על אפכם ועל חמתכם

דוד אמסלם ובנימין נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)
Miriam Alster/Flash90
דוד אמסלם ובנימין נתניהו

הכדורגל הישראלי נהנה על פי רוב ממוניטין לא טוב. שילוב של חובבנות, מיעוט תקציבים, תרבות לא מקצוענית ובעיקר ראשי הכדורגל שכמעט כל אחד מהם שווה מערכון או סרט של אפרים קישון.

לשיא התהומות, או בעצם אחד השיאים כי היו הרבה, הגיע הכדורגל בשנים בו שלט בביצה אבי לוזון. לוזון, עסקן פתח תקוואי, לא הציע הרבה מבחינת יכולת ניהול, חזון, ערכים או מקצוענות. הוא הגיע ממכבי פתח תקווה הקטנה, שם דווקא עשה עבודה לא רעה, ולא הצליח באמת להותיר חותם בהתאחדות הכדורגל. מטבע לשון אחד הוא דווקא השאיר, מטבע חוזר שאהב להטיח במבקריו: "על אפכם ועל חמתכם, נגד כל המלעיזים".

לוזון, עסקן כדורגל פתח תקוואי, לא הציע הרבה מבחינת יכולת ניהול, חזון, ערכים או מקצוענות. אבל מטבע לשון אחד שאהב להטיח במבקריו הוא דווקא השאיר: "על אפכם ועל חמתכם, נגד כל המלעיזים"

באחד המקרים הוא תועד צועק ליציע העיתונאים במשחק מול שוויץ: על אפכם ועל חמתכם נגיע למונדיאל".

מה פירוש הדבר? לוזון אולי הבין בחושיו הטובים שתרומה גדולה הוא לא יתרום לכדורגל הישראלי. אבל היה לו תענוג מיוחד – להרגיז את העיתונאים, להרגיז את הקהל אנין הטעם של הקבוצות הגדולות שלא אהב אותו, להרגיז את הממסד.

הנה אני, אבי לוזון ממכבי פתח תקווה מנהל את הכדורגל הישראלי, על אפכם ועל חמתכם. דווקא. נכון, אני עושה מעט מאוד למען הכדורגל, נכון, אני קריקטורה בתור יושב ראש, אבל התענוג, אחחח, התענוג לראות אתכם מתפוצצים. על אפכם ועל חמתכם! דוקטרינת לוזון.

חלפו להם כמעט עשרים שנה מאז העידן המוזר של אבי לוזון בראשות התאחדות הכדורגל והנה עלה קמפיין הליכוד למועצת העיר ירושלים ונדמה שיש לדוקטרינת לוזון מעריצים.

בתשדיר שהופק נראה השר המגדף, דודי אמסלם. אמסלם יושב בלשכתו המפוארת קורא למצביעים להצביע מחל. מדוע? דווקא עכשיו, דווקא כשהליכוד מתרסק, דווקא שהכל גרוע יש חשיבות עצומה להצביע ליכוד. כך אומר השר המגדף אמסלם. והוא ממשיך ומסביר למה.

חלפו להם כמעט עשרים שנה מאז העידן המוזר של אבי לוזון בראשות התאחדות הכדורגל והנה עלה קמפיין הליכוד למועצת העיר ירושלים ונדמה שיש לדוקטרינת לוזון מעריצים

מפני שהליכוד ישקם את השכונות? ממש לא. ישפר את התחבורה בעיר? בשביל מה. ינקה את ערימות הזבל? חפשו אותו. ינטע פרחים יפים לשיפור פני העיר? בחלום. אז למה להצביע ליכוד? למה גשם פתקי מחל כמו שמבקש השר המגדף? כדי שמר רביב דרוקר (כך במקור), בן כספית וחבר מרעם יתפוצצו. זהו. זאת הסיבה. וזה רבותיי, ציטוט.

צילום מסך מסרטון של דודי אמסלם, פברואר 2024
צילום מסך מסרטון של דודי אמסלם, פברואר 2024

דקה לערך אורך התשדיר הזה, עם שר בכיר בממשלה, המחזיק במספר תיקים וכוח עצום ובכל הדקה הזאת לא מתחייב השר לעשות דבר אחד למען הציבור. כלום. אפס. הדבר היחיד שהוא מבטיח, והאמת שהוא יודע על מה הוא מדבר, זה להרגיז, לעצבן, לפלג, להטריף ולגרום לאחרים "להתפוצץ". זו תוכנית העבודה שלו.

עד כאן הסיפור היה אנקדוטה חביבה אם היה מדובר רק בבחירות מוניצפליות, אפילו בעיר מרכזית כמו בירת ישראל ירושלים. אלא שיותר ויותר נדמה שזו גם הדוקטרינה בה דוגל הליכוד כולו, מהאב הגדול בנימין נתניהו ועד לאחרון הפעילים.

לאורך התשדיר לא מתחייב השר לעשות דבר למען הציבור. כלום. אפס. הדבר היחיד שהוא מבטיח, והוא יודע על מה הוא מדבר, זה להרגיז, לעצבן, לפלג, להטריף ולגרום לאחרים "להתפוצץ". זו תוכנית העבודה שלו

אם נתניהו של 96' עוד הבטיח שלום בטוח, הגם שלא הביא שלום ולא ביטחון, ונתניהו של 2009 הבטיח להיות חזק מול החמאס, נתניהו של 2024 לא מבטיח לנו דבר זולת המשך שלטונו הנצחי בשביל לעצבן את השמאל ולהרגיז את המלעיזים. על אפכם ועל חמתכם אני אהיה ראש הממשלה, אומר נתניהו, וחבר מעריציו, 16 מנדטים שחקוקים בבטון ולא ימושו ממנו, אומרים אמן.

למה להצביע ליכוד? למה להצביע לאיש שאחראי למחדל הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל? ככה. שתתפוצצו. דווקא נצביע לו, דווקא נצביע לנתניהו וגם אם נסבול אחרי זה 4 שנים, יהיה לנו טוב על הלב כי לכם יהיה רע.

קחו למשל את אלון דוידי. ראש עיריית שדרות. הוא נהנה משנה וחצי שקטות ומשגשגות בחסות ממשלת נפתלי בנט ויאיר לפיד. זה לא הפריע לו לחבור לליכוד (אחרי שהיה במפלגתו של בנט) ולפעול להפלת הממשלה והחזרת נתניהו לשלטון. לפני 4 חודשים טבחו מחבלי החמאס בין היתר בתושבי עירו. הם הסתובבו ברחובות באין מפריע, הרגו, חטפו ואנסו, וכקינוח שיגרו אלפי טילים. רוב תושבי העיר פונו מביתם לתקופה ארוכה ונשארו ללא בית.

האם זה מפריע לדוידי להמשיך לתמוך בנתניהו? ממש לא. איזו סיבה יש לדוידי להמשיך לתמוך בנתניהו? אין לו, אין לו אפילו סיבה אחת סבירה. אבל, ספוילר, הוא יתמוך בנתניהו לנצח ושיתפוצצו רביב דרוקר ובן כספית. לא הוא הרי יהיה זה שיתן לאנשים האלה, אויבי העם, את העונג. הוא יצביע מחל ושהם יתפוצצו. איזה כיף! עונג בחירות ממש.

במקביל קמים "המזהירים" שמפצירים בתנועות המחאה שלא להאשים את נתניהו במחדל. מדוע? כי הוא לא אשם? לא, זו הרי לא התשובה, גם המזהירים משוכנעים שנתניהו אשם ואחראי. אז מדוע? כדי לא להרגיז את ה"בייס". כי אם תרגיזו אותם הם יצביעו לנתניהו "דווקא". על אפכם ועל חמתכם. הם יהיו מוכנים להתפנות מביתם, להתרסק עם הכלכלה הגוועת, לחטוף על הראש אלפי טילים, אבל יצביעו נתניהו כדי להרגיז את "השמאל". זה מה שחשוב.

אם נתניהו של 96' עוד הבטיח שלום בטוח, הגם שלא הביא שלום ולא ביטחון, ונתניהו של 2009 הבטיח להיות חזק מול החמאס, נתניהו של 2024 לא מבטיח לנו דבר זולת המשך שלטונו הנצחי בשביל לעצבן את השמאל

וכאן טמונה הבעיה האמיתית של עם ישראל. כל עוד חלקים גדולים בו יצביעו לאנשים – לא כי הם מקדמים את העיר שלהם, לא כי הצטיינו בתפקידם או פעלו למען הציבור – אלא אך ורק "על אפם ועל חמתם, שיתפוצצו השמאל", תוצאות הבחירות יהיו בהתאם. הממשלה לא תתפקד, המדינה תלך אחורה, הביטחון יהיה בגובה הדשא והכלכלה בגובה הרצפה. אבל השמאל? שהם יתפוצצו ובעיקר רביב דרוקר.

יעוז סבר, איש עסקים, סופר, מנכ״ל MyTeam Group, יו"ר לשכת המסחר ישראל-המפרץ, לשעבר עיתונאי, דובר עיריית רעננה וראש יחידת התקשורת במשרד הביטחון. ישראלי שאכפת לו.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
10
בנימין נתניהו =683 = חורבן הבית = בנימין נתניהו =683 = חורבן הבית = בנימין נתניהו =683 = חורבן הבית = בנימין נתניהו =683 = חורבן הבית = בנימין נתניהו =683 = חורבן הבית = בנימין נתני... המשך קריאה

בנימין נתניהו =683 = חורבן הבית = בנימין נתניהו =683 = חורבן הבית = בנימין נתניהו =683 = חורבן הבית = בנימין נתניהו =683 = חורבן הבית = בנימין נתניהו =683 = חורבן הבית = בנימין נתניהו =683 = חורבן הבית

עוד 868 מילים ו-10 תגובות
סגירה