תומכי המהפכה המשפטית הפגינו בתל אביב; התנועה באיילון נחסמה לשעתיים

דיווח: נבחנת האפשרות שמשפט נתניהו יעבור לגישור פלילי ● פרקליט המדינה: הפערים בין עמדת הרוב לעמדת המיעוט בזיכוי זדורוב "קיצוניים, משמעותיים וחריגים" ● דיווח: חבר סיעת עוצמה יהודית, אלמוג כהן, נעדר מכינוס של המפלגה בעירו, באר שבע, בשל מתיחות בינו לבין בן גביר ● הדיון בעתירה לבג"ץ נגד מינוי בן גביר לשר לביטחון לאומי ישודר בשידור ישיר

מפגינים התומכים במהפכה המשפטית, צועדים בנתיבי איילון בתל אביב, 30 במרץ 2023 (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)
אריק מרמור, פלאש 90
מפגינים התומכים במהפכה המשפטית, צועדים בנתיבי איילון בתל אביב, 30 במרץ 2023

כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה שישראל תקפה באזור דמשק. מערכות ההגנה האווירית הסוריות הופעלו, ופיצוצים נשמעו בשמי עיר הבירה.

חברת הכנסת נעמה לזימי על קמפיין "אזרח סוג ב'":

פעילי קבוצת "לחסום את ההפיכה" קשרו את עצמם הבוקר לשער הכניסה לכנסת. השער נחסם למעבר רכבים.

המשטרה ומשמר הכנסת הצליחו לפתוח את הקשירה ופינתה מהמקום את החוסמים. 5 מעוכבים.

פעילים שקשרו את עצמם לשער הכניסה לכנסת, 30 במרץ 2023 (צילום: לחסום את ההפיגה)
פעילים שקשרו את עצמם לשער הכניסה לכנסת, 30 במרץ 2023 (צילום: לחסום את ההפיגה)

מן הפעילים נמסר: "במקום לפתור את משבר הדיור, להילחם ביוקר המחיה ולשקם את מערכת החינוך – חברי הקואליציה מקדמים הפיכה משטרית, מקימים מליציות בריונים מסוכנות, מסכלים חקיקה שתגן על נשים, ומובילים במכוון את כולנו למלחמת אזרחים מתוך אינטרסים צרים. במקום פייק הידברות בבית הנשיא על כמה שופטים שפוטים תמנה הקואליציה, אנו קוראים לחברי הכנסת להכיר בחוסר יכולתם לפתור את המשבר, ואומרים להם – כנסו אסיפת אזרחים שתכונן חוקה. האסיפה, שתורכב ממדגם מייצג של האוכלוסיה, תגיע להסכמות רחבות שיסדירו את היחסים בין שלושת הרשויות. רק כך נוכל להבטיח דמוקרטיה אמיתית שתשרת את כולנו".

אביגדור ליברמן קובע הבוקר כי "נתניהו מפרק את צה"ל". יו"ר ישראל ביתנו שהתראיין ל-103FM אמר כי ראש הממשלה "מאשים את טובי בנינו ובנותינו שהם סרבנים – זה גרם לזעזוע בצבא. הוא בעצמו מבחינה פוליטית נשען על משתמטים. אנחנו רואים מה קורה במערך המילואים, זה זולג למערך הסדיר".

על המגעים להשארת גלנט בתפקידו אמר: "אני לא מבין על מה הוא צריך להתנצל. זה שיא השיאים – נתניהו לא השאיר שום ברירה לשר הביטחון ועכשיו מבקש ממנו עוד להתנצל. גלנט פעל נכון, כמו שמתבקש משר ביטחון לפעול".

עוד אמר גלנט: "נתניהו לא כשיר למלא את תפקידו כראש הממשלה, מבחינת סדר העדיפויות ותהליך קבלת ההחלטות".

ברשת ב' מדווחים בפגישה שהתקיימה לאחרונה בין חבר הכנסת משה גפני ליושב ראש המחנה הממלכתי בני גנץ, בניסיון להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית, העביר גפני את המסר כי הוא היה רוצה לראות את גנץ ומפלגתו מצטרפים לקואליציה ומאזנים אותה מעט.

"יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מקיים קשרים עם חברי כנסת רבים בקואליציה ובאופוזיציה, וביתר שאת בתקופה האחרונה על מנת לעצור את איום ההפיכה המשטרית ומלחמת האחים בחברה הישראלית. מעבר לכך אנחנו לא מתייחסים לתוכן הפגישות האישיות שמקיים גנץ".

סגירה