נתניהו: "ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני"

משרד החוץ נגד הסוכנות לאנרגיה אטומית: "מעבירה מסר לאיראנים כי הם יכולים להמשיך להונות את הקהילה הבינלאומית בדרכם להשגת תוכנית גרעין צבאית מלאה" ● דיווח: בלינקן הודיע לישראל שלא יגיע לביקור ששקל לקיים בארץ בשבוע הבא ● רבבות השתתפו במצעד הגאווה שנערך בירושלים תחת אבטחה כבדה ● משפט נתניהו: ליאת בן ארי היא שתחקור את מילצ'ן בלונדון

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת ביום השני של מבצע "מגן וחץ", 10 במאי 2023 (צילום: חיים צח/לע"מ)
חיים צח/לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת ביום השני של מבצע "מגן וחץ", 10 במאי 2023

בירושלים יתקיים היום אחה"צ, החל ב-15:00, מצעד הגאווה, מגן הפעמון ועד גן העצמאות שבמרכז העיר. מצעד הגאווה במצעד צפויים להשתתף רבבות משתתפים. המצעד הוא ייערך תחת אבטחה משטרתית כבדה של יחידות מיוחדות ומשמר הגבול. במשטרה מתמקדים בעיקר במישור המודיעני כדי לסכל ניסיונות לפגוע במשתתפים ובקיומו התקין של המצד.

עיריית ירושלים צפויה לתלות בשעות הצהריים את דגלי הגאווה לאורך ציר הצעידה, אך להימנע מתלייתם על עמודים במרחב הציבורי הסמוכים לבתי כנסת הנושקים לו. אל מסלול הצעידה יהיה ניתן להיכנס משלושה מוקדים בלבד: גן הפעמון, כיכר פריז ורחוב קרן היסוד, סמוך למלון המלך שלמה.

האירוע יתקיים כמדי שנה בצל איומים מצד פעילי ימין קיצוני, חרדים קיצונים וארגון הטרור חמאס. במשטרה מדווחים כי חלק מהחשודים בתכנון הפרות סדר הורחקו מירושלים, ולאחרים נערכו "שיחות אזהרה".

מארגני המצעד הביעו התנגדות לעובדה שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הומופוב שבעבר היה ממארגני "מצעד הבהמות" ונכנס לתגרות עם הצועדים במצעד הגאווה, אחראי על אבטחתו. בן גביר אמר אתמול כי המצעד יאובטח, אך תהיה אפשרות גם להפגין נגדו וכי "לא נעצור כל בנאדם עם כיפה שיתקרב".

החל מהשעה 14:00 בערך, ייסגרו לתנועה הרחובות קרן היסוד, פלומר, קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל אגרון, אלחנן, שלום עליכם, מאפו, אחד העם, חלק מעזה שמואל הנגיד, אבידע, קק"ל, ההסתדרות, חלק מהמלך דוד, דוד מרכוס, חלק מז'בוטינסקי , יצחק קריב, דוד רמז, אמיל בוטה וחלק מאליהו שמע.

בשעות הלילה הדביקו פעילים התומכים במצעד שלטים הדומים בצורתם לשלטי הצניעות המוצבים בשכונות החרדיות: "אל העוברת בשכונתו, המענטזת ברחובותינו. מבקשות ממך בכל לשון של בקשה, אנא אל תצעדי במצעדנו בלבוש שאינו מהמם".

סגן ראש העיר אריה קינג אמר בתגובה לתליית השלטים: "פעלנו לתעד את האחראי להדבקת השלטים על רכוש הציבור ועל רכוש פרטי. היום יוגשו תלונות במשטרת ישראל נגד העבריינים".

הבוקר הודיע הרב יעיר פראן, מורה בתיכון הימלפרב בירושלים, פעיל בתנועת התעוררות ונינו בן ה-29 של הרב עובדיה יוסף ז"ל, כי ישתתף במצעד.

פארן צוטט באתר ynet כאומר: "חשוב שידעו שיש אפשרות לציבורים ולקהלים שונים לחיות בירושלים, שאין לכך לנטייה או לזהות מינית – במיוחד לנוכח העובדה שמדובר בציבור ששופכים את דמו שוב ושוב מעל הרבה במות ובכל מיני הקשרים", הוא הסביר, "המצעד הזה הוא לא עניין דתי".

"צריך להבחין הבחנה ברורה בין האיסור ההלכתי – שעליו אני לא חולק – לסיפור החברתי. התורה מצווה אותנו שכל אדם נברא בצלם, להסתכל על כל אדם כאדם ולכבד אותו. מה האדם עושה או לא ואיך הוא מקים את משפחתו הם שאלה משנית לזה שקודם כול צריך לכבד אותו, לאהוב אותו ולאפשר לו מקום בקהילה".

פעילים במצעד הגאווה בירושלים, 2 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פעילים במצעד הגאווה בירושלים, 2 ביוני 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הוועדה הקטארית לשיקום עזה הודיע: נשלם בימים הקרובים כ-100 דולר לכל משפחה בעזה.

פלסטינים בודקים את הנזק שנגרם למבנה בעזה בעקבות תקיפת צה
פלסטינים בודקים את הנזק שנגרם למבנה בעזה בעקבות תקיפת צה"ל, 12 במאי 2023 (צילום: AP Photo/Fatima Shbair)

ארגון המדינות המפותחות, OECD, יפרסם היום דו"ח חמור על מצב מערכת הבריאות בישראל. לפי הדו"ח, ישראל עלולה לעמוד בפני מחסור קיצוני בכוח אדם רפואי, כתוצאה של הזדקנות כוח האדם במערכת, גל פרישה, מחסור בהכשרת רופאים חדשים, הזדקנות האוכלוסייה, ילודה עודפת וחוסר תכנון.

לפי הדו"ח, בישראל יש 3.3 רופאים לכל 1,000 תושבים, לעומת 3.7 רופאים ל-1,000 תושבים בממוצע של מדינות ה-OECD.

רופאים מתמחים מפגינים נגד אורך משמרותיהם ליד משרד הבריאות בתל אביב, 7 באוקטובר 2021 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
רופאים מתמחים מפגינים נגד אורך משמרותיהם ליד משרד הבריאות בתל אביב, 7 באוקטובר 2021 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

שורה ארוכה של חברות מזון מעלות היום את מחיריהם של מוצרים רבים. בין החברות שיעלו מחירים נמנות מרס, בן אנד ג'ריס, אסם, שטראוס וויליפוד.

בין השאר, יעלו מחירי מוצרי תנובה שאינם בפיקוח, ובהם מוצרי מעדנות, מאמא עוף, אוליביה וטירת צבי, בשיעור ממוצע של 7.4%.

אסם תייקר בין השאר את קפה טסטר צ'ויס, דגני הבוקר של נסטלה, מוצרי המזון לתינוקות של מטרנה וגרבר ומזון לבעלי חיים פורינה, בשיעור ממוצע של 4.7%. גם מוצרים שאסם ייקרה לפני כחצי שנה, ובהם פסטה, רטבים ומרקי תיבול, יתייקרו מעט.

שטראוס, שכבר העלתה את מחירי מוצריה בדצמבר ובתחילת מאי, תעלה את מחירי חלק ממוצריה בשיעור של עד 6%; דיפלומט תעלה את מחירי רוטבי היינץ, קפה ג'ייקובס, עוגיות אוראו, שוקולד מילקה ועוד, בשיעור של עד 25%.

יפאורה תעלה את מחירי שוופס, תפוזינה ועוד בכ־6.7%; יינות כרמל יתייקרו ב־7%. שסטוביץ' תייקר בשיעור של עד 10% את תה פומפדור, חטיפי פריי, שימורי העגבניות, המיונז והשוקולד; מרס תייקר את מסטיק אורביט, סוכריות M&M, סקיטלס, חטיפי סניקרס ועוד בכ־7%; האורז הבסמטי של סוגת, טחינת אל ארז, הטונה ושימורי הפטריות של וילי פוד יתייקרו ב־10%.

מוצרי הניקיון של רקיט, כולל סיליט בנג, קפסולות ג'ל לכביסה של קולון וטבליות למדיח יתייקרו בשיעור של עד 17%.

פסטה של חברת אסם (צילום: Hadas Parush/Flash90)
פסטה של חברת אסם (צילום: Hadas Parush/Flash90)

לקראת מצעד הגאווה בירושלים, ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד התראיין הבוקר בגלי צה"ל וחזר על אמירתו הומופובית: "יש הורים ששמים בובה לילד כי נראה להם שהוא צריך להיות הומו". ואילו חברות למפלגה, ח"כ בועז ביסמוט, אמר: "יש לכבד כל אזרח בישראל, אני דוחה על הסף כל אמירה פוגענית נגד הקהילה הלהט"בית".

בן דודו של ואטורי, רועי ואטורי, שהוא הומוסקסואל, פרסם אתמול בעמוד הפייסבוק שלו תגובה לדברי הח"כ: "גאה באבא שלי יפה הנפש, שהוא במקרה גם דודו של הח"כ, שנתן לי לשחק בבובות כשרציתי ובכדור כשהתחשק לי. וואלה בורכתי בהומוסקסואליות שלי לא בזכות אף אחד מאלה".

אביו של רועי, מוטי, שהוא דודו של ח"כ ואטורי ענה לבנו: "גאה בך ילד אהוב ומקסים שלי. לוואי וכל הקיצונים ילמדו אהבת אדם באשר היא".

ניסים ואטורי בכנסת, 21 בנובמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניסים ואטורי בכנסת, 21 בנובמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סגירה