"אם נעביר את החקיקה הזאת הם בחיים לא יגיעו לשלטון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023

אמנון אברמוביץ סיפר באולפנשישי על מפגש מלפני 18 שנה של יריב לוין עם פעיל ליכוד בשם שולי פנחסי (שנת 2005). פנחסי שאל:"מה תפיסתך?" ולוין סיפר לו.
פנחסי ההמום שאל: "תשמע זה דיקטטורה, אם מחר הם יעלו לשלטון, מה נעשה?"
לוין: "אם נעביר את החקיקה הזאת הם בחיים לא יגיעו לשלטון".

צריך לקרוא את זה שוב ושוב, את המשפט הזה של יריב לוין: "אם נעביר את החקיקה הזאת הם בחיים לא יגיעו לשלטון".

המשפט הזה מתחבר לנאומו בתחילת ינואר בו הכריז על "מה שהיה לא יהיה".

צריך לקרוא שוב ושוב את המשפט הזה של יריב לוין: "אם נעביר את החקיקה הזאת הם בחיים לא יגיעו לשלטון". המשפט הזה מתחבר לנאומו בתחילת ינואר בו הכריז על "מה שהיה לא יהיה"

המשפט הזה מתחבר לאמירה שלו בערוץ 14, שנאמרה כשבוע לפני עצירת החקיקה, בה הודיע ש"אכן הייתה טענה אחת אמיתית בעיני. אם ברוב קואליציוני אפשר למנות מספר בלתי מוגבל של שופטים, אנחנו נמצא במצב שבו קואליציה מסוימת שגם ככה יש לה שליטה גם בממשלה וגם בכנסת, תשתלט באותה קדנציה על בית המשפט העליון. למעשה תביא למצב שבו כל שלוש הרשויות תהפוכנה לרשות אחת, טענה שבסופו של דבר תביא למשבר חוקתי".

לוין מודה בקולו כי יש סכנה שהממשלה תשלוט בשלש הרשויות. בנאום הזה וקודמיו הוא מתחבר לנאום המטורף בשבוע שעבר בכנסת, כשהאשים את שופטי העליון בפיגועים שהתרחשו בגוש קטיף לפני ההתנתקות, למרות שאין ולא היה להם שום קשר לפקודה או הוראה כלשהי שמנעה לחימה בטרור או גרמה חלילה להחלטה על ההתנתקות עצמה. פשוט הסתה.

יריב לוין סוחב איתו עשרים שנה אידאולוגיה פשוטה: שלטון הימין לנצח כדי לעשות במדינה כרצונו בכל תחום.

עד משפטי נתניהו זה נמנע בידי בנימין נתניהו עצמו. אבל עם הגשת כתבי האישום הפליליים נגד נתניהו, התחברו האינטרסים של נתניהו ולוין – שלטון ימין לנצח.

כדי לשחרר את נתניהו ממשפטו ובעתיד מעונש הכלא, צריך שלטון ימין ששולט גם בשופטים. צריך שלטון ימין שעושה ככל העולה על רוחו בכל תחום. כספים קואליציוניים למי שייקבע בתמיכתו את שלטון הימין, תקציבים לבוחרי הימין בהתנחלויות כדי שיצביעו רק לליכוד ולמפלגות ימין, מלחמה בלתי מתפשרת בפלסטינים ללא מתן שום אפשרות להסכם כלשהו, שטיפת מוח נגד השמאל ומתנגדי הימין כדי שבוחרים בתוך הקו הירוק לא יעלו בדעתם שלא להצביע ימין.

לוין סוחב 20 שנה אידאולוגיה פשוטה: שלטון הימין לנצח כדי לעשות במדינה כרצונו בכל תחום. עד משפטי נתניהו זה נמנע בידי נתניהו עצמו. אבל עם הגשת כתבי האישום נגדו התחברו האינטרסים שלהם: שלטון ימין לנצח

למען המטרה שקבע לוין (ונתניהו): "אם נחוקק את החקיקה הזאת הם לעולם לא יגיעו לשלטון", הכל כשר.

האשמת שופטי בג"ץ בפיגועי טרור, השוואת המפגינים לפלוגות האס. אה. הנאציות, שקרים אין סופיים לגבי "מחדלי" ממשלת השינוי, והאדרת כישלונות ממשלת נתניהו-איתמר בן גביר כהצלחות (למשל בכל הקשור למאבק בפשיעה וברציחות במגזר הערבי), מרד בכל פעילות הכנסת והחקיקה למען האזרחים בזמן שהליכוד באופוזיציה, ניהול מסע הסתה נגד הפרקליטות והמשטרה והיועמ"שים/ית כאילו תפרו לנתניהו תיקים, כאילו כל מערכת המשפט שמאלנית, אשכנזית, הגמונית, מושחתת, דיקטטורית. לא פחות.

המטרה: הם לעולם לא יחזרו לשלטון.

סוף לדמוקרטיה ויתר קשקושי השמאל, כאילו ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. ישראל על פי לוינתניהו היא מדינה יהודית וימנית.
זהו.
על אפכם וחמתכם, כפי שצורח דודי אמסלם בקר וערב כמו תרנגול בריון.

אין טעם לדון בפשרות בבית הנשיא מול יוזמת ההפיכה המשטרית. לוין חושף יומיום את כוונותיו. מוציא לאור את המטרה הסופית ורק מספר דוברים מנומסים לכאורה, כמו מיקי זוהר ואמיר אוחנה, מנסים ליפות את התמונה.

המטרה: הם לעולם לא יחזרו לשלטון. סוף לדמוקרטיה ויתר קשקושי השמאל, כאילו ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. ישראל עפ"י לוינתניהו היא מדינה יהודית וימנית. זהו. על אפכם וחמתכם, כפי שצורח אמסלם

נתניהו מנסה להשהות, לערפל, ליצור איזו תדמית מנהיגותית לכאורה של "דמוקרטיה תוססת". עוד ביטוי מכובס לדמוקרטיה גוססת.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 569 מילים ו-2 תגובות
סגירה