תמונה אחת שווה אלף שקרים

.שרה נתניהו עם בני משפחות חטופים בתפילה בכותל למען שחרור החטופים, מרץ 2024 (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
Chaim Goldberg/Flash90
.שרה נתניהו עם בני משפחות חטופים בתפילה בכותל למען שחרור החטופים, מרץ 2024

לאחר ליל הסדר, שרה נתניהו העלתה לעמוד האינסטגרם שלה תמונה בה היא עומדת לצד בעלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, כששניהם אוחזים בתמונה לא גדולה עליה מוצגים פניהם של 133 החטופים בעזה.

את אותה תמונה העלה לעמוד הטוויטר ראש הממשלה נתניהו, מה שחשף את הפוטושופ חסר העכבות בו השתמשו בתמונה ש"כיכבה" בעמוד האינסטגרם של שרה. הצופה הממוצע ב"תצלום" שהעלתה "רעיית ראש הממשלה הגברת נתניהו", כפי שהיא רוצה שתקראו לה, עלול לחשוב ששרה נתניהו היא סטודנטית שנה א' באוניברסיטת רייכמן ולא אישה בעשור השביעי לחייה.

הצופה הממוצע ב"תצלום" שהעלתה "רעיית ראש הממשלה הגברת נתניהו", כפי שהיא רוצה שתקראו לה, עלול לחשוב ששרה נתניהו היא סטודנטית שנה א' באוניברסיטת רייכמן ולא אישה בעשור השביעי לחייה

כצפוי, התמונה המרוטשת עוררה סערת רשת, עם אינספור בדיחות על הפוטושופ הרשלני, ונמחקה בחלוף כמה שעות.

יהיו שיפטרו את הסאגה כעניין רכילותי משעשע. עוד אנקדוטה מביכה הנקשרת ל"משפחת המלוכה". בעיניי זו טעות יסודית. בתמונה המרוטשת של שרה יש משהו סימבולי המשקף את תרבות השקר, הנוכלות והזיוף שמשפחת נתניהו טיפחה לאורך שנים ושכללה לממדים חסרי תקדים.

רק בעולם בו האמת היא חסרת משמעות ואפשר להציג ולומר כל מה שרוצים, ניתן להעלות תמונה כל כך מרוטשת שהפער בינה למציאות – המאוד לא זוהרת – בלתי ניתן לגישור (גם עבור מגה-גאונים אסטרטגים כמו טופז לוק ויונתן אוריך, יועציו של ראש הממשלה).

בעולם בו אפשר להגיד ש"נפרק את שלטון חמאס" ושאנחנו "כפסע מהניצחון המוחלט" (בשעה שישראל מדשדשת בכל החזיתות), אין בעיה להעלות תמונה שהקשר בינה לאמת הוא כמו הקשר בין ישראל כ"ץ לדיפלומטיה או בין יריב לוין לדמוקרטיה.

יהיו שיפטרו את הסאגה כעניין רכילותי משעשע. עוד אנקדוטה מביכה הנקשרת ל"משפחת המלוכה". בעיניי זו טעות יסודית. בתמונה המרוטשת של שרה יש משהו סימבולי המשקף את תרבות השקר, הנוכלות והזיוף

בעולם בו אין בעיה לשקר שכבר "יש תאריך" לפעולה רחבה ברפיח, שממשלת ישראל "עושה הכל" להשבת החטופים, ש"מספר ההרוגים ב-7 באוקטובר ואחרי אוסלו זהה" (כפי שנתניהו הצהיר בדצמבר בוועדת החוץ והביטחון), או לקרוא להפיכה משטרית "רפורמה נדרשת לתיקון מערכת המשפט", אפשר להעלות תמונה בה "הגברת נתניהו" נראית כעלמה מצודדת.

הדבר המדהים אצל מי שהפכו את השקר לדרך חיים הוא שבדרך כלל, בייחוד בשנים האחרונות, ניתן להפריך בקלות את שקריהם הבוטים. כל מי שאי פעם נתקל בתמונה או בצילום אמיתי של שרה יודע שאיננה סטודנטית חטובה וזוהרת, כפי שניתן להסיק מהתמונה המשויפת.

על אותו משקל, כל אדם עם תפיסת מציאות מינימלית יידע לזהות שעוד אין תאריך לפעולה רחבה ברפיח (בטח אחרי שבבית הלבן מבהירים כי הם לא בדיוק עודכנו על התאריך האמורפי), שישראל איננה "כפסע מהניצחון המוחלט", שטייסי חיל האוויר המתנגדים להפיכה המשטרית אינם "סרבנים" מסוכנים, שממשלת השינוי לא נשענה על "תמיכת האחים המוסלמים", ושיאיר נתניהו לא טס למיאמי על מנת לקושש תרומות עבור חיילי צה"ל.

מבקרי נתניהו נוטים לייחס לו תחכום, ממזריות ועורמה, אך כל אלו אינם ניכרים בשקריו השקופים כמו מים.

אסופת הכזבים מלמדת שנתניהו כבר לא מתיימר לפנות לקהל הרחב אלא מכוון רק לקהל הביביסטי, שצופה בערוץ השופרות 14 ומדקלם את שקריו בהתלהבות אין קץ.

הדבר המדהים אצל מי שהפכו את השקר לדרך חיים הוא שלרוב, בייחוד בשנים האחרונות, ניתן להפריך בקלות את שקריהם הבוטים. כל מי שאי פעם נתקל בצילום אמיתי של שרה יודע שאינה סטודנטית חטובה וזוהרת

רק מי שמזלזל בציבור בוחריו ורואה בהם עדר עיוור, מסוגל לפזר שקרים כל כך בוטים ולפרסם תמונות נלעגות שהקשר בינן למציאות הוא כמו הקשר בין פנינה רוזנבלום להלחנה וזמרה. ואכן, לא ברור היכן הזיופים צורמניים יותר – בשיר החדש של פנינה או בתמונה המרוטשת של שרה נתניהו.

דבר אחד בטוח – אם המשפחה הקיסרית תמשיך לנהל את חיינו, הניצחון המוחלט היחיד שנגיע אליו הוא על האמת והשכל הישר.

תומר פלג, עוסק בייעוץ תקשורת ויחסי ציבור. שירת בדובר צה"ל. בוגר ביה"ס לעיתונאות "כותרת" ובעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב. עבד 7 שנים ב"ידיעות תל אביב". שימש כדובר של ח"כ לשעבר איל בן ראובן (המחנה הציוני) ושל חברת הכנסת אמילי מואטי (עבודה).

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
כולם יודעים שנתניהו לא הגון, שקרן, ומעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה. כולם יודעים שבמשך 15 שנים נתניהו בנה את החאמס והעביר לחאמס מזוודות עם מאות מליוני דולרים במזומן. כולם יודעים שנ... המשך קריאה

כולם יודעים שנתניהו לא הגון, שקרן, ומעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה. כולם יודעים שבמשך 15 שנים נתניהו בנה את החאמס והעביר לחאמס מזוודות עם מאות מליוני דולרים במזומן. כולם יודעים שנתניהו וממשלת החורבן ניסו להפוך את ישראל לדיקטטורה ונכשלו. כולם יודעים שנתניהו וממשלת החרפה הם האחראים המרכזיים לחורבן של ה 7 באוקטובר ולכישלון המדיני המהדהד מאז ועד היום

עוד 560 מילים ו-3 תגובות
סגירה