לכלן מרדוק בדרכו לישראל, לפגישה חשאית עם נתניהו

פרסום ראשון לזמן ישראל נודע כי נשיא התאגיד "ניוז קורפ", שבבעלותו "פוקס ניוז" ו"הוול סטריט ג'ורנל", צפוי לנחות היום בישראל לפגישה חשאית עם ראש הממשלה ● לכלן ירש את ניהול התאגיד מאביו, רופרט מרדוק, שפרש לפני כחצי שנה ● נתניהו כבר נפגש עם מרדוק הבן וניסה מספר פעמים לשכנע את משפחת מרדוק להקים בישראל ערוץ בסגנון "פוקס ניוז"

לכלן מרדוק, נשיא "ניוז קורפ", ב-2019 (צילום: Drew Angerer/Getty Images via AFP)
Drew Angerer/Getty Images via AFP
לכלן מרדוק, נשיא "ניוז קורפ", ב-2019

לכלן מרדוק, בנו הבכור של איל התקשורת רופרט מרדוק, נמצא כעת בדרכו לישראל לפגישה חשאית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך נודע לזמן ישראל. מטוסו הפרטי של מרדוק ופמלייתו אמור לנחות בישראל במהלך היום (שני).

משרד ראש הממשלה אישר את הפרטים לזמן ישראל אך ציין כי מרדוק מבקר בישראל "בלי קשר" לפגישה עם נתניהו. לזמן ישראל נודע עוד כי מרדוק עשוי להיפגש גם עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.

לפני כחצי שנה הודיע האב המייסד רופרט מרדוק בן ה-92 על פרישתו מניהול "ניוז קורפ" והעברת השרביט לידי לכלן.

המדובר באחד מהתאגידים החזקים ביותר בתקשורת האמריקאית, שבבעלותו כלי תקשורת רבי עוצמה המזוהים עם הצד השמרני של המפה הפוליטית, כולל "פוקס ניוז", "הוול סטריט ג'ורנל", "הניו יורק פוסט", חברת מדד המניות "דאו ג'ונס", ועוד.

המדובר באחד מהתאגידים החזקים ביותר בתקשורת האמריקאית, שבבעלותו כלי תקשורת רבי עוצמה המזוהים עם הצד השמרני של המפה הפוליטית, כולל "פוקס ניוז", "הוול סטריט ג'ורנל" ו"הניו יורק פוסט"

רופרט מרדוק (צילום: AP Photo/Mary Altaffer)
רופרט מרדוק (צילום: AP Photo/Mary Altaffer)

הונו האישי של לכלן מרדוק נאמד ב-3.3 מיליארד דולר, בין השאר בזכות השקעות שביצע בשנים בהן פעל בנפרד מאביו ו"ניוז קורפ".

מרדוק הבן היה אמור לבקר בישראל ולפגוש את נתניהו לפני כשלושה שבועות, יחד עם הסנאטור הרפובליקאי לינדזי גרהאם. גרהאם אכן ביקר בישראל אך לכלן מרדוק לא הצטרף אליו בסופו של דבר.

באותה נסיעה, נעשה ניסיון לתאם למרדוק פגישה גם עם גנץ, אך כאמור הנסיעה לא התקיימה בסופו של דבר. לזמן ישראל נודעי כי הפעם מרדוק אכן צפוי להיפגש עם גנץ.

לראש הממשלה נתניהו ולמשפחת מרדוק היכרות ארוכת שנים. ב-2016 חשף עיתון דה מרקר שיועצו של נתניהו דאז ניר חפץ בחן הקמת ערוץ טלוויזיה מסחרי שמרני בישראל, על בסיס מודל הפעולה של "פוקס ניוז". חפץ התעניין באיתור שותפים לפרויקט, ביניהם רופרט מרדוק.

ב-2016 חשף עיתון דה מרקר שיועצו של נתניהו דאז ניר חפץ בחן הקמת ערוץ טלוויזיה מסחרי שמרני בישראל, על בסיס מודל הפעולה של "פוקס ניוז". חפץ התעניין באיתור שותפים לפרויקט, ביניהם רופרט מרדוק

ניר חפץ עוזב את בית המשפט המחוזי בירושלים, 16 בנובמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניר חפץ עוזב את בית המשפט המחוזי בירושלים, 16 בנובמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

במסגרת חקירת תיקי האלפים, העיד במשטרה עורך ynet לשעבר ערן טיפנברון כי בתקופה שאחרי סיום עבודתו באתר, נסע ללונדון עם חפץ לפגישת גישוש עם רופרט ולכלן מרדוק בנושא השקעה בכלי תקשורת מהסוג הזה.

לפי המידע שעלה בחקירות המשטרה, במאי 2016 – לפני הנסיעה – התקיימה פגישה בין נתניהו לטיפנברון ובהמשך אותו חודש נערכה הפגישה בלונדון עם איל התקשורת ובנו, שם הציגו חפץ וטיפנברון את הרעיון.

לפי המידע שעלה בחקירות המשטרה, במאי 2016 – לפני הנסיעה – התקיימה פגישה בין נתניהו לטיפנברון ובהמשך אותו חודש נערכה הפגישה בלונדון עם איל התקשורת ובנו, שם הציגו חפץ וטיפנברון את הרעיון

בנוסף, דיווח אורי בלאו עיתון "הארץ" על ביקור חשאי של לכלן מרדוק בישראל בחודש אוקטובר 2016 לפגישה עם נתניהו. על פי הפרסום אז, המטרה הייתה לשכנע את מרדוק הבן לרכוש את "ידיעות אחרונות".

נתניהו מקיים קשרים הדוקים עם רופרט ולכלן מרדוק מזה שנים רבות, וניכר כי לא התייאש מלנסות לשכנע אותם להיכנס לשוק התקשורת בישראל. נתניהו טען בעבר כי הוא פועל לשנות את פני התקשורת הישראלית במטרה להפוך אותה ל"יותר מגוונת".

עוד 459 מילים
סגירה