היום ה־125 ללחימה ● 136 חטופים עדיין בעזה

דיווח: במודיעין האמריקאי סבורים כי ישראל לא קרובה לחיסול חמאס

חזבאללה: תקפנו את בסיס הבקרה האווירית בהר מירון ● דיווח: סנוואר בנתק 10 ימים מהנהגת חמאס ● מפקד חיל האוויר: כשתינתן פקודה - עשרות מטוסים בשמי לבנון יהפכו למאות ● דיווח: צה״ל חיסל עם כתב״ם את מפקד האזור ממנו נורה טיל נ״ט לקריית שמונה ● שב״כ הפיץ תיעוד מחקירתו של מפקד נוח׳בה שקורא להיכנע ● מני גודארד מבארי נרצח ב-7.10 וגופתו מוחזקת בעזה

  • עשן מיתמר מעל הכפר אל-חיאם שבדרום לבנון בעקבות תקיפת צה"ל, 7 בפברואר 2024 (צילום: Rabie DAHER / AFP)
    Rabie DAHER / AFP
  • עשן מיתמר בבית לאהיא בצפון רצועת עזה בעקבות תקיפה ישראלית, 26 באוקטובר 2023 (צילום: גילי יערי/פלאש90)
    גילי יערי/פלאש90
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • חיילי צה"ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • חיילי צה"ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארגנטינה חאבייר חררדו מיליי בבית משפחת ביבס בקיבוץ ניר עוז. 8 בפברואר 2024 (צילום: מעיין טואף/לע"מ )
    מעיין טואף/לע"מ
  • נשיא המדינה יצחק הרצוג ונשיא ארגנטינה חאבייר חררדו מיליי מבקרים בקיבוץ ניר עוז. 8 בפברואר 2024 (צילום: מעיין טואף/לע"מ )
    מעיין טואף/לע"מ
  • שר הביטחון יואב גלנט מבקר ביחידת איסוף מסמכים ושלל טכני, באחד מבסיסי אגף המודיעין במרכז הארץ. 8 בפברואר 2024 (צילום: אלעד מלכה)
    אלעד מלכה
  • פעילי ימין מפגינים בירושלים בדרישה להמשך הלחימה בעזה. 8 בפברואר 2024 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
    יונתן סינדל/פלאש90

סעודיה מארחת היום פסגה של שרי חוץ מחמש מדינות באזור במטרה לקדם עמדה ערבית מאוחדת בנוגע למלחמה בעזה וכן יוזמות פוליטיות למתי יסתיימו הלחימה, כך חשפו שני דיפלומטים ערבים בכירים לטיימס אוף ישראל.

השרים הערבים אמורים לדון במאמצים להרחיב את הלחץ להפסקת אש בעזה, תוך מינוף נכונותם לקחת חלק בשיקום הרצועה לאחר המלחמה בנוסף להמשך שילוב ישראל באזור, בתנאי שירושלים תסכים לנקוט בצעדים ליצירת נתיב בלתי הפיך למדינה פלסטינית בסופו של דבר, אמרו הדיפלומטים.

בפגישה – שטרם פורסמה – ישתתף גם חוסיין א-שייח', סיוע מוביל לנשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס; בעוד ריאד ממשיכה להרחיב את שיתוף הפעולה שלה עם רמאללה, תוך שחרור החששות שסעודיה תנטוש את המטרה הפלסטינית בעודה פועלת לחיזוק מעמדה האזורי והעולמי, אמרו שני הדיפלומטים.

על פי הדיפלומטים יצטרפו לשר החוץ הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן ולשייח' הדיפלומטים הבכירים ממצרים, ירדן, איחוד האמירויות הערביות וקטאר.

גורם בממשל האמריקאי אמר הלילה ל-CNN כי החיסול בבגדד, בירת עיראק, לא מסמן את סופן של פעולות התגמול שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר בעקבות הרג שלושת החיילים האמריקאים בתקיפת הכטב"ם ליד הגבול הסורי.

לדברי הגורם, "בימים הקרובים יגיעו פעולות נוספות". הגורם ציין כי התקיפה ותזמונה נשקלו בקפידה כדי למנוע אובדן של חיים חפים מפשע.

לפי דיווחים, בתקיפה חוסל מפקד בכיר בגדודי חיזבאללה, המיליציה האחראית על הרג החיילים האמריקאים.

בתקשורת בתימן דווח על תקיפה אמריקאית-בריטית באזור חודיידה נגד מטרות חות'יות.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר למנהיגי הקהילה היהודית במדינה כי רוסיה הצליחה להשיג "תוצאות ספציפיות" באמצעים דיפלומטיים לשחרור החטופים.

פוטין הוסיף ואמר כי רוסיה עשתה שימוש במגעים שלה עם הזרוע הפוליטית של חמאס. "מאז שהמצב נעשה מתוח יותר במזרח התיכון, רוסיה עושה הכל כדי לעזור לאנשים שנחטפו", מסר.

שרת החוץ האמריקאית לשעבר הילרי קלינטון אמרה בריאיון ב-MSNBC כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "בהחלט צריך ללכת" על טיפולו במלחמה בעזה וכי הוא "אינו מנהיג אמין".

"נתניהו צריך ללכת. הוא לא מנהיג אמין. פיגוע 7 באוקטובר אירע במשמרת שלו", אמרה קלינטון. "הוא צריך ללכת, ואם הוא מהווה מכשול להפסקת אש, אם הוא מהווה מכשול לדיונים מה יש לעשות ביום שאחרי, הוא בהחלט צריך ללכת".

קלינטון הגנה על התנהלותה של ישראל במלחמתה בעזה, ואמרה כי חמאס החל את הסכסוך בהתקפתו על ישראל ב-7 באוקטובר. "מה אתה עושה עם תוקפן? אתה חייב לעצור אותו", אמרה.

כשנשאלה על מערכת היחסים של הנשיא ג'ו ביידן עם נתניהו, אמרה קלינטון כי "ברור שביידן עושה כל שביכולתו כדי להשפיע על נתניהו".

סגירה