היום ה־127 ללחימה ● 136 חטופים עדיין בעזה

ח״כ גלעד קריב נדחף בכוח על ידי שוטר בהפגנה בקפלן

שבעה מפגינים למען החטופים נעצרו לאחר שחסמו את איילון ● צה״ל חשף מנהרת חמאס מתחת למטה אונר״א. הארגון מסר: לא ידענו ● סמוטריץ׳ תקף: הודעת מודי'ס לא כוללת טיעונים כלכליים רציניים ● ישראל חיסלה את אחראי סידורי האבטחה של חמאס ברפיח ● נ״ט פגע בבית החייל בקריית שמונה - אין נפגעים ● ניסיון התנקשות בפעיל חמאס שנסע במכוניתו בדרום לבנון

  • מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה נפגש עם שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדולחיאן בלבנון, 10 בפברואר 2024 (צילום: Hezbollah's Media Office / AFP)
    Hezbollah's Media Office / AFP
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024 (צילום: דובר צה"ל)
    דובר צה"ל
  • פעילות צה"ל ברצועת עזה, פברואר 2024
  • פגיעת טיל נ"ט במבנה בית החייל בקריית שמונה. 10 בפברואר 2024 (צילום: עיריית קריית שמונה)
    עיריית קריית שמונה
  • חיילי צבא לבנון מאבטחים את האזור סביב מכונית שנהרסה בתקיפת כטב"ם ישראלי בכפר ג'דרה בין ביירות לעיר צידון. 10 בפברואר 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • הילי קופר ואור נוחומוביץ, נכדיו של החטוף עמירם קופר בעצרת. 10 בפברואר 2024 (צילום: מטה המשפחות)
    מטה המשפחות
  • הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, וראש שב"כ רונן בר בחאן יונס. 10 בפברואר 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל
  • הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, וראש שב"כ רונן בר בחאן יונס. 10 בפברואר 2024 (צילום: דובר צה״ל )
    דובר צה״ל

דובר צה"ל עדכן כי ממשיכה הלחימה העצימה במערב חאן יונס, בצפון ובמרכז הרצועה, שכוללת חיסול מחבלים, איתור אמצעי לחימה ותקיפת תשתיות טרור.

בהודעה נמסר כי כוחות צה"ל ממשיכים בלחימה משותפת ברצועת עזה. הלוחמים מחסלים מחבלים, מאתרים אמצעי לחימה רבים, ובמקביל כוחות חיל האוויר ממשיכים לתקוף תשתיות טרור בהכוונת הכוחות הקרקעיים. הכוחות ממשיכים בלחימה עצימה ברחבי חאן יונס, צפון ומרכז הרצועה.

במרכז הרצועה, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסלו ועצרו מחבלים לאורך היממה האחרונה. במהלך הפעילות הכוח זיהה חוליית מחבלים חמושה במרחב סמוך, הלוחמים ירו לעברה וחיסלו את המחבלים.

במערב חאן יונס, עוצבת הקומנדו המשיכה בפשיטות על יעדי טרור. לוחמי יחידת מגלן איתרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם רובים מסוג קלאצ'ניקוב, עשרות רימונים ומחסניות, טילי RPG, וסטים ומטענים.

לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים חיסלו במהלך היום מספר חוליות מחבלים במערב העיר. במהלך ההתקפות ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 חיסלו מספר מחבלים, איתרו והחרימו אמצעי לחימה נוספים.

גורם רשמי בחמאס אמר כי דיוני הפסקת האש בעזה שהתקיימו במצרים היו "חיוביים וטובים".

"המשלחת עזבה את קהיר הלילה [שישי] ומחכה לתגובת ישראל", אמר גורם בחמאס לסוכנות הידיעות AFP בעילום שם, מכיוון שהוא לא מורשה לדבר בנושא.

שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן – שלא הצליח להשיג הסכם הפסקת אש בביקורו באזור השבוע – אמר כי נותרה עוד הרבה עבודה, אך הוסיף כי הוא עדיין רואה "מקום להשגת הסכמה" להפסקת הלחימה.

מטא הסירה את חשבונות האינסטגרם והפייסבוק של המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, לאחר שהביע את תמיכתו בחמאס.

מטא לא סיפקה סיבה ספציפית למהלך, אך אמרה שהחשבונות הוסרו בשל "הפרה חוזרת ונשנית של מדיניות הארגונים והאנשים המסוכנים שלנו".

ג'ון פינר, עוזרו של הנשיא ביידן וסגן היועץ לביטחון לאומי בארה"ב, הביע בשיחות סגורות חרטה על פעולות הממשל האמריקאי מאז תחילת הלחימה בעזה ואמר כי "אין אמון בממשלת ישראל", כך דיווח הניו יורק טיימס לפי הקלטה שהגיעה לידיו.

הדברים מגיעים לאחר שביידן עצמו אמר כי תגובתה של ישראל בעזה הייתה מוגזמת ובעקבות הביקורת החריפה שסופג הנשיא בתוך ארה"ב על התנהלותו מול ישראל, שפוגעת בסיכוייו במירוץ לנשיאות.

לפי הדיווח, בפגישה סגורה עם מנהיגים פוליטיים ערבים אמריקאים שנערכה במישיגן השבוע, פינר, שהוא אחד מעוזרי מדיניות החוץ הבכירים של הנשיא ביידן הודה בטעויות בתגובת הממשל למלחמה בעזה, ואמר שאין לו "שום ביטחון" שממשלת ישראל מוכנה לנקוט "צעדים משמעותיים" לקראת מדינה פלסטינית.

הוא אמר כי "אנו מודעים היטב לכך שיש לנו צעדים מוטעים במהלך התגובה למשבר הזה מאז 7 באוקטובר". לדבריו, "השארנו רושם מזיק מאוד בהתבסס על מה שהיה דין וחשבון ציבורי בלתי הולם עד כמה הנשיא, הממשל והמדינה מעריכים את חייהם של פלסטינים. וזה התחיל, למען האמת, די מוקדם בסכסוך".

פינר הוסיף ואמר כי "נצטרך לעשות דברים למען סעודיה שיהיו מאוד לא פופולריים במדינה הזו ובקונגרס שלנו. האם ישראל תהיה מוכנה לעשות את הדבר הקשה שיידרש מהם, שהוא צעדים משמעותיים עבור הפלסטינים בשאלת שתי המדינות? אני לא יודע אם התשובה לכך חיובית. אין לי אמון בממשלת ישראל הנוכחית".

פינר גם אמר שממשל ביידן היה צריך להיות מהיר יותר לגנות בפומבי הצהרות של כמה פקידים ישראלים, שלדבריו השוו "תושבי עזה לבעלי חיים". לדבריו, גורמים רשמיים לא עשו זאת כי הם ניסו לעבוד עם ממשלת ישראל.

"מתוך רצון להתמקד בפתרון הבעיה ולא לעסוק ברטוריקה הלוך ושוב עם אנשים שבמקרים רבים, אני חושב שכולנו מוצאים אותם קצת מתועבים, לא ציינו מספיק שדחינו לחלוטין ולא הסכמנו עם הרגשות האלה", אמר פינר.

היועץ גם הביע חרטה על הצהרה שפורסם ביידן ב-14 בינואר, לציון 100 ימים מאז החל הסכסוך, שהתמקדה במצבם של חטופים אמריקאים וישראלים המוחזקים בעזה ולא התייחסה לפלסטינים שנהרגו.

"זה לא התייחס בשום אופן לאובדן חיי פלסטינים במהלך 100 הימים הראשונים של הסכסוך", אמר פינר. "אין לזה שום תירוץ. זה לא היה צריך לקרות. אני מאמין שזה לא יקרה שוב. אבל אנחנו יודעים שנגרם נזק רב".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה לדוח מודיס והורדת הדירוג: "הורדת דירוג האשראי של ישראל היא הוכחה נוספת שהממשלה הזו לא מתפקדת ופוגעת בציבור.

"כבר מעל שנה שהממשלה הזו מפקירה את הצמיחה במשק, מביאה תקציב מופקר וחסר אחריות וגם תוך כדי מלחמה אין שר אחד מבין 38 שרים שעובד בשביל הכלכלה הישראלית. כלכלת "בעזרת השם" ו"יש כסף להכל" נכשלה. מדינת ישראל צריכה ממשלה חדשה ומתפקדת".

סגירה