פרשנות תרחיש הבלהות של צה"ל התממש

המכשול שבנתה ישראל במשך שנים בכדי לשלול את האפשרות לחדירה דרך מנהרות, נפרץ מעל פני הקרקע

חיילי צה"ל בכניסה לשדרות, 7 באוקטובר 2023 (צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)
AP Photo/Ohad Zwigenberg
חיילי צה"ל בכניסה לשדרות, 7 באוקטובר 2023

7 באוקטובר 2023 ייכנס להיסטוריה הישראלית כעוד הפתעה אסטרטגית. בישראל שוב פירשו לא נכון את כוונות חמאס.

זה התחיל ב-06:29 עם מתקפת רקטות נרחבת מקו נתינה ודרומה עד עוטף עזה ועד דימונה במזרח.

בשעת כתיבת שורות אלה מצטיירת תמונה קשה מאד בישובי הנגב המערבי. אני נמצא בקשר ישיר עם אחת התושבות שנמצאת על גבול עזה, סגורה בממ"ד, והיא מספרת על קולות בערבית שהיא שומעת מחוץ לחלון ביתה.

תרחיש הבלהות של צה"ל התממש בהקשר הפלסטיני. המכשול שבנתה ישראל במשך שנים בכדי לשלול את האפשרות לחדירה דרך מנהרות, נפרץ מעל פני הקרקע. עוד מוקדם לשאול את השאלות הקשות לגבי מי נרדם, שוב.

תרחיש הבלהות של צה"ל התממש בהקשר הפלסטיני. המכשול שבנתה ישראל במשך שנים בכדי לשלול את האפשרות לחדירה דרך מנהרות, נפרץ מעל פני הקרקע

בשורה התחתונה, ניתן להעריך שהנהגת חמאס ברצועה ומחוצה לה גזרה על עצמה דין מוות. בישראל לא יכולים לעבור לסדר היום על כך, וכאן נשאלת השאלה עד כמה יקר יהיה המחיר שישלם חמאס.

מיטוט שלטון חמאס יעלה ללא ספק בדיון שייערך עוד ב-13:00 בקבינט – השאלה היא האם זו העת לקבל החלטה כל כך משמעותית, כל שכן כשתמונת המצב עדיין לא ברורה.

המאמץ המיידי של צה"ל הוא לבודד את האזורים אליהם חדרו מחבלי חמאס ולטהר מהר ככל הניתן את הישובים הללו. רק אחרי, ישראל תתפנה לטפל בעזה ולגבות מחיר.

למרות ערפל הקרב ובשעה שכוחות צה"ל נלחמים בתוך ערי ישראל, אי אפשר שלא להתייחס למשמעויות הרחבות של העימות הבלתי צפוי הזה.

לחימה קשה משרתת את האינטרס האיראני לטרפד את ההתקרבות בין ישראל לסעודיה. הרג פלסטינים, שסביר להניח שיקרה בתגובה הנרחבת של ישראל, הוא חומר תעמולה מצוין שידחק את סעודיה לפינה.

לחימה קשה משרתת את האינטרס האיראני לטרפד את ההתקרבות בין ישראל לסעודיה. הרג פלסטינים, שסביר להניח שיקרה בתגובה הנרחבת של ישראל, הוא חומר תעמולה מצוין שידחק את סעודיה לפינה

ממד נוסף שיש לשים לב אליו הוא היציאה של מוחמד דף לתקשורת, וקשירת האירוע הזה למסגד אל אקצא.

יש כאן שוב ניסיון של חמאס לפרוש חסות על המסגד, לאחד ככל האפשר את העולם הערבי סביב חמאס והעניין הפלסטיני – וגם ובעיקר מבחינת חמאס, לפגוע עד כדי חיסול ברשות הפלסטינית.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
נתניהו וממשלתו הביתה עוד היום.ביזיון כישלון בושה אחריות ןדם על הידיים שלכם.ולתקשורת אנא מכם אל תשמיעו לנו את ההסברים של בן גביר סמוטריץ וכל יתר הזבלים של הממשלה.לכלא כולם בני בלייעל
עוד 327 מילים ו-1 תגובות
סגירה