכן גם אתכם נכבד ונאהב, למרות השנאה שאתם משיבים לנו.
אבל על המדינה, והזכות להשפיע על אופיה – לא נוותר.

מאמר לעניין, צריך להביט למציאות בעניים. עד היום חיינו בסרט והגנו בגופנו על כולם ויפרנסו את כולם. עכשיו ברור שאנחנו רק הבנקט, שותים מאיתנו את החיים, חינם אין כסף. ועוד אומרים שה׳ עוזר לה... המשך קריאה

מאמר לעניין, צריך להביט למציאות בעניים. עד היום חיינו בסרט והגנו בגופנו על כולם ויפרנסו את כולם. עכשיו ברור שאנחנו רק הבנקט, שותים מאיתנו את החיים, חינם אין כסף. ועוד אומרים שה' עוזר להם.

עוד 658 מילים ו-5 תגובות
סגירה