הגיע הזמן שהציבור יגיש צו פיטורים לממשלה

מאהל מפגינים ליד הכנסת במחאה נגד הממשלה, אפריל 2024 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
Chaim Goldberg/Flash90
מאהל מפגינים ליד הכנסת במחאה נגד הממשלה, אפריל 2024

הפקרת אזרחי עוטף הנגב בשבת השחורה של אוקטובר 2023 – היא הכשל החמור ביותר שאירע מאז השואה והקמת מדינת ישראל. מאז, רצף ההפקרות של בנימין נתניהו מצטבר ומדרדר את מדינת ישראל כבר מעבר לסף התהום.

עד כה טענו שראש ממשלה שפוגע בליבת ערכי היהדות של פדיון שבויים, ובמיוחד כאלה שנחטפו במשמרת שלו, צריך להחזיר את המפתחות לאלתר. עתה, אנשי מקצוע ותקשורת חושפים כי ניתן היה להגיע לעסקה להשבת החטופות והחטופים כבר לפני מספר שבועות. אך נתניהו בלם זאת והמשיך בקמפיין הפוליטי ההזוי של "ניצחון מוחלט" ושל "השבת החטופים בכוח צבאי", רק כדי לשמר את שלטונו הוא.

אנשי מקצוע ותקשורת חושפים כי ניתן היה להגיע לעסקת חטופים כבר לפני שבועות. אך נתניהו בלם זאת והמשיך בקמפיין הפוליטי ההזוי של "ניצחון מוחלט" ו"השבת החטופים בכוח צבאי", רק כדי לשמר את שלטונו

נתניהו מערים דרישות חדשות כל עת שמסתמן חלון הזדמנויות להשבת החטופים, ובמקביל הוא תוקע מקלות בגלגלים עם חיסולים צבאיים דווקא "בשעת השין". בינתיים, החטופים והחטופות מופקרים לנפשם, תוך זלזול מוחלט של נתניהו ומרעיו בערך העליון של חיי אדם, כאשר ועוד ועוד חטופים נרצחים בשבי חמאס האכזר, הצבא מפליא בביצועיו, אך נתניהו דרדר את המזרח התיכון לסכנת מלחמה אזורית.

אנחנו, הציבור, מופקרים גם בכל שאר החזיתות. ראש הממשלה מפקיר את חיילי צה"ל, שהתגייסו באופן מופתי למילואים ונלחמו במקצועיות ואומץ אדירים, ומאות נפלו חלל ואלפים נפצעו. הממשלה מכבידה את עולה דווקא עליהם בהארכת ימי השירות וגיל השירות, ונכנעת בפני הגבירים החרדים. נתניהו "נשכב על הגדר" כדי להוציא פטור רשמי דווקא למשתמטים. זו הפקרה משוועת של עמוד השדרה של החברה הישראלית.

נוסיף לכך את הפקרת המפונים בדרום ובצפון; את הפקרת הביטחון וההרתעה של ישראל ע"י החזרת החמאס לשלטון בעזה; את ההפקרה הכלכלית של עם ישראל, שהגיעה לראשונה להורדת האשראי; את ההפקרה המדינית והביטחונית של החרבת היחסים עם טובת ידידתנו, ארה"ב; את הפקרת הדמוקרטיה ושובם המחודשת של חוקים ויוזמות ההפיכה המשטרית.

כעת, כשהתחוור כי נתניהו מפקיר את חייהם של החטופים בכוונת מכוון רק למען אינטרס ההישרדות שלו, לא רק שעליו להיות מפוטר לאלתר, אלא גם לעמוד לדין. כל חברי הכנסת חייבים לקרוע את מגן הברזל המזויף שראש הממשלה עוטה על עצמו, ולהציל את מדינת ישראל.

כשהתחוור שנתניהו מפקיר את חיי החטופים בכוונת מכוון למען הישרדותו, לא רק שעליו להיות מפוטר לאלתר, אלא גם לעמוד לדין. כל הח"כים חייבים לקרוע את מגן הברזל המזויף שהוא עוטה על עצמו

כל ח"כ מהקואליציה והאופוזיציה כאחת, הנותן מעטפת ביטחון לשלטון הביזיון – כמוהו כמשת"פ לראש ממשלה וממשלה מופקרים. אנחנו הציבור לא באים עוד רק למחות. זועמים והמומים גילינו שאין סיכוי שנתניהו ילך ביוזמתו הוא בעקבות גולדה מאיר ומנחם בגין, שהתפטרו בגלל זעקת העם על מלחמות המחדל שהם הובילו.

באופן אבסורדי, הציבור נאלץ להיאבק כדי להזכיר לממשלה שבמגילת העצמאות נקבע שהעם הוא הריבון. המחאה הציבורית התחדשה והעם יצא בהמוניו לגבעת הכנסת במפגן מרשים שמבטא את הזעם של משפחות החטופים, ואת הסלידה מהציניות, הקיצוניות והסכנה של ממשלת נתניהו. אך הכנסת כמנהגה נוהגת ובאטימות משוועת יוצאת לפגרת האביב, כאילו אין אנו מצויים עמוק בתוך מלחמה, אובדן חיים ואובדן דרך טוטלי.

העובדה שאין בישראל הליך פורמלי של הדחה, אין בה כדי לאפשר ניצול ציני של ממשלה שגרמה לאסון החמור ביותר בתולדות מדינת ישראל. ההתנהלות הכושלת והמסוכנת של הממשל מחייבת להחזיר את המנדט לעם.

ב-19 במאי, מיד עם פתיחת מושב הכנסת, עלינו להתבצר מול הכנסת, להשבית את המשק, מוסדות ההשכלה והשלטון, עד שהעם הנפלא שלנו ינצח את אטימות ואוזלת היד של ראש הממשלה השפל והמסוכן ביותר שקם בישראל.

זו העת שהציבור יגיש צו פיטורים לממשלה! אם ראש הממשלה המפקיר תמיד ימשיך להחזיק בקרנות המזבח בצורה דיקטטורית, על הנשיא להקשיב לזעקות וחתימות מאות האלפים, ולהטיל את הקמת הממשלה על ח"כ אחר או להכריז על בחירות עכשיו.

העובדה שאין בישראל הליך פורמלי של הדחה, אין בה כדי לאפשר ניצול ציני של ממשלה שגרמה לאסון החמור ביותר בתולדות מדינת ישראל. ההתנהלות הכושלת והמסוכנת של הממשל מחייבת להחזיר את המנדט לעם

שלטון דמוקרטי לא יכול שלא לכלול מנגנון של דמוקרטיה מתגוננת, בשעת הרס מוחלט. מאורעות מלחמת העולם השנייה לימדונו, שאסור לה לדמוקרטיה לאפשר לאלה המנצלים את ערכיה, לבנות מנגנון הרס והתאבדות של הדמוקרטיה עצמה. ואזי, כל מי שיבחר לאחר בחירות מחודשות, ינהיג את המדינה בסמכות מלאה כאשר טובת ואמון הציבור הם נר לרגליו.

ד״ר ענת מאור היא חברת כנסת לשעבר, חברת קיבוץ נגבה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 651 מילים ו-1 תגובות
סגירה