ברוכים הבאים לעידן הפנקס הכחול

שרה נתניהו ומירי רגב (צילום: עמוס בן גרשון/לע״מ)
עמוס בן גרשון/לע״מ
שרה נתניהו ומירי רגב

בשעה טובה, ממשלת ישראל משיקה רשמית את הפנקס הכחול. תעודת הנאמנות לבנימין נתניהו. 2,500 ש"ח לאברכים, תווי אריה דרעי, סכום שיא של כספים קואליציוניים, התקציב הגדול אי פעם לחינוך החרדי ללא ליבה, תכנית חומש לבניית תשתיות למתנחלים בלבד והיד עוד נטויה. בתמורה להצבעה ותמיכה גם אבי מעוז יקבל חיבוק. הכל למען אחדות נתניהו.

הפנקס הכחול הוא מונח שנזרק כבדיחה על ידי מירי רגב, כבר ב-2021, בדיחה נבואית, "שלום לפנקס האדום, ברוכים הבאים לפנקס הכחול". על פי נתניהו וצייצניו, כמו תמיד – האשמה על מפא"י, התעלמות מוחלטת מהעבודה הפשוטה שהליכוד בשלטון כבר 45 שנים, מתוכן, 15 שנים של בנימין נתניהו בראש.

"שלום לפנקס האדום, ברוכים הבאים לפנקס הכחול", זרקה רגב כבדיחה נבואית. עפ"י נתניהו, כתמיד – האשמה על מפא"י, תוך התעלמות מכך שהליכוד בשלטון 45 שנים, מתוכן, 15 שנים נתניהו בראש

אנשים שסיימו את תפקידם לפני יותר מעשור הם מנהיגי הדיפסטייט, מונחים ארכאיים עולים מהאוב ומותקפים, הכל כדי להשכיח כי מי שעלו לשלטון על גלי המחאה של הפנתרים השחורים ומחאות האוהלים, וביקשו לייצג אוכלוסייה מודרת – הפכו בעצמם למדירים, לנושאי בשורת הפילוג ושימור העוני ככלי פוליטי. השאיפה של מנחם בגין לשוויון ולתיקון הוחלפה במוטיבציה הבודדת לשמור על כס המלך. זה, ביחד עם יצר נקם בלתי ניתן לסיפוק, שנאה יוקדת ל"שמאל" ואצבע בעין.

מורשת נתניהו היא השנאה והשיסוי. שלטונו הפופוליסטי מתבסס על מנגנוני תגמול נאמנות ושימור התלות בו. ההמון משולהב להטיל מורא נגד כל מי שלא נאמן. בעל עסק שמעז להפגין נגד הממשלה או פותח עסק בשבת הופך אויב. אמא שמשחקת עם ילדיה בג'ימבורי בשבת, עונשה יד שבורה. גדודי הסער של הליכוד ושותפיה משתמשים באלימות הגסה ביותר כדי לפגוע במפגינים נגד השלטון, וארגון לה פמיליה מנסה לתקוף את נשיא המדינה. ככה חוגגים גביע.

או שאתם איתנו – או שנשבור לכם את הידיים. נטיל עליכם סנקציות, נעשה לכם שיימינג ברשת, נהרוס לכם את העסק וכל המשפחה שלכם תרגיש מאוימת, כך שתתחרטו שבכלל העזתם לפצות פה.

הפנקס הכחול הוא תעודת נאמנות ורק מי שנאמן יקבל, רק מי שכורע ברך מוגן. ומי שאינו בעלים של פנקס כחול – שידע בכל רגע נתון שמעמדו פה מוטל בספק. שאין לו בטחון. האמת, שגם מי שאוחז בו נתון למבחן נאמנות תמידי, תשאלו את חיים ביבס.

הכל חלק מהשיטה לשימור הברית – הליכוד למען שלטון נתניהו והכשרת השחיתות, המתנחלים למען ההתנחלויות והעליונות היהודית, החרדים למען האברכות וההשתמטות. זו הברית, וזה פנקסה.

הכל חלק מהשיטה לשימור הברית – הליכוד למען שלטון נתניהו והכשרת השחיתות, המתנחלים למען ההתנחלויות והעליונות היהודית, החרדים למען האברכות וההשתמטות. זו הברית, וזה פנקסה

אמנם הם לא היו חפים מטעויות ובעיות אבל בואו נחדד – בימי הפנקס האדום הקימו מדינה, ובזה הכחול מביאים לחורבנה.

עומר לובטון-גרנות הוא יועץ פוליטי ואסטרטגי, סטודנט למדיניות ציבורית ויחסים בינלאומיים באונ׳ קולומביה, ניו יורק.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 408 מילים
סגירה