להיות עם חופשי (ומאוחד) בארצנו

חיילות מניחות דגלים ונרות על קברי חללים באנדרטת הזיכרון בהר הרצל בירושלים. 3 במאי 2022 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
חיילות מניחות דגלים ונרות על קברי חללים באנדרטת הזיכרון בהר הרצל בירושלים. 3 במאי 2022

המציאות הביטחונית הנוכחית אינה נעימה כלל וכלל. עם זאת, לא ניתן להעלים מהציבור את מה שמערכת הביטחון יודעת כבר זמן רב. שר הביטחון יואב גלנט רואה נכוחה את המתרחש והשכיל לחשוף את הדברים בריש גלי:

"אנו נמצאים בפני עידן ביטחוני חדש שבו ייתכן איום ממשי בכלל הגזרות בעת ובעונה אחת .פעלנו לאורך שנים תחת הנחה שניתן לקיים עימותים מוגבלים, אבל זו תופעה שהולכת ונעלמת. היום ישנה תופעה בולטת של התלכדות זירות".

הגיעה העת שגם הציבור יפנים את העובדה שהסבב הבא יהיה כבר אופרה אחרת לגמרי. לא עוד עימות מוגבל בעזה, אלא מלחמה מול מספר גזרות בה בעת. התלקחות הזירה הצפונית והדרומית בצירוף פיגועי הטרור שפקדו את ישראל בערב חג הפסח ובחול המועד אינם מגיעים יש מאין. בניגוד למה שמוצג בחלק מהתקשורת הם לא הגיעו "כתגובה לפעולות ישראל בהר הבית", זהו רק תירוץ קלוש.

הגיעה העת שגם הציבור יפנים את העובדה שהסבב הבא יהיה כבר אופרה אחרת לגמרי. לא עוד עימות מוגבל בעזה, אלא מלחמה מול מספר גזרות בה בעת

מאחורי הפעולות הללו עומדת אידיאולוגיה סדורה מצד המשטר האלים של הרפובליקה האסלאמית באיראן אשר חותר לחסל את האויב הציוני. המשטר פועל באמצעות מלחמת התשה הכוללת טרור בלתי פוסק מתוך איו"ש וכלה במתקפות טילים וכטב"מים על ישראל ממספר חזיתות בה בעת.

בסרטון: מיליציה פרו איראנית מעיראק מאיימת לתקוף את ישראל במל"טים.

הספירה לאחור החלה

בשנת 2017 הוצב שעון דיגיטלי בלב טהראן (בכיכר "פלסטין" למי שתהה) שסופר לאחור עד הרגע שבו "הישות הציונית תושמד". הדד ליין שהופיע עליו הוא ה-1.1.2040 זאת בהתאם להצהרתו של המנהיג הרוחני העליון עלי ח'אמנאי משנת 2015 שלא ייוותר דבר מישראל עד שנת 2040.

אל לנו להקל ראש באיומים מצד אויבנו ובראשם משטר האייתוללות באיראן. הימים הלאומיים הקדושים לאומה העברית, יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל הם תזכורת לכך שלא תמו מלחמותינו, אך גם לא תש כוחנו. בניגוד למה שנסראללה ושות' סבורים. איומים אלה, כאמור, אינם מן השפה אל החוץ. ויש להתייחס אליהם במלוא הרצינות. וכך גם עושה מערכת הביטחון וכוחות הביטחון.

הימים הלאומיים הקדושים לאומה העברית, יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל הם תזכורת לכך שלא תמו מלחמותינו, אך גם לא תש כוחנו. בניגוד למה שנסראללה ושות' סבורים

איראן וגרורותיה מזהות את חולשתה הפנימית של ישראל ותופשות אותה כמשענת קנה רצוץ. זאת בשל המחלוקת העזה על רקע הרפורמה המשפטית. באופן אירוני הן אינן תופשות שדווקא בעתות משבר עם ישראל מתלכד נגד אויביו.

יתר על כן, הנסיגה האמריקאית מהאזור בצירוף גישתו הרופסת של המערב לעומת הברית האיראנית-סינית-רוסית, מעניקה למשטר באיראן רוח גבית לפעול נגד ישראל. הקריאות שנשמעו מתוכנו לסרבנות רק מוסיפות שמן למדורה ומגבירות את תאבונו של האויב לנסות את כוחו. רוח סרבנות זאת מרחפת כעננה שחורה מעל צה"ל ויש להוקיעה מכל וכל.

יותר מזה, לתוך המאבק על איזון מערכת המשפט שיצא מכל פרופורציה והקריאות לסרבנות, החברה הישראלית הידרדרה לשפל שלילי חדש. לאחרונה נשמעות קריאות שהולכות ומתגברות שפוליטיקאים לא יפקדו את בתי העלמין ביום הקדוש לעם ישראל.

השר גלנט פעל נכון השבוע כדי למנוע את התקדים המסוכן של הדרת נבחרי ציבור מבתי העלמין יחד עם המשפחות השכולות. נבחרי הציבור מכל הקשת הפוליטית מוכרחים לפקוד את בתי העלמין ולהתייחד עם המשפחות השכולות. ואולם, מחובתם גם לנהוג באיפוק, ובממלכתיות ולהשאיר את העניינים הפוליטיים בצד ביום חשוב שכזה ולכבד את זכר הנופלים.

לפיכך, עלינו לזכור שעם אחד אנחנו. אחים אנחנו על אף כל המחלוקות. קשות ככל שהן יהיו. רגע לפני שעם ישראל כולו יפקוד את בתי העלמין עלינו לשים בצד את כל המאבקים, הכעסים וההפגנות ולתת את הכבוד הראוי לגיבורי ישראל שחרפו את נפשם בכדי שהפנינה המדהימה הזאת שנקראת מדינת ישראל, תמשיך להתקיים ולשגשג.

עלינו לזכור שעם אחד אנחנו. אחים אנחנו על אף כל המחלוקות. קשות ככל שיהיו. רגע לפני שעם ישראל יפקוד את בתי העלמין עלינו לשים בצד את כל המאבקים, הכעסים וההפגנות ולתת את הכבוד הראוי לגיבורי ישראל

"לא אלמן ישראל", ואנחנו ננצח כי אין לנו ברירה אחרת. למדינת ישראל יש מספר אפשרויות לתקוף את מתקני הגרעין באיראן ואף לגבור על כל מבקשי רעתנו בכל הגזרות. ואולם, הדבר היחיד שמפריד ביננו לבין ניצחון והמשך קיומה של המדינה הוא אחדות העם. כדאי שנזכור זאת. בייחוד בעת הזאת.

באשר לשעון בכיכר "פלסטין" בלב טהראן, על פי דיווחים שונים בחודש נובמבר באותה שנה (2017) המוסד חיבל בשעון ואיפס אותו. יתרה מכך קולות שבקעו מתוך טהראן טענו שהשעון אף החל לספור קדימה ולהוסיף ימים. ולאדון נסראללה שיושב בבונקר וטוען שישראל לא תגיע לשנתה ה-80 נותר רק לומר: עם ישראל חי.

משה ראובני הוא פובליציסט ומרצה לפוליטיקה, ביטחון ומזה"ת. במקביל לעבודתו כמרצה הוא יזם חברתי והקים תכנית מנהיגות צעירה לבני ובנות נוער הפועלת להיאבק בתנועת הבי.די.אס והאנטישמיות הגואה. התוכנית "צוערים צעירים דוברות ודיפלומטיה" פועלת ברשויות אשדוד, אשקלון וקרית מלאכי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 679 מילים
סגירה