הפסקת ההתנדבות של מאות לוחמים זה לא טפטוף אלא פיצוץ גרעיני

הפגנה ביום הזעם, 11 ליולי 2023 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
Chaim Goldberg/Flash90
הפגנה ביום הזעם, 11 ליולי 2023

מהבוקר מאות רבות של לוחמים ביחידות הקריטיות ביותר בצה"ל מודיעים על הפסקה מיידית של התנדבות.

זה לא טפטוף, זה לא גשם, זה פיצוץ גרעיני. פיצוץ הגרעין החשוב ביותר של כוח המגן העברי, שהוקם פה במאמצי-על במשך יותר מ-75 שנה, בדם, בדמים ובזיעה.

הרמטכ"ל צריך לכנס ישיבת חירום של המטה הכללי. לבצע הערכת מצב מהירה, ולתבוע כינוס מיידי של הקבינט.

עליו להציג את תמונת המצב במלוא חומרתה – צה"ל מאבד את כשירותו במערכים קריטיים. וצפוי כי אם נתניהו והממשלה יבחרו חלילה להמשיך את ההפיכה המשטרית, מספרי הלוחמים ותומכי הלחימה יזנקו עוד.

הרמטכ"ל צריך לכנס ישיבת חירום של המטה הכללי. לבצע הערכת מצב מהירה, ולתבוע כינוס מיידי של הקבינט. עליו להציג את תמונת המצב במלוא חומרתה – צה"ל מאבד את כשירותו במערכים קריטיים

צה"ל אינו יכול להרשות זאת לעצמו. המדינה אינה יכולה להרשות זאת לעצמה. אם נתניהו והקבינט חושבים ש*הם* יכולים להרשות זאת לעצמם, הם פוגעים ביודעין פגיעה אנושה בביטחון הלאומי.

זה חסר תקדים בתולדות מדינת ישראל, ושר הביטחון, הרמטכ"ל והמטה הכללי כולו צריכים במצב כזה לצאת לציבור, להסביר בדיוק את חומרת המצב, ולהצביע על האחראי.

גם לראש השב"כ ומטה השב"כ יש אחריות חוקית ומוסרית במצב חסר התקדים הזה. כאשר ראש ממשלה ושרים פועלים כנגד המשטר הדמוקרטי, ופוגעים ביודעין בצה"ל ובביטחון הלאומי, על השב"כ להתריע על כך ולצלצל בכל פעמוני האזעקה.

קשה מאוד להאמין שבנימין נתניהו וממשלתו מדרדרים את המדינה לאבדון. עם כל הביקורת על נתניהו, רבים ממתנגדיו רצו להאמין שהוא יעצור רגע לפני התהום. ובכן, הגענו לרגע הזה, אנחנו נמצאים בתוכו. אסור להיתלות בתקוות-שווא.

זמן לפעול. אנחנו האזרחים יוצאים לרחובות ונלחמים. בעלי התפקידים הבכירים צריכים להרים את הראש מהלו"ז היומי העמוס שלהם, ולהסתכל על שעון ההיסטוריה. השעון הזה מסתכל עליכם בחזרה. עשו את הדבר הנכון.

ערן עציון הוא יזם מדיני ופוליטי, דיפלומט בכיר לשעבר, כיהן כסגן ראש המועצה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, וכראש התכנון המדיני במשרד החוץ. המוטו שלו הוא: Speak Truth to Power. מאמין שהמפתח לעתיד ישראל, והעולם החופשי, הוא מהפיכה בשיטה הדמוקרטית

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 265 מילים ו-1 תגובות
סגירה