תמנון קהלת

אנשי פורום קהלת חוגגים את אישור חוק הלאום בכנסת, עם חלק מהח"כים שהצביעו בעדו. משמאל לימין: ח"כ אבי דיכטר, פרופ' משה קופל יו"ר קהלת, ח"כ אמיר אוחנה ושאדי חלול, ראש העמותה הארמית-נוצרית בישראל (צילום: באדיבות פורום קהלת)
באדיבות פורום קהלת
אנשי פורום קהלת חוגגים את אישור חוק הלאום בכנסת, עם חלק מהח"כים שהצביעו בעדו. משמאל לימין: ח"כ אבי דיכטר, פרופ' משה קופל יו"ר קהלת, ח"כ אמיר אוחנה ושאדי חלול, ראש העמותה הארמית-נוצרית בישראל

בכירי פורום קהלת אימצו להם בחודשים האחרונים נוהל "יורים ובוכים" מתמשך. מצד אחד ממשיכים בכל המרץ להוביל את מדינת ישראל אל עבר תהום חברתית ואזרחית, מצד שני מציגים את עצמם כ"עוד ארגון חברה אזרחית" ומזילים דמעות תנין על "רדיפתם".

אסור לנו ליפול לרטוריקה המתבכיינת של פורום קהלת. לא מדובר ב"עוד ארגון חברה אזרחית", אלא בתמנון רב זרועות ששולח ידיו לכל תחומי החיים בישראל, מגובה בכוח פוליטי שאין עוד הרבה ארגוני חברה אזרחית שנהנים ממנו. ארגון שאסור להניח לו רק בשל עזיבת התורם המרכזי שלו עד עתה, שכן סביר להניח כי יימצא לו תחליף.

אסור לנו ליפול לרטוריקה המתבכיינת של קהלת. זה לא "עוד ארגון חברה אזרחית", אלא תמנון רב זרועות ששולח ידיו לכל תחומי החיים בישראל, מגובה בכוח פוליטי שאין ארגוני חברה אזרחית רבים שנהנים ממנו

לפי יומנו של שר המשפטים יריב לוין, בשלושת החודשים הראשונים לכהונתו הוא נפגש שבע פעמים עם ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת הד"ר אביעד בקשי, עוד פעמיים עם יו"ר הפורום משה קופל, ורק שלוש פעמים עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. אותו בקשי אף נשלח לפקח על המגעים עם האופוזיציה בבית הנשיא, כדי שחלילה וחס לא תתקבל פשרה שיהיה בה כדי להציל את לכידותה של מדינת ישראל.

אבל ה"תמנון הקהלתי" שולח זרועות רחבות גם לתחומי החיים האחרים. כך במשרד החינוך בו מכהנת אביטל בן שלמה, לשעבר ראש תחום החינוך בקהלת, כמשנה למנכ"ל, משרד שמבקש למנות כנציג מטעמו במל"ג את פרופ' גידי ספיר, ממקימי פורום קהלת. משרד, שבהשראת הפורום עלה על גדר גבוהה יותר מאי פעם ביחסו למורים ובהתעלמותו מדרישות נציגי ארגון המורים.

ההשפעה של פורום קהלת ממשיכה אל אין ספור תחומים ומשרדי ממשלה. כך ביחס ל"רפורמה בשוק התקשורת" שהציג שר התקשורת שלמה קרעי, וטביעות האצבעות של קהלת ניכרות בה. המשנה למנכ"ל במשרד הוא לא אחר מאשר אלעד מלכא, חוקר לשעבר בפורום קהלת ומנכ"ל לשעבר של ארגון "האינטרס שלנו", זרוע "אזרחית" של קהלת ללובינג.

כך בשורה של תחומים, לאורך כל השנים האחרונות. גם בממשלה הקודמת, ניכרה טביעת היד שלה ברפורמה בחקלאות, שהוצגה על ידי שר החקלאות דאז עודד פורר ושר האוצר אביגדור ליברמן, וצמחה בערוגות שפורום קהלת טיפח לאורך השנים.

לפי יומן שר המשפטים לוין, ב-3 חודשי כהונתו הראשונים הוא נפגש 7 פעמים עם ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת, עוד פעמיים עם יו"ר הפורום, ורק 3 פעמים עם היועמ"שית גלי בהרב מיארה

וההשפעה הזו לא נגמרת במשרדי הממשלה. פורום קהלת דחף להקמתם וסייע לפעולתם של ארגונים רבים שעניינם פגיעה בארגוני העובדים ובכוחם.

ה"קואליציה לאוטונומיה בחינוך" מבית קהלת, שכוללת בתוכה ארגונים דוגמת ארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים", "תחרות – התנועה לחרות בתעסוקה", ושמנהלת קשרים הדוקים עם ארגון המורים "מורים מובילים שינוי" – היא ארגון גג של גופים שהמהות שלהם היא החלשת העבודה המאורגנת.

אלה ארגונים שקהלת דחפה להקמתם ושרבים מפעיליהם לא תמיד מודעים אפילו לכך שהם בחזקת כלי משחק בידי אנשי קהלת, שמשתמשים בהם כדי לחבל בכוחה של העבודה המאורגנת בישראל.

לבכירי פורום קהלת נוח להצטנע ולהציג את עצמם כ"ארגון חברה אזרחית" נרדף, אבל האמת היא שהם הרודפים. כל מי שיעיין בניירות העמדה של הפורום, יגלה שהם נחושים לרדוף אחרי כל מי שאינו מאצולת ההון והשלטון.

הם נחושים לפגוע במעמדם של המורות והמורים, לזלזל בחשיבותה של החקלאות, להמעיט בצורך של השקעה ברפואה ציבורית בפריפריה, לזלזל בכל מהלך רגולטורי של פיקוח על מחירים, הבטחת קיום, אפילו בשכר מינימום.

הפורום שם לפניו את המשימה להסיר מאזרחי ישראל את כל ההגנות החברתיות והאזרחיות ולחסל סופית את שרידי מדינת הרווחה שהקימו מייסדי התנועה הציונית.

לבכירי קהלת נוח להצטנע ולהציג עצמם כ"ארגון חברה אזרחית" נרדף, אבל האמת היא שהם הרודפים ומשימתם להסיר מאזרחי ישראל את כל ההגנות החברתיות והאזרחיות ולחסל סופית את שרידי מדינת הרווחה

המלחמה של קהלת נגד מדינת הרווחה ששומרת על אזרחי ישראל, מסוכנת לא פחות מאויבנו המרים ביותר. פירוק החברה הישראלית המאוחדת לבודדים ע"פ תורת הליברטריאנים זו הסכנה הקיומית שלנו.

החשש ממנו מתריעים ראשי מערכת הביטחון בעבר ובהווה, הינו איבוד הלכידות – שחייל יסתכל על חברו לצוות אחרת, שלא תהיה להם אותה שותפות גורל שהייתה עד עכשיו. שותפות גורל שראשי קהלת דואגים לפרקה.

כל לוחם יודע שהוא ומשפחתו נלחמים על הבית ששומר עליהם ביום יום, בדמות מדינת הרווחה. יודע שאם אמא שלו תהיה חולה היא תקבל טיפול גם אם אין לה ביטוח בריאות פרטי, שלהורים שלו תהיה הבטחת הכנסה מינימלית, שיהיה שכר מינימום כדי שהוא או משפחתו יוכלו לחיות בכבוד. פירוק כל אלה, יפרק את שותפות הגורל ולשם קהלת לוקחים אותנו, לפירוק!

לכן, טוב יעשו בכירי הפורום, אם לפחות יואילו בטובם להפסיק להתבכיין כמנהגו של הקוזק הנגזל, כי זה מה שהם – מי שבשם "החופש" מבקשים לפרק את ישראל, ולגזול מהמדינה ומאזרחיה את חירותם ואת רווחתם.

איתמר אביטן הוא יו"ר סיעת "הבית החברתי" בהסתדרות וממייסדי ועד העובדים של חברת פלאפון.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
אני ממש לא חובב של הליברטריאניזם שפורום קהלת מנסה לקדם, אך צריך לזכור שלכל שיטה ובכל אידיאולוגיה יש משהו שהוא בבחינת טוב. גם פורום "קהלת" יכול (במידה מסויימת) לנפק רעיונות טובים. אך הצר... המשך קריאה

אני ממש לא חובב של הליברטריאניזם שפורום קהלת מנסה לקדם, אך צריך לזכור שלכל שיטה ובכל אידיאולוגיה יש משהו שהוא בבחינת טוב. גם פורום "קהלת" יכול (במידה מסויימת) לנפק רעיונות טובים. אך הצרה העיקרית, מבחינתי, זה שפורום קהלת משחק מלוכלך ולא הגון (כמו גופים אחרים)
למשל, ההיסתדרות קמה בשביל להגן על העובדים: היסטורית, העובדים היו הצד החלש והמעסיקים היו הצד החזק. אך בשלב מסוים ההסתדרות התמקדה להגן על זכויות העובדים החזקים (חברת חשמל, מקורות, נמלים, רכבות וכו') וזהו בעצם המשחק המלוכלך – מה שהתחיל כהגנה על העובדים החלשים – הפך לעוד כלי שבו מגינים על הביריונים החזקים.
פורום קהלת מתנהג באותו אופן: שהרי אנשים בעלי עקרונות "ליברטריאנים" מעדיפים מינימום מעורבות ממשלתית ומינימום סיוע לחלשים על חשבון הקופה הציבורית. אך פורום "קהלת" לא פצה פה ואין לו אפילו מילה רעה אחת לומר על הקצבאות והתקציבים ללימודי תורה ושאר הפינוקים לדתיים וחרדים.. אף על פי שלא תמצא התערבות ממשלתית גסה מזאת….
בדיוק כמו דרעי וש"ס, שמתחת לגלימות ולזקנים מסתתרים סתם עוד גנבים מגלגלי עיניים, גם במקרה של קהלת, מתחת לכסות האידיאולוגית הלכאורה "ליברטריאנית ", מסתתר ויראנט חדש של גנבים, הפעם עם כיפה סרוגה: שבחיקם הצעה ישנה-חדשה: קיצוץ השרותים ציבורים לכולם – והמשך הגדלת התקציבים היעודיים לאנשי שלומנו.

עוד 711 מילים ו-2 תגובות
סגירה