חדשות עדכניות מפולין - אנטישמיות מבית

ארתור הופמן (צילום: מתוך הטוויטר של מכון פילצקי)
מתוך הטוויטר של מכון פילצקי
ארתור הופמן

בתחילת השבוע הציג ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי את ממשלתו החדשה, לאחר שקיבל את המנדט להרכיבה, למרות שברור כי מדובר בהליך שעתיד לקרוס מייד.

בניגוד להליך "עלה בידי" המקובל בישראל, בפולין הנשיא מעניק את הזכות להרכבת הממשלה למי שהוא חפץ ביקרו. רק לאחר הרכבת הממשלה שלו – היא עתידה לשרוד או ליפול בהצבעה הראשונה בפרלמנט הפולני, ובמקרה של אי-אמון תעבור זכות הרכבת בממשלה החדשה למפלגה השניה בגודלה.

בניגוד להליך "עלה בידי" המקובל בישראל, בפולין הנשיא מעניק את הזכות להרכבת הממשלה למי שהוא חפץ ביקרו. רק לאחר הרכבת הממשלה שלו – היא עתידה לשרוד או ליפול בהצבעה הראשונה בפרלמנט הפולני

כידוע, מפלגת PIS איבדה את הבכורה ואת היכולת להרכיב ממשלה, אולם זה לא מנע מנשיא המדינה אנדז'יי דודא להטיל את הרכבת הממשלה למי שעמד בראשה קודם ולאיש מפלגתו מורבייצקי.

מורבייצקי הציג את הממשלה החדשה, אולם אין לו רוב מוחלט. לכן, כבר בהצבעה הראשונה תפוזר הממשלה והאחריות להרכבתה תוטל על דונלד טוסק, מנהיג האופוזיציה שיכול להרכיב ממשלה חדשה בלי בעיה.

אי הבהירות בממשלה החדשה וחוסר היציבות בימים אלה, לא מנע מפולין לא לתמוך בישראל ולהמנע בהצבעה שנערכה ביום שלישי בלילה באומות המאוחדות, הקוראות לישראל לסגת לקווי 4 ביוני 1967 כולל יהודה ושומרון, רמת הגולן וירושלים, יחד עם עוד 91 מדינות נוספות.

ראש הממשלה המיועד דונלד טוסק, שניצח בבחירות, ידוע כבר מהעבר בעמדותיו בעד ישראל, ולכן ניתן לשער כי במידה שהיה עומד בשעת ההצבעה בראשות הממשלה הפולנית, פולין היתה מתנגדת בהצבעה זו, יחד עם בריטניה, ארה"ב, אוסטריה, קנדה ועוד 4 מדינות נוספות.

לכן לא נותר לנו אלא לקוות לראות שינוי מהותי בהקמת הממשלה הפולנית החדשה בקרוב מאוד, כדי שתהיה לנו עוד מדינה תומכת באיחוד האירופי ובעולם כולו.

אי הבהירות בממשלה החדשה וחוסר היציבות בימים אלה, לא מנע מפולין לא לתמוך בישראל ולהמנע בהצבעה שנערכה ביום שלישי בלילה באומות המאוחדות, הקוראות לישראל לסגת לקווי 4 ביוני 1967

אבל, כידוע, לפני שאנו באים בטענות לעולם, בואו נציץ לתוך הבית פנימה.

כפי שתיארתי במאמרים הקודמים, אחד הארגונים היהודיים בעל נוכחות בולטת בפולין הוא ארגון ה-TSKZ שיש לו מספר סניפים בפולין.

ארגון ה-TSKZ הוקם במטרה לחבר את כל היהודים שורדי השואה שנותרו בפולין מבחירה מיד לאחר השואה. לכן אין זה ארגון דתי או קהילה יהודית שמתבסס על שיוכו הגאוגרפי של כל אחד – אלא ארגון חברתי תרבותי, שרואה את תפקידו בקידום האינטרסים של יהודי פולין בעיקר מול הממשלה.

מתוקף תפקיד משמעותי זה, מי שיעמוד בראש הארגון יהיה מקורב לראשות המדינה, נשיאיה, ראשיה ויועציה, שכן מאז ומתמיד ליהודים בפולין היתה נוכחות משמעותית – הן ביחסי הפנים של המדינה כלפי היהודים והן ביחסי החוץ של פולין עם מדינת היהודים, מדינת ישראל.

בראש ה-TSKZ כיום עומד הפעיל החברתי ארתור הופמן, המכהן בנשיאות הארגון משנת 2006. עקב תפקידו, הופמן מעורב במיטב הפעילות הארגונית היהודית בפולין. בין היתר, הופמן משמש כסגן יו"ר המועצה של מוזיאון POLIN בוורשה, חבר מועצה במוזיאון גטו ורשה החדש וארגונים נוספים, והוא גם המו"ל של הירחון היהודי Słowo Żydowskie (המילה היהודית), העוסק בנוכחות היהודית בפולין בעבר ובהווה. הירחון יוצא לאור במימון משותף עם הממשלה, וללא ספק, כל מילה שנכתבת במגזין זה משפיעה רבות על יחסי פולין והעם היהודי.

מעבר להיותו מקורב בגלל תפקידו, רעייתו של הופמן, יוהנה, מכהנת בתפקיד שגרירת פולין באחת ממדינות אירופה, לאחר ששירתה בישראל כיו"ר המכון הפולני לתרבות, המהווה שלוחה של משרד החוץ הפולני בישראל.

בראש ה-TSKZ, ארגון שתפקידו לייצג את האינטרסים היהודיים בפולין, עומד כיום הפעיל החברתי ארתור הופמן, המכהן בנשיאות הארגון מ-2006. עקב תפקידו, הופמן מעורב במיטב הפעילות הארגונית היהודית בפולין

כדי להבין את מקומו של הופמן בנוף האחמי"ם הפולנים, ראוי לציין כי אותו ארתור הופמן יו"ר ה-TSKZ נוהג להופיע בכל האירועים והצעדות המתרחשות בפולין הקשורות לעם היהודי. תמיד תראו אותו בשורה הראשונה לצידם של מובילי האירוע. הוא אישיות מכובדת, נערצת ואף מבוקשת בכל הזדמנות.

אבל עין חדה תגלה דבר מעניין. באחד מסניפי הארגון שבעיר גליוויצ'ה הסמוכה לעיר קטוביץ', באירועי יום העצמאות האחרון שערך הארגון בנוכחות מקורבים יהודים, מתחזים ליהודים ושאר אוחזי דגל כחול לבן – נראו בבירור שתי כרזות אנטישמיות נגד מדינת היהודים.

שתי הכרזות התלויות בצורה ברורה ובולטת לעין, הן כרזות שנעשו מבית היוצר של הארגונים התומכים בפעילות הסברתית ישירה נגד מדינת ישראל. המפה שנתלתה שם נועדה להציג לעולם את ישראל כמדינה כובשת, המגרשת את הפלסטינים מאדמתם.

המפה הראשונה שנתלתה מציגה את שטחי הארץ כפלשתינה המיתולוגית בשליטת בריטניה. ארץ ללא גבולות בין יהודים וערבים. המפה השנייה מציגה את תכנית חלוקת הארץ בין ישראל לערבים, אלא שתכנית זו כידוע לא התקבלה ובגללה פרצה מלחמת השחרור והוקמה מדינת ישראל.

המפה השלישית (שלישית משמאל) היא מפת ישראל אחרי מלחמת השחרור משנת 1949 ועד לשנת 1967.

ואילו המפה הרביעית, הימנית, היא הסטטוס כיום.

חדי העין יראו שבאחד מסניפי הארגון בעיר גליוויצ'ה, באירועי יום העצמאות האחרון שערך הארגון בנוכחות מקורבים יהודים ושאר אוחזי דגל כחול לבן – נראו בבירור שתי כרזות אנטישמיות נגד מדינת היהודים

לכאורה, מפה זו מציגה את ישראל כמדינה כובשת, הדוחקת את הפלסטינים מגבולות הארץ, אלא שאיש לא מזכיר כי לפלסטינים יש את הרשות הפלסטינית ואת שטחי A ו-B הכוללים 40% משטחי יהודה ושומרון. ללא ספק, מי שמציג כרזה זו אינו חשוד באהבת ישראל.

אחד מחובבי המפה המפורסמת הזאת הוא נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שנוהג להציג את אותה המפה בנאומיו נגד מדינת ישראל.

כוכב נוסף שמציג את אותה המפה חדשות לבקרים הוא נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן בלשכתו.

למעשה, מי שתולה ומציג כרזות אלו הוא שותף מלא מלא לתעמולה אנטישמית, שכל כולה בנויה על אותם פרוטוקולי זקני ציון  כדי להאשים את היהודים בכל מה שעקום בעולם.

הביטוי "אִם בַּאֲרָזִים נָפְלָה שַׁלְהֶבֶת – מַה יַּעֲשׂוּ אֲזוֹבֵי קִיר" נכתב בדיוק על מקרים שכאלה.

הרי אותם יהודים בפולין אינם יכולים לבוא בטענות לאיש על כך שהם נרדפים, בשעה שנציגיהם מציגים כרזות נגד מדינת ישראל וקיומה.

הביטוי "אִם בַּאֲרָזִים נָפְלָה שַׁלְהֶבֶת – מַה יַּעֲשׂוּ אֲזוֹבֵי קִיר" נכתב בדיוק על מקרים שכאלה. הרי אותם יהודים בפולין אינם יכולים לבוא בטענות לאיש על כך שהם נרדפים, בשעה שנציגיהם מציגים כרזות נגד מדינת ישראל וקיומה

מפה זו נותנת את הצידוק לסיסמאות "FROM THE RIVER TO THE SEA", שעפות לחלל האוויר בכל הפגנה נגד ישראל, ולא יעלה על הדעת שפרופגנדה שכזו תהיה מוצגת למופת על קירות מוסד המתיימר להיות מוסד יהודי, אלא אם כן הוא שותף מלא בתעשיית השנאה כלפי ישראל וארגוני ה-BDS.

מאיר בולקה חוקר ומגלה בשנים האחרונות את מזרח אירופה ובמיוחד את פולין. כבר 10 שנים על הקו בין פולין לישראל ועדיין לא גילה אפילו 10% מהסיפורים של יהדות אירופה לפני השואה ולאחריה. הופך כל אבן, מאתר כל פיסת מידע ומנסה להוציא את האמת לאור, גם אם היא כואבת. במסגרת עיסוקו פועל לשימור המורשת היהודית ועוסק בשימור אתרי מורשת יהודיים. לעיתים גם נאבק באנטישמיות, בעיקר זו הדיגיטלית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 953 מילים
סגירה