המאבק על מהותה ודמותה של מדינת ישראל הוא המשך מלחמת העצמאות

מפגינים בתל אביב נושאים דגם מוגדל של מגילת העצמאות במחאה נגד המהפכה המשפטית, 18 בפברואר 2023 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
מפגינים בתל אביב נושאים דגם מוגדל של מגילת העצמאות במחאה נגד המהפכה המשפטית, 18 בפברואר 2023

מדינת ישראל ועם ישראל על קו פרשת המים – המשך צמיחה ופריחה או חורבן. הסיקריקים החריבו את הבית השני וכעת מרעידים את אמות הסיפים של הבית השלישי להחריבו על יושביו. זה לא יקרה.

מדינת ישראל ועם ישראל על קו פרשת המים – המשך צמיחה ופריחה או חורבן. הסיקריקים החריבו את הבית השני וכעת מרעידים את אמות הסיפים של הבית השלישי להחריבו על יושביו. זה לא יקרה

על חומרת המצב ניתן ללמוד לאחרונה מדבריהם של אושיות הביטחון במדינה, שעל יושרתם ומקצועיותם ונאמנותם למדינה אין עוררין: ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן, נגיד בנק ישראל אמיר ירון, ראש הוועדה לאנרגיה אטומית לשעבר זאב שניר, ועוד רבים מטובי בניה, מגיניה ובוניה של המדינה.

בנקודת הזמן הזו, אחרי אלפיים שנות גלות דוויה, נראה שלא למדנו ולא שכחנו דבר. אחרי 100 שנות פעילות ציונית נמרצת בתנאים בלתי אפשריים בכל התחומים, קם כאן הפלא הגדול בעולם – מדינת ישראל – הצומחת ופורחת ומובילה בעולם בתחומי הרוח והעשייה באופן שלא ראה העולם מעודו. והנה שוב קמו מתוכנו אנשים מופקרים שעומדים להחריב את הבית השלישי ולפזר שוב את עם ישראל חזרה בגלות.

  1. בנימין נתניהו וסריסיו, שתפקיד ראש הממשלה כנראה קטן עליו וכעת רוצה להיות דיקטטור, כאשר חבר הפחדנים בממשלתו ובמפלגתו הצטרפו למנזר השתקנים.
  2. "הציונות הדתית" דהיום – כת משיחית קיצונית שמקדמת בכוח למדינת הלכה פשיסטית דו לאומית בין הירדן לים, עם רוב ערבי. דבר שיביא לסופה של המדינה בכל מקרה עם המהפכה המשטרית או בלעדיה.
  3. הקהילה החרדית בגידול דמוגרפי אקספוננציאלי, שממשיכה לחיות בתרבות הגלותית על חשבון המדינה בלי לתרום דבר, ותביא לקריסה כלכלית. גם זה מקרב את קיצה של המדינה עם המהפכה המשטרית או בלעדיה.

"הציונות הדתית" והקהילה החרדית שמבינות לעומק את מצבו המשפטי והנפשי של נתניהו, מנצלות את מצוקותיו וסוחטות אותו עד תום להשגת מטרותיהן, שמשתלבות עם מטרותיו שלו. יחד הם מהווים סכנה מיידית לבית השלישי.

"הציונות הדתית" והקהילה החרדית שמבינות לעומק את מצבו המשפטי והנפשי של נתניהו, מנצלות את מצוקותיו וסוחטות אותו עד תום להשגת מטרותיהן, שמשתלבות עם שלו. יחד הם מהווים סכנה מיידית

נתניהו שגדל על ברכי התרבות האמריקאית, כנראה לא ספג או הספיק לשכוח את התרבות השלטונית. בארה"ב הבינו מייסדי החוקה שחייבים לשים מגבלות לכוח ולכן צריך לבזר אותו: כוננו חוקה שמאז כינונה (1787) הוכנסו בה עד כה 27 תיקונים בלבד, נשיא יכול לכהן מקסימום שתי קדנציות – 8 שנים, שני בתי נבחרים – סנאט וקונגרס בלתי תלויים, ובית משפט עצמאי.

אצלנו נתניהו מכהן כראש ממשלה יותר מכל ראש ממשלה אחר. 6 קדנציות, יחד כ-15 שנים רובן ברציפות, ובזה לא די לו. כעת תפקיד ראש הממשלה כנראה קטן עליו, והוא רוצה להיות דיקטטור למשך כל ימי חייו – כאשר אין חוקה, והוא שולט בכנסת ובבית המשפט העליון ובכל שאר מוסדות המדינה.

הציונות הדתית בראשית דרכה, כאשר מנהיגיה היו – יוסף בורג, זבולון המר, חיים משה שפירא, זרח ורהפטיג, מיכאל חזני, ואחרים, הייתה תנועה מתונה ומכילה שלקחה חלק בהקמת המדינה וחינכה בערכי היהדות לתורה ועבודה. אך ברבות הימים היא שינתה את פניה עד בלי הכר.

"הציונות הדתית" דהיום שחברה לכהניזם, הפכה ברובה לתנועה קיצונית לאומנית משיחית הנתונה למרותם של רבנים קיצוניים, זנחה את הערכים, וקידשה את הפולחן והטרשים, והתנהלותה מהווה איום על המשך קיומה של המדינה. גילוי נאות: גדלתי בבית מסורתי, למדתי בבית ספר יסודי ממלכתי דתי והייתי חניך בבני עקיבא. זה לא החינוך שקיבלתי. מקומם אותי לראות לאן התדרדרה "הציונות הדתית" דהיום.

"הציונות הדתית" דהיום, חיה בשלום עם – היותנו עם כובש ומתעמר בעם אחר; גזל האדמות; שריפת כנסיות ומסגדים; מחיקת ישובים ערבים; אינדוקטרינציה משיחית לתלמידיהם בישיבות; השתלחות בערכאות המשפטיות ופעילות מכוונת אגרסיבית להשתלט עליהן ועל כל שאר מוקדי הכוח במדינה; גזענות; רבניהם שפסקו דין רודף על ראש ממשלה, שבן עוולה שגדל בערוגותיהם הוציא לפועל; והחמור מכל – אי הבעת חרטה והכאה על חטא וחשבון נפש נוקב. תקצר כאן היריעה לפרט הכול מבית מדרשה של "הציונות הדתית" דהיום. דברים אלו מנוגדים במפורש לערכי היהדות.

"הציונות הדתית" דהיום שחברה לכהניזם, הפכה ברובה לתנועה קיצונית לאומנית משיחית הנתונה למרות רבנים קיצוניים, זנחה את הערכים, וקידשה את הפולחן והטרשים, והתנהלותה מאיימת על קיום המדינה

הקהילה החרדית, לא מתגייסת לשירות צבאי או לאומי, לא לומדת לימודי ליב"ה, וברובה גם לא עובדת. על פי דוחות הלמ"ס בשנת 2065 הם יהוו 32% מאוכלוסיית המדינה. במתכונת הקיימת היום, כאשר הם מחזיקים שליש מהכוח הפוליטי במדינה, זה אומר קריסה כלכלית.

כעת הם גם רוצים לחוקק את חוק הגיוס כך שלא יצטרכו להתגייס לא לשירות צבאי או לאומי, וכן השוואה של שכר האברכים לכל חייהם לשכר החיילים, כפי שגפני אמר: חצי העם "ימיתו" את עצמם באוהלה של "תורה", וחצי ימיתו את עצמם דה פקטו בשדות הקרב: הצבאי להגנת המדינה והכלכלי לקיום המדינה.

הם מסלפים את דברי התורה כפי שנוח להם.

  • לגבי השרות הצבאי, מדובר כאן במלחמת מצווה להגנת המדינה שכולם בלי יוצא מן כלל חייבים לקחת בה חלק:

"בְּמִלְחֶמֶת מִצְוָה, הַכֹּל יוֹצְאִין אֲפִלּוּ חָתָן מֵחֶדְרוֹ וְכַלָּה מֵחֻפָּתָהּ". (תלמוד בבלי, מסכת סוטה, דף פח).

  • לגבי הפרנסה, כל אדם חייב לעסוק גם במלאכה כדי לפרנס את עצמו ובני ביתו:

"כל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עון" (מסכת אבות, ב). "אם אין קמח אין תורה" (מסכת אבות, ג).

על כך אומר הרמב"ם:

"כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא, לפי שאסור ליהנות מדברי תורה בעולם הזה". (משנת תורה לרמב"ם, ספר המדע, הלכות תלמוד תורה, פרק שלישי).

ועוד אומר הרמב"ם:

"לעולם ידחוק אדם עצמו ויתגלגל בצער ואל יצטרך לבריות ואל ישליך עצמו על הצבור וכן צוו חכמים ואמרו עשה שבתך חול ואל תצטרך לבריות." (משנה תורה לרמב"ם, ספר זרעים, הלכות מתנות עניים, פרק י).

שתי הקהילות האלה – החרדית ו"הציונות הדתית" דהיום, שמחזיקות מעצמן כשליחיו של אלוהים עלי אדמות, מסלפות את התורה והיהדות, מוציאות שם רע לעם ישראל, מורידות את קרנה של מדינת ישראל בעולם, ומסכנות מאוד את המשך קיומו של הבית השלישי.

שתי הקהילות האלה – החרדית ו"הציונות הדתית" דהיום, שמחזיקות מעצמן כשליחיו של אלוהים עלי אדמות, מסלפות את התורה והיהדות, מוציאות שם רע לעם ישראל, מורידות את קרנה של מדינת ישראל בעולם

היהדות היא אוסף של ערכים נשגבים שעם ישראל אמור להאיר בהם את העולם כפי שזה בא לידי ביטוי בחזון הנביאים. התנהלותן של הקהילות האלה מעידה עליהן שהן התרחקו מן היהדות, זנחו את הערכים וקידשו את הפולחן והטרשים, וכעת הן דומות יותר לכתות של עובדי אלילים. חלק מהסדר החדש צריך לכלול הפרדת הדת מהמדינה.

המצב הקשה ההולך ומחמיר, הביא למחאה הדמוקרטית הזו את רוב האזרחים בכל רובדי החברה במדינה, כולל חלק נכבד מבוחרי הליכוד שמבינים לאן נתניהו מוביל את המדינה, וכן את רובו של העם היהודי החי מחוץ למדינת ישראל, כולם מבינים שהממשלה הזו מסכנת את המשך קיומה של המדינה.

בציניות רבה, ראש הממשלה וסריסיו קוראים למחאה המאוד דמוקרטית הזו אנרכיה, למרות שהיא פועלת במסגרת החוק, וקוראים למיטב בנינו שמקריבים את חייהם להגנת ובניית המדינה, ולא מוכנים לשרת בדיקטטורה – סרבנים, בוגדים, נפולת של נמושות, ושולחת אותם לעזאזל כי לא צריך אותם יותר.

הסרבנות כאן היא מצידה של הממשלה, שלא מוכנה לעצור את החקיקה המטורפת הזו, אבל דורשת שהמחאה תפסיק. לכן, ראשית כל על מנת להתקדם בהידברות, הקואליציה צריכה לעצור מיידית את החקיקה.

אלו שנקראים בפי ראש הממשלה הסרבנים – כולם נשבעו להגן על המדינה ואם נדרש גם להקריב את חייהם לכך. כעת צריך להבהיר לראש הממשלה וסריסיו שהסכנה להמשך קיומה של המדינה היא לא מבחוץ, היא מבית, ע"י מהלכי החקיקה המטורפים של הממשלה הזו, להפוך את המשטר מדמוקרטיה ליברלית לדיקטטורה. לזה הם מתנגדים ותחת ממשלה דיקטטורית הם מסרבים לשרת.

בציניות רבה, רה"מ וסריסיו קוראים למחאה הדמוקרטית הזו, הפועלת במסגרת החוק – אנרכיה, וקוראים למיטב בנינו שלא מוכנים לשרת בדיקטטורה – סרבנים, בוגדים, נפולת נמושות, ושולחת אותם לעזאזל

אנחנו נמצאים על פי התהום וראש הממשלה וסריסיו לא חושבים לעצור. נראה שהמחאה ההולכת וגוברת מפחידה אותם, אז הם מנסים בכל מיני טריקים ושטיקים להציג ריכוך כביכול של המהפכה.

עוד מעט קט נהיה במשבר חוקתי, בג"ץ יפסול בצדק את כל החקיקה המטורפת הזו, וכל שומרי הסף שנשבעו אמונים למדינת ישראל ישמעו לחוק ולמערכת המשפט, כי כך מצווה החוק שהוא העומד מעל כולם, כולל ראש הממשלה וסריסיו שחושבים שהם יכולים לא לקיים את החלטות בג"ץ, ולאיים באופן מאפיוזי על ראשי מוסדות השלטון שפועלים על פי החוק.

נתניהו וסריסיו, אריה דרעי, בצלאל סמוטריץ', משה גפני, יצחקגולדקנופף, וחבר מרעיהם, לא יעזור לכם דבר, חבל לכם על הזמן. לא משנה כמה זמן זה ייקח, אנחנו בראשית הדרך, המחאה באופן דמוקרטי תימשך ככל שיידרש – 20 שבועות, 100 שבועות או יותר, אנחנו לא נחדל, לא מוותרים על מדינת ישראל. ראסבן ענו, דיקטטורה לא תקום ולא תהיה במדינת ישראל.

יחיאל גלבוע הוא ד"ר לפילוסופיה של המדע ומהנדס פעיל בתעשיה הבטחונית והאזרחית שנים רבות. מודאג מאוד מתהליכי ההקצנה, הפילוג, הפערים הכלכליים ההולכים ומתרחבים, ומשחיקת הדמוקרטיה בשנים האחרונות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
חולה נפש עם תואר ד"ר אולי לא לפי הגדרות ה- dsm אבל הספר הזה כבר מזמן אינו כלי אמין.... כשיהודי שאין לו מושג קלוש מה זו יהדות כותב על אחיו כמו אחד מגדולי צוררי ישראל בגזענות,בארסיות כשא... המשך קריאה

חולה נפש עם תואר ד"ר
אולי לא לפי הגדרות ה- dsm אבל הספר הזה כבר מזמן אינו כלי אמין….
כשיהודי שאין לו מושג קלוש
מה זו יהדות כותב על אחיו כמו אחד מגדולי צוררי ישראל בגזענות,בארסיות
כשאחד כמותך מדבר בנשימה אחת על "דמותה של מדינת ישראל" ובאותה נשימה מכנה בשנאה תהומית שתי קבוצות שלמות שלא עשו לך כל רע(באנדרסטייטמנט) "סיקריקים" קבוצה בזויה של רוצחים אכזריים,לא מטפורית,בפועל,וכך מגלה את דעתך מה צריכים לעשות להם
כשאתה נמנע על אלו שבפועל,במעשה,באלימות, עושים עוד ועוד פעולות ששורפות את המועדון ומכנה אותי סיקריק
אין לי אלא לומר
הפוסל במומו פוסל
עם מאמר כזה אתה ללא ספק ראוי לאות "אביר מסדר לה-פמיליה" או,לחילופין מיטה ב"שער מנשה"
ולתפארת מדינת ישמעאל…

הרבה מאוד אנשים בכלל לא יודעים מה קרה בארץ ישראל לפני חורבן בית שני , ומה באמת הביא לחורבן. נוח מאוד לספר לנו על "שנאת חינם" אבל העובדות מספרות סיפור הרבה יותר מורכב. מדוע לא תספר לעם ... המשך קריאה

הרבה מאוד אנשים בכלל לא יודעים מה קרה בארץ ישראל
לפני חורבן בית שני , ומה באמת הביא לחורבן.
נוח מאוד לספר לנו על "שנאת חינם"
אבל העובדות מספרות סיפור הרבה יותר מורכב.
מדוע לא תספר לעם הזה איך גרמו הסיקריים בקיצוניותם
לחורבן ולגלות הארוכה שנכפתה על עם ישראל –
תוצאה נוראית שאפשר היה למנוע אותה , עם קצת שיקול דעת.

ובמילים אחרות. אף אחד לא מוכן להרגיש מנוצל. זה כתוב בגמרא ובכתובים. זה אומר שהציבור החרדי לא סתם ממלא פיו מים. הוא מפחד. ובצדק. הם דוחים את הקץ כי לא תהיה ברירה, הציבור הזה יצטרך לעבוד ... המשך קריאה

ובמילים אחרות. אף אחד לא מוכן להרגיש מנוצל. זה כתוב בגמרא ובכתובים. זה אומר שהציבור החרדי לא סתם ממלא פיו מים. הוא מפחד. ובצדק. הם דוחים את הקץ כי לא תהיה ברירה, הציבור הזה יצטרך לעבוד ולשרת את המדינה

עוד 1,336 מילים ו-4 תגובות
סגירה