ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרכו להצבעה על נציגות הכנסת בוועדה לבחירת שופטים כשבמליאה יושבת ח"כ טלי גוטליב, 14 ביוני 2023 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
דני שם טוב, דוברות הכנסת

בחוסר ניסיונה הפוליטי, גוטליב חשפה עוד מהשקרים של נתניהו

הערצתה של חברת הכנסת טלי גוטליב לראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה בלתי מסויגת, עד שמשהו השתנה: הוא שיקר לה ● גוטליב, שצעקתה אומנותה, לא אחת שתסתום את הפה ותתקפל בפני סנקציות קואליציוניות ● בשם האמת וכל האמת ורק האמת - שלה, כמובן - הציבור זכה לסוכנת כאוס שתמשיך ותעדכן את כל העולם בכל פעם שנתניהו משקר ● פרשנות

עו"ד טלי גוטליב התפרסמה בעשור האחרון בעיקר ההגנה הבלתי מסויגת שהעניקה לעברייני מין, ובכלל זה ריאיונות בתקשורת נגד קורבנות עבירות מין. אולם, משנבחרה לכנסת בנובמבר אשתקד, גוטליב  טרחה פחות לרכב על הרקע המקצועי הקודם שלה עם חקיקה נגד נשים והתמקדה בנושאים חוקתיים.

כחברה בוועדת החוקה, חוקה ומשפט של הכנסת הצליחה גוטליב להפריע ולהלהיט את יוצרות, גם כאשר הדובר היה בכלל יו"ר הוועדה שמחה רוטמן. מי שהגיע לשבת ולהתבונן בדיוני הוועדה במהלך חורף 2023, ראה שגוטליב מתקשה לשבת לצד שולחן האליפסה הענק באופן קבוע.

גוטליב הייתה חברה פעלתנית בוועדה, אך מדי כמה דקות התרוממה, חגה סביב החדר, יצאה, נכנסה, שבה והתיישבה וקמה שוב. כמו סביבון מלא אנרגיה שלעולם לא נופל על הצד.

הערצתה לראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה, לפחות למשך כמה חודשים, בלתי מסויגת. שנאתה לשמאל ולמפגינים בנו לה מיתוג. חיבתה לראיונות מוזרים הפכו ללחם חוקה.

הערצתה לנתניהו הייתה, לפחות למשך כמה חודשים, בלתי מסויגת. שנאתה לשמאל ולמפגינים בנו לה מיתוג. חיבתה לראיונות מוזרים הפכו ללחם חוקה

המהירות בה קיבלה גוטליב דמות בארץ נהדרת, המחישה את המשיכה האובססיבית של התקשורת לדמות צבעוניות. פעם היה זה אורן חזן, היום זו טלי גוטליב. תמיד יש מישהו שעושה לתקשורת שמח וממלא את זמן האוויר בדברנות מוגזמת.

אך השבוע נפל דבר: במסגרת הצורך הפנימי של גוטליב לומר את האמת, רק את האמת וכל האמת ל-10,980 מתפקדי הליכוד שבחרו בה בחודש אוגוסט 2022, חברת הכנסת הוציאה את האמת שלה על ראש הממשלה, המדינאי הנערץ עליה.

מזה כמה חודשים שגוטליב צועקת בישיבות סיעת הליכוד בימי שני שהרפורמה מתה וכי נתניהו ואנשי לשכתו ממסמסים את האירוע. היא לא מוכנה לקבל את ההליכה של נתניהו על מסרים כפולים וסמויים. היא לא רוצה לשמוע את כל הניתוחים התקשורתיים הפתלתלים, המנסים ללקט רמזים מהבעות פניו של נתניהו בנוגע לשאלה לאן הוא חותר. היא רוצה את האמת בפנים.

גוטליב עשתה ניתוח זריז והבינה שנתניהו מחפש להתחבא מאחורי חבריו לממשלה או לסיעה או להתחבא מאחורי מפגינים, שופטים, יועצים – וירתה חיצים לבעיה הפוליטית הקשה ביותר שלו: העדר האמינות.

גוטליב עשתה ניתוח זריז והבינה שנתניהו מחפש להתחבא מאחורי חבריו לממשלה או לסיעה או להתחבא מאחורי מפגינים, שופטים, יועצים – וירתה חיצים לבעיה הפוליטית הקשה ביותר שלו: העדר האמינות

הציבור הישראלי יודע שהאמת ונתניהו לא הולכים יד ביד. גוטליב עוד הייתה עסוקה בלקטול את שרה נתניהו בפייסבוק (או לכתוב דברים אחרים נגד המשפחה המלכותית הישראלית) כשציבור נרחב בישראל כבר דקלם את הסתירות והשקרים של נתניהו.

ח”כ טלי גוטליב בצאתה מפגישה עם בנימין נתניהו על מועמדותה לוועדה לבחירת שופטים, 14 ביוני 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
ח"כ טלי גוטליב בצאתה מפגישה עם בנימין נתניהו על מועמדותה לוועדה לבחירת שופטים, 14 ביוני 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

אבל השבוע, גוטליב החליטה לצאת למסע צלב פרטי, שמחירו ענישה סיעתית על הצעקנות שלה, הבוטות שלה, וחוסר היכולת שלה להתמודד עם הספינים התקשורתיים של ראש הממשלה.

בשבוע שעבר, ביום ההצבעה במליאה על בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים, יצאה גוטליב מפגישת הצעקות אצל נתניהו (כך היא תיארה את הפגישה) ובפסיעה של מטרים ספורים התייצבה בעמדת השידור של ערוץ 12 ואישרה בקולה את מה שכבר התגלגל כמידע כללי-מודלף במהלך השעה שקדמה לכך:

"ניסו לשכנע אותי למהלך הבא: שכן נבחר נציג אופוזיציה. דברי לקיר, יש יותר סיכוי שיסכים למהלך הזוי כזה מאשר שאני אתמוך. או למהלך שיגרום לדחיית הבחירות על ידי הסרת כל המועמדים, ומצביעים כולם נגד נציג האופוזיציה – דבר שיביא לדחייה של 30 יום.

"אני סירבתי לזה מהסיבה הפשוטה שמותר לבוחרים שלי לצפות שאהיה מספיק חזקה ועמידה שיהיו שני מועמדים מן הקואליציה".

בניגוד לטענות בדיעבד של נתניהו – שנציגת האופוזיציה נבחרה ולכן אין ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שום סיבה לפוצץ את השיחות בבית הנשיא, גוטליב הוציאה את האמת לאור: המטרה של המהלך הייתה להצביע נגד ח"כ קארין אלהרר ולהפיל את כל האירוע.

אחרי פועלה באותו יום, גוטליב חטפה את הסנקציות הפוליטיות הקשות ביותר שזכורות במליאה: היא לא תכהן כחברה בוועדות הכנסת, לא תוכל להעלות הצעות חוק, לא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאה. "כל זאת עד להודעה חדשה", נאמר בהודעת הליכוד.

גוטליב פנתה ליועצת המשפטית של הכנסת שתושיע אותה. טענתה הייתה שפעולת ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים אינה דומה לפעילות פרלמנטרית אחרת ולכן לא חלה עליה חובת המשמעת הקואליציונית. היועמ"שית, עו"ד שגית אפיק, זרקה אותה מכל המדרגות.

טענתה של גוטליב הייתה כי פעולת ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים אינה דומה לפעילות פרלמנטרית אחרת ולכן לא חלה עליה חובת המשמעת הקואליציונית. יועמ"שית הכנסת זרקה אותה מכל המדרגות

אך גוטליב בשלה. אתמול (שני) היא המשיכה להוכיח לציבור שהיא צדקה ונתניהו שיקר (כאילו שכולם לא ידעו זאת).

גוטליב ממשיכה להוכיח את נתניהו. הסנקציות על פועלה יעמדו בתוקף "עד להודעה חדשה". והציבור הישראלי זכה למודיעה מבפנים שתמשיך ותעדכן את כולם בכל פעם שנתניהו לא אומר לה את האמת.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עוד 687 מילים ו-3 תגובות
סגירה