היום ה־209 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

קיבוץ בארי הודיע כי החטוף דרור אור נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת ברצועה

סבב מינויים בצבא: אלוף שלומי בינדר יהיה ראש אמ״ן, אבי בלוט אלוף פיקוד המרכז, אלוף בר כליפא ראש אכ״א ודן גולדפוס מפקד הגיס הצפוני; סמוטריץ׳ ובן גביר יצאו נגד המינויים, לפיד: הם מנסים להשתלט על הצבא ● טורקיה עוצרת את הסחר עם ישראל; כ״ץ: ארדואן דיקטטור ● נתניהו: נעשה הכל לנצח - כולל ברפיח, נעמוד לבד אם נצטרך ● הנייה: יש ״רוח חיובית״ בחמאס לגבי הסכם

החטוף דרור. ב-2 במאי 2024 נמסר כי  נרצח ב-7.10 וגופתו מוחזקת בידי חמאס
החטוף דרור. ב-2 במאי 2024 נמסר כי נרצח ב-7.10 וגופתו מוחזקת בידי חמאס

נציג ארגון הטרור חמאס בביירות, אוסמה חמדאן, התראיין אתמול לרשת "אל מנאר" המזוהה עם חזבאללה ואמר: "עמדתנו כלפי ההצעה הנוכחית (המצרית) במו"מ עם ישראל היא שלילית. אם ישראל תצא לפעולה צבאית ברפיח המגעים עמה ייפסקו.

"אנחנו עומדים על כך שיהיו ניסוחים ברורים בעניין הפסקת המלחמה. נוסח ההצעה הנוגע לנסיגת כוחות צה"ל מהרצועה נותר עמום. בין הצדדים ישנה מחלוקת לגבי המפתח לשחרור אסירים פלסטינים בתמורה ל'חיילות' (נשים צעירות) המוחזקות (חטופות) בידינו.

"את כל ההערות שלנו על המסמך העברנו למצרים. אם ייקחו בחשבון את ההערות שלנו — נדון בכך, נגבש עמדה ונציג אותה. אנחנו רוצים שהמלחמה תיפסק מיד, אבל לא בכל מחיר. לא יהיה מצב שבו אנו נמסור את החטופים, ואחר כך תהיה אפשרות שישראל תתקוף אותנו שוב".

עם זאת, חמאס הצהיר כי המו"מ על העסקה נמשך וכי העמדה שביטא חמדאן אינה צריכה להתפרש כעצירת המגעים. זה נושא שיש סביבו שיחות כל הזמן".

 

גרפיטי הקורא להחזיר את החטופים הביתה עכשיו בירושלים, נובמבר 2023 (צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)
גרפיטי הקורא להחזיר את החטופים הביתה עכשיו בירושלים, נובמבר 2023 (צילום: GIL COHEN-MAGEN / AFP)

מפגינים תומכי ישראל תקפו באלימות את המאהל הבלתי-חוקי שהקימו המפגינים נגד ישראל באוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס, ארה"ב.

בסרטונים שהופצו אתמול (הלילה, שעון ישראל) ברשתות החברתיות ושאמינותם נבדקה ואושרה בסוכנות רויטרס ובאתר CNBS , נראים מפגינים מתפרצים למאהל' שוברים בעזרת מקלות את הבריקדות שהקימו המפגינים האנטי-ישראלים מסביב למאהל ומשליכים חזיזים, ותגרה אלימה בין הצדדים.

בסרטונים לא נראית נוכחות משטרתית במקום כלל, ובתקשורת האמריקאית נמתחה על כך ביקורת. רק מאוחר יותר הגיעה המשטר ועצרה את התגרה בין הצדדים. בחלק מהסרטונים נראים המפגינים הפרו-ישראלים מחזיקים דגלי "משיח".

נשיא האוניברסיטה, ג'ין בלוק, מתח אתמול ביקורת על תומכי ישראל ואמר. "איך שלא תרגישו לגבי המאהל, ההתקפה הזו הייתה בלתי מתקבלת על הדעת לחלוטין. אני יכול להבטיח לכם שנבצע חקירה יסודית שעלולה להוביל למעצרים, להרחקות ולפיטורים".

אוניברסיטת ניו יורק (NYU) הודיעה אתמול כי רק 65 מתוך 133 המפגינים האנטי-ישראלים שנעצרו בשבוע שעבר, לאחר שסירבו להתפנות מהקמפוס, הם סטודנטים, אנשי סגל או עובדי המוסד האקדמי (והשאר מתפרעים שהגיעו מבחוץ).

משטרת ניו יורק הודיעה כי היא בוחנת בשיתוף עם אוניברסיטת קולומביה כמה מבין 300 העצורים אמש בהסתערות על הקמפוס היו מקהילת המוסד האקדמי .

המועמד לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ הצהיר אתמול: "צפיתי בהסתערות משטרת ניו יורק על קמפוס אוניברסיטת קולומביה והמראות היו דבר יפיפה לצפייה. הקיצוניים הרדיקליים ועושי הצרות מהשמאל הקיצוני מטילים אימה על הקמפוסים. צריך להביס את הרדיקליים".

טראמפ השתלח בנשיאת האוניברסיטה, מינוש שפיק, וכינה אותה: "אישה כל כך חלשה, גרועה, שהמתינה יותר מדי זמן לפעול".

מושל מחוז אוריול ברוסיה, אנדריי קליצ'קוב, הודיע כי אוקראינה התקיפה אתמול את המחוז בכטב"מים שפגעו בתשתיות אנרגיה וגרמו להפסקות חשמל. לדבריו, הנזק נגרם בשעת יירוט של הכטב"מים על ידי מערכות ההגנה האווירית. לא ידוע על נפגעים.

סקר פנימי בקרב תומכי הרשות הפלסטינית בגדה המערבית, עזה ומזרח ירושלים, שהתפרסם לאחרונה בתקשורת דוברת ערבית והלילה בחדשות ערוץ 12, מצביע על תמיכה בבכיר הרשות לשעבר מוחמד דחלאן ובאחיינו של יאסר ערפאת, נאסר אל-קדווה, והתנגדות לנשיא הנוכחי, מחמוד עבאס (אבו מאזן).

כ-60% ממשתתפי הסקר סבורים שביצועיו של אבו מאזן גרועים, 19% השיבו כי ביצועיו "מצומצמים" ורק 20% טענו כי הם "מצוינים".

לשאלה מהי לדעתך הדמות המשפיעה ביותר של פת"ח במהלך המלחמה? – 30% מהנשאלים השיבו כי מדובר במוחמד דחלאן. רק 21% ציינו את אבו מאזן. 19% השיבו "מרואן ברגותי" 8% נקבו בשם נאסר אל-קדווה; 7% הזכירו את חוסין א-שיח', מזכ"ל הוועד הפועל של פתח.

כשנשאלו מהי הדמות שהכי מתאימה להנהגת ממשלת רפורמה ואחדות לאומית 55% הזכירו את אל-קדווה; 30% הציעו את מחמוד אל-עאלול, סגן יו"ר פת"ח; 11% העלו את שמו של ראש הממשלה הפלסטיני שהתפטר לאחרונה מוחמד אשתיה.

71% מהמשתתפים בסקר סבורים כי אבו מאזן נושא באחריות ל"פילוג בחברה הפלסטינית". 26% האשימו את דחלאן ורק 1% השיבו שנאסר אל-קדווה.

71% ממשתתפי הסקר רואים בוועד המרכזי של פת"ח "גוף שפועל בהיעדר מנהיגות", 18% מאמינים כי מדובר ב"הנהגה רגילה"; 9% בלבד סבורים שהוועד הוא "הנהגה אפקטיבית".

בתשובה לשאלה, מה השיטה שמתאימה לבחירת אלטרנטיבה לאבו מאזן ולחברי הוועד המרכזי של פת"ח, 63% ענו כי הם תומכים בפריימריז פתוחים שבהן משתתפים כל חברי התנועה ומתקבלת חברות לכל מי שמעוניין ומשלם דמי חבר. 19% סבורים שיש לקיים כנס חדש של התנועה שבו ההנהגה הנוכחית תבחר את חבריה. 4% בלבד מאמינים כי הדרך היא להגיע להסכמה בין חברי הוועד המרכזי הנוכחי.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) (צילום: פלאש90)
יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) (צילום: פלאש90)

שר הביטחון יואב גלנט שוחח אמש עם שר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, ודן עמו במו"מ לשחרור החטופים, באספקת הסיוע ההומניטרי לרצועה ובסוגיית המבצע ברפיח.

מדוברות הפנטגון נמסר: "במהלך השיחה אוסטין הדגיש את החשיבות כי כל מבצע ברפיח יכלול בתוכו גם תוכנית לפינוי אזרחים ושמירה על זרימת אספקת הסיוע ההומניטרי".

שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בשגרירות ארצות הברית בבריסל, 15 ביוני 2023 (צילום: אלעד מלכה)
שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בשגרירות ארצות הברית בבריסל, 15 ביוני 2023 (צילום: אלעד מלכה)

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
סגירה