מנהיגי ורבני החרדים והחרד"לים מחריבים את הבית השלישי

יו"ר נעם אבי מעוז, יו"ר דגל התורה משה גפני, יו"ר הקואליציה אופיר כץ, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף, שר החינוך יואב קיש, שר המשפטים יריב לוין, יו"ר ש"ס אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה, 22 בינואר 2023
יו"ר נעם אבי מעוז, יו"ר דגל התורה משה גפני, יו"ר הקואליציה אופיר כץ, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן-גביר, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף, שר החינוך יואב קיש, שר המשפטים יריב לוין, יו"ר ש"ס אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה, 22 בינואר 2023

האסון שפוקד אותנו כעת, בסדר גודל של יום הכיפורים מלפני יובל שנים, הוא תוצאה ישירה, גם אם לא בלעדית, של ההפיכה המשטרית שהובלה כאן ע"י אנשים מופקרים וחסרי אחריות. אבל שלא נתבלבל, מאחורי ההפיכה המשטרית עומדות שתי תנועות אידיאולוגיות: החרדים והחרד"לים, שמנהיגיהם ורבניהם המשיחיים והמופקרים מובילים אותם, את מדינת ישראל ואת העם היהודי לאבדון.

מנהיגיהם ורבניהם של שתי התנועות האלה היו אמורים להכיר את ההיסטוריה של עם ישראל ובעיקר את הקלקולים שהביאו לחורבן הבית והעם ושלחו אותנו לגלויות ארוכות וקשות. אבל, מנהיגי ורבני התנועות האלה לא למדו כלום ולא שכחו כלום. הקנאות הדתית שבוערת בהם מבעירה את חסידיהם ואת המדינה ומוליכה אותנו לאבדון – לחורבן הבית השלישי, שנבנה כאן בהרבה דם יזע ודמעות של דורות.

מנהיגי ורבני התנועות החרדיות והחרד"ליות לא למדו כלום ולא שכחו כלום. הקנאות הדתית שבוערת בהם מבעירה את חסידיהם ואת המדינה ומוליכה אותנו לאבדון – לחורבן הבית השלישי, שנבנה כאן בדם יזע ודמעות

החרדים, בהתפתחות הדמוגרפית שלהם, במצוות רבניהם ומנהיגיהם – ילדיהם אינם לומדים לימודי ליב"ה שיאפשרו להם להתפרנס בכבוד, וברובם אינם מתגייסים לצבא או לשירות לאומי או אף לפעילות חברתית בקהילה שלהם. בעוד מספר עשורים הם יהוו כשליש מאוכלוסיית המדינה ואז המדינה תקרוס כלכלית, שפירושה גם קריסה ביטחונית וסופו של המפעל הציוני, ובנינו ונכדינו יחזרו לגלות הדוויה ממנה שבו זה לא מכבר אבות אבותינו.

ש"י עגנון ברומן "שירה", היטיב לאבחן ולתאר את תפיסת עולמם:

"ואילו הם, החסידים, הללו ביישובו של עולם אינם עוסקים, כל מלאכת עבודה אינם עושים, כל הימים הם בטלים ואינם נוקפים אצבע לעשות כלום ובלילה הם מעמידים ולדות כמותם, בטלנים טרחנים צווחנים צעקנים חומדי ממון אוכלי לחם עצלות, בעלי מחלוקת, עושים מחלוקת עם עצמם ועם נשיהן ועם בניהם ובנותיהם ועם כל העולם כולו. כמה אני מכירה אותם, כמה אני שונאה אותם. רואים הם אותנו כאילו לא נוצרנו אלא לשמש אותם. אלמלי אינם צריכים לנו ולמוסדות חסד שלנו היו טובעים אותנו ברוק. נושאים שם שמים על פיהם ותועבות רעות בלבם. איני אומרת שאין ביניהם אנשים ישרים, אבל כמה הם?" ( ש"י עגנון, שירה, עמ' 242, הוצאת שוקן 1974).

מנהיגי ורבני החרד"לים (החרד"לים – כת משיחית קיצונית שהתפלגה מהציונות הדתית אשר לקחה חלק בהקמת המדינה על מנהיגיה – יוסף בורג, זבולון המר, זרח ורהפטיג ורבים נוספים, שחינכו לתורה ועבודה ומתינות), קידשו את הטרשים והפולחן וזנחו את הערכים והעם. הם רוצים לספח את השטחים המוחזקים וגוררים אותנו בכוח הזרוע למדינת אפרטהייד דו-לאומית בין הירדן לים עם רוב ערבי, במטרה להשליט כאן מדינת הלכה, ולהחזיר אותנו חזרה מבית המדרש לבית המקדש. למדינה כזו כנראה לא תהיה זכות קיום כמדינה יהודית ודמוקרטית ערכית, וגם לא תוכל להתקיים, ובמקרה הטוב תהיה כמו מדינת לבנון.

מנהיגי ורבני החרד"לים קידשו את הטרשים והפולחן וזנחו את הערכים והעם. הם גוררים אותנו בכוח הזרוע למדינת אפרטהייד דו-לאומית בין הירדן לים, עם רוב ערבי, כדי להשליט כאן מדינת הלכה

מנהיגי החרד"לים ורבניהם, במשיחיותם ובקוצר בינתם חושבים שמימוש מה שהם קוראים "תוכנית ההכרעה" – נכבה שנייה וסיפוח השטחים, תביא לפתרון. הם טועים טעות חמורה ביותר. הפלסטינים שיגורשו לירדן ולמצרים יקימו שם יחידות טרור ויירו משם טילים, ומה אז? הסכמי השלום עם ירדן, מצרים, מרוקו, הסכמי אברהם והסכמים נוספים יבוטלו, כל העולם הערבי יתאחד נגדנו, ונהפוך למוקצים בכל העולם, כולל העולם המערבי.

כנראה שבמשיחיותם ובקוצר בינתם הם חושבים שמלחמת גוג ומגוג תביא את המשיח. כל מה שהם יביאו זה רק חורבן על עם ישראל ועל היהדות בכלל, כמו התנועות המשיחיות בדברי ימי עמנו.

כל המחדל הזה הוא תוצאה ישירה של מה שקרה כאן בשנה האחרונה, כאשר ראש הממשלה מתמכר לענייניו ומשפטיו האישיים, מפעיל כאן מכונת רעל שאין לה אח ורע בעולם, וחברי הממשלה עסוקים במהפכה המשטרית שטרללה את המדינה לחלוטין. כך זה לא הותיר משאבים וזמן לטפל במה שנדרש למדינה – בחינוך, ברווחה, בביטחון ובשאר הדברים.

כמו בפיסיקה ובכל דבר במציאות, גם כאן, חוק שימור האנרגיה מתקיים הלכה למעשה. כאשר כל האנרגיה ומשאביה של המדינה משועבדים לענייניו האישיים של נתניהו ובני משפחתו ולהפיכה המשטרית ולטרלול של מנהיגי ורבני החרדים והחרד"לים, לא נותרת אנרגיה אפילו להבטיח את ביטחון תושבי המדינה. אסון כזה לא פקד אותנו מאז קום המדינה.

כאשר כל האנרגיה ומשאבי המדינה משועבדים לענייניו האישיים של נתניהו ומשפחתו, להפיכה המשטרית ולטרלול של מנהיגי ורבני החרדים והחרד"לים, לא נותרת אנרגיה אפילו להבטחת ביטחון תושבי המדינה

כשמסתכלים על מנהיגי ורבני שתי התנועות האלה יחד ולאן הן מובילים אותנו, ברור לחלוטין שהמדינה שלנו על זמן שאול קצר מאוד.

כל זאת עוד לפני שנכנסנו לוועדת חקירה ממלכתית שימנה בית המשפט העליון (ולא ראש הממשלה וסריסיו), שתחקור לעומק את גודל האסון והמחדל שפוקד אותנו כעת:

  1. כאשר למימוש הסיפוח של השטחים ביהודה ושומרון נתנו חצי ממשרד הביטחון לחרד"לים שפועלים בניגוד להוראות הצבא ומפריעים לו לנהל את שגרת הביטחון.
  2. כאשר המתנחלים עושים בשטחים ככל העולה על רוחם, ומרתקים חלק נכבד מכוחות צה"ל הסדירים לשמור עליהם במקום להתאמן ולהחזיק את הקווים מול אויבינו.
  3. כאשר שר האוצר מפנה תקציבים עד בלי די לחרד"לים ולחרדים למרות המצב הקשה של "הפליטים" שלנו מהצפון והדרום
  4. כאשר בלחץ החרד"לים לוקחים כוחות מאוגדת עזה לשמור על מתפללים בקבר יוסף ובסוכה בחווארה, ומפקירים את כל הישובים בעוטף עזה.
  5. על המחדל המודיעיני של אמ"ן, השב"כ והמוסד שמתוקצבים בהון עתק וברגע המבחן חוזרים וכושלים, כרגיל. הם מנסים לדעת מה קורה בכל העולם בדיוק רב, אבל מה קורה מתחת לאף שלהם, כנראה לא חשוב מספיק, זה רק מחבלים בעזה, מה הם כבר יכולים לעשות?
  6. על המחדל של המטה הכללי ובראשו הרמטכ"ל שלא ידעו לקרא את המפה, או שידעו והתכופפו בפני הדרג המדיני ולא דפקו על השולחן. על ההפיכה המשטרית אמר הרמטכ"ל: "עדיפה דיקטטורה בטוחה".
  7. על חוסר האונים של המטה הכללי בתפקודו ברגע שהחל האסון הזה להתגלגל ולא היה מענה לאזרחים חסרי ישע.
  8. על זעקת התינוקות, הילדים, האימהות, האבות והזקנים שהיו כלואים פצועים ומדממים בממ"דים ואין מושיע. צה"ל הגדול שהסבירו לנו שהוא נבנה כך שיוכל להכריע כל קואליציה של מדינות ערב ועם הטכנולוגיות הסופר מתקדמות שלו ומדינת הסטארט-אפ שעומדת מאחוריו, ברגע המבחן לא יכול להגיב בזמן לארגון טרור.

כל אזרחי המדינה חייבים להתעורר, נגמר הזמן, חייבים להחזיר למדינה שלנו את ההיגיון והשפיות ולהעמיד לנו מנהיגות ראויה שתצליח לנווט את המדינה למקום מבטחים והצלחה בכל הממדים.

יש לנו אוצר אדיר של משאבי אנוש בכל שדרות החברה שאין לו אח ורע באף אחת ממדינות העולם. משאבים שהביאו אותנו בכל התחומים להישגים אדירים: בספרות היהודית הענפה ומקורותיה, בכל המדעים , בטכנולוגיה, ביכולות הצבאיות שלנו ובכל תחום אחר. רק בתחום המנהיגות כשלנו כישלונות חרוצים, וכעת הכישלון הזה שגדול מכל הכישלונות, עומד להכחיד אותנו.

יש לנו אוצר אדיר של משאבי אנוש בכל שדרות החברה שאין לו אח ורע באף אחת ממדינות העולם והביא אותנו להישגים אדירים. רק בתחום המנהיגות כשלנו כישלונות חרוצים, וכעת הכישלון הזה עומד להכחיד אותנו

הפוליטיקה הרקובה במדינתנו, כאשר כמאה אלף עסקנים מליגה ז' בכל המפלגות בוחרים את חברי הכנסת שמהם מגיעים השרים ומנהיגות המדינה. זה חייב להשתנות במהירות. נבנתה כאן במשך עשרות שנים פירמידה הפוכה – בקודקודה המנהיגות מורכבת מהאנשים הכי פחות מוכשרים ובעיקר הכי פחות ערכיים, שכל מה שמעניין אותם זה העניינים האישיים שלהם וחלוקת הג'ובים לעסקנים המפלגתיים שבחרו בהם, ולא ענייני המדינה. שמנו על ראשנו מנהיגות מופקרת וחסרת אחריות שהפקירה את כל ענייני המדינה, כולל ביטחון המדינה.

גם במצב הקשה כיום, כשהלחימה בעיצומה וחיילנו מחרפים נפשם להגנת המדינה – ראש הממשלה, שריו ומכונת הרעל שלו עסוקים בימים טרופים אלה, לא במצבם הקשה של: הלוחמים, החטופים ובני משפחותיהם, הפליטים שלנו בצפון ובדרום, וכלל האזרחים במדינה. הם עסוקים רק בדבר אחד – איך הם שורדים אחרי המלחמה. שפל כזה במנהיגות המדינה ובעם היהודי בכלל, לא היה מעולם.

על מנת שאירועים כאלה לא יחזרו לעולם, ושנוכל להתחיל לתקן את ההרס הנורא שחוללו כאן ראש הממשלה ושריו, והקיצוניים הימיניים המשיחיים, אנחנו חייבים להתעורר מיידית. להביא למנהיגות המדינה את האנשים הערכיים בעלי היכולות לנהל את המדינה, יש לנו רבים כאלה, ויש בכוחנו לעשות זאת.

בתור מדינה דמוקרטית ליברלית רק בפתק הבוחר נעשה זאת. אבל, זה דורש מכל אחד ואחד מאזרחי המדינה לקחת אחריות לבחור אנשים ערכיים בעלי יכולות למלא את תפקידם, להפריד את מוסדות הדת מהמדינה, ולהרחיק לעולמי עד את הקיצוניים המשיחיים מהגאי השלטון.

והגיע הזמן שרבני ומנהיגי החרדים והחרד"לים והקהילות שלהם, יבינו ויפנימו שכך זה לא יכול להימשך. החרדים חייבים להבין שאנחנו כבר לא בגולה, והם צריכים להטות שכם בכל תחומי החיים ולהיות חלק אינטגרלי מהעם. והחרד"לים חייבים להבין שהמשיחיות תוביל אותנו לאבדון בדיוק כפי שקרה לתנועות משיחיות קודמות בדברי ימי עמנו.

החרדים חייבים להבין שאנחנו כבר לא בגולה, והם צריכים להטות שכם ולהיות חלק אינטגרלי מהעם. והחרד"לים חייבים להבין שהמשיחיות תוביל אותנו לאבדון, בדיוק כפי שקרה לתנועות משיחיות קודמות בדברי ימי עמנו

אם לא נתעורר בכל שדרות העם, וניקח זאת אל ליבנו, עלינו לדעת שאנחנו חיים כאן על זמן שאול קצר מאוד, וכדאי שנתעורר ויפה שעה אחת קודם, ושכל אחד מאיתנו ייקח את הדברים אל ליבו.

יחיאל גלבוע הוא ד"ר לפילוסופיה של המדע ומהנדס פעיל בתעשיה הבטחונית והאזרחית שנים רבות. מודאג מאוד מתהליכי ההקצנה, הפילוג, הפערים הכלכליים ההולכים ומתרחבים, ומשחיקת הדמוקרטיה בשנים האחרונות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
10
הציונות הדתית הם הגורם העיקרי להיותנו במצב מלחמתי מתמיד מעצם התעקשותם לשבת בשטחים הכבושים וללטף אבנים. בנוסף הם מפעילים משטר אפרטהייד המשניא את כול העולם עלינו. בנוסף היה צורך לשמור ... המשך קריאה

הציונות הדתית הם הגורם העיקרי להיותנו במצב מלחמתי מתמיד מעצם התעקשותם לשבת בשטחים הכבושים וללטף אבנים.
בנוסף הם מפעילים משטר אפרטהייד המשניא את כול העולם עלינו.
בנוסף היה צורך לשמור עליהם וילדיהם נערי הגבעות עם 25 גדודים במקום לשמור על הגבולות.
דם הרוגי, פצועים ושבויי תושבי עוטף עזה מרוח על ידי הציונות הדתית מסיבות רבות ולא יימחה.
יש לזכור ולהזכיר זאת כול יום .
התוצאה ידועה.
והכי גרוע – יחד עם חידקונית הדקל ההורגת את העץ תוך אכילת גזעו מבפנים הנקראת בפי כול – קהלת – כבר כמה שנים מכינים את הפיכת המשטר הליברלי דמוקרטי למשטר דתי הילכתי בלתי דמוקרטי.
נכון, יש ביניהם גם אנשים טובים.
אבל כנתך גדול של עם ישראל הם נחשבים בעיני כמחריבי ישראל.
נערי הגבעות, "הבן יקיר לי" של המחתרת היהודית זהים בעיני לחמאס.
ההבדל: החמאס עם כבוש. נערי הגבעות עם כובש.
בעקרון המוח שלהם עובד אותו הדבר.
והגרוע מכול: לא תשמע גינוי מרבנים או ראשי קהילות על התנהגות נערי הגבעות.
קוראים לזה הסכמה בשתיקה.
ואם הם מסכימים , אז דרוש לטפל בהם כפי שמטפלים בחמאס.

הלוואי שנתעורר כמו שהתעוררנו ב-7/10. אני מאד פסימי כי אנחנו שוכחים מהר והמנוולים ממשיכים לנצל את הרוב הדומם שלא מבין את האסון שמביא על עצמו. את אומר "הם חושבים שמלחמת גוג ומגוג תביא את... המשך קריאה

הלוואי שנתעורר כמו שהתעוררנו ב-7/10. אני מאד פסימי כי אנחנו שוכחים מהר והמנוולים ממשיכים לנצל את הרוב הדומם שלא מבין את האסון שמביא על עצמו.
את אומר "הם חושבים שמלחמת גוג ומגוג תביא את המשיח". זו בדיוק גישת האיסלאם הקיצוני כולל החמאס שמאמינים שמלחמת גוג ומגוג תביא את הגאולה לעולם לאחר שכל היהודים יושמדו.

לא מינית אף זכות חיובית שיש לציבורים האלו והעמדתה אותם במקום של חושך ורשעות מוחלטת. יש בחברות אלו קרני אור רבים. דבר אחד אני מציע שתלמד מהם וזה מסירות הנפש שיש להם על עיקרי האמונה שלהם.... המשך קריאה

לא מינית אף זכות חיובית שיש לציבורים האלו והעמדתה אותם במקום של חושך ורשעות מוחלטת. יש בחברות אלו קרני אור רבים. דבר אחד אני מציע שתלמד מהם וזה מסירות הנפש שיש להם על עיקרי האמונה שלהם. בזכות זה הם לקחו את ההובלה במדינה וימשיכו להגשים את יסודות האמונה היהודית ביניהם: ביאת המשיח. לכן אתה וכמוך לא שם, כי הייתם עסוקים בעצמכם ובריב ומדון ביניכם בכדי שכל אחד ינפח את האגו המזויף שלו. אני מאחל לך להישאר בנקודת החשיבה הנמוכה שלך וכך אתה וכמוך לא תחזרו לשלוט בעם ישראל….על אנשים כמוך וחבותם, המשנה כותבת: "הקנאה התאווה והכבוד מוציאים את האדם מהעולם"

מאמר שלם של אדם שבאופן מרומה כותב באובייקטיביות אבל האמת שיכול להיות דובר של אנשי קפלן וההפגנות. הנסיון השקרי והבזוי להאשים את כל הימין, וגם את ראש הממשלה למרות שאינו ימין, בחוסר לקיחת ... המשך קריאה

מאמר שלם של אדם שבאופן מרומה כותב באובייקטיביות אבל האמת שיכול להיות דובר של אנשי קפלן וההפגנות.
הנסיון השקרי והבזוי להאשים את כל הימין, וגם את ראש הממשלה למרות שאינו ימין, בחוסר לקיחת אחריות ובעוד ועוד זו בריחה בזויה ושפלה מהאמת הפשוטה שמהדהדת לכל אזרחי המדינה מאז יום שמחת תורה הנורא שהיה לנו, מהשקר הגדול, מהגדולים בהיסטוריה, ששיקר עלינו השמאל על גרורותיו בחסות האנטישמים מאירופה שמימנו ומממנים אותו, אותו ואת קרן וקסנר ששולטת בצה"ל ביד רמה.
לא צריך ללכת אחורה מדיי, אוסלו, התנתקות, שלטון בג"ץ, טוהר הנשק, הסדרה, שקט תמורת שקט, ועוד ועוד.
השקרים הכי גדולים שיש כאן זה עניין הכוחות שהוסבו ליו"ש והם שגרמו לאסון, קודם כל זה שקר מוחלט כי ידוע לכל שצה"ל לא שם בדרום כוחות לא ממחסור אלא מחוסר הבנה טוטלי בחסות השמאל של מי ומה זה האויב, ובחסות השחץ והדמיונות שיש כאן עידן חדש ושלום, ולכן מספיק אמצעים טכנולוגים, וגם אין צורך להקשיב לתצפתניות ולכל מיני קצינות שמתריעות על האסון הקרב ובא, כי הרי הן סתם מדמיינות…
ומעבר לזה, מה רציתם? שגם ביו"ש יקחו את הנשק שהבאתם להם באוסלו וימשיכו לשחוט מתיישבים? ובירושלים? ותל אביב?
מה השקר הזה שהכוחות עברו מהדרום לשם, הכוחות היו ביו"ש כי יו"ש מלאה מחבלים ארורים בדיוק כמו בעזה, פשוט ביו"ש למזלנו עדיין צה"ל נמצא ופועל בשטח, הרבה מאד בזכות המתיישבים שגרים שם…

עוד 1,578 מילים ו-10 תגובות
סגירה