שובו של הדר שטירמר

קריקטורות על מפגיני המחאה ב"בחדרי חרדים"
קריקטורות על מפגיני המחאה ב"בחדרי חרדים"

ריסוק 75 שנות מציאות ישראלית החל למחרת כינון ממשלת הימין של בנימין נתניהו ומציג פרדוקס בלתי נתפס: מושגים שהיו נכסי צאן ברזל ציוניים וישראליים, הפכו לכלי ניגוח בידי החרדים ומנהיגי הימין המשיחיסטי.

ריסוק 75 שנות מציאות ישראלית החל למחרת כינון ממשלת הימין של נתניהו ומציג פרדוקס בלתי נתפס: מושגים שהיו נכסי צאן ברזל ציוניים וישראליים, הפכו לכלי ניגוח בידי החרדים ומנהיגי הימין המשיחיסטי

אלו תובעים באדנות כי אנשי הצבא, כוחות הרפואה, ההייטק, האקדמיה וכל מי שמייצגים את המגזרים הנושאים בנטל בישראל, ימשיכו בתפקידם היצרני והביטחוני כאילו לא קרה דבר ובעיקר יפעלו על פי הוראותיהם.

החרדים אינם חלק ממגזרים אלה. יחד עם חלק מהציבור שלהם ומובילי המהפכה מהימין הקיצוני, הם לא משרתים בצה"ל, לא לומדים לימודי ליבה, לא רוכשים השכלה גבוהה, אינם יוצאים לעבודה לפרנסת משפחתם, לא מזדהים עם חגי הלאום ולמעשה – לא מזדהים עם שום דבר המסמל את מדינת ישראל על פי מגילת העצמאות והחזון הציוני. הם אינם מחוברים לכל זאת ובזים לישראליות ולציונות בשאט נפש. אלו הם האדונים של ממשלת ישראל.

למרבה האירוניה, שכבר התאבדה כמה פעמים בקפיצה מגג מגדלי עזריאלי, החרדים משתמשים בכל הערכים האלה כדי להציג באופן שלילי את הציבור המוחה נגד ההפיכה המשטרית.

הם כועסים על סירובם של אנשי המילואים להתייצב לשירות שכולו התנדבות. יש להם מה לומר על ההייטק שמצביע ברגליים ועושה רילוקיישן לארצות בהן לא ישנו לפתע את המשטר וישתמשו בהון האנושי שלהם להנצחת הבורות והעוני של ציבור מצביעי הימין. ממשלת הימין ותומכיה משתלחים ברופאים המוחים נגד קידום חוקים גזעניים ופוגעניים בתוך בתי החולים, מתנגדים לחקיקה המשנמכת את המקצועות הפארה-רפואיים לטובת המצאת משרות לחרדיות שיעברו קורס מזורז. וכך הלאה בכל תחום כמעט.

החרדים כועסים על סירוב אנשי המילואים להתייצב לשירות שכולו התנדבות. יש להם מה לומר על ההייטק שעושה רילוקיישן, משתלחים ברופאים המוחים נגד קידום חוקים גזעניים ופוגעניים בתוך בתי החולים ועוד

אתר  "בחדרי חרדים" בשיתוף "קבוצת הקריקטוריסטים החרדיים" מעלה מדי שבוע גלריית קריקטורות המוגדרת באתר כ"אקטואליות ומשעשעות ומציגות את המצב".

הקריקטוריסטים של האתר שועשעו מאוד לתאר את פעילי המחאה כמי שעטופים בשטרות כסף המניעות את המפגינים לצאת לרחובות הערים. כך על פי ההסתות – הישר מלשכת נתניהו, ציוצי בנו יאיר ואנשיו. הכסף לדבריהם מגיע מאיראן, ארגונים זרים וגם מהממשל האמריקאי.

את הנשים ממיצג השפחות ביוזמת תנועת "בונות אלטרנטיבה" הציגו הקריקטוריסטים באופן מסית, שפל ומעורר בחילה. האתר שלעולם אינו מציג תמונות נשים, חגג על הדמות והציג קריקטורה המאשימה את הנשים הללו בשמועת השווא (שהוכחשה תוך כמה שעות על ידי גורם מוסמך), של השחתת קברו של יוני נתניהו ז"ל. בקריקטורה רואים דמות ממיצג השפחות, השופכת צבע אדום על הקבר הצבאי, אסוציאציה של דם וסת הנמרח על האבן. מושג טעון דמוניות קשה, לבטח בראיה דתית חרדית.

בקריקטורה השנייה מוצגת דמות השפחה ככיסוי לזאב טורף שלוף ציפורניים ומגיר ריר, הדומה מאוד לדמויות היהודים בוורסיה הנאצית משנות ה-30 וה-40. אולי זה מה שקורה לנשים  כאשר לא מאלפים אותן להשתקה ולהנמכת קומתן, להחבאתן מפני הגברים במרחב הציבורי, להפיכתן לתועלתיות כעזר כנגדו והריוניות בלבד – בהמשך לדבריו של ח"כ אבי מעוז המייצג ציבור הרבה יותר גדול ממה שאנו יכולים להעלות על דעתנו.

הקריקטוריסטים באתר שלעולם אינו מציג תמונות נשים – הציגו את הנשים ממיצג השפחות באופן מסית, שפל ומבחיל. אחת הקריקטורות האשימה אותן בשמועת השווא של השחתת קבר יוני נתניהו בדם

חופש הביטוי הוא מקודש בעיני. אולם בהביטי בדף "המשעשע" של חדרי חרדים, לא יכולתי שלא לחוש שאני צופה באח התאום של דר שטירמר האנטישמי שעסק בדמוניזציה של היהודים, באיפיונם באף ארוך ובהבעה מאוסה. היהודי האחוז בולמוס לכסף ושליטה בהון הציבורי והעולמי, מטריד ילדים ונשים לא יהודיות, ומזהם את החברה הטהורה הארית בנוכחותו המאוסה. פרי מלאכת מחשבת לעיצוב תודעה מהירה, גורפת ואפקטיבית.

סגנון זה משמש עד היום השראה למיטב האנטישמים ובשנים האחרונות גם ליהודים מסויימים, כאשר הדוגמה הבולטת ביותר היא הקריקטורה שהפיץ יאיר נתניהו, בה הראה את שרשרת המזון של השמאל בחסות ג'ורג' סורוס, אהוד ברק ו"אנשי הלטאה". קריקטורה שאומצה בשתי ידיים ובחדווה על ידי פעיל הימין הקיצוני בארצות הברית דיוויד דיוק, המוכר כמכחיש שואה, חובב הפרוטוקולים של זקני ציון ובעבר שימש כמנהיג הקו קלוקס קלאן (KKK).

דיוק השתמש בציוץ של נתניהו לקידום משנתו הסדורה וצייץ כי "בנו של נתניהו פרסם פוסט המרמז כי סורוס שולט בעולם". בנו של ראש ממשלת ישראל, הכשיר את ההסתה האנטישמית במו ידיו.

עבודתם של רשעים נעשית קלה יותר כשהיא מתווכת דווקא על ידי הציבור בו הם משתלחים. ועל זה כבר אמר הנביא ישעיהו "מחריביך ומהרסייך מתוכך יצאו".

קדם לקריטורות הדר-שטירמריות הסרטון מ-2015: "היהודי האחרון". סרט תעמולה של ועד מתיישבי השומרון אשר הציג את השמאל במיטב המסורת האנטישמית הנאצית, גם במראה וגם בחמדנות ובתאוות הכסף שלו.

קדם לקריטורות הדר-שטירמריות הסרטון מ-2015: "היהודי האחרון". סרט תעמולה של ועד מתיישבי השומרון שהציג את השמאל במיטב המסורת האנטישמית הנאצית, במראה, בחמדנות ובתאוות הכסף שלו

התסריט והאנימציה לא פסחו על שום סמל או זיקה אנטישמית, כולל השם "הר שטירמר", למי שמפעיל את היהודי הבוגד ותאב הבצע המייצג את השמאל. הכל כתוב ומזוהה בגוף הסרטון כדי שלא תהיה חלילה אי הבנה.

הסרטון עורר כעס וגינוי משמאל וימין, אולם ועד מתיישבי השומרון המשיך לעשות בו שימוש, כשאת הלגיטימציה למסע ההשמצה והביזוי הם שואבים מהסתה כמו זו של נתניהו, הלוחש על אוזנו של הרב כדורי כי השמאל "שכח מה זה להיות יהודים", אמירה מתוכננת, מחושבת ומסיתה שכל תכליתה לזרוע שנאה נגד מתנגדיו של נתניהו.

להפוך את השמאל לדמון מרושע ולהכשיר נגדו כל פעולה שהיא על בסיס היותו לא יהודי או פשוט האשמתו בהיותו קאפו. כבר ברור לכולנו שהינדוס התודעה הזה תופס ומניע את מסעות הנקמה של תומכיו.

הדר שטירמר חזר אלינו והוא חי וקיים בתוכנו.

יוזף גבלס אכן עשה עבודה טובה. אפילו הוא לא היה מאמין שיצליח עד כדי כך.

 

לינק לסרט היהודי האחרון של ועד מתיישבי השומרון

https://www.israelhayom.co.il/article/259071

היהודי בקריקטורות נאציות

https://www.google.com/search?q=%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99+%D7%91%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA+%D7%A0%D7%90%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%AA&rlz=1C1JZAP_enIL1006IL1006&sxsrf=APwXEddgVnPjjGsfJPKB8YxB1J6aNitWBw:1680334336134&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjv5NWZlYj-AhWMTKQEHRYgDCkQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1280&bih=544&dpr=1.5#imgrc=peFfCm2noQI3TM

דף הקריקטורות מחדרי חרדים
https://www.bhol.co.il/news/1521837

כתבה עם קריקטורות אנטישמיות אופייניות
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4514114,00.html

 

גילה לבני זמיר היא חיפאית, יועצת תקשורת ופובליציסטית, מנכלי"ת המרכז הישראלי - דרוזי, מייסדת ושותפה בתכנית "האקווריום-הכשרה פוליטית דמוקרטית". הובילה מאבקים סביבתיים וחברתיים. בוגרת התכנית למנהיגות חברתית במרכז מנדל צפון. בעלת BA בתקשורת, רוח וחברה ועיצוב תקשורת חזותית. נשואה, אם ל-3 וסבתא ל-4.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 884 מילים ו-2 תגובות
סגירה