היום ה־213 ללחימה ● 132 חטופים עדיין בעזה

צה"ל: כוחותינו תוקפים באופן ממוקד במזרח רפיח; דיווחים פלסטיניים: טנקים נכנסו לאזור

קודם להודעת הצבא נמסר מלשכת ראש הממשלה שקבינט המלחמה החליט פה אחד להמשיך בפעולה ברפיח "כדי להפעיל לחץ צבאי על חמאס" ● חמאס הודיע שהוא מקבל את ההצעה להפסקת הלחימה; לשכת נתניהו: תשובת חמאס רחוקה מדרישות ישראל, אך תשוגר משלחת לדון בגיבוש הסכם ● הבית הלבן: נתניהו הבטיח לביידן שמעבר כרם שלום יישאר פתוח להעברת סיוע הומניטרי לרצועה

  • מפגינים, התובעים לשחרר את החטופים המוחזקים ברצועת עזה, חוסמים לתנועת כלי רכב כביש בתל אביב, 6 במאי 2024 (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
    AP Photo/Ariel Schalit
  • מטוס קרב ישראלי טס בקרבת הגבול עם לבנון, 6 במאי 2024 (צילום: Jalaa MAREY / AFP)
    Jalaa MAREY / AFP
  • עקורים פלסטיניים ברפיח מתפנים ממקום מושבם בעקבות הוראה של צה"ל, 6 במאי 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • פלסטינים חוגגים ברפיח, לאחר שחמאס הודיע שהוא מקבל את ההצעה להפסקת הלחימה, 6 במאי 2024 (צילום: AFP)
    AFP
  • טנקים ישראליים בדרום הארץ, בקרבת הגבול עם רצועת עזה, 6 במאי 2024 (צילום: Menahem KAHANA / AFP)
    Menahem KAHANA / AFP
  • חיילי חטיבת הנח"ל נושאים בבית העלמין בכפר גלעדי את ארונו של סמל ראשון טל שביט, שנהרג בתקיפה בכרם שלום, 6 במאי 2024 (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
    Ayal Margolin/Flash90

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. על פי ההודעה, הכלי היה במעקב על ידי כוחות צה"ל, לא היווה איום ולא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כותב לרגל יום השואה והגבורה: "אנחנו מתאבלים על ששת המיליונים שנרצחו על ידי הנאצים באחד מהפרקים האפלים בהיסטוריה. אנחנו מתחייבים שוב ללמוד את השיעורים של השואה ולמימוש האחריות – לעולם לא שוב".

לפי הודעת הפנטגון, שר הביטחון האמריקאי לויד אוסטין התקשר הלילה למקבילו הישראלי יואב גלנט כדי לדון בין היתר על פעילות צבאית ישראלית פוטנציאלית ברפיח. אוסטין חזר על הדרישה האמריקאית כי זו תהיה חייבת "לכלול תוכנית אמינה לפינוי אזרחים פלסטינים תוך שמירה על זרימת הסיוע ההומניטרי לאזור".

עוד על פי ההודעה, השניים דנו על נושא המשא ומתן "המתמשך לשחרור החטופים". השר אוסטין ביקש להביע את תנחומיו על שלושת החיילים שנהרגו כתוצאה מהמטח ששוגר מרפיח לכרם שלום.

בגל"צ מדווחים כי כוחות צה"ל פשטו הלילה על העיר טול כרם במסגרת מבצע לסיכול תשתיות טרור. כלי הנדסה צבאיים מגרדים את הכבישים, ופוצצו עד כה מספר מטענים. ממבלים ירו על הכוחות והשליכו עליהם מטענים – ללא נזק וללא נפגעים.

ב-ynet מדווחים כי צה"ל החל בפינוי השכונות הקרובות לגבול ברפיח, וכי ארגוני סיוע בינלאומיים ופלסטיניים עודכנו בפרטי הפינוי.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
הצליח לנתניהו הציוצים בשבת הביאו לתוצאה המיוחלת עצירת המהלך של שחרור חטופים. לדתיים אין בעיה עם חילול השבת של נתניהו כי זה פיקוח נפש של נתניהו. הכניסה לרפיח תהיה כמו סאטלינגארד.. מציע ל... המשך קריאה

הצליח לנתניהו הציוצים בשבת הביאו לתוצאה המיוחלת עצירת המהלך של שחרור חטופים. לדתיים אין בעיה עם חילול השבת של נתניהו כי זה פיקוח נפש של נתניהו. הכניסה לרפיח תהיה כמו סאטלינגארד.. מציע לאנשי אוהדי נתניהו לקרוא את ההיסטוריה… הכוחות הגרמניים יכלו לעקוף את סטאלינגרד ולהגיע לשדות הנפט בקווקז… אבל היטלר התעקש למרות חוסר התוחלת. ההתכתשות הביאה לאובדן מיקוד וזמן. שאיפשרו לזוקוב לחתוך את ההספקה לגרמנים. נתניהו משחק לפי הכללים של סינוואר… המון חיילים ישלמו את המחיר.

פסיכופת: השואה פי 5000 מהשבת השחורה תנאים שונים, אבל נתקדם הנה עוד כמה השוואות מתמטיות השבת השחורה היא פי 120 מהחונק מבוסטון (שחנק 13 קורבנות) פי 300 ממרואן ברגותי (שהואשם ב 5 רציחות) ... המשך קריאה

פסיכופת: השואה פי 5000 מהשבת השחורה
תנאים שונים, אבל נתקדם

הנה עוד כמה השוואות מתמטיות
השבת השחורה היא פי 120 מהחונק מבוסטון (שחנק 13 קורבנות)
פי 300 ממרואן ברגותי (שהואשם ב 5 רציחות)

הרעיון שברגותי יהיה ראש ממשלת פלסטין יותר הגיוני פי 300 משהפסיכופת יהיה ראש ממשלת ישראל

אתה הראש
אתה אשם

סגירה