המקרה המוזר והמעניין של טלי גוטליב

טלי גוטליב, צילום מסך מערוץ 14
טלי גוטליב, צילום מסך מערוץ 14

בשבועות האחרונים מציפים את הרשת סטטוסים מרתקים שנכתבו אי שם בתחילת העשור הקודם. בשפה קשה ובוטה תוקפת כותבת הסטטוס את משפחת נתניהו. לשרה נתניהו, הגברת, היא קוראת: "קמצנית מבהילה", "בעלת שגעון גדלות", והדברים לא נעצרים שם. האמת, אם תגללו ממש טוב, תגלו סטטוסים לא שונים בהרבה של, לא תאמינו, גלית דיסטל, כנרת בראשי ורבים אחרים.

לשרה נתניהו, הגברת, היא קוראת: "קמצנית מבחילה", "בעלת שגעון גדלות", והדברים לא נעצרים שם. אם תגללו ממש טוב, תגלו סטטוסים לא שונים בהרבה של, לא תאמינו, גלית דיסטל, כנרת בראשי ורבים אחרים

אז מה קרה? בואו נבחן את המקרה של טלי גוטליב לעומק.

לא ממש נעים להכיר, אבל תכירו, טלי גוטליב, בת 47, בת למשפחה דתית לאומית, בוגרת שני תארים במשפטים בבר אילן. אתם יודעים B.A M.A. עד שנת 2012 אנחנו יודעים שגוטליב הספיקה להתחתן, להתגרש, להפוך לעורכת דין פלילית מדרג הביניים ולעשות מעט מאוד רעש. בשנת 2012, כנראה סמוך לגירושיה, עזבה את הדת. עד כאן לא דרמה גדולה, נכון?

אלא שבשלב הזה מחליטה טלי גוטליב לפצוח בקריירה פוליטית ציבורית. זכותה, זה נשמע הגיוני לחלוטין. בשנת 2012 היא עוד מנסה להתקבל למשרה שיפוטית ונפסלת בשל מזג שיפוטי בעייתי. כלומר לא עוברת את שלב הסף.

מי שלא רצה אותה כשופטת יקבל אותה בוועדה למינוי שופטים כיו"ר לשכת עורכי הדין, מחליטה טלי גוטליב ומשיקה את הקמפיין שלה לראשות לשכת עורכי הדין. מולה עומד אחד, אפי נווה שמו, שבשנת 2015 מביס אותה ומותיר לה 4.8% מקולות הבוחרים.

לא טלי גוטליב שלנו תתייאש, היא הרי באה למשול, והיא מקימה מפלגה בשם "שווים" להורים לילדים עם מוגבלויות. יפה בסך הכל, אבל הבוחר לא מתרשם מתכונותיה הטרומיות של עורכת הדין גוטליב והיא זוכה בקלפי בשנת 2019 ל-401 קולות בלבד. משהו כמו מאית מנדט.

ב-2012 גוטליב מנסה להתקבל למשרה שיפוטית ונפסלת בשל מזג שיפוטי בעייתי. כלומר לא עוברת את שלב הסף. מי שלא רצה אותה כשופטת יקבל אותה בוועדה למינוי שופטים כיו"ר לשכת עוה"ד, היא מחליטה

גוטליב מבינה שפופולריות זה לא הצד החזק שלה, גם מזג שיפוטי לא, אנחנו כבר יודעים, ומגישה את מועמדותה למשרת פרקליט המדינה. למה שפרקליטה בת 44, עם קריירה משפטית בינונית, תהפוך לפרקליטת המדינה מול המנוסים שבפרקליטי ישראל? אז זהו שהיא לא. גם כאן גוטליב לא נבחרת לתפקיד באופן (לא) מפתיע.

וכאן גבירותיי ורבותי, קורה המהפך. עשור שלם חולף על הפוליטיקאית ואשת הציבור טלי גוטליב ובו כישלון אחר כישלון, קמפיין כושל אחרי קמפיין כושל, דלת אחר דלת שנטרקת בפניה, ובזיון אחר בזיון בקלפי.

אז מה עושים? ובכן, בישראל של 2020, רגע אחרי שטלי גוטליב נכשלת בעוד קמפיין, עולה וצץ לו מקצוע חדש ומרשים: ביביסט.

טלי גוטליב, בשכל רב אם כי אולי לא עם עודף מוסר, מסתכלת סביבה ורואה את יעקב ברדוגו, שי גולדן, כנרת בראשי, גלית דיסטל-אטבריאן, נועם פתחי, יותם זמרי ורבים וגרועים אחרים, שהפכו לפתע לכוכבי תקשורת וכל מה שנדרש מהם הוא להלל את ראש הממשלה הנצחי בתקשורת.

היא מביטה ימינה ושמאלה ורואה שם גם את אילה חסון, פעם עיתונאית מכובדת, תחקירנית מרשימה והיום עוד שופר של נתניהו ושות', ואומרת לעצמה: הנה, זה המסלול שלי. המסלול היחיד בו לא צריך כישורים. אין צורך במזג שיפוטי, להיפך, כמה שאתה צועק יותר אתה מצליח יותר, אין שום צורך בטפסים מעייפים כמו במכרז לפרקליטות המדינה ולא צריך לשכנע קהל בוחרים בכלום.

גוטליב מבינה שפופולריות זה לא הצד החזק שלה, גם מזג שיפוטי לא, ומגישה מועמדות למשרת פרקליט המדינה. למה שעו"ד עם קריירה משפטית בינונית תהפוך לפרקליטת המדינה? אז זהו שהיא לא

ברגע אחד, לכאורה, כמו צוהר נפתח בשמיים וממנו יוצא מלאך מכונף והוא מציע לטלי גוטליב את עסקת חייה. המסלול המהיר לקידום, אופק של חברת כנסת, אולי אפילו שרה, וכל מה שצריך לעשות זה לצעוק חזק באולפנים בעד בנימין נתניהו. מעין עסקה ספרותית קלאסית. עושר, כבוד, כוח, תמורת נשמתך והערכים שלך. הולך? הולך!

בתחילת שנת 2021 מפציעה לה טלי גוטליב באולפנים. איפה? תנחשו לבד. אצל כנרת בראשי כמובן ואצל אילה חסון. זוכרים? פעם עיתונאית רצינית והיום מנהלת פאנלים של ביביסטים בערוצי הברודקסט. ומשם? אין משהו שהביביסטים אוהבים יותר מ"חוזר בתשובה". כפי שנאמר, במקום שבו בעלי תשובה עומדין, צדיקין גמורים אינם עומדין. לא מאמינים? תסתכלו על החיבוק שקיבל אלדד יניב.

והפרס? לביביסטים יש כלי תקשורת ואפשרויות למכביר. ישראל היום, ערוץ 14, מקור ראשון, גלי ישראל, ערוץ 7, התוכניות של אילה חסון וכנרת בראשי, כל תוכנית של ינון מגל או של אראל סג"ל וזה בקושי קצה הקרחון. כל מה שנדרש בערוצים האלה הוא לדבר בעד ראש הממשלה, נגד השמאל ונגד הפרקליטות ובג"ץ.

ולדבר נגד? את זה הרי טלי שלנו אוהבת. אז בסדר, פעם היא דיברה נגד שרה וביבי, היום נגד בג"ץ. ביג דיל, לא קרה כלום, ואם קרה, אז מה קרה? זורמים, מה לא עושים בשביל הקידום במסלול המהיר?

אין משהו שהביביסטים אוהבים יותר מ"חוזר בתשובה". כפי שנאמר, במקום שבו בעלי תשובה עומדין, צדיקין גמורים אינם עומדין. תסתכלו על החיבוק שקיבל אלדד יניב. והפרס? לביביסטים יש כלי תקשורת למכביר

ופתאום, ברגע אחד, טלי גוטליב שלנו, ההיא מ-401 קולות לכנסת, 4.8% בבחירות ללשכת עורכי הדין (788 קולות), ההיא שלא היתה טובה מספיק לשיפוט (ובצדק) הופכת לכוכבת על. מחובקת בכל מקום, אהובה, מוזמנת השכם וערב לאולפנים וחשוב יותר, מעוררת לפתע את החברים בליכוד שרואים פוטנציאל לעוד שופר תקשורתי. כזה שיכול בבוקר להיות חבר בפאנלים אצל אילה חסון ובערב לרוץ לפריימריז בליכוד. מה יש? מה שטוב לבועז ביסמוט לא טוב לטלי שלנו?

ובנובמבר 2022, שלוש שנים בקושי אחרי שאותה טלי גוטליב מקבלת 401 קולות בבחירות לכנסת, היא נבחרת לכנסת ישראל, במקום ה-25 ברשימת הליכוד. מה אתם יודעים. טלי שלנו פתאום חברת כנסת.

זוכרים? ההיא מרצף הכשלונות בעשור הקודם. עורכת הדין הבינונית שלא הצליחה לעבור סף שיפוט או מכרז לפרקליטות המדינה, היא פתאום חברת כנסת.

וזו רק ההתחלה, הרי גם דיסטל התחילה כחברת כנסת והיום היא שרה לכל דבר. אז בסדר, במשרד מומצא, בלי מדפסת, אחריות משמעותית או תחומי עשייה, אבל שרה, שרה בישראל! השרה גלית דיסטל. וכמה יהיה מדהים להיות השרה טלי גוטליב. כמה יהיה מדהים לחזור לאותם 4 מיליון שלא הצביעו לטלי גוטליב בבחירות 2019, להניף מולם אצבע משולשת, בלי להתבייש, ולהגיד להם: חייכו, אכלתם אותה!

וזהו, חברות וחברים יקרים, המקרה המוזר והמעניין של חברת הכנסת טלי גוטליב. מהפך ב-3 שנים. מפוליטיקאית כושלת וחסרת כל סיכוי, לחברה בכנסת ישראל, וכל זה בזכות האור שהתגלה לה. היכולת לשבת באולפנים ולצעוק ממש חזק למען הנאשם בנימין נתניהו, אשתו העבריינית ובנו שהוכרז לאחרונה על ידי בית המשפט כ"מטרידן, גזען ומתבטל מכספינו". מדלעת לסינדרלה בפחות משלוש שנים וכמעט ללא כל מאמץ. מקסימום ויתור על כמה ערכים.

מדלעת לסינדרלה בפחות מ-3 שנים בזכות האור שהתגלה לה. היכולת לשבת באולפנים ולצעוק חזק למען הנאשם, אשתו העבריינית ובנו, שהוכרז לאחרונה על ידי ביהמ"ש כ"מטרידן, גזען ומתבטל מכספינו"

ולכל מי שמספר לכם על התקשורת השמאלנית, על הרדיפה, תזכירו על המסלול המיוחד על שם גלית דיסטל וטלי גוטליב. המסלול שבו אם אתה צועק מספיק חזק למען ביבי, אתה הופך לחבר בכנסת ישראל ולכל היותר נדרש להמשיך לספק את הסחורה שם, מדוכן בית המחוקקים של ישראל. והבדיחה? על חשבוננו.

יעוז סבר, איש עסקים, סופר, מנכ״ל MyTeam Group, יו"ר לשכת המסחר ישראל-המפרץ, לשעבר עיתונאי, דובר עיריית רעננה וראש יחידת התקשורת במשרד הביטחון. ישראלי שאכפת לו.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
25
פשוט אני מתה מבושה שזה מה שקורה אצלינו. כמה נמוך אפשר לרדת? וגם עוד אחת שלמדה אנגלית יחד עם שמוטריש … וזאת שרת הסברה??? לא היתי לוקחת אותה אפילו בשביל לנקות את השירותים. מתעבת לי הבטן ... המשך קריאה

פשוט אני מתה מבושה שזה מה שקורה אצלינו. כמה נמוך אפשר לרדת? וגם עוד אחת שלמדה אנגלית יחד עם שמוטריש …
וזאת שרת הסברה???
לא היתי לוקחת אותה אפילו בשביל לנקות את השירותים. מתעבת לי הבטן כאשר אני חושבת על הממשלה הזאת. ממשלה אמרתי? סליחה, השם הזה גדול עליהם.
חייבים להוריד אותם. חייבים!!!

ומשום מה שכחתם ש"מפלצת הביביזם" הזאת הגנה בעבר בחירוף נפש על אנסים, עד כדי כך שבחירתה לכנסת כונתה "יום טוב לאנסים", אנטי פמינזם בוטה המתאים למדינות שעברו מהפכה תחוקתית- שמרנית, עד לדיק... המשך קריאה

ומשום מה שכחתם ש"מפלצת הביביזם" הזאת הגנה בעבר בחירוף נפש על אנסים, עד כדי כך שבחירתה לכנסת כונתה "יום טוב לאנסים", אנטי פמינזם בוטה המתאים למדינות שעברו מהפכה תחוקתית- שמרנית, עד לדיקטטורה. בקרוב אצלנו אם לא נזעק, ונפגין ו"לא ניתן".

הנשים הללו כמו טלי גוטליב ודיסטאל רגב ומאי גולן הן בושה לנשים שמייצגות בכנסת- רק לראות ההבדל ברמה השיכלית וההתנהלותית לעומת אורנה ברביבאי ומירב כהן ומירב בן ארי ולהבין את המכה הנוראה ... המשך קריאה

הנשים הללו כמו טלי גוטליב ודיסטאל רגב ומאי גולן הן בושה לנשים שמייצגות בכנסת- רק לראות ההבדל ברמה השיכלית וההתנהלותית לעומת אורנה ברביבאי ומירב כהן ומירב בן ארי ולהבין את המכה הנוראה שניחתה עלינו עם היביסטיות מופרעות צרחניות ומבזות את העם בישראל! בושה וחרפה לעם הזה שסוגד לביבי ובוחר כאלו אנשים לכנסת ישראל ועוד יןתר לחוסר הטיפול במצב הקשה בו המדינה נמצאת- אף טיפול מעל 100 ימים!!!!

לכן אני מציע שיטת בחירות אחרת - מצביעים ל-5 אנשים. לא מפלגות, אין יותר מפלגות - אחריות אישית. יהיו כמובן רשימות של 5 אנשים, אבל כל אחד יוכל לשים 3 ממקום אחד ועוד 2 ממקום אחר. מספיק, ראי... המשך קריאה

לכן אני מציע שיטת בחירות אחרת – מצביעים ל-5 אנשים. לא מפלגות, אין יותר מפלגות – אחריות אישית. יהיו כמובן רשימות של 5 אנשים, אבל כל אחד יוכל לשים 3 ממקום אחד ועוד 2 ממקום אחר.
מספיק, ראינו ששיטת הדמוקרטיה שלנו לא עובדת – לא משנה מי נבחר כולם, אפילו אלה שניצחו בבחירות, מרגישים שהם המיעוט שדופקים אותו… זה הזוי. שיטת בחירות עם אחריות אישית, לא מפלגתית, זה העתיד היחיד

האמת, אפשר לכתוב פרופיל ל"דרושים" למיפלגת הליכוד. יש מכנה משותף לדיסטל, רגב, מאי גולן, גוטליב, אמסלם, קרעי....נועם הליכות, אתיקה מקצועית, יושרה ושרות הציבור לא יכללו שם. ואכן הבדיחה על ... המשך קריאה

האמת, אפשר לכתוב פרופיל ל"דרושים" למיפלגת הליכוד. יש מכנה משותף לדיסטל, רגב, מאי גולן, גוטליב, אמסלם, קרעי….נועם הליכות, אתיקה מקצועית, יושרה ושרות הציבור לא יכללו שם. ואכן הבדיחה על חשבוננו.

אבל הליכוד ירד בזכות אותם צעקניות צבועות שספק אם בבחירות הבאות מישהו יזכור אותם. הן הרי בדיחה מתהלכת של מה שמפלגה מביאה: גססות, וולגריות, שקרים וסגידה לנאשם. מזכירות את השומרות האישיות ... המשך קריאה

אבל הליכוד ירד בזכות אותם צעקניות צבועות שספק אם בבחירות הבאות מישהו יזכור אותם. הן הרי בדיחה מתהלכת של מה שמפלגה מביאה: גססות, וולגריות, שקרים וסגידה לנאשם. מזכירות את השומרות האישיות של שליט לוב המנוח… כן, ההוא עם הפיג'מות הצבעוניות שהיום הם שיא האופנה…מואעמר קדאפי.

לצערי, היא המציאה סוף חדש ומפחיד לסיפור האגדה: היא אחת האחיות המכשפות הקנאיות והמכוערות של לכלוכית שהצליחה לתפוס את המלוכה. ומי במלוכה? לא המלך הטוב והמלכה הטובה...... המחאה תצליח לייצ... המשך קריאה

לצערי, היא המציאה סוף חדש ומפחיד לסיפור האגדה: היא אחת האחיות המכשפות הקנאיות והמכוערות של לכלוכית שהצליחה לתפוס את המלוכה. ומי במלוכה? לא המלך הטוב והמלכה הטובה…… המחאה תצליח לייצר סוף טוב לסיפור הזה!

עוד 1,070 מילים ו-25 תגובות
סגירה