בין שני עולמות

מטוס קרב, אחרי שלקח חלק ביירוט המתקפה האווירית של איראן על ישראל, 14 באפריל 2024 (צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל
מטוס קרב, אחרי שלקח חלק ביירוט המתקפה האווירית של איראן על ישראל, 14 באפריל 2024

בלילה שבין 13-14 באפריל ישבה מדינת ישראל מכונסת בתוך עצמה וחיכתה להתקפה האיראנית.

זו הייתה שעתנו המפוארת, זו הייתה שעתנו המכוערת, זו הייתה שעתנו היפה, זו הייתה שעתנו העלובה. מעולם לא נחלקה מדינת ישראל לשני עולמות כפי שנחלקה בלילה הנורא ההוא.

זו הייתה שעתנו המפוארת, זו הייתה שעתנו המכוערת, זו הייתה שעתנו היפה, זו הייתה שעתנו העלובה. מעולם לא נחלקה מדינת ישראל לשני עולמות כפי שנחלקה בלילה הנורא ההוא

12 שעות בגדול ארך האירוע, מ-16 בצהריים ביום שבת, עד ל-4:00 בבוקר. פחות או יותר, קחו שעה, תורידו שעה, זה לא באמת משנה.

בצד אחד של מדינת ישראל, ממזרח לקו הירוק, ערכו מתנחלים פוגרום בכפרים פלסטינים. הם שרפו, ניפצו, הרסו וחירבו איזורים כתגובה על הרצח של הנער בנימין אחימאיר ז"ל. פניה המכוערות והאלימות של יהדות השטחים צפו על פני השטח.

לא רחוק משם, בהתנחלויות שלהם, ישבו לימור סון הר מלך, איתמר בן גביר, בצלצל סמוטריץ', צבי סוכות ויתר חברי האצולה המתנחלית, ספונים בבתיהם, מתפללים בבתי הכנסת, אוכלים צ'ולנט ונמים את שנת הצהריים שלהם. שבת הרי, הם לא עובדים בשבת. העולם יכול לחכות.

במקביל לעולם הזה, התרחש בגבולות המדינה מעשה מופלא. אלפי שנות מחקר (כלומר עשרות שנות מחקר כפול אלפי האנשים שהשתתפו במאמץ), הגיעו לשיא בלתי נתפס, כשהטכנולוגיה הישראלית, בשיתוף הטייסים הישראלים (המצוידים בטכנולוגיה ישראלית) הצליחו ליירט כ-99 אחוז ממאות הטילים והכטב"מים שנשלחו לעבר ישראל. חלק מהטילים יורטו כשהם מחוץ לכדור הארץ, חלקם יורטו על ידי מערכות הגנה אווירית שונות וחלקם יורטו על ידי טייסי חייל האוויר בקרבות אוויר אוויר, במפגן עליונות נדיר.

עשרות שנים של מדינת ישראל כמעצמה טכנולוגית מובילה, באו לידי ביטוי בשעות המופלאות האלה. כשאוזלת ידו של ראש הממשלה העלוב אי פעם הביאה את ישראל להיות מותקפת בידי איראן והטכנולוגיה יכלה לה.

עשרות שנים של מדינת ישראל כמעצמה טכנולוגית מובילה, באו לידי ביטוי בשעות המופלאות האלה. כשאוזלת ידו של רה"מ העלוב אי פעם הביאה את ישראל להיות מותקפת בידי איראן והטכנולוגיה יכלה לה

מעולם לא היו שני קצוות רחוקים בישראל כמו באותן שעות. מצד אחד המתנחלים המסתערים על כפרי הפלסטינים באבנים ובמקלות, ומצד שני טייסי חייל האוויר ולוחמי ההגנה האווירית מיישמים עשרות שנים של מחקר מוביל.

הבעיה היא שבמדינת ישראל 2024, האנשים שמאחורי ההישגים הטכנולוגיים, וגם הטייסים עצמם, מוקצים מחמת מיאוס. ישראל של 2024 היא מדינה שנשלטת בידי חבורת אנשים קיצונית, דתית משיחית במקרים רבים, שאין לה דבר וחצי דבר עם טכנולוגיה עילית.

ישראל של 2024 היא מדינה ששורדת על בסיס מעשה ציוני מופלא שהביא לעליונות בשדה הקרב. בשנת 2030, או 2040, כשיהיו במדינת ישראל יותר לומדי תורה מאשר לומדי מדע, יותר מתנחלים שיוצאים לנקום רצח של נער מאשר טייסים שיוצאים להגן על שמי המדינה, זה כבר לא יספיק.

באופן אירוני, הממשלה המשיחית, הקיצונית והדתית ביותר אי פעם בישראל, נמנעה מלגרור את ישראל למלחמת עולם בזכות פלאי הטכנולוגיה והמדע. לו היו פוגעים רבע מהטילים האלה בישראל, היינו קמים לבוקר של הרס בלתי נתפס. זה לא קרה וזה איפשר לחברי הממשלה המשיחית לשרוד ובחוצפתם עוד לדרוש נקמה.

הם, שישבו בבתים שלהם, שלמדו תורה בזמן שאחרים חקרו בשביל להגן על המדינה, דורשים נקמה. ומי ינקום? שוב, אותם שמאלנים, מדענים, כל האנשים שאנשי הממשלה בזים להם. שמאלנים, חלשים.

מעולם לא היו שני קצוות רחוקים בישראל כבאותן שעות. מחד, המתנחלים המסתערים על כפרי הפלסטינים באבנים ובמקלות, ומאידך טייסי חייל האוויר ולוחמי ההגנה האווירית מיישמים עשרות שנים של מחקר מוביל

מדינת ישראל נמצאת בצומת הכרעה. היא צריכה להכריע אם היא רוצה להיראות כמו הפורעים בשטחים, כמו ראשי המתנחלים שנמצאים בממשלה, כמו ראשי המפלגות החרדיות שלא נקפו אצבע בשביל להגן על המדינה, או כמו ישראל היפה, החוקרת, הטכנולוגית, המתקדמת והחכמה. שתי המדינות האלה כבר לא יכולות לדור ביחד זו לצד זו. ישראל צריכה לבחור אם היא רוצה להיראות כמו אפגניסטן, או כמו מדינה מתקדמת וחכמה.

*  *  *

הערה קטנה וחשובה. אחד הביטויים האהובים עלי הוא "יושר אינטלקטואלי". הביטוי בעצם מדבר על הדרישה מאדם לעמוד מאחורי עקרונותיו, גם כשזה לא מסתדר לו בפוזיציה. למשל: אתה נגד שחיתות? תהיה נגד שחיתות גם כשהיא בצד שלך.

ישנם אנשים רבים שהם ישרים אינטלקטואלית, אבל ספק אם יש אדם בהיסטוריה האנושית שהוא אינו ישר אינטלקטואלית כמו בנימין נתניהו.

הוא שמיילל על הסתה מולו והוא גדול המסיתים. הוא שמיילל על נפתלי בנט ש"רימה" את הבוחרים, לדבריו, ובעצמו נתפס רק לעיתים נדירות כשהוא לא מרמה את בוחריו.

הוא שרדף וחיזר אחרי מנסור עבאס וכשלא צלח בידו, מיהר להאשים את השמאל שעושה עסקים עם עבאס. הוא שדרש מאהוד אולמרט להתפטר עוד לפני שהוגש כתב אישום מולו, אבל מסרב להתפטר גם אחרי הגשת כתב אישום.

הוא שדרש מאולמרט ללכת אחרי מלחמת לבנון השנייה, ומסרב לקחת אחריות על ה-7.10. הוא שמונע באלימות פוליטית עריקים משורות מפלגתו, אבל עושה כל שביכולתו לגייס כל הזמן עריקים.

אין, לא היה ולא יהיה, אדם שפל ולא ישר אינטלקטואלית, או בכלל, כמו בנימין נתניהו. וכל עוד הוא בראש המדינה, כל מה שכתוב בחלק הראשון של הטור לא משנה. הוא יהיה הראשון להשתמש בטכנולוגיה בשביל לצאת נגד אותם אנשים שהביאו לו אותה. וזו האמת העצובה על מדינת ישראל ושני עולמותיה בשנת 2024.

יעוז סבר, איש עסקים, סופר, מנכ״ל MyTeam Group, יו"ר לשכת המסחר ישראל-המפרץ, לשעבר עיתונאי, דובר עיריית רעננה וראש יחידת התקשורת במשרד הביטחון. ישראלי שאכפת לו.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
ההבדל בין הפונדמנטליסטים לבין הליברלים קיים מראשית הציונות. עם ההתרבות, הכיבוש האלים, ההשתמטות ההמונית, הסחטנות רודפת השלמנים, הקצינה ״האידיאולוגיה״ של כתות עברייניות, ועלתה רמת האגרסי... המשך קריאה

ההבדל בין הפונדמנטליסטים לבין הליברלים קיים מראשית הציונות.
עם ההתרבות, הכיבוש האלים, ההשתמטות ההמונית, הסחטנות רודפת השלמנים, הקצינה "האידיאולוגיה" של כתות עברייניות, ועלתה רמת האגרסיביות של מעשי כפיה כלפי פנים וחוץ.
נכון, ההפיכה, המחדל, אי-ניהול המלחמה, וגם אירועי שיא בולטים במהלך הקמפיין הצבאי מדגישים את שהיה ידוע שנים:
הקואליציה הנוכחית רוצה גוג ומגוג לקראת טרנספר וממלכת יהודה.
הם אינם מבינים שהם מביאים חורבן.
הקיסרות של מושחתי כככ מאפשרת זאת.
נרדמו בשמירה/המומים/צייתנים: שומרי הסף, ראשי הביטחון, הפוליטיקאים, בעלי ההון ותפקידי עוצמה,
וכמובן, העם היושב בביתו בנימוס.
כצאן.

עוד 770 מילים ו-2 תגובות
סגירה