היום ה־166 ללחימה ● 134 חטופים עדיין בעזה

דיווח: גלנט ידון בארה"ב באספקת אמל"ח שנחוץ לישראל עבור הלחימה ברפיח ובלבנון

נתניהו: ההיערכות לכניסה לרפיח "תיקח קצת זמן"; בקרוב תאושר התוכנית לפינוי התושבים מאזורי הקרבות ● קיש הודיע שבשל התנגדות הייעוץ המשפטי ו"כדי שלא לייצר ריב ומדון" – פרס ישראל יחולק בכל הקטגוריות, כבכל שנה ● המשטרה פינתה בכוח מוחים, שקראו להקדמת הבחירות וחסמו חלק מהכניסות לכנסת ● דיווח: נתניהו הציע לחבר סיעתו אלי דלל להתמנות לשגריר ברומא

עשן מיתמר בעקבות תקיפה ישראלית ברפיח, 20 במרץ 2024 (צילום: SAID KHATIB / AFP)
SAID KHATIB / AFP
עשן מיתמר בעקבות תקיפה ישראלית ברפיח, 20 במרץ 2024

ארה"ב תציג תוכניות חלופיות כיצד ישראל תוכל להמשיך להילחם בחמאס מבלי לפתוח במבצע קרקעי גדול ברפיח במהלך פגישה קרובה עם משלחת ישראלית שמבקרת בוושינגטון, כך אמרו שני בכירים אמריקאים לזמן ישראל.

"אנחנו לא רק אנחנו אומרים, 'לא, אתם לא יכול לעשות את זה'. אנחנו אומרים שאנחנו מוכנים לעבוד על חלופות אפשריות שעדיין עוזרות לכם להשיג את המטרות", אמר אחד מהבכירים.

לשכת ראש הממשלה הודיעה אתמול שהשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ואת ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי ייסעו לארצות הברית "לטובת המשך הלחימה ובעקבות בקשת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן". אליהם יצטרף נציג מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים. משלחת נוספת ברשות שר הביטחון גלנט תגיע גם.

הערוץ אל-חדת' הסעודי דיווח אתמול על תקיפה בעיר אל-מיאדין במזרח סוריה, ליד גבול עיראק, שבמהלכה נהרגו חמישה מפקדים במיליציות הפרו איראניות כולל מפקד בחזבאללה. לא נאמר מי הגורם שעומד מאחורי התקיפה.

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, אמר בריאיון לניו יורק טיימס, על קריאתו לבחירות בישראל, "אמרתי לעצמי, זה יכול לפגוע בי פוליטית, אבל לא אוכל להסתכל במראה אם לא אעשה זאת". שומר הוסיף: "נתניהו יכול לעכב את הבחירות עד 2026, ואני חושש שתחת מנהיגותו ישראל תהפוך למצורעת בעולם, ואפילו בארה"ב". עוד אמר שומר כי "אפשר לאהוב את ישראל, גם בלי להסכים עם נתניהו".

שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני צפויה להעיד היום בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת תיק 2000 שבו שבו נאשם מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס בהצעת שוחד – סיקור אוהד לנתניהו, הנאשם במרמה והפרת אמונים בתיק.

משפחות חטופים חסמו את איילון צפון – ופונו בהסכמה לאחר זמן קצר. בין המשתתפים אילה מצגר, יפעת קלדרון, שי מוזס ויעל אור. "אין מציאות נורמלית כשאזרחים ישראלים נמקים בשבי החמאס. 134 תינוקות, צעירות, גברים ומבוגרים שבויים במנהרות ללא מזון ואוויר", אמרה אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שנחטף לעזה.

משפחות חטופים חוסמות את נתיבי איילון בת"א, 20 במרץ 2024 (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
משפחות חטופים חוסמות את נתיבי איילון בת"א, 20 במרץ 2024 (צילום: אריק מרמור/פלאש90)

מצגר התראיינה לאחר מכן לגל"צ ואמרה: "התחושה היא שחוזרים לשגרה ובינתיים הם נמקים שם. אני לא מבינה איך המדינה תוכל לחגוג את פורים ויום העצמאות כשהם שם, אני עדיין לא מצליחה לשיר את התקווה מאז 7.10, יש שבר גדול מול המדינה"

משפחות חטופים חוסמות את נתיבי איילון בת"א, 20 במרץ 2024 (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
משפחות חטופים חוסמות את נתיבי איילון בת"א, 20 במרץ 2024 (צילום: אריק מרמור/פלאש90)

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה