על ליקוי מאורות ורוח המפקד

ראיון עם יורם סופר, צילום מסך מערוץ 12
ראיון עם יורם סופר, צילום מסך מערוץ 12

שאלה: שני אנשים יוצאים משתי נקודות שונות בחברה ונפגשים באוטובוס. האחת חילונית והשני החרדי. מתי זה יהפוך לאייטם חורך רשתות?
ובכן, זה תלוי. ימין או שמאל, חילוני או חרדי, תהיו איתי רגע.

אם החרדי דרש מהחילונית לעבור לחלק האחורי באוטובוס הוא לא שמאלן וזה לא אייטם. אם דרש ממנה להתלבש צנוע, קילל או שלח אותה לצד אחר של המדרכה או רחוב, לא אייטם. אבל סרטון מצולם היטב ובו חילונית (לא שמאלנית אפילו – טענה בראיון שלא אוהבת גם ערבים, לא רק חרדים) פונה בגסות לנוסע חרדי באוטובוס – וכבר הרשת כולה נשטפת עלבון ותדהמה וגינויים מכל עבר, יהודים הצילו שריפה, עיירתנו בוערה כולה.

אם חרדי דרש מחילונית לעבור לחלק האחורי באוטובוס – הוא לא שמאלן וזה לא אייטם. אבל סרטון ובו חילונית (לא שמאלנית אפילו – טענה שלא אוהבת גם ערבים) פונה בגסות לנוסע חרדי – הרשת נשטפת עלבון ותדהמה

הציבור החרדי הוכתם והחילונים לקחו אחריות כאילו אמא שלהם אשמה. ולא יעזור לאומללה שום ראיון שחושף מתמודדת נפש במצוקה גלויה. התקשורת חגגה עליה גם אחרי שחשפה זאת. נפש מה נפש, שותפיו הבכירים של נחשו מי, לא יתנו לזה לעבור בלי שיפצו אותם בהפיכה משטרית ששכר בצדה. את הכסף סופרים במדרגות של האוטובוס על גב אישה שנקלעה לעין הסערה הפוליטית. זו תמיד נופלת כפרי בשל לחיקו של אני לא אגיד מי.

https://twitter.com/yona_shaked/status/1671109615692414976

לפני זמן לא רב צעירים חרדים ירקו בירושלים על נזירות שנקלעו בדרכם. מגרשי כדורגל הפכו לזירה גזענית נגד כדורגלנים ערבים. מתפללים רפורמים מבוזים בכותל. למעלה משנה מתנוסס שלט ענק "שמאלנים בוגדים" בשערי מעון רה"מ בבלפור. השלט נודד מהפגנה להפגנה באין פוצה פה ומצפצף. נתניהו אף מצטלם עם אבי השלט והאיש מוזמן אחר כבוד מפוקפק לכנסת ועושה בוק עם בכירי הקואליציה כאילו היה חוזה המדינה. מי אמר ליקוי מאורות.

אבל מה כל זה מול אישה חילונית שהעליבה צעיר חרדי והטיחה בו השתמטות (ועל המזל שלה מצאה את היוצא מן הכלל שמעיד על כלל החרדים. רובם המכריע לא משרתים בצבא) סוף העולם או סופעונה בכנסת. אם זה לא היה קורע את החברה הקרועה ממילא גם אנחנו היינו צוחקים.

הציבור החרדי הוכתם והחילונים לקחו אחריות כאילו אמא שלהם אשמה. ולא יעזור שום ראיון שחושף מתמודדת נפש במצוקה גלויה. השותפים בממשלה לא יתנו לזה לעבור בלי פיצוי של הפיכה משטרית

ובינתיים הרפורמה חוזרת כמו זיכרון בלתי נמנע עם הלהיט "עילת הסבירות", שהיא כדור פלא שמכשיר שרצים, ולא זו אף זו: שלל אירועים שמתפוצצים ברשת וכבים בספין הבא לתפארת מדינת בנימין נתניהו. סליחה שאני חוזרת על עצמי, הוא התחיל, ראש ממשלה מיומן, הוא כאן מהמאה שעברה וצבר פז"מ נאה בהסתה. את מה ששכח אפילו איתמר בן גביר עוד לא למד.

הוא לא צריך לעשות הרבה, רק למצמץ, רוח המפקד מרחפת על פני הקואליציה. פעם טבע במו פיו את המשפט "בכיר מוקף פושעים" בהאשמה שטפל על דוד לוי, היום אין מי שיגיד את זה עליו, אבל זה מה שקורה בדיוק מצמרר.

אפילו אריה דרעי עמנו, אם זה לא מספיק נוסטלגי לכם. שנות ה-80 וה-90 עוד כאן, אריה דרעי המשיך סיבוב בכלא וחזר כמו חדש. היום אתה לא פוליטיקאי ימני נחשב בלי קופת שרצים קטנה על הכתף, כמו דרגה או צל"ש שאומר: אתה משלנו.

שיאים נשברים חדשות לבקרים והבושה אבדה כליל. נציגי הציבור החלו להשיב מלחמה מול מפגינים ולא רק לעבור ביניהם במצעד קלון אזרחי שהרוויחו בלי טיפת יושר. כמי שנושמים אוויר פסגות הם סבורים שאנחנו עובדים אצלם ולא להפך. מה חשבנו לעצמנו שאנחנו תובעים מהם לעבוד בשבילנו כשהם עובדים את השמש הזורחת להם מבלפור?

בעיני הפרלמנטרים שלנו בימין, הפגנות הפכו מכלי אזרחי לגיטימי לבריונות שיש לדכא בכוח הזרוע. פשוט פשוט. דחיפה קטנה משוטר – וזה עובר. בן גביר, עד לא מזמן נער גבעות כהניסט שנעצר ונשפט והורשע וחוזר חלילה, הפך לשר הממונה על הגוף ששמר עלינו מפניו.

הפגנות הפכו מכלי אזרחי לגיטימי לבריונות שיש לדכא בכוח הזרוע. דחיפה קטנה משוטר וזה עובר. בן גביר, עד לא מזמן נער גבעות כהניסט שנעצר ונשפט והורשע וחוזר חלילה, הפך לשר הממונה על הגוף ששמר עלינו מפניו

בכוח הרב שקיבל בן גביר מנתניהו, עוד נאשם בפלילים, מאוד שמח במדינה, הוא הפך את היוצרות על הראש שלנו. העבריין המורשע שולט במשטרה ומפכ"ל חרד לגורלו סר למרותו.

גם המועמד הבא למפכ"לות, יורם סופר, הבין לאן נושבת רוח המפקד וכבר שחרר הצהרה בגנות ההפגנות ואף הגדיל בשקל תשעים והציע בחירות לכל מי שמטיל ספק במדרון החלקלק לסתימת פיות. עוד לא נולד וכבר עובר לדום. "אין לי קווים אדומים" סח בראיון הבייבי-גביר.

הדרישה הבלתי כתובה היא חנופה חנופה ועוד חנופה לשר, הליכה בדרכו הנלוזה וכוח מוגזם נגד מפגינים. ברצותו יעצור, יעקוב, יתעמר ויעניש, והכל מהמקפצה שסידר לו איש ללא גבולות. ברית הבריונים – הדור הבא.

ליקוי מאורות. וזה לא רק פירומן-גביר, גם שרים וח"כים מצאו את הלשון שאיבדו, לא רק איפה שחשבתם.

זה התחיל עם עידית סילמן הלכודה בחיבוקו של איציק זרקא, שצעקה "נמשיך על אפכם ועל חמתכם", וממשיך עם האצבע המשולשת שעמיחי שיקלי שם למפגינים נגדו. מאוד בוגר. זו האצבע שלך או שאתה סתם שמח להרוויח כסף בלי לעבוד?

גם אבי דיכטר שהיה ראש השב"כ, אלוהים אייכה, מאבד את זה אחרי שחבריו ליחידה חיכו לו ליד הבית. "להפגין מול בית פרטי של חבר כנסת?", סח בהלם. גם הוא כבר התנתק מחללית האם. הלו, אנחנו הבוס, תחגור סינר ותחזור לעבודה.

גם המועמד הבא למפכ"לות הבין לאן נושבת רוח המפקד וכבר שחרר הצהרה בגנות ההפגנות ואף הגדיל בשקל תשעים והציע בחירות למי שמטיל ספק במדרון החלקלק לסתימת פיות. עוד לא נולד וכבר עובר לדום

אופיר אקוניס נתפס על אופניים בטייטס צמוד ששיבש לו את התקשורת עם ההיגיון ונזף במפגינים בחרי אף. אולי הטייטס לחצו וגם לא היו לו גלגלי עזר.

השרה גלית דיסטל אטבריאן, זוכת פרס סביח, מזכה שרה אחרת במחמאה פרי יצירתה "תקפצי לי, מפגרת".

ובצלאל סמוטריץ'. "רק חסר לי עוד משפט במרוקאית", אמר (ביידיש?) לכתבת ערוץ 12 קרן מרציאנו. ומה אתם יודעים, הרשת לא געשה והקשת המזרחית לא בערה. גם גזענות היא עניין של גאוגרפיה פוליטית. שמאל מעליב, ימין חביב.

ואיך אפשר בלי שמחה רוטמן שאיבד את זה במופע רמזור קצר של חטיפת מגפון כי צעקו לו באוזן? מאוד לא רגוע הדמוקטטור הגדול.

אם זה לא מספיק מדכא, גם אפי נווה ניסה לשוב לחיינו לסיבוב נוסף בלשכת עורכי הדין כאילו היה אח צח וזך ולא סך כל מה שנמצא בטלפון שלו. יש האומרים כי אלמלא צו איסור הפרסום על תוכנו היה מרעיד את אמות הספים בבית הקלפים שלנו.

ולקינוח החגיגה, ראש הפירמידה, נתניהו, שבאופן עקבי ולאורך שנים לא מתראיין לעיתונות המקומית, מה לו ולנו, אלא רק ברשתות זרות כאילו היה ראש ממשלה גולה, וממשיך בחרם טוטאלי על ערוצי הטלוויזיה פרט לערוץ הבית, ערוץ 14. ערוץ שאיזה מיליארדר מקמבן לו ורק לשם הוא מגיע כל אימת שלבו יוצא לליטוף קטן לאגו. העגלה מקרטעת מאליה. כלומר המדינה.

ולקינוח ראש הפירמידה, שבאופן עקבי ולאורך שנים לא מתראיין לעיתונות המקומית, מה לו ולנו, אלא רק ברשתות זרות כאילו היה רה"מ גולה, וממשיך בחרם טוטאלי על הערוצים פרט לערוץ הבית, 14

ואם נסכם (מותר גם לבכות, יש על מה): ככה נראה ליקוי מאורות. פוליטיקאים מושחתים, ימין דורסני ודמוקרטיה מתגוננת זה לא רק השחור החדש, זה השחור הנצחי. נצחי כמו נתניהו. רק התקווה, אומללה שהיא, בת שנות אלפיים. אוי ארצי מולדתי.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 1,104 מילים ו-1 תגובות
סגירה