"אני לא רוצה להגן על הממשלה הזו או על כל מה שאנחנו עושים בעזה, אבל אחרי ששמעתי את התובע בהאג מדבר על הצמאה מכוונת חשוב לי להגיד…"
אתה לא רוצה 'להגן'?! אתה מעם אחר? מנדס את אשתך.להאנס להרצו ולהחטף בסבב הבא?!
כמה בוגדניים ומגיעלים השמאלנים האלה, ולה הם שולטים בכל התפקידים במדינה?!
כמה גילדה סגורה הם?!
רבולוציה עכשיו
עומר יקר- נתחיל מהסוף.
כשאתה מגדיר עצמך 'גר עם הכלבה שלו ירדנה' אתה מתכוון לבעל חיים או אשה? או טראנס וכד'?!
למה זה משמעותי? כי עם כמות הצביעות והשקר שבמאמר, לא אופתע אם יסתבר שבן אדם מכונה אצלך כלבה. הרי הגדרה עצמית ע"י מגורים עם בעל חיים היא השלב המטורלל הבא מבית המדרש של השמאל- שיוויון בני אדם ובעלי חיים. הרי אין ערכים ואין מהות, אין מטרה ואין מגמה המובן המהותי והעמוק, רק הומניזם ניהליסטי שאומר שבגלל שאין כלום, אז כולם שווים וגם הבע"ח. שהרי לא אשמת שפיגרו אחרינו טיפה באבולוציה.
ההזיה הזו, מנוגדת לתפיסת היהדות שכולם שווים מסיבה הפוכה בדיוק- כי לכולם יש ערך. ותפקיד. ומחויבות. וממילא יש מסגרת משפחתית ולאומית, כל אינדבדואל עם תפקיד, ויצור מסגרת משפחתית לממש זאת, ומסגרת לאומית וכו' וכו'. ולא פרוק של מוסד המשפחה לשפל כזה, ופריקת כל עול מעל האינדבדואל, עד שניתן לתת למגורים עם חיית מחמד יכולת להגדרה עצמית.
ולאחר שהבנו איזה אסכולה מפרקת זהויות וערכים אתה שייך, נגש לעיקר.
מה היא צביעות כמו במאמר אם לא זיוף כאילו 'ממלכתיות' היא הגורם המאחד, שאתה 'גילתה'שהוא מזוייף – הרי המושג המומצא של ממלכתיות הומצא כערך בצהל, ע"י ועדת אתיקה צבאית 'מקצועית' באופן מפתיע ומדהים לאחר הקמת מפלגה בשם 'המחנה הממלכתי' שממש במקרה, תפקד מתוכה שר הביטחון, שלו השפעה ישירה על הצבא…
קרי- המושג 'ממלכתיות' היא זיוף מבית המדרש של השמאל, וממילא מה אתה מנכס אותו כמושג ימני ואז ניגש 'לחשוף' את השקר שבו.
ומה באמת גרם לנס בניין המדינה?
פשוט.
הרצון להקים מסגרת לאומית ליהודים.
לא הרצון להקים עוד מדינה ליברלית כי מישהו חשב שחסר בדיוק פה במזה"ת מדינה ליברלית, לא רצון ההמונים להקים דמוקרטיה מפוארת וכאן מצאו לכך דטח פנוי ולא שום קישקוש שמלאני נדוש.
יהודים מארבע כנפות תבל כמהו לחזור למסגרת לאומית בארץ אבותיהם בחירות ובביטחון.
יהודי מארבע כנפות תבל שמו כסף בקופסא הכחולה כדי לקנות פה קרקעות מערבים, לא מעליונות גזע משיחית אלה מרצון לישב כל דונם בנחלת אבותינו.
מה המשמעות של 'יהודי'- ודאי לא הוסכם ולא מוסכם עדיין, שהיא כנראה רחבה ועמוקה מכל הגדרה צרה של מגזר אחד, כזה או אחר.
אבל אבל לא ניתן בגלל הקושי בהגדרה זו, לזייף את כל התכלית והמטרה המכוננת.
צורת השלטון הנבחרת היתה דמוקרטיה, גם מהותית – אנו נחליט על חיינו לפי רצוננו, וגם כאפשרות היחידה המאפשרת למגוון בדעות לחיות יחד בשלום יחסי.
דמוקרטיה להזכירך, לפני שזייפתם מושג זה, הוא שלטון העם, למען העם. לא האליטה.
לכן,
גם אם הנתונים המעוותים שלך היו נכונים, המדינה לא קמה כנס של מי שהיה מוכן לשאת על גביו את 'הפרזיטים',
אלה כמיהה לחזור לחירות לאומית. לכן הרצון הישן שלכם להשתלט ולהמיר את כולם להיות כמוכם בהמצאת 'כור היתוך' כדי לייצר מגרסת זהויות הוא זה שכשל – לא הממלכתיות ולא שעייפתם מ'לשאת את הפרזיטם' על כתפיכם. מעולם לא נשאתם, פשוט גילתם שאנחנו לא מעוניים לעברות את הכיבוש הרעיוני שלכם.
כ30-40 שנה היה נראה לכם ש'גיירתם' את כולם, פשוט השתקטם אותנו כ"כ חזק, שלא שמעתם באוזני עצמכם שלא נעלמנו לשום מקום ולא התכוונו מעולם להימקח ולבל ממכם בהתנשאות נאורה את עולם הערכים והזהויות שלכם.
וכעת אתם מאוכזבים, שהיצורים הפרמיטיבים לא עברו המרה כרצונכם, ועוד פיתחו להם רצונות משל עצמם, ועוד מעוניינים להחליט באופן שווה ביחס לכמותם באוכלוסיה – ממש מזעזע אתכם.
אתה קורה לזה 'רוב מקרי' לרוב יהודי מוצק ועקבי.
ב77 נוצר רוב לימין הלאומי כשהשמאל לא חובר לערבים, וב23 הרוב הזה גדל כך שהוא הרוב גם כשהשמאל הבוגדני חובר לאוייבי המדינה חובהי המחבלים.
זה לא 'רוב מקרי' אלה מגמה עקבית, ברורה ומוצקה.
הבתנשאות ופטרונות אתה מכנה גזעניים ומשיחיים את החלוצים בני ימנו, המאמינים בישוב הארץ. חטאם הוא שכמו הערבים שלא מבחינים בשנאתם בין כובשי שיח מונס לכובשי שכם וחברון, גם ה'מתנחלים' החלוצים לא מבחינים בין ישוב עין חרוד וכפר דרום (כן, התנחלות עזה זו קדמה לקום המדינה…) לישוב אלון מורה וקדומים.
כמות השקרים במאמר עוד רבה, וגם המניפולציות, ונראה שהכל נובע מהסת ותפיסת מציאות כוזבת ברמות מאוד יסודיות של הנפש כדי לאפשר לכזה דיפ-פייק לחלחל, (כל חירטוטי המשיחיות, השמאל הדואג לפירפריה, ההתעלמות מהלאומנות השונאת והפרזיטית פי מליון של ערביי הארץ השווים רק בזכויות ועוד ועוד)
אבל הנק' העיקרית- הבסיס הוא הזהות היהודית הלאומית, ולא שום ערך אחר, כמוביל לבניין הארץ.
כל מי שמנסה לנכס את המדינה לאבא שלו ולבדל עצמו כבן אצולה מיוחס, שהוא הנושא בעול ויש לסדר מחדש את החוק כדי לעגן את זכויותיו, אחרת זה לא 'דמוקרטיה',
דומה ללואי ה14 המתבכיין שהוא נושא ברוב הנטל הכלכלי והצבאי של המדינה, ולכן הוא 'המדינה' ועליו להמשיך לשלוט לבדו בשם העם וה'דמוקרטיה'. כך נשמעים התומכים בשלטון בני האצולה שנכסו לעצמם את חיל האויר והכלכלה, האקדמיה הכל ע"י בית משפט עליון שהוא כידוע 'משםחה סגורה'. ממש משפחת אצולה מסכנה ודורשת הגנה מיוחדת שאתם.
אך בניגוד ללואי, אתם לא תסיימו כמוהו, כי הימין מעולם היה אחראי ומכיל פי מליון מססמאות הצביעות של השמאל.
הימין תמיד העדיף את אהבת העם באמת והסכים לחטוף ירי מקלעים ופגזים באנשיו שעל אוניית מעפילים ולוחמים, סזון קטן וגדול, אישומים כוזבים ברצח כצביעת הקולקטיב שלו כאשם וכדמון, פנקס אדום כדי לזכות בעבודה, העלמת בניו שעלו עם הרבה פאות ומעט הבנה, וטרנספר על בסיס אתני למי שנשלח ע"י המדינה וממשלות השמאל לישב את עוטף עזה.
ועוד היד נטויה אצלכם, כמיטב הסגנון הבולשביקי, הרגיל לדאוג 'לחברחם' ל'פועלים' ו'לעם'.
אך הימין תמיד לא השיב חזרה כדי לשמור על המשפחה (ה'ממלכתיות' שחיפשת).
לכן גם אתכם נכבד ונאהב, למרות השנאה שאתם משיבים לנו.
אבל על המדינה, והזכות להשפיע על אופיה – לא נוותר.
בנאומו האחרון במועצה האטלנטית בוושינגטון, פרס שר החוץ האמריקאי היוצא טוני בלינקן, את תוכניתו ליום שאחרי המלחמה בעזה. תוכנית נכונה וראויה, שעיקרה הקמת מנגנון שלטוני שבסיסו הפיכת הגדה ורצועת עזה ליישות אחת בהובלת הרשות הפלסטינית, בתמיכה בינלאומית וערבית.
נאום בלינקן מהווה את אקורד הסיום של מעורבות ממשל ביידן באזור, ומסמל יותר מכל את הכוונות הטובות לסייע לישראל מחד ואת הכישלון להוציא את מדיניותו אל הפועל מאידך. לאורך כל הדרך ממשל ביידן שם על השולחן את הרעיונות הטובים והנכונים ביותר, אך נכשל במימושם.
נדב תמיר מכהן כמנכ"ל בישראל של JStreet - הבית הפוליטי של אמריקאים תומכי ישראל ותומכי שלום, חבר הועד המנהל של מכון מתווים למדיניות אזורית וכיועץ לעניינים בינלאומיים למרכז פרס לשלום וחדשנות. לשעבר דיפלומט בנציגויות ישראל בוושינגטון ובוסטון ויועץ מדיני לנשיא המדינה.
זה הריח של השריפה, של הבניינים החרוכים, שממלא את האוויר. דבק בגוף, בבגדים, ולא משתחרר גם אחרי ימים. החלונות המנופצים, התריסים שנעקרו ממקומם, הדלתות השבורות, הרחובות הנטושים, העזובה, הפסולת.
עיר במלחמה. ריקה מתושבים. על חבלי הכביסה המתבדרים ברוח נותרו בגדים, סדינים, ציפיות – כבר יותר משנה אלה המראות שנחשפים לעינינו במטולה.
פאר לי שחר היא עיתונאית, חברה בוועד המרכזי של מפקדים למען בטחון ישראל, בוועד של מדרשת אדם, ופעילת שלום בתנועת נשים עושות שלום, והיא שרת ההסברה בממשלת השיקום - ממשלת הצללים הלאומית. הייתה עורכת, כתבת ומגישה בקול ישראל במשך 25 שנה. יש לה ותק של עשרות שנים בתקשורת - בגלי צה"ל (ככתבת הראשונה ביומני החדשות) וככתבת מדינית ופוליטית בעיתון חדשות ועל המשמר.
מתנגדי העסקה בממשלה ובחלקים בעם מציגים את התנגדותם משל הייתה זו דילמת הקרונית הידועה. תזכורת קטנה לדילמה: קרונית רכבת שועטת לנגד עיניך לעבר קבוצה של חמישה אנשים העובדים על המסילה. לא תוכל לעצור את הקרונית, שבוודאות גמורה תדרוס את החמישה, אך תוכל להסיט אותה למסילה אחרת, אשר בה בוודאות יידרס אדם אחד העובד על המסילה השנייה. הידית בידיך, מה תעשה? השיח על העסקה הנוכחית ועל הבאות אחריה, ילווה אותנו עוד רבות, יסעיר את כולנו, וכנראה יעמיק את הקרע בעם יותר ויותר.
בשני הצדדים ישנו מחנה בעל שכנוע עמוק, אך גם קבוצות הנמלכות בדעתן. עבורן, מתחייב דיון מעמיק בשורש הדילמה. המתנגדים לעסקה, אלה המבקשים להקריב אזרחים, חיילים, נשים ותינוקות בידי חמאס, מסבירים את עמדתם כאילו ניצבת בפנינו דילמת קרונית ברורה ופשוטה, אך חשוב לכוון זרקור על הכשל הלוגי בעמדתם.
שלומי ששון הוא ד"ר לפילוסופיה פוליטית מהאוניברסיטה העברית. מחבר הספרים: "החילוניות החדשה – אידיאולוגיה, פילוסופיה, אקטיביזם" (רסלינג), "לנשים בירושלים אין גלגיליות" (ספרא), ו"כולנו יצורים פילוסופיים - על אומנות הפילוסופיה היישומית לחיים הטובים" (פרדס)
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
רשימה מעולה ומשכנעת. אך אם יותר לי להוסיף, הפחד אותו מבטאים מתנגדי ההסכם הקיים, כולל שיחרור רוצחים עם דם על ידיהם, שההיסטוריה תחזור על עצמה בכך שאותם אסירים משוחררים כתמורה לשחרור החטופים יחזרו לבצע טבח בדומה לטבח השביעי באוקטובר שתוכנן הונהג והוצא לפועל ע"י משוחררי עסקת שליט, מתעלמים לנוחיותם מכך שהמשוחררים ההם קבלו את היכולות והאמצעים לבצע את הטבח ההוא בעזרתן האדיבה של ממשלות ישראל שבראש כולן עמד אותו ראש ממשלה שלא רק שיחרר את סינואר, אלא אף יותר מכך גם אפשר לחמאס בראשותו להתעצם בעזרת מיליוני דולרים שאותם הרשה לקטרים להעביר בשטרות כסף לחמאס, ללא שום מנגנון פיקוח על השימוש בהם, וכל זאת בשם אסטרטגית "ניהול הסכסוך" שהיא היא הקונצפציה שמרחמה הרעיל נולד הטבח הארור. מתנגדי שחרור אסירי חמאס הנוכחי ברובם תמכו במדיניות זאת מתוך אמונה ותקווה שהיא אולי תביא בבוא היום למחיקה המוחלטת של הסכמי אוסלו ובעקבותיה תאפשר בבוא היום גם למחוק את הישות הפלסטינאית ולהביא לדחיקת האוכלוסיה הפלסטינאית אל מחוץ למולדתה. לכן הסטת מסלול הקטר למסילה חילופית אולי צפוי להרוג עובד מסילה אחד או יותר, אלא אם כן נשנה את המסילה החילופית ע"י שינוי דרך החשיבה ואופן ראיית המציאות.
אשמח לחוות דעה בקשר לכמה נקודות שהפריעו לי בכתבה…
1. ההיסטוריה הוכיחה שהמחבלים ששוחררו בעסקאות באחוזים גבוהים חזרו לטרור, אם בפיגועים בפועל, ואם בהובלת המערכה הפוליטית של ארגוני הטרור השונים. אין עוררין על כך ששחרור של מחבלים מביא לפיגועים נוספים. אני מתנגדת לטענה שמאחר שהמדינה כבר מתמודדת עם הטרור, לא יהיה הבדל משמעותי אם יהיו מחבלים נוספים משוחררים או לא, בדיוק כמו שלא נשחרר גנבים ואנסים כי גם ככה המדינה רגילה לאיומים כאלו. שחרור המחבלים יוסיף על הקושי שקיים במדינה להגן על אזרחיה, שכן יהיו כמות גדולה בהרבה של מחבלים שצריך להשגיח על פעולותיהם, דבר שידרוש כח אדם גדול שלצערי אין לנו.
2.טיעון משמעותי שהיה חסר בכתבה הוא שעסקאות מסוג זה מעודדות את המחבלים ימח שמם לחזור על פעולות הטרור שלהם ולחטוף אנשים נוספים. הנאומים של פוליטיקאים ברחבי העולם ניתן לשמוע שהם רואים בעסקה ניצחון על מדינת ישראל, וכניעה שלנו לארגון הטרור. הרגשת ניצחון זו תגרום למחבלים להרגיש שיש רווח בחטיפת ישראלים, שיוביל לעסקאות בהן ישראל נכנעת באופן קבוע. ניתן לראות שזוהי מחשבתם של המחבלים וארגוני הטרור, שכן לאחר עסקת שליט בה שוחררו מחבלים רבים, הם ניסו שוב, וכך אירעו האירועים הקשים של ה7. בעסקה שבה המחבלים מרגישים מנצחים, אנו מעודדים אותם לחטיפות נוספות.
3. אני לחלוטין מתנגדת לקביעה שאם החטופים היו בני ישיבות ואולפנות המתנגדים לעסקה היו מסירים את התנגדותם. בטענה שקרית זו יש הוצאת דיבה על ציבור שלם, שהם פועלים מתוך אינטרסים אישיים ולא מתוך דאגה לגורל העם. ניתן לראות שטענה זו שקרית לחלוטין בביקור קצר במאהל הגבורה, בו תוכל לשמוע הורים שילדיהם חטופים בעזה, המתנגדים לעסקה, ולא מוכנים לפגיעה החמורה שהעסקה תעשה לבטחון המדינה, למרות שהמחיר הכואב הוא שילדיהם עצמם ישארו בגיהנום שבעזה. הורים אלו אוהבים את ילדיהם, ולא מעוניינים לאבד אותם, אך מאמינים שהפגיעה בביטחון המדינה זה מחיר שאי אפשר לשלם, ושלא ראוי מצדם לדרוש שילדיהם יחזרו אם זה יהיה המחיר.
4. הטענה שאירועי ה7 באוקטובר היו בגלל הפניית כוחות לאיזור יהודה ושומרון מכעיסה ומקוממת. אחזור זה הוא חלק ממדינת ישראל, וגברים בו יהודים רבים שלחלוטין זכאים להגנת המדינה עליהם, בדיוק כמו אזרחי תל אביב, הדרום והצפון. בנוסף על כך, אזרחי המדינה הגרים באיזורים אלו מתגייסים לצבא באחוזים גבוהים, ומשרתים ברובם המוחלט בשירות קרבי משמעותי. מוזמן לבדוק את אחוזי הנופלים במלחמה מאזורים אלו ביחס לאחוז שלהם באוכלוסייה. תושבי יהודה ושומרון מגנים בגופם על המדינה, ומונעים את התפשטות הערים הערביות הטרור לכיוון ערים במרכז המדינה, וזכאים בהגנה על חייהם, כך שאין מקום לטענה שבגלל הבאת חיילים להגנה עליהם, הייתה פגיעה באזורים אחרים במדינה.
אני אסכם בכך שכמובן שגם מתנגדי העסקה מעוניינים לראות את החטופים חוזרים הביתה בשלום, כואבים את כאבם המתפללים לשלומם. ההתנגדות לא נובעת מרוע לב או מאטימות, אלא מכאב גדול מההשלכות של העסקה, ומתפללים שהתוצאות הצפויות לא יתממשו.
על סמך אתה כותב את ההאשמה המכוערת הזו כאילו אם החטופים היו בחורי ישיבה או אולפנה המתנגדים לעסקה היו משנים את דעתם?!
בושה וחרפה. אפשר לדון ולהתווכח אבל למה להמציא דברים כאלה מכוערים רק כדי להשחיר את הצד השני
שינוי האקלים פוגש את האנושות בכל החולשות שלה
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם