נתניהו בונה לעצמו מאזן אימה חדש - נגד ישראל והמערב

בנימין נתניהו ומטוס כנף ציון. (צילום: יוצר דיגיטלי: אורן אדלר)
יוצר דיגיטלי: אורן אדלר
בנימין נתניהו ומטוס כנף ציון.

האיום האיראני שירת מאז ומתמיד את האינטרסים של בנימין נתניהו. הוא השתמש בחרדה שיצר מפניו לגיוס מאות אלפי מצביעים (ואת השנאה – לגיוס רבים אחרים).

נתניהו הצהיר שהוא היחיד שיכול להגן על ישראל מפני האיום האיראני הזה, ובמקביל טיפח והאיץ אותו. הן בשכנעו את הנשיא דונלד טרמפ לבטל את הסכם הגרעין, מה שגרם להסרת הסנקציות האירופאיות על איראן ולהאצת העשרת האורניום ע"י האחרונה, הן בסרבו לדרישות חוזרות ונשנות של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, לבצע פעולות מניעה חיוניות, והן כשאיראן הפכה במשמרתו למדינה סף-גרעינית בעוד הוא עצמו טרוד בהפיכת ישראל למדינה סף-דיקטטורית.

נתניהו הצהיר שהוא היחיד שיכול להגן על ישראל מן האיום האיראני, ובמקביל טיפח והאיץ אותו. איראן הפכה במשמרתו למדינה סף-גרעינית, בעוד הוא עצמו טרוד בהפיכת ישראל למדינה סף-דיקטטורית

כיום משרת האיום האיראני את נתניהו ביתר שאת. ולא רק כדי להסיט את תשומת הלב מהחטופים, להאריך את המלחמה הבלתי נגמרת ובאמצעותה – גם את שלטונו הבלתי נגמר.

"מר ביטחון", שאינו מזהה סכנות חמורות וודאיות לארצו במקרה הטוב, או אדיש להן ואף מעודד אותן במקרה הטוב פחות והריאלי יותר – יודע היטב לזהות הזדמנויות שיש בהן כדי להיטיב עימו. קל וחומר כאלו שהוא יוצר בעצמו, כהזמנת המתקפה האיראנית באמצעות הפעולה המיותרת בדמשק.

כך, בשעה שאזרחי ישראל והעולם כולו עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות באזורנו, נתניהו בונה מאזן אימה אחר לחלוטין, המתבסס על האיום שכה היטיב לעורר ולטפח: מאזן שנועד לשמר בידיו את שלטון היחיד הנצחי שלו.

כשהחליט להוציא לפועל את ההפיכה המשטרית, הוא האמין שזו תחמוק מתחת לרדאר העולמי ושעדיין יעלה בידו לשווק את עצמו כמנהיג "מערבי", העומד בראש מדינה פחות או יותר דמוקרטית.

ניסיונות שיווק אלה שמצאו את ביטויים גם בראיונות שהעניק לכלי תקשורת נבחרים בחו"ל – לא צלחו. גם מנהיגי בנות בריתה של ישראל לא קנו את הסחורה הזאת ומתחו על מעשיו ביקורת חריפה. ביקורת זו מצאה את ביטויה לא רק בהצהרותיהם ובשיחותיהם עימו ועם אנשיו, אלא אף בסירוב חריג להוציא הודעה משותפת אחרי ביקור שלו, או בהחלטתו של הנשיא ג'ו ביידן שלא לארח אותו בבית הלבן. ביידן עמד בסירובו חרף הלחצים הכבדים שהפעיל עליו נתניהו, לרבות באמצעות השגריר מייק הרצוג.

בשעה שאזרחי ישראל והעולם כולו עוקבים בדאגה אחרי ההתפתחויות באזורנו, נתניהו בונה מאזן אימה אחר לחלוטין, המתבסס על האיום שכה היטיב לעורר ולטפח: מאזן שנועד לשמר בידיו את שלטון היחיד הנצחי שלו

מנהיגי המערב נתנו בכך ביטוי ברור למורת רוחם ממאמצי נתניהו להפוך את ישראל לרוסיה-קטינא ואותו עצמו לוולדימיר פוטין, בניגוד מוחלט – לא רק לאינטרסים שלהם בבת ברית דמוקרטית במזרח התיכון, אלא בראש ובראשונה לאלה של עמו שלו.

המסר שהוא מעביר בהתנהלותו מול החזית האיראנית ברור מאוד לאוזניים האמריקאיות, הקנדיות, הגרמניות, הבריטיות והצרפתיות: עתיד מדינתי וחיי אזרחי ואזרחיכם הם בעיניכם פקטור מכריע – אך בעיניי שווים כל אלה כקליפת השום.

יש באפשרותי לחולל לא רק מלחמה אזורית, אלא אף להצית מלחמת עולם. אתם צריכים אותי שלא אשתגע. אז יש לי תנאי ברור: קבלו אותי גם כדיקטטור. ארחו אותי. פנקו אותי. כבדו אותי. השלימו עם ההפיכה שעודני מחולל בארצי ושאין לי כל כוונה לסגת ממנה.

כי עדיפה לכם ישראל משיחית, כהניסטית, רודנית, הרומסת את זכויות אזרחיה ומונעת כל פיתרון מדיני, על האלטרנטיבה של חיסולה הפיזי והשתלטות איראנית על האזור כולו, או זאת של טילים קונוונציונליים ואחרים שיחריבו את המזרח התיכון תחילה ואת כל השאר אחר כך.

זהו מאזן האימה שמציב נתניהו בפני עמו ובפני המערב, וגם הפעם מתוך זהות אינטרסים עם איראן: משטר דיקטטורי בישראל משרת את האינטרסים של נתניהו לשרוד פוליטית, לשלוט במשפטו/משפטיו ולחגוג על משאבי עמו הכלים והולכים. הוא משרת במקביל גם את אלו של איראן, בהביאו להחרבת "הישות הציונית" מבית.

יש בכוחי לחולל לא רק מלחמה אזורית, אלא אף להצית מלחמת עולם. אתם צריכים שלא אשתגע. אז יש לי תנאי ברור: קבלו אותי גם כדיקטטור. ארחו אותי. פנקו אותי. כבדו אותי. השלימו עם ההפיכה שאני מחולל בארצי

נתניהו, המעודד מתמיכתו של ביידן למרות שידו המיטיבה של האחרון ננשכה פעם אחר פעם, מעביר לנשיא האמריקאי ולמערב כולו מסר ברור: לכם ישראל חשובה. בעיני היא אמצעי בלבד. עבורכם קיימת חשיבות רבה להישרדותה של מדינת היהודים. בעיני היא חסרת כל חשיבות אם לא אני הוא זה שעומד בראשה.

הוכחתי זאת במעשים: בפילוג העם, בקידום ההפיכה המשטרית שלהשלכותיה ההרסניות והמתמשכות על עמי, כלכלתו וביטחונו הייתי ועודני מודע היטב, בהפקרת יישובי למתקפת חמאס, בנטישת החטופים, בהעברת תקציב שמונע מעמי כל סיכוי לעתיד טוב יותר או לעתיד בכלל. אין לי בעיה לשרוף את כל מה שנשאר. אל תנסו אותי.

אך יתכן שנתניהו טועה בחישוביו. ראשית, למדינה יהודית שאינה דמוקרטית אין ערך בעיני המערב. כל שיעלה בידי נתניהו להשיג הוא את הפיכת ישראל לצפון קוריאה. אך בניגוד אליו, מנהיגה של האחרונה אינו חפץ לטייל בעולם ולהתקבל בכבוד מלכים. שנית, לא כל הקלפים בידי נתניהו.

אכן, נראה כי אין בישראל מי שיכול להניא אותו מלהוציא את מזימותיו אל הפועל. שומרי הסף הוצאו מהמשחק. המשטרה נתונה כליל תחת מרות העבריין שמינה עליה. התקשורת, ברובה המכריע, מגוייסת לשירותו או משותקת מפחד. על נשיאנו המתקרנף והמבקר מטעם – למותר להרחיב את הדיבור. היועצת המשפטית לממשלה, קרן האור הכמעט יחידה באפלה המקיפה אותנו, עמוסה מעל לראש בהשארת ראשה של המדינה מעל המים, חרף המאמצים מבית להטביע אותה ואותנו.

נתניהו טועה בחישוביו. למדינה יהודית לא דמוקרטית אין ערך בעיני המערב. כל שיצליח להשיג – הפיכת ישראל לצ' קוריאה. אך מנהיג צ' קוריאה אינו חפץ לטייל בעולם ולהתקבל בכבוד מלכים

בין השבת החטופים שנותרו בחיים, שיקום היישובים שנחרבו ונורמליזציה עם סעודיה לבין השותפות עם איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' – נתניהו אינו מתלבט לרגע כשהוא בוחר באפשרות השנייה.

ועם זאת, בידי בעלות בריתנו אמצעים מעשיים להגן על מדינותיהם, על העולם החופשי ועלינו – מפני הרודן ומזימותיו:

נתניהו חשוף להליכים משפטיים עקב הלחימה בעזה. כך גם כמה משריו וכן מפקדי צה"ל, אך הסכנה הנשקפת לאחרונים מעולם לא גרמה לו למצמץ. כשמדובר בו, לעומת זאת, הוא בהחלט עושה זאת. סריסיו מאיימים על בית הדין הפלילי הבינלאומי. הוא עצמו נפגש עם נציגי מדינות הברית וקרא להן למנוע את אותם הליכים.

תשובת מנהיגיהן צריכה להיות ברורה: החזר את ישראל לחיק המדינות הדמוקרטיות. בטל את מאות חוקי ההפיכה שעדיין מונחים על שולחן הכנסת. הפסק לאיים באמצעות שלוחיך ומשרתיך על היועצת המשפטית לממשלה ואנשיה.

צעדים אלה הם גם אלה שיגנו עליך, משפטית, לגופו של עניין. הם שיאפשרו לחסום הליכים משפטיים נגדך, לרבות בבית הדין הפלילי הבינלאומי. לעומת זאת, אם תבחר להמשיך במעשיך להחרבת הדמוקרטיה הישראלית, לא רק ישראל תישאר נטולת הגנה אלא בראש ובראשונה אתה עצמך.

תשובת בעלות בריתנו למאזן האימה של נתניהו צריכה להיות: אם תבחר להמשיך במעשיך להחרבת הדמוקרטיה הישראלית, לא רק ישראל תישאר נטולת הגנה אלא בראש ובראשונה אתה עצמך

יהיה עליך למלא את כל כנף ציון באנשי אבטחה שינסו לחצוץ בינך ובין שוטרינו בנסיעותיך הבאות. ככל שבכלל תהיינה לך כאלה.

ד"ר גל לברטוב, עו"ד, מרצה למשפטים וסופר. לשעבר מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי של צה"ל והפקולטה למשפטים של אונ' בר-אילן, מוסמך הפקולטה למשפטים של אונ' תל-אביב והפקולטה למדעי החברה של אונ' חיפה ובעל תואר דוקטור לפילוסופיה מטעם הפקולטה למשפטים והסנט של האוניברסיטה העברית. מאז הצהרת יריב לוין בינואר 2023 על תוכניותיו לריסוק הדמוקרטיה הישראלית מקדיש גל את מרב זמנו, לצד אלפי אזרחים מודאגים כמוהו, להגנה על ישראל ואזרחיה מפני ממשלתם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
מי שבונה על המדינות הדמוקרטיות שיוציאו לציבור הליברלי את הערמונים מהאש חי בסרט. למערב הדמוקרטי יש אינטרסים במזרח התיכון עליהם הוא לא יוותר. מבחינת מדיניות פנים, קל יותר למערב לתמוך בישר... המשך קריאה

מי שבונה על המדינות הדמוקרטיות שיוציאו לציבור הליברלי את הערמונים מהאש חי בסרט. למערב הדמוקרטי יש אינטרסים במזרח התיכון עליהם הוא לא יוותר. מבחינת מדיניות פנים, קל יותר למערב לתמוך בישראל כדמוקרטית. הרגע שישראל לא תיהיה דמוקרטית היא תהפוך לעוד מדינה במזרח התיכון ולמערב לא תיהיה סיבה לתמוך בנו. סעודיה מצרים נסיכויות המפרץ ואפילו עירק יהיו חשובות לאין שיעור מישראל.
בנובמבר 2024 יהיו בחירות בארה"ב. אם ביידן ינצח יהיו לו 4 שנים (בתקווה שהוא יסיים אותן) שבהם הוא יוכל לבצע את הרפורמות שהוא מתכנן. זה לא בשורות טובות לנתניהו ולימין (בעיקר המשיחי). אם טרמפ ינצח אף אחד, כולל טרמפ לא יודע מה יקרה.
בניגוד למקובל, למפלגות המרכיבות את הקואליציה אין חלופה אחרת מלבד הקואליציה הנוכחית, ולכן הם בעצם שבויים של נתניהו ולא להיפך.
אם הציבור הליברלי חפץ חיים הוא יהיה חייב להוריד את נתניהו מהשלטון באמצעים שמחוץ לכנסת. קרי – מרי אזרחי. נתניהו לא יתפטר מרצונו ומבחינתו אין מניעה שהבחירות יהיו ב- 2026 עד אז הוא יעשה הכל כדי להוביל את ישראל בכיוון של דיקטטורה.

עוד 1,034 מילים ו-2 תגובות
סגירה