רוח בר-כוכבא סוחפת את מחריבי הבית השלישי

איתמר בן גביר, שלמה קרעי ואריאל קלנר מובילים בריקודים את משתתפי כנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה, ירושלים, ב-28 בינואר 2024 (צילום: חיים גולדברג/לע"מ)
חיים גולדברג/לע"מ
איתמר בן גביר, שלמה קרעי ואריאל קלנר מובילים בריקודים את משתתפי כנס הכיבוש וההתנחלות בעזה שנערך בבנייני האומה, ירושלים, ב-28 בינואר 2024

כנראה שזאב ז'בוטינסקי, מנחם בגין, יצחק שמיר, אליהו מרידור, אריאל שרון, משה ארנס ומנהיגים שפויים נוספים שקמו לליכוד בימי חלדו, מתהפכים בקבריהם למראה הרוח המשיחית ההזויה שחורכת את הליכוד כאש בשדה קוצים.

בשנות השמונים במאה שעברה, כאשר מולידו ומבשרו של הכהניזם – ח"כ מאיר כהנא היה עולה לדבר על דוכן הכנסת, כל חברי הליכוד ובראשם יצחק שמיר היו עוזבים את המליאה, ללמדך שהליכוד היה פעם ממלכתי.

בשנות ה-80 במאה שעברה, כאשר מולידו ומבשרו של הכהניזם – ח"כ מאיר כהנא היה עולה לדבר על דוכן הכנסת, כל חברי הליכוד ובראשם יצחק שמיר היו עוזבים את המליאה, ללמדך שהליכוד היה פעם ממלכתי

בימיו של בנימין נתניהו, הליכוד הפך לתנועה לאומנית ביביסטית, אשר כל מה שמעניין את חבריה זה: כסף, כבוד, כוח וג'ובים, ולא יימצאו בה אפילו עשרה צדיקים.

בהובלתו של נתניהו, הכהניזם שהיה מוקצה מחמת מיאוס בימיו של שמיר, הובא לקדמת הבמה וחלחל עמוקות לתוך הליכוד. תקצר כאן היריעה מלתאר את מעלליהם והזיותיהם של רוב רובם של חברי הכנסת והשרים בליכוד, כגון: טלי גוטליב, דודי אמסלם, מירי רגב, שלמה קרעי, ניסים ואטורי, עמיחי שיקלי, ועוד רבים ורעים הנותנים לגיטימציה לכהניזם, מאמצים את תפיסתו, ובכלל מורידים את מניות הליכוד לרמת אג"ח זבל.

באמצע הלחימה בעזה, כאשר חיילנו מחרפים את נפשם, המלחמה בצפון נמצאת בפתח, חטופים והרוגים בשבי חמאס, משפחות החטופים במצוקה נוראית, המשפט בהאג עדיין מתנהל, הם מוצאים זמן לחגוג ולרקוד ולהתכונן בתקציבי המדינה להתיישבות בעזה כולה ולטרנספר של 2.5 מיליון אנשים.

במהלכיהם, בהובלת הכהניזם והחרד"לים המשיחיים בהם לוקחים חלק גם שרים וחברי כנסת מהליכוד, הם נותנים סיבות נוספות לתביעות נגד מדינת ישראל, נידוייה, הדרתה, עידוד האנטישמיות בעולם ופגיעה אנושה במערכת היחסים האסטרטגיים עם מדינות ידידותיות.

כת המשיחיים ההזויים מכילה את החרד"לים, הכהניזם שהוכשר והובא לקדמת הבמה ע"י נתניהו, וחברי כנסת ושרים מהליכוד שמספרם הולך וגדל.

החרד"לים זה לא "הציונות הדתית" המקורית והממלכתית. החרד"לים היא כת קיצונית משיחית שפרשה מ"הציונות הדתית" המקורית. נחמה פורתא ניתן לראות בימים אלה בסקרים, לפיהם רוב חבריה השפויים נוטשים אותה והיא מגרדת את אחוז החסימה.

בהובלת נתניהו, הכהניזם שהיה מוקצה מחמת מיאוס בימיו של שמיר, הובא לקדמת הבמה וחלחל עמוקות לתוך הליכוד. תקצר כאן היריעה מלתאר את מעלליהם והזיותיהם של רוב רובם של הח"כים ושרי הליכוד

לציונות הדתית המקורית הייתה תפיסה ממלכתית ומנהיגות רוחנית ופוליטית מאוד ערכית (הרב יצחק יעקב ריינס, זבולון המר, יוסף בורג, זרח ורהפטיג ועוד), שחינכה לתורה ועבודה ומתינות והכלה ולקחה חלק רציני בהקמת המדינה. אפילו הראי"ה (הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל), היה דמות מכילה ומקרבת וידע להכיר גם את הקודש שבחול והערכה רבה גם לכל שאר המגזרים והקהילות בארץ.

ב"ציונות הדתית" המקורית הממלכתית, לא היו כותבים ספרים כמו "תורת המלך". "הציונות הדתית" הממלכתית לא הייתה חוברת לכהניזם ומביאה אותם לקדמת הבמה. "הציונות הדתית" הממלכתית לא הייתה מובילה להחזרתנו מבית המדרש לבית המקדש להקריב קורבנות ולהקים כאן מדינת הלכה. "הציונות הדתית" הממלכתית לא הייתה מובילה למשיחיות הרסנית. "הציונות הדתית" הממלכתית לא הייתה מובילה למדינת אפרטהייד דו לאומית בין הירדן לים עם רוב ערבי שתסכן את המשך קיום המדינה. כל זה קורה במה שנקרא היום הציונות הדתית, בגלל קומץ מנהיגים משיחי שבציונות הדתית הממלכתית לא היו מגיעים להיות מנהיגים.

מהכהניזם לא ניתן לצפות, שיעלעלו בדברי ימי עמנו להבין את הנזקים והגלויות הארוכות והקשות שהתנועות המשיחיות הביאו על עמנו במהלך ההיסטוריה הארוכה שלנו, כגון: בר-כוכבא ושבתאי צבי, ועוד. אבל מהחרד"לים, הטוענים שעגלתם מלאה (לעומת הציבור שאינו מחזיק בתפיסתם המשיחית ועגלתו ריקה), ניתן לצפות שיעלעלו בדפי ההיסטוריה של עמנו ויסיקו שהם מובילים את המדינה ואת עם ישראל בכלל לחורבן. הם עדיין מצפים ל"גאולה", והאסון ב-7 באוקטובר הוא עבורם סימן נוסף לפעמי משיח.

מהחרד"לים, שלטענתם עגלתם מלאה, ניתן לצפות שיעלעלו בדפי היסטוריית עמנו ויסיקו שהם מובילים את המדינה ואת העם לחורבן. אבל הם עדיין מצפים ל"גאולה", ואסון ה-7 באוקטובר הוא עבורם פעמי משיח

הם היו צריכים להבין שאם רבי עקיבא טעה לגבי בר-כוכבא והניח שהוא המשיח, יתכן שגם הם טועים, אבל להם אין ספקות, מבחינתם האסון הנוכחי שפוקד אותנו הוא סימן נוסף לגאולה.

"תַּנֵּי רִבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַי. עֲקִיבָה רִבִּי הָיָה דוֹרֵשׁ דָּרַ֨ךְ כּוֹכָ֝ב מִֽיַּֽעֲקֹ֗ב. דָּרַךְ כּוֹזִבָּא מִיַּעֲקֹב. רִבִּי עֲקִיבָה כַּד הֲוָה חֲמִי בַּר כּוֹזִבָּה הֲוָה אֲמַר. דֵּין הוּא מַלְכָּא מְשִׁיחָא. אָמַר לֵיהּ רִבִּי יוֹחָנָן בַּר תּוֹרְתָא. עֲקִיבָה. יַעֲלוּ עֲשָׂבִים בִּלְחָיֵיךָ ועַדַּיִין בֶּן דָּוִד לא יָבֹא" (תלמוד ירושלמי תעניות פרק ד' דף ח').

תוצאותיו של מרד בר כוכבא (בר כוזיבא), היו מרות וקשות יותר מהמרד הגדול בחורבן הבית. המדינה חרבה ובעיקר אזור יהודה בו התנהלה עיקר המלחמה, רבים נהרגו, רבים נמכרו לעבדות, והוטלו גזירות קשות על היהודים. המקורות מדברים על למעלה מחצי מיליון הרוגים, ונמחק הקשר בין העם היהודי לארץ ישראל.

הקיסר אדריאנוס שינה את שמה של יהודה ל"פלשתינה" ושל ירושלים ל"איליה קפיטולינה" על מנת לנתק את ממלכת יהודה מארץ ישראל. לדאבוננו השם פלשתינה נשתמר מאז ועד היום. מאז ועד לפני 100 שנים היינו בגלות נוראה וקשה. וכעת, כאשר סוף כל סוף חזרנו לארצנו, המשיחיים רוצים להחזיר את בנינו ונכדנו לגלות נוספת ממנה שבו אבות אבותינו זה לא מכבר.

ומספרת האגדה ב"תלמוד הירושלמי" על נפילת ביתר ודיכוי מרד בר כוכבא:

"והיו הרומאים הורגין בהם [ביהודים] והולכים עד ששקע הסוס בדם עד חטמו. והיה הדם מגלגל סלעים משאוי ארבעים סאה, עד שהלך הדם בים ארבעת מיל; אם תאמר שהיא קרובה לים, והלא רחוקה היא מן הים ארבעים מיל" (תלמוד ירושלמי, מסכת תענית, פרק ד' דף ה').

תוצאות מרד בר כוכבא היו מרות. המדינה חרבה ובעיקר אזור יהודה. עפ"י המקורות למעלה מחצי מיליון נהרגו, אחרים נמכרו לעבדות, הוטלו גזירות קשות על היהודים ונמחק הקשר בין העם היהודי לא"י

בדיון תלמודי על ימות המשיח אומר האמורא שמואל:

"דאמר שמואל אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שעבוד גלויות בלבד" (תלמוד בבלי, משכת שבת, עמוד סג, דף ב).

על ימות המשיח הרמב"ם מהדהד את דברי האמורא שמואל:

"אל יעלה על הלב שבימות המשיח יבטל דבר ממנהגו של עולם, או יהיה שם חידוש במעשה בראשית, אלא עולם כמנהגו נוהג, וזה שנאמר בישעיה: וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ משל וחידה. ענין הדבר: שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי גויים המשולים כזאב ונמר" (רמב"ם, משנה תורה, הלכות מלכים פרק יב', הלכה א).

אז על פי האמורא שמואל והרמב"ם, אנחנו כעת בימות המשיח, עם ישראל בן חורין – איננו משועבד לשום מלכות. עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, למדינת ישראל יש את הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, וכל יהודי באשר הוא יכול לעלות לישראל ולהתקבל כאן מכוח חוק השבות בשמחה וגם בסיוע נדיב.

אז כל מה שאנו צריכים כעת זה לסיים את המלחמות ולהסיר מעלינו את החרמות והנידויים שרק יובילו אותנו חלילה לגלות נוספת. להגיע להסכמים עם שכנינו כמו השלום עם ירדן ומצרים והאמירויות ועוד, ולהתחיל להקים ולרומם את העם הזה שבאמת יהיה אור לגויים.

זה יהיה תהליך של תיקון עולם – תהליך של תשובה, כפי שאומר הראי"ה (הרב אברהם יצחק הכהן קוק) בספרו "אורות התשובה": התשובה כתהליך קוסמולוגי כללי בעולם המביא להתפתחות רוחנית, להתעלות ולהתקשרות לאידאת החירות. לדבריו, כל המהלך ההיסטורי של העולם הוא מהלך של תשובה ותיקון. בהתפתחות הרפואה והמדע כמו בהתפתחות המוסרית של האנושות ראה הרב קוק תהליך של תשובה (אברהם יצחק הכהן קוק, אורות התשובה, מוסד הרב קוק, פרק ט"ו, 1985).

גם הרב עובדיה יוסף זצ"ל והרב שך זצ"ל שחזקה עליהם שהבינו במקורותינו טוב יותר מהמשיחיים, טענו קטגורית שבשביל שלום מותר להחזיר שטחים. אבל אצל המשיחיים שינקו את תורתם המשיחית מבנו של הרב קוק (הרב צבי יהודה הכהן קוק) – גאולת הארץ חשובה מגאולת העם וערכי היהדות. כנראה שהאמוראים בתלמוד והרמב"ם והרב עובדיה יוסף והרב שך, ועוד גדולי ישראל, אינם נחשבים בעיניהם. הם דבקים במשיחיותם ומעלים בה הילוך, ומסכנים את קיומם של הבית השלישי ושל עם ישראל בכלל. בכוח הזרוע הם דוחפים אותנו למצדה נוספת בסגנון מנהיג המרד במצדה אלעזר בן יאיר.

עפ"י האמורא שמואל והרמב"ם, אנו בימות המשיח ועם ישראל חופשי בארצו אחרי אלפיים שנות גלות. אז כל מה שנדרש זה לסיים את המלחמות ולהסיר מעלינו את החרמות והנידויים שיובילו אותנו חלילה לגלות נוספת

על דוחקי הקץ, התלמוד אומר:

"אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן: תיפח עצמן של מחשבי קיצין" (תלמוד בבלי סנהדרין עמוד צז, דף ב).

כנראה שכל מה שיכול להציל אותנו כעת מדינם של המשיחיים הללו, זה הליכה מהר ככל האפשר לבחירות ולהחליף את השלטון הזה שהביא עלינו תוך שנה אחת מיום הקמתו חורבן גדול שלא היה בתולדות המדינה. ונקווה גם שהשפויים בזרם המשיחי הקיצוני יתעשתו ויבינו את הנזק שהם גורמים למדינה ולעם ישראל בכלל.

יחיאל גלבוע הוא ד"ר לפילוסופיה של המדע ומהנדס פעיל בתעשיה הבטחונית והאזרחית שנים רבות. מודאג מאוד מתהליכי ההקצנה, הפילוג, הפערים הכלכליים ההולכים ומתרחבים, ומשחיקת הדמוקרטיה בשנים האחרונות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,291 מילים ו-1 תגובות
סגירה