מתהום השכול והכאב באנו לבנות את התקווה

פעילות של "נשים עושות שלום" (צילום: נשים עושות שלום)
נשים עושות שלום
פעילות של "נשים עושות שלום"

הן תגענה מכל קצות הארץ ומארבע רוחות השמים ברחבי העולם. נשים ישראליות, יהודיות וערביות, נשים פלסטיניות מהרשות הפלסטינית, נשים שנמלטו מאיראן, נשים שהן חברות פרלמנט בעבר ובהווה. לוחמות חופש ושוויון.

הן תגענה לאירוע הגדול של קריאת האימהות שתוכנן בשנתיים האחרונות שמטרתו לומר די! די להרג! די לאיבה! די לשנאה! בואו נגיע להסדר מכבד.

WhatsApp Image 2023-09-30 at 17.15.35

עם יד על הלב, הציפיות כשהאירוע החל להתבשל במוחן הקודח של הנשים בתנועת "נשים עושות שלום" הישראלית ו"נשות השמש" הפלסטיניות, הוא לבש ממדים כמעט היסטוריים.

חלמנו על מפגש בין ראש ממשלת ישראל לבין ראש הרשות הפלסטינית ותמיכה נרחבת של שועי עולם, אבל כולנו יודעים שחלומות גדולים מתממשים בצעדים קטנים. אז הנה אנחנו בעוד צעד קטן ומכונן.

חלמנו על מפגש בין ראש ממשלת ישראל לבין ראש הרשות הפלסטינית ותמיכה נרחבת של שועי עולם, אבל כולנו יודעים שחלומות גדולים מתממשים בצעדים קטנים. אז הנה אנחנו בעוד צעד קטן ומכונן

הכמיהה לשינוי שתבוא בצעקה גדולה, בהליכה שלובות זרוע בירושלים בארמון הנציב וירידה לים המלח – כשהלבוש הלבן עם הצעיף הטורקיז והלבוש החום עם הצעיף הכתום משתלבים ומתערבבבים אלה באלה.

"אני מהשומרון ואני אהיה ב-4.10, כי אני מאמינה שכולנו, ובמיוחד תושבי יהודה ושומרון, חייבים לקחת חלק בכל מה שקשור לעשיית שלום ולסיום הסכסוך."הצטרפו לליאורה הדר מנשים עושות שלום שתגיע ב-4.10 לאירוע הגדול של קריאת האימהות בירושלים וים המלח ותקרא יחד עם אלפי נשים ישראליות, פלסטיניות ונשים מהעולם – *לא ניתן לקבור את השלום!* פרטי האירוע: 13:00 – אירוע תמיכת הקהילה הבינלאומית בהשתתפות דיפלומטיות ואורחות מהעולם – גן הסובלנות, ירושלים14:00 – צעדה משותפת לאורך טיילת ארמון הנציב 17:00 – מיצג פיסות השלום – חוף נווה מדבר, ים המלח 18:00 – העצרת המרכזית, "שולחן המשא ומתן" – נווה מדבר, ים המלחניתן להגיע בהסעות ליום מלא בירושלים ובים המלח או בהסעות ישירות רק לאירוע בים המלח. גם מי שמגיעה ברכב פרטי מתבקשת להירשם. *הירשמו עכשיו! לפרטים נוספים והסעות* ????https://wwp.thegali.co.il/"أنا من السامرة وسأكون في القدس والبحر الميت يوم 4.10، لأنني أعتقد أنه يجب علينا جميعا، وخاصة سكان يهودا والسامرة، أن نشارك في كل ما يتعلق بإحلال السلام وإنهاء الصراع."إنضموا لغدير هاني، ناشطة في نساء يصنعن السلام، والتي ستشارك في 4.10 في القدس والبحر الميت وتنادي مع الاف النساء الإسرائيليات والفلسطينيات والعالميات – أوقفوا دائرة الدماء!للتسجيل وللسفريات : https://wwp.thegali.co.il/تفاصيل الحدث:13:00 – لقاء دعم المجتمع الدولي بمشاركة دبلوماسيات وضيفات من جميع أنحاء العالم – حديقة التسامح، القدس14:00 – مسيرة مشتركة على طول مُتنزه قصر المفوض (أرمون هنتسيف)17:00 – عرض منسوجات السلام – شاطئ نافيه مدبار، البحر الميت18:00 – التجمع المركزي "طاولة المفاوضات" – نافيه مدبار، البحر الميتممكن الوصول عن طريق السفريات المُنظمة ليوم كامل في القدس والبحر الميت أو عن طريق السفريات المباشرة فقط إلى الحدث في البحر الميت.يرجى أيضًا من القادمات بمركباتهن الخاصة تسجيل مشاركتهن مسبقاً.*للتسجيل في السفريات من جميع أنحاء البلاد إلى الحدث* ????https://wwp.thegali.co.il/

Posted by ‎נשים עושות שלום – نساء يصنعن السلام – Women Wage Peace‎ on Monday, September 25, 2023

קול שירה גדולה יעלה ויסתיר את הכאב הגדול שנושאת עימה כל אחת בליבה: על הילד שנהרג כשירד לקנות לחם ונקלע למרדף אחרי מבוקש, והילדה שנהרגה בפיגוע בצומת כשחזרה מבית הספר.

קול שירה גדולה יעלה ויסתיר את הכאב הגדול שנושאת עימה כל אחת בליבה: על הילד שנהרג כשירד לקנות לחם ונקלע למרדף אחרי מבוקש, והילדה שנהרגה בפיגוע בצומת כשחזרה מבית הספר

ויישאלו השאלות של איך נודע לך ומה עשית ואיך סיפרת לאחים ואיך אמרת לקרובי המשפחה ואיך אחרי קריעת הבגדים והלילות הארוכים ללא שינה החלטת להצטרף ליוזמה לקדם הסדר מדיני.

ומה היו התגובות בבית ואיך התיחסו אליך כשאמרת שאת תיפגשי עם פלסטיניות ואיך התיחסות אליך כששמעו שתיפגשי עם ישראליות.

ואיך הגיבו ברשות הפלסטינית כשרים החליטה לאזור אומץ ולפתוח משרד רשמי של נשות השמש.

"את הזעקה של המשפחות אני זועקת היום. אי אפשר יותר!"50 שנה למלחמת יום כיפור. כל כך הרבה לוחמים לא שבו, וגם רבים מאלו ששבו – לא חזרו מהמלחמה כמו שיצאו אליה. די!הצטרפו ליעל ברוידא-בהט מנשים עושות שלום שתגיע ב-4.10 לאירוע הגדול של קריאת האימהות בירושלים וים המלח ותקרא יחד עם אלפי נשים ישראליות, פלסטיניות ונשים מהעולם – *לא ניתן לקבור את השלום!* פרטי האירוע:13:00 – אירוע תמיכת הקהילה הבינלאומית בהשתתפות דיפלומטיות ואורחות מהעולם – גן הסובלנות, ירושלים14:00 – צעדה משותפת לאורך טיילת ארמון הנציב 17:00 – מיצג פיסות השלום – חוף נווה מדבר, ים המלח 18:00 – העצרת המרכזית, "שולחן המשא ומתן" – נווה מדבר, ים המלחהירשמו עכשיו! לפרטים נוספים והסעות: https://wwp.thegali.co.il/"أنا أصرخ صرخة العائلات اليوم. لا يمكن التحمل أكثر من ذلك"إنضموا ليعيل برويدا-باهط، ناشطة في نساء يصنعن السلام، والتي ستشارك في 4.10 في القدس والبحر الميت وتنادي مع الاف النساء الإسرائيليات والفلسطينيات والعالميات – أوقفوا دائرة الدماء!للتسجيل وللسفريات : https://wwp.thegali.co.il/تفاصيل الحدث:13:00 – لقاء دعم المجتمع الدولي بمشاركة دبلوماسيات وضيفات من جميع أنحاء العالم – حديقة التسامح، القدس14:00 – مسيرة مشتركة على طول مُتنزه قصر المفوض (أرمون هنتسيف)17:00 – عرض منسوجات السلام – شاطئ نافيه مدبار، البحر الميت18:00 – التجمع المركزي "طاولة المفاوضات" – نافيه مدبار، البحر الميتللتسجيل في السفريات من جميع أنحاء البلاد إلى الحدثhttps://wwp.thegali.co.il/

Posted by ‎נשים עושות שלום – نساء يصنعن السلام – Women Wage Peace‎ on Thursday, September 21, 2023

ותעמודה המארגנות שעמלו כמו נמלים לאסוף עוד תמיכה ועוד אחת – יעל אדמי ונעמה ואיילת ואורנה והיאם טאונוס וכיפאיה ורים ואנג'לה – והכל נרקם כמו מלאכת מחשבת, בתחילה בחשאי ובהמשך בגלוי.

ותעמודה המארגנות שעמלו כמו נמלים לאסוף עוד תמיכה ועוד אחת – יעל אדמי ונעמה ואיילת ואורנה והיאם טאונוס וכיפאיה ורים ואנג'לה – והכל נרקם כמו מלאכת מחשבת, בתחילה בחשאי ובהמשך בגלוי

והקושי האדמניסטרטיבי לקבל אישורים לקיים אירוע בתוככי ישראל ובשטחי ים המלח. והספקות באשר למספר הבאים ולמסר – כשברור היה לכל שקריאת האימהות היא המסר.

כי מתהום השכול והכאב באנו לבנות את התקווה.

וכמו שמהטמה גנדי – המנהיג המורה ההוגה שהפך לסמל להתנגדות לא אלימה – אמר: "מה זה משנה למתים, ליתומים ולחסרי הבית אם ההרס המטורף נעשה בשם הטוטאליטריות או בשמם המקודש של החירות והחופש".

מכתב תמיכה באירוע "קריאת האימהות" מהאפיפיור
מכתב תמיכה באירוע "קריאת האימהות" מהאפיפיור

פאר לי שחר היא עיתונאית, חברה בוועד המרכזי של מפקדים למען בטחון ישראל, בוועד הפעיל של אמנסטי ישראל, בוועד של מדרשת אדם, ופעילת שלום בתנועת נשים עושות שלום, והיא שרת ההסברה בממשלת השיקום - ממשלת הצללים הלאומית. הייתה עורכת, כתבת ומגישה בקול ישראל במשך 25 שנה. יש לה ותק של עשרות שנים בתקשורת - בגלי צה"ל (ככתבת הראשונה ביומני החדשות) וככתבת מדינית ופוליטית בעיתון חדשות ועל המשמר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 403 מילים
סגירה