לא יקום אף קמפוס חרדי בשכונה חילונית. העגלה שלנו מלאה, תודה

השלט של שכונת כפר הדר בהוד השרון (צילום: Aviad Bublil, ויקיפדיה)
Aviad Bublil, ויקיפדיה
השלט של שכונת כפר הדר בהוד השרון

כשהלל הזקן התבקש ללמד את כל התורה על רגל אחת, אמר שמה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. את העיקרון המוסרי הפשוט הזה דרסה ממשלת החורבן, ובכל הארץ נדמה שרוח החזירות מחלחלת מטה.

בהוד השרון, העיר הכי ליברלית בארץ על פי מדד ישראל חופשית, אחרי עשורים של פעילות של חסידות ליובאוויטש בעיר, חבריה רמסו את הסטטוס קוו העדין, מהמקפצה. קשה שלא לחשוב שיש מי שמעוניינים לחרחר מלחמת דת בעיר בכוונה.

בהוד השרון, העיר הכי ליברלית בארץ במדד ישראל חופשית, אחרי עשורי פעילות של חסידות ליובאוויטש בעיר, חבריה רמסו את הסטטוס קוו העדין. נראה שיש המעוניינים לחרחר מלחמת דת בעיר

לפני כשבועיים תושבי הוד השרון ההמומים גילו מפרסום באתר חב"ד אינפו שעומד לקום בתוך שכונה כפרית חילונית ושלווה "קמפוס ענק" חרדי של חסידות ליובאוויטש:

"נחתם חוזה על קמפוס ענק למוסדות חב"ד בהוד השרון…ויהווה מרכז של הפצת המעיינות לכל רחבי העיר… במתחם תוקם ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש חדשה, כמו כן המעונות וגני חב"ד".

בסרטון מישיבת ליובאוויטש בצפת תואר ה"קמפוס" כפרוייקט דגל:

"בעזרת השם…הישיבה הזאת כבר תהיה בפועל ממש אחת הישיבות הקטנות המצליחות בארץ…יש כאן בשורה גדולה לעולם החב"די בארץ ישראל וכמובן באופן טבעי במשך השנים גם אח"כ מתחילים לשלוח לישיבה טובה גם תלמידים מחוץ לארץ…משהו מבטיח".

בשיחה עם תושבי השכונה, רב המקום אישר כי בתוכנית גן, מעון, ישיבה ואולם אירועים.

מדובר בשטח פרטי לייעוד ציבורי שהושכר וחלות עליו מגבלות שלכאורה אינן עולות בקנה אחד עם התוכניות לשטח שפורסמו.

כבר למחרת הפרסום החלו עבודות במתחם ללא קבלת אישורים מתאימים מעיריית הוד השרון.

במקביל עלה פרסום מגמתי במקומון, שהציג את התושבים המתנגדים כקומץ זניח והאשים בחוצפה כי "החלו להתנכל לחב"ד" ו"מנסים לחבל במבנה".

בשיחה עם תושבי השכונה, רב המקום אישר כי בתוכנית גן, מעון, ישיבה ואולם אירועים. מדובר בשטח פרטי לייעוד ציבורי שהושכר וחלות עליו מגבלות שלכאורה אינן עולות בקנה אחד עם התוכניות לשטח שפורסמו

תושבי ותושבות השכונה פתחו קבוצת ווטסאפ ותוך יממה זו הגיעה למעל 700 חברים. אלו פנו באמצעות עו"ד לעירייה על מנת לעצור את המפגע הסביבתי והעירייה הוציאה צו הפסקת עבודה.

מחר יתקיים בבית משפט השלום בפתח תקווה דיון בעקבות צו עצירת העבודה מטעם העירייה. יוזמי ה"קמפוס הענק" התהדרו בפרהסיה בתוכניות גרנדיוזיות במתחם ומיקום, שמזכירים את הבדיחה על איך מכניסים ארבעה פילים לפולקסוואגן וללא אישורים מהעירייה. יותר משיטת מצליח נדמה שהעולם – השכנים, התשתיות, העירייה – לא קיים מחוץ ל"רצון של הרבי".

לתדהמתם של התושבים, ערוץ 14 הקדיש פרסום תמוה בן 8 דקות לגידוף תושבי הוד השרון. הפרסום כלל קריינות, פרשנות, קליפ, צילומים ושני מרואיינים, כשבתחתית המסך רץ באנר ועליו המילים "ניחוח אנטישמי".

צילום מסך מערוץ 14
צילום מסך מערוץ 14

האייטם הטיח האשמות עזות מצח כלפי תושבים תמימים וכלל אמירות כגון "זה שנאה לכל מה שמריח יהדות" ו"יש פה אנשים שהם שונאי דת". לא זאת בלבד, אלא שמגישת התוכנית הדגישה כי היא מקבלת עדכונים מתוך קבוצת הווטסאפ של התושבים וכי ימשיכו הפרסומים.

מ"קמפוס ענק" לפתע החלו לגמד את המפגע ל"רק על גן ילדים", אך בו זמנית קראו להפגנה מול העירייה אליה הגיעו בודדים.

תמו הימים בהם אפשר להלך אימים על אזרחים ואזרחיות ליברלים עם ציד מכשפות שקרי, תוך הוצאת דיבתם וכינויים "אנטישמים". מאז קום המדינה הציבור החילוני הליברלי חרט על דגלו "חיה ותן לחיות" – ללא הבדל דת, גזע ומין, אך בפועל לקח על עצמו את עיקר הנטל של השירות הצבאי ותשלום המיסים, הכיל, התחשב וספג השפלות והתנשאות למען אחדות העם ושלום בית.

האם תושבי כפר חב"ד היו שותקים נוכח פרסומים על תוכניות להקים "קמפוס ענק" חילוני עם מוסדות חינוך ואולם אירועים, וכל זה כמו גנבים בלילה בלי אישורים, כפי שהם מצפים מתושבי כפר הדר? האם מישהו מדמיין את הציבור החרדי שותק לניסיון להפר את הסטטוס קוו לגבי משהו? כמובן שלא.

הציבור הליברלי הבין שאם אין אני לי מי, ואם לא יגן על דרך החיים שלו היא תושמד. אין בושה בהגנה על דרך חיים הגונה. אין בושה בהגנה על שכונה חילונית וקהילה שלווה. אין בושה בחיה ותן לחיות.

מי שלא רוצה לחרחר מלחמת דת עם שירת נשים באוטובוסים ודוכני אבולוציה מחוץ לישיבות תמימים, רצוי שייזכר בדברי הלל הזקן הנבונים ולא יעשה לליברלים מה ששנוא על חרדים.

מי שלא רוצה לחרחר מלחמת דת עם שירת נשים באוטובוסים ודוכני אבולוציה מחוץ לישיבות תמימים, רצוי שייזכר בדברי הלל הזקן הנבונים ולא יעשה לליברלים מה ששנוא על חרדים

עכשיו, כשהופר הסטטוס קוו וגויסה מכונת הרעל שהלבינה את פניהם של תושבים, אשר כל חטאם היה שחיו ונתנו לחיות – חבל, אך אין דרך חזרה. מי שלא משכיל לא לעשות לחברו מה ששנוא עליו, שלא יצפה לאהבת לרעך. תושבי ותושבות הוד השרון וליברלים בכל הארץ מחוייבים לכך שלא יקום אף קמפוס חרדי בשכונה חילונית. העגלה שלנו מלאה, תודה.

ניצן ויסברג, מרצה ויועצת למתודולוגיית חדשנות design thinking ופעילה חברתית בתחום החינוך. עבדה כפרופסור יועצת באוניברסיטת סטנפורד לפני שחזרה לארץ וגילתה שארצה שינתה את פניה. כיום היא חיה בהוד השרון עם אישה היקר וארבעת ילדיהם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
כמה צודקים. חב"ד, במסווה של אהבה וחסד מפיצים את אמונתם בכל מקום, כולל מקום בו הם לא רצויים. הם רק שכחו שההמצאה הגדולה ביותר של האדם היא "האלוהים". ובכלל מי הוא האל, האם בודהה האם "אללה"... המשך קריאה

כמה צודקים. חב"ד, במסווה של אהבה וחסד מפיצים את אמונתם בכל מקום, כולל מקום בו הם לא רצויים. הם רק שכחו שההמצאה הגדולה ביותר של האדם היא "האלוהים". ובכלל מי הוא האל, האם בודהה האם "אללה" האם אביו של ישו? מי יקבע מי הוא האל האמיתי?

עוד 701 מילים ו-2 תגובות
סגירה