עניי עירך קודמים - והעם היהודי הוא עניי עירך

ארנון סגל תורם כליה, צילום מסך מערוץ כאן11
ארנון סגל תורם כליה, צילום מסך מערוץ כאן11

לאחרונה סערו הרוחות בעת שהעיתונאי ארנון סגל (גילוי נאות: חבר אישי טוב מאוד) תרם כליה והתנה זאת בכך שתגיע ליהודי.

ארנון הוא לא הראשון שעושה זאת, אבל מתברר שעובדת היותו איש ציבור עוררה סערה ציבורית רחבה ביותר.

במאמר שכתב פה הרב אבי נוביס-דויטש נכתב: "אם הצלת חיי גוי אינה חשובה – זו לא היהדות שלי".

הוא אף טען שמעשה זה מחלל שם שמיים ומסכן את ישראל, ותקף בחריפות רבה את "היהודים לומדי תורה, מתפללי שלוש תפילות ומקיימי מצוות רבות נוספות – המציגים תפיסת עולם שבמרכזה עליונות יהודית. עליונות אינהרנטית, סגולית, שמקורה בעצם היותך צאצא של יהודי אחר" .

וכעת לעובדות. ראשית כל תרומת כליה לכל אדם בישראל מקדמת את כלל הממתינים בתור. לדוגמה, אם בתור ממתינים יהודים וערבים, וכל היהודים בעולם יתרמו רק ליהודים – אז החולים הערבים יקפצו לראש התור.

ראשית כל תרומת כליה לכל אדם בישראל מקדמת את כלל הממתינים בתור. לדוגמה, אם כל היהודים בעולם יתרמו רק ליהודים – אז החולים הערבים יקפצו לראש התור

זה ברמה הפרקטית. וכעת ברמה העמוקה.

הרב נוביס-דויטש עד היום לא תרם כליה ככל הנראה. גם אני אישית לא. יחד עם זאת, אני תרמתי ועזרתי לארגון מתנת חיים (עוד גילוי נאות: הייתי בקשר טוב מאוד עם הרב אברהם ישעיהו הבר מייסד הארגון), ארגון שכל כולו מסירות נפש של התנדבות ועזרה לזולת. וכן, רוב התורמים הינם מהציבור הדתי והחרדי.

עד כה 99 אחוז ממי שתקף את העיתונאי ארנון סגל שתרם כליה רק ליהודים לא התנדב לתרום כליה לערבים או לכל אדם אחר, אבל בוחר לתקוף את מי שבחר לעשות טוב.

תרומת כליה רק ליהודים איננה איבה, שנאה, או כל דבר דומה, אלא הבנה שיש משפחה, ושהעם היהודי הוא משפחה.

לא לחינם כל פעם שישראלי נתקע בפרו כל העם היהודי עוקב בחרדה.

באף עם בעולם לא קיימת כזאת אחדות.

במשפטו של מנדל בייליס שהואשם בעלילת דם, שאל השופט את הנאשם מדוע בגמרא כתוב על ישראל: "אתם קרויים אדם ואין אומות העולם קרויים אדם", שמשמעותו הינה שהגויים אינם בני אדם. בייליס השיב לו: חלילה וחס. כידוע, לכל דבר יש רבים – למשל חולצה וחולצות וכדומה. למילה אדם אין מקבילה ברבים, אין מילה "אדמים". עם ישראל כולו הינו איבר אחד ורקמה אחת. כולנו אדם אחד. אי אפשר להגיד שכל הגויים בעולם הינם אדם אחד.

תרומת כליה רק ליהודים איננה איבה, שנאה, או כל דבר דומה, אלא הבנה שיש משפחה, ושהעם היהודי הוא משפחה. לא לחינם כל פעם שישראלי נתקע בפרו כל העם היהודי עוקב בחרדה

דווקא בעידן שלנו יש רבים שרוצים לחזק את העם והמשפחה והלאום. זה חלילה לא מתוך איבה, שנאה או עליונות אלא מתוך הבנה שעניי עירך קודמים. נקודה.

אני ממליץ לכל מי שהדבר לא מוצא חן בעיניו שיתכבד ויתרום בעצמו. לא חכמה רק לבקר.

שי גליק, 33, הוא מנכ"ל ארגון בצלמו, לזכויות אדם ברוח יהודית, הפועל למען ערכי צדק משפט ומאבק בשחיתות משפטית. הוא איש מחשבים שאוהב לעזור לאנשים ולא מסוגל להשאר אדיש לעוולות. הוא אוהב משחקי שחמט ואוספים, בהם, אוסף של מאות מחזיקי מפתחות. אם יש למישהו מחזיק מפתחות מדובאי הוא ישמח לקבל.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 416 מילים ו-1 תגובות
סגירה