שדרות ההתעלמות מהמציאות

אלון דוידי, צילום מסך מערוץ 13
אלון דוידי, צילום מסך מערוץ 13

בכל פעם שנורות רקטות מעזה לשדרות, יוצא ראש המועצה אלון דוידי בקריאה לממשלה לחסל את ראשי חמאס. סיכולים ממוקדים הוא דורש. אחת ולתמיד. תגובה מוחצת. הגנרל קסטנייטס יודע לאורך שנים כיצד לטפל בחמאס, ג'יהאד אסלאמי ויתר ארגוני הטרור, יותר טוב מכל רמטכ"ל.

לא משנה אם יש שנה וחצי שקט כאשר ממשלת השינוי הגיבה על כל בלון ופתחה את הגבול לעובדים מעזה ובכך השיגה שקט, ולא משנה לו אם פרובוקציות איתמר בן גביר בהר הבית או מותו של אסיר ג'יהאד משביתת רעב גרמו לירי רקטות מעזה.

לדוידי יש תמיד פתרון פבלובי. הוא לעולם לא ילמד שום תגובה אחרת לסכסוך. לחסל הוא דורש. שקט או מלחמה והוא בשלו. לחסל את ראשי חמאס.
ואם יצמחו ראשים חדשים? איש לא שואל אותו, אבל דוידי בוודאי יענה לחסל גם אותם.

לדוידי יש תמיד פתרון פבלובי. לחסל הוא דורש. שקט או מלחמה והוא בשלו. לחסל את ראשי חמאס. ואם יצמחו ראשים חדשים? איש לא שואל אותו, אבל דוידי בוודאי יענה: לחסל גם אותם

הליך אין סופי של חיסולים והפצצות הוא הפתרון בעיניו. בכל רקטה דוידי מגיב באותו אופן באותה שיטה עם אותם טקסטים ואותן דרישות.

כשבנימין נתניהו – שהבטיח כבר ב-2009 לחסל את שלטון חמאס – מגיע לשדרות, דוידי ילטף יתחנף ולא ישאל את רה"מ הנצחי מדוע לא חוסל חמאס.

כמו דוידי, גם ראשי רשויות אחרים קובלים על "רפיסות" הממשלה (כל ממשלה) ועל כך ש"אם היו יורים לתל אביב התגובה הייתה אחרת".

ובכן. אולי די עם התגובות הילדותיות הללו?

לחסל את ארגוני הטרור בעזה, משמעו כניסה של מספר אוגדות וכיבוש עזה מחדש. שליטה בשני מיליון פלסטינים,  ניהול חייהם מחדש, מאות הרוגים ישראלים ואלפי הרוגים פלסטינים, הרס חסר תקדים של תשתיות, בתים, מוסדות כלכלה ורפואה בעזה, והוצאות עתק שיפלו על משלם המיסים הישראלי. אבל את דוידי זה לא מעניין.

לחסל את ארגוני הטרור בעזה משמעו כניסת אוגדות וכיבוש עזה מחדש. שליטה בשני מיליון פלסטינים, ניהול חייהם מחדש, מאות הרוגים ישראלים ואלפי הרוגים פלסטינים, הרס חסר תקדים והוצאות עתק שיפלו עלינו

הוא וסיסמאותיו תמיד צודקים, תמיד אומרים שהתושבים "רוצים שקט" והוא "סומך על צה"ל ומפקדיו". תמיד. אבל תמיד הוא גם ידגיש שתושבי העוטף הם "אזרחים סוג ב'". לפתע טענת הנגד של הליכוד כלפי מחאת ההמונים נגד ההפיכה המשטרית מקבלת טוויסט עלילתי, והאזרחים סוג ב' הם אלה שהממשלה שהם עצמם בחרו מתייחסת אליהם כאל סוג ב'.

אבל דוידי גם דורש "לחסל" כאילו מדובר בפעולה חד פעמית נגד מזיק חקלאי. הוא בהתעלמות מוחלטת משליטתה של ישראל לאורך עשרות שנים בשני מיליון פלסטינים בעזה ובעוד כמה מיליונים בשומרון. דוידי מתעלם לחלוטין מהסכסוך הישראלי פלסטיני, מורכבותו והשפעתו על האירועים. מבחינתו יש פה איזה ארגון פשע פלילי ואם רק יחוסלו ראשיו הבעיה תיעלם.

העמדה הזו היא כמובן חסרת אחריות, שקרית ומייצרת תמונת מציאות מעוותת ולא אמיתית לתושבי הדרום, ובעיקר לאלה שדוידי הוא ראש המועצה שלהם. המנהיג. זה שנפגש עם רה"מ, שרים ופיקוד צה"ל בכל יום שירצה.

אילו דוידי וראשי המועצות האחרים בדרום היו מדברים אמת עם תושביהם, הם לא היו עוסקים בשיטות חיסול, הפצצות כירורגיות, הפגזות ודרישות למלחמה טוטלית בארגוני הטרור שמעבר לגדר.

הם היו פשוט אומרים את האמת. אין פתרון צבאי לסכסוך אלא רק מדיני.

גם אם לא ניתן להגיע להסכם מול חמאס בעזה בעת הזאת, ניתן למצוא צעדים שיסדירו את מערכת היחסים משני צידי הגדר באמצעות מנופים כלכליים, מעורבות בין לאומית, מתן אשרות עבודה לפועלים פלסטינים, דאגה להקמת מקומות עבודה, מפעלים ברצועה והשקעות זרות.

אבל דוידי גם דורש "לחסל" כאילו מדובר בפעולה חד פעמית נגד מזיק חקלאי. הוא מתעלם לחלוטין משליטת ישראל לאורך עשרות שנים בשני מיליון פלסטינים בעזה ובעוד כמה מיליונים בשומרון

שכנות היא לא מלחמה תמידית. דוידי הרי יודע שבתקופת ממשלת השינוי נעשו צעדים חלקיים כאלה שהביאו לשקט ארוך. 17 אלף פועלים הורשו להיכנס לישראל, בלוני התבערה פסקו וישראל הגיבה על כל בלון או רקטה והפכה את המשוואה ללא כדאית לחמאס מול תושבי עזה שבאחריותו.

אבל ממשלת הימין ימין מלא מלא מלאה רק בסיסמאות. איתמר בן גביר מבטיח 50 טילים על כל רקטה ודוידי באותה שפה מבטיח כוח ועוד כוח ומתעלם מהמציאות. מישהו מהם מאמין שהפלסטינים יפסיקו לדרוש עצמאות, ריבונות, זכויות?

מדוע לא לומר לתושבי שדרות את האמת? הרי הם חשים את המציאות יומיום על בשרם במשך שנים.

איזו הבטחת בחירות של הליכוד בוצעה במשך עשרות שנות שלטון הליכוד ומהן 15 שנות נתניהו?

כמה שקרים יכולים תושבי שדרות לאכול ולהמשיך להאמין לעוד סבב הפצצות בעזה שאולי הוא שירגיע את חמאס ויביא להם שקט?

אי אמירת האמת היא חלק מרכזי בבעיה. ראשי הרשויות הללו מאפשרים לשרי הממשלה להמשיך להתל בהם בסיסמאות על "עוצמתו של צה"ל" וגם "מציעים לאויבנו לא לנסות אותנו" ועוד דברי רהב מטופשים, חלולים, שלא משנים כהוא זה את המציאות.

אילו תושבי הדרום המופגז היו דורשים במפגיע פתרון מדיני ולא סיכולים ממוקדים והפצצות, אולי הממשלה הייתה מבצעת את תפקידה למצוא פתרון מדיני.

שכנות היא לא מלחמה תמידית. דוידי יודע שבתקופת ממשלת השינוי נעשו צעדים חלקיים שהביאו לשקט ארוך. 17 אלף פועלים הורשו להיכנס לישראל, בלוני התבערה פסקו וישראל הגיבה על כל בלון ורקטה

לחיל האוויר ולצה"ל אין שום צורך בהסברים מבצעיים של ראש מועצת שדרות דוידי כיצד להכות בארגוני הטרור.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 776 מילים ו-1 תגובות
סגירה