ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני ההצהרה לתקשורת בקריה, 16 בדצמבר 2023 (צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש90)
נעם ריבקין פנטון/פלאש90

מכונת הרעל של נתניהו פתחה בקמפיין נגד "אחים לנשק"

בליכוד ככל הנראה "התאוששו" מאסון 7 באוקטובר, נבהלו מהסקרים – ופתחו בקמפיין שלילי נגד ארגון אחים ואחיות לנשק, שמיקד את כל המשאבים שלו מאז שבת הדמים בסיוע לאזרחים בזמן שהגורמים הרשמיים של המדינה עמדו בצד אחוזי הלם ושיתוק ● פרשנות

כחודשיים וחצי אחרי שבת הדמים וצמרת הליכוד – וגם תומכיהם – מתחילה להתאושש ולחפש יעדים חדשים־ישנים למתקפה פוליטית. הסקרים של הליכוד בכי רע עוד מלפני המלחמה ובמפלגה פונים לדרך המוכרת – מחפשים את מי לתקוף ואת מי להאשים במציאות המתרחשת תחת הנהגת הליכוד.

קשה מאוד לכסח את המוביל בסקרים כיום השר בני גנץ בשל העמדות הממלכתיות שלו והצטרפותו לממשלת החירום. גנץ, ביחד עם השר גדי איזנקוט, מסמלים את המעמד הצבאי־מנהיגותי המרכזי של ישראל.

ובזמן שצמרת המחנה הממלכתי שקועה ביגון כבד על נפילת גל איזנקוט, הם לא יכולים לשמש יעד פוליטי לליכודניקים. את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לא מתחשק להם לתקוף כרגע. הוא מתדרדר בסקרים ולכן קמפיין שלילי עוד עשוי לחזק אותו, במסגרת פוליטיקת ההפוך על הפוך הישראלית.

עקב כך, בצד ימין, חיפשו ומצאו בקלות את היעד הקל – אחים ואחיות לנשק. הם מסומנים (על ידי ימניים) כאחראים לאסון הגדול. מדוע? כי קראו לאי־התנדבות למילואים, כי טענו שההפיכה המשטרית של בנימין נתניהו, יריב לוין ושמחה רוטמן מסכנת את העתיד הדמוקרטי של ישראל.

הפגנה של "אחים לנשק" נגד ההפיכה המשטרית מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 28 בספטמבר 2023 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
הפגנה של "אחים לנשק" נגד ההפיכה המשטרית מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, 28 בספטמבר 2023 (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)

אחים ואחיות לנשק הוציאו המונים לרחובות המדינה והובילו מהלך התנגדות אזרחי נחוש, רציני ומאורגן, ואף ממומן היטב. מאבק שטרם נראה בישראל. בשבת הדמים הסבו "אחים לנשק" את כל המשאבים הכספיים והארגוניים, באופן מיידי, לטובת הצלה וסיוע לאזרחים. הגורמים הרשמיים של המדינה – עתירי המשאבים ומי שאמורים להיות בעלי יכולת ביצועית – עמדו בצד אחוזי הלם ושיתוק.

הנשיא ג'ו ביידן הפעיל את הקבינט המדיני־ביטחוני של ישראל מהצד האחד, אחים ואחיות לנשק הפעילו את הצד האזרחי. הם מילאו את החלל של ממשלת חדלי האישים. המונים מבין פעילי הקבוצה גויסו למילואים בהתנדבות או בצווי 8 – ופעילות הארגון נשענה בעיקר על המתנדבות שלא גויסו ועל הפעילים המבוגרים הפטורים משירות מילואים.

הארגון הקים מספר רב של חמ"לים ממוקדים לחילוץ, הצלה, תיקון בתים, הובלת ציוד לחיילים, גיוס תרומות, שיקום קהיליות. באמצע נובמבר ועדת הכספים של הכנסת אישרה לארגון מעמד של עמותה

הארגון הקים מספר רב של חמ"לים ממוקדים לחילוץ, הצלה, תיקון בתים, הובלת ציוד לחיילים, גיוס תרומות, שיקום קהיליות. באמצע נובמבר – כשהם עטופים בקונצנזוס והכרת תודה גם מפוליטיקאים ימניים – ועדת הכספים של הכנסת אישרה לארגון מעמד של עמותה, מה שאפשר לתורמי הכספים לקבל הטבות מס משמעותיות, דבר המעלה את גיוס התרומות.

ההכרה במעמד לפי סעיף 46 לפקודת הכנסה מוענקת לעמותות מגוונות ורבות. ההליך נעשה בישיבה של ועדת הכספים, בכינוס בכנסת מדי שבועיים או שלושה. בכל פעם מאשרת הוועדה יותר מ־100 עמותות. יחד עם אחים ואחיות לנשק, באותה הישיבה באמצע נובמבר, אושרו עוד 117 עמותות.

ציוץ של חנוך מילביצקי מהליכוד נגד אחים לנשק (צילום: "X", צילום מסך)
ציוץ של ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד נגד אחים לנשק (צילום: "X", צילום מסך)

בישראל יש כ־7,000 עמותות שקיבלו אישור מהסוג הזה, כולן פועלות במגוון פעילויות, כולל עמותה אחת לפחות הפועלת בתחום הסיוע המשפטי לטרור יהודי. הרבה מאוד עמותות בעל נופך פוליטי מובהק קיבלו לאורך השנים מעמד של גוף מוכר לפי סעיף 46. למשל: "קהלת", "אם תרצו", "רגבים".

מאז שאחים ואחיות לנשק פרסמו מודעת פרסומת עם שמות חללים בפונט מוקטן, פעילי ימין וכמה פוליטיקאים פועלים בכנסת כדי לשלול מהם את מעמד ההכרה בסעיף 46, אישור שזה עתה ניתן. רון שרף מאחים לנשק התנצל על המודעה והיא הוסרה, אבל הקמפיין נגדם נמצא כבר בהילוך גבוה.

ברור שהקמפיין נגד אחים ואחיות לנשק לא ממוקד במודעה אחת. על ראשם מתנהל קמפיין שנאה ממוקד. למשל, בערוץ 14 השוו בין אחים ואחיות לנשק לאחים המוסלמים

ברור שהקמפיין נגד אחים ואחיות לנשק לא ממוקד במודעה אחת. על ראשם מתנהל קמפיין שנאה ממוקד. למשל, בערוץ 14 השוו בין אחים ואחיות לנשק לאחים המוסלמים.

פיד הטלגרם והטוויטר של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, מלא בדיווחים על אחים ואחיות לנשק ופעילי ליכוד בולטים מקדמים את המסרים נגדם. מדוע כל זה קורה עכשיו? מישהו שם ביצע סקרים וגילה את כוחם בחברה הישראלית. זה גורם לפעילי ליכוד למקד אש.

הציבור הישראלי מכיר בעל פה את הקמפיינים הללו, המזכירים את הקמפיין ההיסטרי של "אם תרצו" נגד הקרן החדשה לישראל. מדובר במנגנון הכפשות משומן, ש"טיפל" בקרן החדשה הן ברמת הארגון והן בבכיריו, כמו נעמי חזן.

כיום הקרן החדשה לישראל היא אחד הגופים התורמים והמשקמים של קהילות הנגב המערבי, אבל השנאה נגדם עדיין קיימת. קמפיין ממושך התנהל גם נגד שוברים שתיקה – קמפיין ה"שתולים", שהציג פעילי שמאל ישראלים כמי שמגנים על מחבלים ועוד.

ניסיון העבר מלמד על סל הכלים שישמש את המתקפות: מעקב של חוקרים פרטיים למציאת רפש; תקיפות פיזיות והעלאת סרטונים של אנשים שכביכול כועסים עליהם; שקרים וסיפורים משונים; אייטמים בערוץ 14

דוגמאות קיימות למכביר. למשל, הכפשות ממוקדות וניסיון להדביק חשד לעבירות נגד התובעת במשפט נתניהו עו"ד ליאת בן ארי; נגד נשיאת בית המשפט העליון לשעבר אסתר חיות; נגד הפעילה והמפגינה שקמה ברסלר.

למרבה הצער, הכוח של אחים ואחיות לנשק הפך אותם למוקד ההתקפות. ניסיון העבר מלמד על סל הכלים שישמש את המתקפות – מעקב של חוקרים פרטיים למציאת רפש – כולל ברמת בני המשפחה; תקיפות פיזיות והעלאת סרטונים של אנשים שכביכול כועסים עליהם; חשבונות מדיה חברתית עלומים שימציאו שקרים וסיפורים שונים ומשונים; אייטמים בערוץ 14 נגד ראשי הארגון ועוד.

במלחמה לפגוע במעמד של "אחים לנשק",  הימין יסיר עכשיו את הכפפות.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
6
חחח אשה סססמאלנית נרצעת שגייסה את נפשה וכתיבתה להפצת תודעה ופרסומי פראבדה בנובח הקגב, היחידים שעשו מעקב של חוקרים פרטיים זה הסססמאל על ביבי , אחים לנשק הם גריאטריה במיטבה עולב אנושי , ... המשך קריאה

חחח אשה סססמאלנית נרצעת שגייסה את נפשה וכתיבתה להפצת תודעה ופרסומי פראבדה בנובח הקגב, היחידים שעשו מעקב של חוקרים פרטיים זה הסססמאל על ביבי , אחים לנשק הם גריאטריה במיטבה עולב אנושי , לא מגוייסים ,אין הלוויות בתל אביב משתמטים אוגדת המאקיאטו סייעני חמאס, חמישית מהצבא הצביע לבן גביר ישירות הצבא מצביע ימין, כל הטבח באחריות הסססמאלנים , הרמטכלב שמינה גנץ הטיפש ראש השבכ הסססמאלני ראש אמן שמקושר לקפלן ישירות ביולוגית , תומכי סרבנות כולם.

הימין הביביסטי הוא הסכנה הגדולה ביותר למדינת ישראל. ביבי וחבורתו הם קבוצת אנשים מושחתת שפעוליהם גובלים בבגידה במדינה. את ערוץ 14 צריך לסגורת את מגישיו לפטר ותבוע לדין ואת ראש הנחש הבוגד... המשך קריאה

הימין הביביסטי הוא הסכנה הגדולה ביותר למדינת ישראל. ביבי וחבורתו הם קבוצת אנשים מושחתת שפעוליהם גובלים בבגידה במדינה. את ערוץ 14 צריך לסגורת את מגישיו לפטר ותבוע לדין ואת ראש הנחש הבוגד הראשי ביבי נתניהו יש לשפוט לא פחות מאשר על בגידה במדינה. הוא משת"פ של החמאס ואיראן

עוד 757 מילים ו-6 תגובות
סגירה