חצי שנה של הפרת אמונים מתמשכת

הפגנה נגד הממשלה, תל אביב, 2024 (צילום: Miriam Alster/Flash90)
Miriam Alster/Flash90
הפגנה נגד הממשלה, תל אביב, 2024

אזרחי ישראל. חצי שנה מאז השעה שש עשרים ותשע בשבת 7 באוקטובר והיום הנורא הזה לא נגמר, לא מסתיים.

השמש לא שוקעת, השקט לא משתרר, קולות הירי והמטענים נמשכים, הידיעות על חטופים נרצחים והרוגים, נאנסות ונעדרים, זורמות למערכות החדשות, ריח שריפת הבתים והגופות עומד באוויר. חצי שנה שהיא יום אחד אין סופי.

אזרחי ישראל, חצי שנה מאז שש עשרים ותשע באותה שבת יש רק קבוצה אחת של אנשים ונשים שמבחינתם היום ההוא עבר, נגמר, היה כלא היה. 64 חברי כנסת. 30 ומשהו שרים. קבוצה של אנשים שנעלמו ונאלמו באותה שבת, לקו בחוסר תפקוד, חשפו את ערוות כישוריהם המידלדלים וזרקו מעצמם את האחריות לתוצאות שלטונם.

חצי שנה מאז 06:29 באותה שבת, יש רק קבוצה אחת של אנשים שמבחינתה היום ההוא עבר, נגמר, היה כלא היה. 64 ח"כים. 30 ומשהו שרים. שנעלמו ונאלמו באותה שבת, לקו בחוסר תפקוד וזרקו מעצמם את האחריות

אזרחי ישראל היקרים. עשרה חודשים קודם הם נשבעו אמונים למדינת ישראל ולחוקיה. מעין מחויבות סתמית, שנאמרת ביום השבעת הכנסת כלאחר יד ואיש לא בודק אם שמרו אמונים למדינה או לא.

מהי בכלל שמירת אמונים למדינה? האם היא דומה לשמירת אמונים לבת בן זוג? לקבוצת כדורגל? לחברה עסקית? מה הפירוש החוקי של שמירת אמונים למדינה? האם הפרת האמונים של השבועה הזו משמעותה פלילית? או סתמית, ציבורית בלבד?

אזרחי ישראל. 64 ח"כים נשבעו אמונים והפרו את שבועתם ברגל גסה. בלב אטום ורעיל לגורל המדינה.

הפרת האמונים הזו כבר עלתה בחיי מאות אזרחים וחיילים, עלתה בגורל עשרות נשים שנאנסו ואלו שעדיין מוחזקות בשבי חמאס ועוברות גיהינום גופני ונפשי.
הפרת האמונים הזו גרמה למלחמה אין סופית, לגיוס מילואים המוני וארוך ויקר, להרס עשרות אלפי עסקים, לקריסת הכלכלה הישראלית, לפינוים של מאתיים אלף אזרחים מבתיהם בצפון ובדרום והרס וחורבן בלתי נגמרים.

הפרת האמונים של ראש הממשלה הביאה על ישראל את התחזקות חמאס בגבול עוטף עזה, התבססות חזבאללה בגבול הצפון, ריצת איראן לגרעין, ריסוק היחסים עם העולם המערבי, האו"ם ובעלת הברית העיקרית של ישראל – ארה"ב.

הפרת האמונים הביאה על ישראל את התחזקות חמאס בגבול העוטף, התבססות חזבאללה בגבול הצפון, ריצת איראן לגרעין, ריסוק היחסים עם העולם המערבי, האו"ם ובעלת הברית העיקרית של ישראל – ארה"ב

אזרחי ישראל, בעשרות הצהרות בחצי השנה הזו ניסו לשכנע אתכם שיש דבר כזה "ניצחון מוחלט" וכי הממשלה שהפרה אמונים, עדיין מחויבת להחזיר לעצמה את אמון העם. ממש במקביל, אזרחי ישראל, המשיכה אותה חבורה מפרת אמונים לגלגל חוק להשתמטות החרדים מגיוס, למנוע בחירת נשיא לביהמ"ש העליון ולבזוז את התקציבים שהיו אמורים להיות מוקדשים ללחימה ולשיקום הישובים ההרוסים וחיי המפונים.

אזרחי ישראל, הפרו אמונים כלפיכם. בגדו בכם. פשוטו כמשמעו.

מי שלא מעמיד את שחרור החטופות בסדר עדיפות ראשון במלחמה, מפר אמונים כלפיכם אזרחי ישראל.

מי שטוען שאפשר גם לחסל את כל ארגון חמאס וגם לשחרר את כל החטופים, פשוט משקר לכם ובכך מפר אמונים כלפיכם.

מי שאישר להמונים לעלות לחגיגות המירון בידיעה שהוא מסכן את חייהם, הפר אמונים.

מי שלא קיבל עליו אחריות למרות מסקנות חמורות וקשות של ועדת חקירה ממלכתית, מפר אמונים.

מי שמנסה להעביר חוק להארכת השירות הסדיר והגדלת עומס המילואים תוך כדי ניסיון להעביר חוק השתמטות לציבור ענק אחר, מפר אמונים.

מי שלא היה מוכן להקשיב לאזהרות מומחי הביטחון והכלכלה בתקופת ההפיכה המשטרית, מפר אמונים.

מי שלא היה מוכן להקשיב לרמטכ"ל ערב ההצבעה על עילת הסבירות, מפר אמונים.

מי שפיטר שר ביטחון רק בגלל שהתריע על הפגיעה בביטחון, מפר אמונים.

מי שמשמיץ את הרמטכ"ל וראש השב"כ תוך כדי מלחמה, מפר אמונים.

מי שמטרפד יומיום עסקה להחזרת החטופים, מפר אמונים.

במקביל לניסיון לשכנע שיש דבר כזה, "ניצחון מוחלט", המשיכה הממשלה לגלגל חוק להשתמטות חרדים מגיוס, למנוע בחירת נשיא לביהמ"ש העליון ולבזוז תקציבים שהיו אמורים להיות מוקדשים ללחימה ושיקום

מי שמצטלם כל שבוע עם חיילים במדים שלא יכולים לשאול אותו כלום, ולא מתייצב לראיון מסודר מול עיתונאים ישראלים, מפר אמונים.

מי שלא התפטר אחרי מחדל ה 7.10, מפר אמונים.

מי שלא מפרק את הקואליציה וממשלת המחדל והחורבן האחראית למחדל ולחורבן, מפר אמונים.

מי שמנסה שוב ושוב, להעמיד את האינטרסים האישיים שלו כדי להימלט ממשפטו הפלילי, לפני האינטרסים של המדינה ואזרחיה, מפר אמונים.

מי שיוצא לפגרה מהכנסת בזמן מלחמה כשאלפי חיילים עדיין נלחמים, נהרגים ונפצעים, ומאות חטופים עדיין בשבי חמאס, מפר אמונים.

אזרחי ישראל, כשאתם מצביעים בבחירות, אתם דורשים דבר אחד – שנבחריכם ישמרו אמונים לכם.

אבל התנהגות 64 האנשים הללו מאז 7.10 מוכיחה שהם מפרים אמונים יומיום. באופן בוטה, אכזרי, שערורייתי, בזוי, הם מפרים את שבועתם.

אין שום סיבה להישארותם בשלטון אחרי אסון קולוסלי אליו הובילו בעיניים פקוחות לרווחה.

ואם הפרו כך את האמונים בעת שזכו בבחירות, מדוע אינם מחזירים את המנדט כדי לנסות לזכות שוב באמון?

מדוע אינם מעמידים את עצמם למבחן הציבור? בכך הם שוב מפרים אמונים. כי האמון ניתן להם תחת הסכמה לא כתובה שאין מאחוריה שום סנקציה חוקית, רק אחת – אם תפרו אמונים, תצטרכו לבקש אותם שוב מאתנו הבוחרים. האמון הוא למדינה, לא לעצמם, לא לקריירה ולג'ובים שלהם. והאמון נסדק, התפורר, נחרב, הושמד, נרצח ונחטף בידי 64 אנשים ונשים היושבים עדיין בכנסת ובממשלת ישראל.

אם מפרים אמונים צריך לבקש אותם שוב מאתנו הבוחרים. האמון הוא למדינה, לא לעצמם, לקריירה ולג'ובים שלהם. והאמון נסדק, נחרב, הושמד ונחטף בידי 64 היושבים עדיין בכנסת ובממשלת ישראל

אזרחי ישראל. עברה חצי שנה שהיא יום אחד ארוך שהחל בשעה שש עשרים ותשע בשבת השחורה, ולא יסתיים אם השלטון שהוביל אליה לא יסתיים.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 806 מילים ו-1 תגובות
סגירה