זה הזמן לרצוח

צילום מסך מסרטון רצח דיאר עומרי
צילום מסך מסרטון רצח דיאר עומרי

התיעוד של רצח הצעיר דיאר עומרי בן ה19 מכפר סנדלה ליד קיבוץ גן נר בגלבוע בשבת היה חומר תקשורתי טוב ברמה המקצועית אך בעייתי, מפני שזהות החשוד ברצח הפעם היא שונה, מדובר ביהודי מהיישוב הסמוך לכפר.

הפרשנות של כתבי ערוצי התקשורת שונה ומשונה: קטטה שהתפתחה, הגנה עצמית, חשד שהמנוח הנראה חוזר לרכבו התכוון להוציא כלי ועילות נוספות, אך מתעלמים מהעובדה שזהו לכאורה רצח בנשק חוקי, מחזיקו המיומן במטווחים התקופתיים יכול היה לירות לעבר רגליו של החשוד כדי לנטרל אותו במקרה הקיצוני, אבל פגע בחלקי גופו במכוון על מנת להמיתו.

פרשנות כתבי התקשורת שונה ומשונה: קטטה שהתפתחה, הגנה עצמית, חשד שהמנוח הנראה חוזר לרכבו התכוון להוציא כלי, ועילות נוספות, אך מתעלמים מהעובדה שזהו לכאורה רצח בנשק חוקי

תושבי הכפר הידוע כשקט זעמו בצדק, ואף חסמו את הכניסה ליישוב לפרק זמן קצר, בוצעו מעצרים, ולפי ההערכות העצורים ישוחררו בהקדם כדי להרגיע את הרוחות.

האירוע התרחש בזמן שמועצת הכפר עין מאהל ליד נצרת אירגנה עצרת בכפר בעקבות רצח הצעיר מוהנד שלבי בשנות העשרים לחייו שלשום (שישי). זאת המחאה הרשמית הראשונה מתחילת השנה עם עליית מספר ההרוגים לשבעים, בשיתוף פעולה עם ועדת המעקב העליונה לענייני הערבים בישראל.

הוועדה נערכת למחאה חברתית בשבועות הקרובים, הם מבינים שהיד קלה על ההדק, וזאת ההזדמנות להשמיע את הקול הערבי בתקשורת הבינלאומית בצל קריאתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתושבים יהודים להחזיק את הנשק.

בחברה הערבית מבינים שאין דין ואין דיין, הרוצח של דיאר עומרי, כמו שאר הרוצחים, ימשיך בשגרת חייו, ואם יועמד לדין, יוטל עליו עונש קל ואפילו עבודות שירות, מפני שגרסתו חזקה וידועה מראש.

בחברה הערבית מבינים שאין דין ואין דיין, הרוצח של דיאר עומרי, כמו שאר הרוצחים, ימשיך בשגרת חייו, ואם יועמד לדין, יוטל עליו עונש קל ואפילו עבודות שירות

במועצה האזורית גלבוע מיהרו להגיב, קראו להנהגת הכפר להרגיע את הרוחות, לשמור על מרקם החיים המשותפים באזור. יו"ר המועצה האזורית עובד נור אשר הוציא הודעה לפיה ברור שהוא מבין היטב שצריך להיות דיפלומט בהודעת הגינוי המרוככת וליישר קו עם בעלי הבית במשרד לביטחון לאומי. הודעה שאין בה גינוי חריף לרוצח. במקביל, ולפי ההערכות  נור יבקר בכפר לנחם את המשפחה השכולה. הכפרים הערבים בתחום המועצה מהווים מאגר קולות בבחירות המקומיות.

למרות הכאוס ברחוב הערבי, המשפט העתידי של החשוד ברצח דיאר רחוק מלהתחיל ורחוק מלהסתיים, וכל הכרעה בעניין הרוצח תעניק ציון סופי למערכת אכיפת החוק והמשפט 2023.

לאור הנתונים המחרידים ועליית מס ההרוגים ל-72 מתחילת השנה לפי יוזמות אברהם, יש להדגיש שחלקם הגדול של הנרצחים, בשונה מדיאר ומוהנד, הם בקרב ארגוני הפשיעה בחברה הערבית, ועד העדכון הבא יש להם זמן להמשיך לרצוח.

בהא שחאדה הוא קריין חדשות בערבית במכאן, עורך תוכן ותסריטאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
ישי הדס אומר שלא משנה מה יגידו הפוליטיקאים, חשוב מה יעשו המפגינים - זה נכון. האלימות גואה, ואין לממשלה שום פתרון. בן גביר התגלה כזין לא עומד! זה התגלה לטמבלים; למי שעיניו בראשו זה היה ש... המשך קריאה

ישי הדס אומר שלא משנה מה יגידו הפוליטיקאים, חשוב מה יעשו המפגינים – זה נכון. האלימות גואה, ואין לממשלה שום פתרון. בן גביר התגלה כזין לא עומד! זה התגלה לטמבלים; למי שעיניו בראשו זה היה שקוף שהשמנמנן הזה הוא כולו חארטא, נאד.

עוד 396 מילים ו-1 תגובות
סגירה