ח"כ אליהו רביבו מהליכוד (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90

האיום של רביבו מראה עד לאן התדרדר הליכוד בעידן נתניהו

ההצהרה של אליהו רביבו בוועדת הכספים בשבוע שעבר חושפת עד כמה הפכה הליכוד למפלגה דשנה, שנבחריה שכחו את מי הם אמורים לייצג ● מצידם, שנחטוף סרטן - אם זה מה שיעזור להם להיבחר שוב ● פרשנות

זו לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה שבה חבר כנסת מהליכוד פועל נגד האינטרס הציבורי ובעד האינטרס הכלכלי של בוחריו בפריימריז. אלא שבעבר, נבחרי הליכוד לפחות השתדלו לא להבליט את זה, והפינוקים למצביעי הפריימריז נעשו בלי הרבה רעש מאחורי הקלעים.

בדיון בוועדת הכספים של הכנסת ביום רביעי שעבר, מול מצלמות ולפרוטוקול, קבע בלי היסוס ח"כ חיים משוואה ברורה: או שהטלת המס על הסיגריות שנמכרות בדיוטי פרי תרד מסדר היום, או שלא יהיה למדינת ישראל תקציב. ככה פשוט.

אלה לא היו רק הדברים שנאמרו על ידי רביבו בוועדה אלא גם הדרך, הצורה ובעיקר הסיבה לאיום. "נבחרתי במחוז מרכז כנציג העובדים בישראל. אני גאה ומרוגש לייצג אותם נאמנה. הטלת מס לא סביר, שלא ניתן לאכוף, תפגע בהכרח ברשות על כל עובדיה, שהם קהל בוחריי", הכריז.

"נבחרתי במחוז מרכז כנציג העובדים בישראל. אני גאה ומרוגש לייצג אותם נאמנה. הטלת מס לא סביר, שלא ניתן לאכוף, תפגע בהכרח ברשות על כל עובדיה, שהם קהל בוחריי"

במילים פשוטות, רביבו התגאה בכך שהוא בניגוד עניינים בין אינטרס הציבור הרחב לאינטרס האישי שלו ושל תומכיו. מבחינתו, שציבור עובדים מצומצם המקורב לו ירוויח – ושכל השאר יחטפו סרטן.

ח"כ אליהו רביבו בכנסת, 25 בדצמבר 2023 (צילום: יותן זינדל/פלאש90)
ח"כ אליהו רביבו בכנסת, 25 בדצמבר 2023 (צילום: יותן זינדל/פלאש90)

על הפרק עומד סכום של 50 מיליון שקל – עלות ביטול הפטור ממס קנייה על ייבוא מוצרי עישון בדיוטי פרי, שיילקחו מקופת רשות שדות התעופה.

מדובר ברשות בעלת השפעה גדולה לנעשה בליכוד. בנוסף להעלאה בהכנסות המדינה, המס אמור לעודד, כמובן, את צמצום העישון.

ואם מישהו חושב שדבריו של רביבו נאמרו בעידנא דריתחא, לא הייתה לח"כ בעיה לחזור על זה שוב:

"אני גאה להגיד את זה! הבנתם?! אז הנה אמרתי את זה! לא הסתרתי את זה. אני מספר את זה בגאווה. אני מודיע לכם — לא יעבור תקציב מדינה עם המס הזה. לכו לשר שלכם ותגידו לו שאני אמרתי שלא יעבור תקציב מדינה עם המס הזה. אין תקציב מדינה. לכו תכינו שיעורי בית".

מאוחר יותר התנצל על הטון – אבל לא על התוכן.

אבל רביבו הוא לא הבעיה. הוא תוצר של מפלגה דשנה שנמצאת יותר מדי זמן בשלטון. מפלגה שיושב הראש שלה מעניק לחבריה חופש פעולה לעשות מה שהם רוצים מבלי להעמיד אותם במקום, כל עוד הם לא פוגעים באינטרסים האישיים שלו ושל משפחתו.

רביבו הוא תוצר של מפלגה דשנה שנמצאת יותר מדי זמן בשלטון. מפלגה שיושב הראש שלה מעניק לחבריה חופש פעולה לעשות מה שהם רוצים מבלי להעמיד אותם במקום, כל עוד הם לא פוגעים באינטרסים שלו

הגענו למצב שבו הציבור הרחב פשוט שקוף עבור חלק מחברי הכנסת ושרי הליכוד. וכשזה קורה –  מלאכתם של חברות הטבק נעשית בידי חברי כנסת לא צדיקים. זהו חלק מתהליך ההשחתה והרידוד של השירות הציבורי, מהסוג ששמור רק למשטרים חשוכים.

אנחנו עדיין לא הדרדרנו לתהומות עמוקים כל כך, אבל תנו למפלגת הליכוד בהרכבה הנוכחי עוד כמה שנים בשלטון, וחבריה ישלימו את המלאכה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
" אנחנו עדיין לא הדרדרנו לתהומות עמוקים כל כך " באמת ? האם לא התדרדרנו מספיק עד עכשיו ? האם צריך להתדרדר עד לרמה של סוריה או בנגלדש ? האם מדינות העולם "השלישי וחצי" הן המדינות שנסתפק... המשך קריאה

" אנחנו עדיין לא הדרדרנו לתהומות עמוקים כל כך "

באמת ?
האם לא התדרדרנו מספיק עד עכשיו ?
האם צריך להתדרדר עד לרמה של סוריה או בנגלדש ?
האם מדינות העולם "השלישי וחצי" הן המדינות שנסתפק בזה שלא נידמה להן ?
האם לא מספיק גרוע המצב כעת, שהתרחקנו כברת דרך ממדינות העולם הראשון ?

עוד 426 מילים ו-1 תגובות
סגירה